Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin työnantajalle työkaverini

Vierailija
18.03.2013 |

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. Sanoin hänelle suoraan, että en voi hyväksyä tuollaista ja että jos ei jaksa niin siihen pitää hakea muuta apua kuin pitää sairauslomaa. Työkaveri puolustautui ja sanoi, että sai voimia jo siitä yhdestä päivästä. Kerroin asiasta pomolle, joka tietysti suuttui ja otti työkaverini puhutteluun. Työkaverin rokulipäivä meni palkattomaksi. Työkaverini ei ole puhunut minulle mitään tämän tapauksen jälkeen ja kuulin muualta, että pelkää työnantajan ottavan yhteyttä myös lapsen päiväkotiin ja kyselevän vielä sieltäkin, että onko lapsi ollut paikalla vai ei. Ei kai päiväkodista tuollaisia tietoja anneta kenellekään? Turhaa huolehtimista työkaverilta, kun jo jäi kiinni valheestaan. Töissä on kyllä nihkeä ilmapiiri tämän takia, joten olenko nyt toiminut jotenkin kauhean väärin? Minusta toimin oikein. 

Kommentit (157)

Vierailija
61/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kateellinen työkaverillesi vai miksi teit noin? Halusit hänen työnsä?

Vierailija
62/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kateellinen ja työtehtävät ovat alempia kuin itselläni. Ärsyttää vaan tuollainen kun hänen tehtäviään tekee sitten muut kun hän saikuttaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

6: Ei saa antaa, mutta päiväkodissa taatusti kyllä joutuu silmätikuksi tuollaisen puhelun jälkeen!

Vierailija
64/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:55"]

En ole kateellinen ja työtehtävät ovat alempia kuin itselläni. Ärsyttää vaan tuollainen kun hänen tehtäviään tekee sitten muut kun hän saikuttaa. 

[/quote]

Taisit sahata omaa oksaasi. Todennäköisesti työnantajasi etsii nyt tekosyytä päästä antamaan sinulle potkut. Tuollainen työilmapiirin pilaava kyttääjä, kun romahduttaa varsin pian koko paikan tuottavuuden.

Vierailija
65/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä mitään tuoteta, kun en ole sellaisella alalla että ihan se ja sama. 

ap

Vierailija
66/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sulla ei itsellä varmaan ole lapsia.. mieti että sä olet 3 yötä valvonut kipeän, kuumeisen, yskivän lapsen kanssa ja vielä päivät hoitanut sitä, et ole päässyt neljän seinän sisältä mihinkään ja sekä lapsen että äidin pää meinaa hajota toimeettomuuteen.

Mä en ehkä olis vienyt lasta hoitoon jos saikkua olisi jäljellä vaan pitänyt himassa ja levännyt sen kanssa tai yrittänyt saada mummin hoitamaan, onhan terveen hyvin nukkuvan lapsen kanssa helpompaa jo olla.. mutta en tuomitse tätäkään tekoa koska jos lapsi on tottunut että tarhassa tapaa kavereita ja pääsee ulos yms.

Tunnustan vieneeni lapsen hoitoon kun olen itse ollut kipeenä, tätäkään ei varmaan jotkut hyväksy.

Vierailija
67/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama se hakeeko saikkua oman uupumuksen vuoksi vai lapsen "sairauden" vuoksi. No uupumuksesta saa enemmän sairaslomaa heti kerta laakista, 3vko helpostikin. Sinä luot huonoa työilmapiiriä, et ole mikään poliisi siellä. Meillä onneksi työntekijät voi luottaa toisiinsa.

Vierailija
68/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:58"]

Meillä mitään tuoteta, kun en ole sellaisella alalla että ihan se ja sama. 

ap

[/quote]

Teillä on työpaikka jossa tehokkuduella ei oel mitään merkitystä? Miksi sitten kärytit työkaverisi - onhan ihan sama onko hän töisäs vai ei, koska ette tee mitään?

Vierailija
69/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et tehnyt väärin. Luin järkyttyneenä tuota omaisten kuolema ketjua.

Ihmiset kokee, että heillä on oikeus olla pari viikkoa pois, jos kuukautiset tulee pari päivää myöhässä, kun "se on taatusti keskenmeno ja nyt mulla on enkelilapsi ja teen heti kotisivut enkelilapselle ja haluan kriisiapua"

Mummon kuolemasta vaaditaan puoli vuotta saikkua, kun vain ympäri vuorokautta huudetaan.

Kissan kuolemasta pitää saada viikko saikkua, kun ei selviä töihin.

