Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Unelmieni 40v juhlat, mutta tuskin toteutuu =(

Vierailija
18.03.2013 |

Täytän kesällä 40v ja jos minulta kysyttäisiin, juhlat etenisi näin:

Vieraat tulee lauantaina päivällä ja kukaan ei tuo mitään lahjaa, sen sijaan ohjelmassa on talkoot. Osa porukasta maalaa aitaa, pari tyyppiä kääntää kompostin ja osa valmistelee ateriaa. Itse kiertelen juttelemassa. Parin tunnin jälkeen on aika siistiytyä ja siirtyä syömään. Ruokana erilaisia salaatteja ja valkoviiniä. Sitten istuskellaan ilta-auringossa terassilla ja jutellaan, ehkä joku likööri seurana. Lopulta kaikki lähtee kotiin, minä menen sisälle katsomaan kymmenen uutiset ja sitten nukkumaan.

Ymmärtääkö kukaan mua?

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööh, en tulisi tuommoisille synttäreille. Miksi ihmeessä synttärivieraat talkoisiin? Talkoot on talkoot, mutta synttärit on JUHLAT.

Vierailija
2/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voithan sinä järjestää tuollaiset talkoot. Ihan hyvältä ja mukavaltakin kuulostaa, mutta ei kyllä ehkä synttäreiksi.

Kutsu ystäväsi kesällä kesätalkoisiin, mukavaa yhdessäoloa ja (kiireetöntä) puuhastelua.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No oot sä ainakin vanhaksi tullut... Vois luulla että kyseessä on 80v juhlat.

Vierailija
4/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pistäisit vieraat töihin? Tarvitsetko kipeästi apua talon kunnossapidossa vai mitä ihmettä?

Vierailija
5/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, minä tajuan sinua! 

Vierailija
6/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuulostaa rehelliseltä ja leppoisalta. Ymmärrän kyllä. Saisi hieman jeesiä arjen askareisiin, mikä tuntuu paremmalta lahjalta kuin paketoitu roina. Semmoista pientä arjen hemmottelua. Ja silti jäisi illallekin vielä omaa aikaa.

Riippuu varmaan aika lailla suvusta ja kavereista, että kuinka helposti tuollainen onnistuu.

Vierailija
7/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En siltikään ymmärrä, miksi synttäreistä pitää tehdä talkoot?

Vierailija
8/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun unelmien juhlat alkais myös siten, että kukaan ei toisi mitään. Vihaan kaikkea... Sit mä olisin itse tehnyt tarjottavat tai tilannut jostain, jotta menu olis juuri sellainen mitä mä tahdon tarjota.

Kukaan ei saisi tuoda tippaakaan omia viinoja, vaan kaikkien olisi avustettava meidän pahojen viinojen varastojen juomisessa. Ties vaikka joisivat jotain aiemmin tuomaansa tuliaisviiniä :-D

Sit parasta olisi, jos joku ottaisi meidän lapset hoitoon niin mieskin voisi osallistua juhlintaan, mutta viimeistään n. klo 03:00 viimeiset vieraat lähtis ja kukaan ei jäisi yöksi.

Vierailija
9/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:30"]

En siltikään ymmärrä, miksi synttäreistä pitää tehdä talkoot?

[/quote]

No kun se olisi se lahja, arvostaisin sellaista paljon enemmäin kuin jotain aaltovaasia tai marskoolia. Mutta koska sinunlaisia on 99% ihmisistä, siksi tämmmöinen ei ikinä onnistukaan =(

ap.

Vierailija
10/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muut tekisi talkootöitä ja sinä rupattelisit? Ou jee, ei varmaan toteudu ei. :)

Ymmärrän toki sinua miksi tuo olisi sinusta hyvä, mutta muille tuo olisi kauheaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaisi pyytää tuollaista.

Vierailija
11/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:35"]

Muut tekisi talkootöitä ja sinä rupattelisit? Ou jee, ei varmaan toteudu ei. :)

Ymmärrän toki sinua miksi tuo olisi sinusta hyvä, mutta muille tuo olisi kauheaa, enkä ymmärrä miten kukaan kehtaisi pyytää tuollaista.

[/quote]Veit sanat suusta!

Vierailija
12/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pelkkiä rehujako meinasit talkoosakille syöttää? Grillatkaa nyt edes jotain siinä terassilla sen liköörin seurana. ;)

Vierailija
13/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:36"]

Pelkkiä rehujako meinasit talkoosakille syöttää? Grillatkaa nyt edes jotain siinä terassilla sen liköörin seurana. ;)

[/quote]

Joo, päivä painettu duunia ja sapuskaksi saa salaatin ja tilkan LIKÖÖRIÄ. Ou jee!

