Unelmieni 40v juhlat, mutta tuskin toteutuu =(
Täytän kesällä 40v ja jos minulta kysyttäisiin, juhlat etenisi näin:
Vieraat tulee lauantaina päivällä ja kukaan ei tuo mitään lahjaa, sen sijaan ohjelmassa on talkoot. Osa porukasta maalaa aitaa, pari tyyppiä kääntää kompostin ja osa valmistelee ateriaa. Itse kiertelen juttelemassa. Parin tunnin jälkeen on aika siistiytyä ja siirtyä syömään. Ruokana erilaisia salaatteja ja valkoviiniä. Sitten istuskellaan ilta-auringossa terassilla ja jutellaan, ehkä joku likööri seurana. Lopulta kaikki lähtee kotiin, minä menen sisälle katsomaan kymmenen uutiset ja sitten nukkumaan.
Ymmärtääkö kukaan mua?
Kommentit (33)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:00"]
Talkoot on ihan hyvä idea, mutta tuo loppu idea on ihan skeidaa. Jos ajattelisit vieraiden viihtymistä, niin tuskin olettaisit että joku mies talkoiden jälkeen napostelisi hikisenä (kompostin kanssa puuhattuaan) salaattia ja maistelisi likööriä?? Hyvin voit pyytää talkoisiin ja aoua myös ruuanlaittoon, mutta töiden jälkeen pitää päästä saunaan, juoda olutta ja grillata makkaraa.
[/quote]
Aivan niin. Koska mua ällöttää hikiset miehet, saunominen juhlissa, oluen läträäminen ja rasvaiset makkarat, juhlistan synttäreitäni itsekseni siellä ilta-auringossa sen kahviliköörin kanssa.
ap.
[/quote]
Ap, oletko sä varma paljonko sä täytät... ;)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:05"]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:00"]
Talkoot on ihan hyvä idea, mutta tuo loppu idea on ihan skeidaa. Jos ajattelisit vieraiden viihtymistä, niin tuskin olettaisit että joku mies talkoiden jälkeen napostelisi hikisenä (kompostin kanssa puuhattuaan) salaattia ja maistelisi likööriä?? Hyvin voit pyytää talkoisiin ja aoua myös ruuanlaittoon, mutta töiden jälkeen pitää päästä saunaan, juoda olutta ja grillata makkaraa.
[/quote]
Aivan niin. Koska mua ällöttää hikiset miehet, saunominen juhlissa, oluen läträäminen ja rasvaiset makkarat, juhlistan synttäreitäni itsekseni siellä ilta-auringossa sen kahviliköörin kanssa.
ap.
[/quote]
tämä siis oli pelkkä fantasia, työtä tekiessä tulee oikeassa elämässä hiki :-)
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:09"]
tämä siis oli pelkkä fantasia, työtä tekiessä tulee oikeassa elämässä hiki :-)
[/quote]
Aidan maalauksesssa ei nyt hiki tule, mutta jos se kompostinkääntäjä olis vaikka naapuri, voisi kipaista kotona suihkussa ja tulla sitten salaatille =)
Kyllähän sitä sauna pitäisi olla pitkän kaavan mukaan, jos kompostikin pitää kääntää. Kas kun ei ulkohuussin tyhjennyksestä suoraan pöytään ;D
Sun pitää tilata joukkolesboja, niin hommat hoituu ja siirtyvät sitten kännäämään sinne missä sitä viinaa on.