Minä taidan alkaa käräyttelemään myös kaikki leikkisaikulla olijat. Kummasti sellainen mummonsa haudannut jaksaa rehkiä kuntosalilla ja juosta maratoonin, mutta ei jaksa töissä kulkea,

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:48"]

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. Sanoin hänelle suoraan, että en voi hyväksyä tuollaista ja että jos ei jaksa niin siihen pitää hakea muuta apua kuin pitää sairauslomaa. Työkaveri puolustautui ja sanoi, että sai voimia jo siitä yhdestä päivästä. Kerroin asiasta pomolle, joka tietysti suuttui ja otti työkaverini puhutteluun. Työkaverin rokulipäivä meni palkattomaksi. Työkaverini ei ole puhunut minulle mitään tämän tapauksen jälkeen ja kuulin muualta, että pelkää työnantajan ottavan yhteyttä myös lapsen päiväkotiin ja kyselevän vielä sieltäkin, että onko lapsi ollut paikalla vai ei. Ei kai päiväkodista tuollaisia tietoja anneta kenellekään? Turhaa huolehtimista työkaverilta, kun jo jäi kiinni valheestaan. Töissä on kyllä nihkeä ilmapiiri tämän takia, joten olenko nyt toiminut jotenkin kauhean väärin? Minusta toimin oikein. 

[/quote]

Vierailija
70/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuoteta?  Eikö jokaisessa työpaikassa tuoteta jotain? Vielä ylempiä hommia sulla kun tolla toisella...

Vierailija
71/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

13. No tottakai lapsi hoitoon, jos on itse kipeänä. Minusta ainakin se on ihan ok. Jos on kauhea tauti päällä niin eihän sitä jaksa tehdä muuta kuin maata ja nukkua mitä lapsen hoitoa se sellainen sitten on. 

Vierailija
72/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekis mieli käräyttää työkaveri kans. Saikutetaan millon milläkin tekosyyllä. 

Vierailija
73/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ei ole sinun asiasi puuttua asiaan ap. Älä yhtään ihmettele jos ilmapiirikin on nihkeä!Miksi ihmeessä koit asiaksesi mennä kantelemaan?Olisit jättänyt asian omaan arvoonsa. Työkaverisi teki väärin kun valehteli, mutta tuollainen kantelu on todella typerää.Mikset sen sijaan miettinyt muuta tapaa, esimerkiksi vaikka kanustanut työkaveriasi hakemaan apua muualta uupumukseen?!!

Vierailija
74/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ole kyllä ilmoittanut itseni hyvällä omalla tunnolla kipeäksi (flunssa tai mahatauti), jos lapsi on nukkunut huonosti ja olen joutunut heräämään monta kertaa.

Miten muka teet töitä jos koko ajan tuntuu, kuin hiekkaa olisi luomien alla.

Ap olet itsekäs paska ja saisit saada potkut.

Vierailija
75/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et sinä oikein toiminut ap.

Oikea tapa on ottaa uupumus puheeksi lääkärissä ja työnantajan kanssa.

Lääkäristä voi saada ihan luvallista sairaslomaa ja mahdollisesti muutakin apua uupumukseen. Lisäksi asiallinen työnantaja huomioi tuommoiset asiat ja voi järjestellä työtä uusiksi, että työntekijä jaksaisi työssään.

Vierailija
76/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näiden saikuuttelijoiden takia mennään meilläkin kohta siihen, että eka päivä on palkaton ja eka kuukausi 2/3 osaa palkasta.

Kaikki joutuvat kohta kärsimään näiden pinnaajien takia. Oikeasti kipeät ei saa palkallista sairauslomaa, kun luuserit on pilanneet koko homman

Vierailija
77/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tavallaan ymmärrän sinua, koska olen tuurannut monien työkaverien sairaus- ja "sairaus"lomia.

Toisaalta en, koska olen itse vakavasti sairas ja jokaisesta sairauspäivästäni käytiin puhumassa esimiehen kanssa. Nyt olen pitkällä sairauslomalla syövän takia.

Ihmettelin aikoinaan eniten niitä työkavereita, jotka tulivat törkeästi viinalle haisten töihin ja olivat tekevinään töitä. Heitä pidettiin jostain syystä parempina, kuin alkoholin tai väsymyksen vuoksi lintsanneita.

Vierailija
78/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletpa yököttävä kantelija, ap.

Vierailija
79/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi päivä, ja sä olet siitäkin kade. Olisi voinut hakea sairaslomaa itselleen ja olisi saanut olla selvästi pidempään. Kateellinen .... olet.

Vierailija
80/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Raukkamaista toimintaa sinulta

Kyllä vielä edestäsi löydät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kaksi