Vierailija
14/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen laiska ihminen ja kaikenlaisten töiden tekeminen on minulle suuri ponnistus. Vastenmielisten töiden tekeminen on vielä suurempi ponnistus. Kuvailemasi työtehtävät ovat minulle kaikki äärimmäisen epämiellyttäviä. Mieluummiin vaikka siivoaisin vessanpyttyjä. Mutta ehei, älä pelkää... en minä sinun vessanpyttyäsin tule siivoamaan ilman kunnon tuntiliksaa. Ystäväsin voin olla, mutta työntekijäksesi en ala. Palkkaa ammattimiehet asialle. Rahalla saa työntekijät tekemään noita kaikkia hommia.

Vierailija
15/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:36"]

[/quote]

En ole järjestämässä tällaisia juhlia! Mutta JOS minä saisin just sellaiset juhlat MINÄ haluan, niin ne olis tällaiset. Oikeesti en varmaan järjestä mitään, joska ihmiset haluaa LIHAA ja PALJON ja VIINAA ja PALJON ja tulla valmiiseen pöytään, eikä kukaan ainakaan halua tehdä mitään.

ap.

Vierailija
16/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep.

Minä ymmärrän. Tosin en pitänyt mitään 40v juhlia lainkaan.

Jos olisin halunnut juhlia niin olisin toivonut sisarukseni ja vanhempani käymään. Ei lahjoja mutta rentoa yhdessä oloa kesäisenä päivänä pihalla. Joko jotain järkevää talkoilla tehden tai sitten vaan porukalla grillaten ja jutellen.

Viineistä enkä likööreistä piittaa joten niitä tuskin olisi tarjolla. Päivällä ei varmaan mitään alkoholijuomia mutta illalla niille jotka jäisi saunomaan voisi olla saunajuomia.

Vierailija
17/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestä tuo talkoooidea on hyvä. Mun kaveri täyttää kanssa pyöreitä vuosia ja tekisi mieli joutilaana kotiäitinä tarjota työsskäyvälle kiireiselle ihmiselle vaikka sellainen "siivouslahjakortti" (siivoushullu kun olen) jonkun tyhjänpäiväisen vaasin sijasta mutta arveluttaa se, että kehtaako sitä?

Vierailija
18/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin haluaisin, että mun syntreillä sisin maata aurinkotuolissa sillä aikaa, kun vieraat siivoaisivat kämpän laittiasta kattoon ja aina välillä käyvät tyttämässä margarita-lasini. Kun ovat siivonneet riittävästi, voivat tehdä itselleenkin drinksut ja alkaa kertoa kuinka ihana olen ja mistä piirteestä he eniten minuss pitävät. Tässä vaiheessa minua jo varmst hiukoo, joten osa porukasta voisi kipaista kauppaan ostamaanvähän herkkuja ja laittaa ne nätisti esille. Toki muutkin saavat ottaa kuin minä, jos vaan ruokaa jää. Jäljet siivottuaat vieraat oivatkin lähteä, alkaa olla pöhnä kikista margritoista.

Mutta tuskin tämä toteutuu, ihmiset on vaan niin ITSEKKÄITÄ nykyään, kun tulevat juhliin ja olettvat kaikkea, ruokaakin ja jopa lihaa ja että heitä passattaisiin vaikka on MUN juhlat :(((

Vierailija
19/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Talkoot on ihan hyvä idea, mutta tuo loppu idea on ihan skeidaa. Jos ajattelisit vieraiden viihtymistä, niin tuskin olettaisit että joku mies talkoiden jälkeen napostelisi hikisenä (kompostin kanssa puuhattuaan) salaattia ja maistelisi likööriä?? Hyvin voit pyytää talkoisiin ja aoua myös ruuanlaittoon, mutta töiden jälkeen pitää päästä saunaan, juoda olutta ja grillata makkaraa.

Vierailija
20/33 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:00"]

Talkoot on ihan hyvä idea, mutta tuo loppu idea on ihan skeidaa. Jos ajattelisit vieraiden viihtymistä, niin tuskin olettaisit että joku mies talkoiden jälkeen napostelisi hikisenä (kompostin kanssa puuhattuaan) salaattia ja maistelisi likööriä?? Hyvin voit pyytää talkoisiin ja aoua myös ruuanlaittoon, mutta töiden jälkeen pitää päästä saunaan, juoda olutta ja grillata makkaraa.

[/quote]

Aivan niin. Koska mua ällöttää hikiset miehet, saunominen juhlissa, oluen läträäminen ja rasvaiset makkarat, juhlistan synttäreitäni itsekseni siellä ilta-auringossa sen kahviliköörin kanssa.

ap.