Olen aina tuntenut olevani vähän erilainen, vaikka hyviä ystäviä minulla onkin. En esimerkiksi tykkää riekkua baareissa. Enkä tykkää siitä että juhlissa osa purukasta hilluu pelkässä pyyhkeessä tai jopa ilman. Jossain mökillä eri asia jossa voi uida. Pidin aikoinaan 30v kekkerit ja oikein harmitti, etteivät olleet yhtään sellaiset kuin olisin halunnut. Kaikilla oli vaan kamala kiire baariin. Jäin sitten yksin kotiin kun muut lähti. Itse olisin tykännyt vaikka pelata lautapelejä. Mutte eihän semmoista nyt kukaan halua.
ap
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:22"]
Olen aina tuntenut olevani vähän erilainen, vaikka hyviä ystäviä minulla onkin. En esimerkiksi tykkää riekkua baareissa. Enkä tykkää siitä että juhlissa osa purukasta hilluu pelkässä pyyhkeessä tai jopa ilman. Jossain mökillä eri asia jossa voi uida. Pidin aikoinaan 30v kekkerit ja oikein harmitti, etteivät olleet yhtään sellaiset kuin olisin halunnut. Kaikilla oli vaan kamala kiire baariin. Jäin sitten yksin kotiin kun muut lähti. Itse olisin tykännyt vaikka pelata lautapelejä. Mutte eihän semmoista nyt kukaan halua.
ap
[/quote]
Luulen että sull olisi nyt paljon paremmat mahikset saada tuollaiset rauhalliset kotibileet lautapeleineen kuin 10 vuotta sitten. Mutta työleirille kukaan ei halua!
Ymmärrän sinua. Meidän kekkereissä aina lautapelaillaan, ei örvelletä. Opiskelukavereiden tapaamiset ovat liki alkoholittomia. On meillä myös toinen kaveriporukka, jolle viina valitettavasti maistuu.
Muiden saunominen ei minua niin kauheasti haittaa, vaikken itse missään nimessä sauno kuin korkeintaan mieheni kanssa.
Olen 27-vuotias.
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:30"]
Mutta työleirille kukaan ei halua!
[/quote]
Pari tuntia puuhailua ulkona isolla porukalla = työleiri? Niin erilailla me ajatellaan. Itse menisin mielelläni.
Minusta suurin ongelma ap:n unelmassa on säävaraus, kun ei voi luottaa siihen että olisi niin aurinkoinen päivä että voisi olla ulkona koko ajan. Aidan maalaamisesta kun ei tulisi mitään kaatosateessa =(
Ja jos vieraita on paljon, niin tuskin kukaan nyt joutuisi ihan kamalasti raatamaan?
Miksi ap:n toive on mahdottomampi kuin jonkun toisen kalliit lahjatoiveet? Ja jos ap toivoo rahaa, niin hän on moukka, vaikka sitten käyttäisi ne rahat siihen että palkkaisi jonkun tekemään nuo työt......
Pistää kutsuun vaan että ei toivo lahjoja, mutta senkin edestä apua pihanhoidossa, ja vieraat pääsevät suihkuun/saunaan töitten jälkeen.
Tosin salaattien ja liköörin lisäksi voisi tarjota sitten jtn kunnon lihaa ja olutta/siideriä vieraille......
Ap,mä tulisin juhliin(talkoilemaan) mielelläni! Hieno idea, harmi vaan, että useimmat ei ymmärrä. Ehkä omilla 40-vuotisilla uskaltaisin kokeilla?
-23v.
Talkoisiin voisin mennä, mutta että vain salaattia ja valkkaria....ÖÖÖÖ, jos käännän kompostin, tarvitsen kyllä tukevampaa ruokaa kuin jonkun salaatin. Toiseksi, en juo valkkaria.
Saattais olla viimeinen työmaa, mihin lähtisin
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 20:25"]
Miksi pistäisit vieraat töihin? Tarvitsetko kipeästi apua talon kunnossapidossa vai mitä ihmettä?
[/quote]
[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:22"]
ap
[/quote]
Mikä ihmeen lautapelivimma joillain ihmisillä on. Sukulaiseni on samanlainen. Siellä ei saa miniät jouluakaan viettää rauhassa, kun pitää pelata lautapelejä, ettei sukulaiseni saa itkupotkuraivareita.
Itse olen aina inhonnut lautapelejä. Onneksi olen jo aikuinen, eikä tarvitse niitä enää pelata
Kertokaapa millainen olisi sinun unelmien synttäripäivä ja mitä lahjoja saisit.