Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käräytin työnantajalle työkaverini

Vierailija
18.03.2013 |

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. Sanoin hänelle suoraan, että en voi hyväksyä tuollaista ja että jos ei jaksa niin siihen pitää hakea muuta apua kuin pitää sairauslomaa. Työkaveri puolustautui ja sanoi, että sai voimia jo siitä yhdestä päivästä. Kerroin asiasta pomolle, joka tietysti suuttui ja otti työkaverini puhutteluun. Työkaverin rokulipäivä meni palkattomaksi. Työkaverini ei ole puhunut minulle mitään tämän tapauksen jälkeen ja kuulin muualta, että pelkää työnantajan ottavan yhteyttä myös lapsen päiväkotiin ja kyselevän vielä sieltäkin, että onko lapsi ollut paikalla vai ei. Ei kai päiväkodista tuollaisia tietoja anneta kenellekään? Turhaa huolehtimista työkaverilta, kun jo jäi kiinni valheestaan. Töissä on kyllä nihkeä ilmapiiri tämän takia, joten olenko nyt toiminut jotenkin kauhean väärin? Minusta toimin oikein. 

Kommentit (157)

Vierailija
41/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Moniko niistä työkavereista maksaa palkkaa? Luulen, ettei monikaan, mutta yksi pomo sen maksaa."

Kyllä tämä ap on pomonsakin mielelestä kusipääkielikello. Varmaan vituttaa pomoakin, joutui nyt puuttumaan jo ohi menneeseen asiaan, helpommalla olisi päässty kun ei olisi muka tienny.

Väärintekijät pitääkin saada aina kiinni, mutta kannattaa sitä nyt vähän miettiä että kuinka paljon mistäkin on teosta on hyötyä, vai voisiko siitä olla jopa ehkä enemmän haittaa, kun sitä lähtee jälkikäteen vatvomaan.

Vierailija
42/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:25"]

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:08"]

yleensä niiden työkavereiden seurassa joutuu olemaan enemmän kuin pomon. Työ muuttuu vaan niin vittumaiseksi, jos henki huononee. Siinä ei sitten ne palkatkaan auta.

[/quote]

Itselläni ainakin on vielä itsetuntoa ja kunnianhimoa sen verran tallella, että siirryn eteenpäin, kun työn henki alkaa haisemaan ja työpaikalla aikaansaamisen sijaan pidetään lusmuja ja muita luusereita suurina sankareina. Jos joutuisin jonkun käräyttämään, siihen olisi aihettakin. Elämässä on paljon enemmän kuin vain se työpaikka, mutta sukulaisten seurasta ja harrastuksiltakin saa paljon enemmän, kun töissä onnistuu ja firma menestyy. Kaikki nauttii enemmän firmassa, jossa ei kyräillä, kun toinen tekee oikeasti ja tosissaan töitä. On turha kaveerata liikaa tuollaisten luusereiden kanssa, seura tekee liian helposti kaltaisekseen ja itsekin alkaa hyväksymään itseltään heikompaa tasoa.

Pitää ammattiylpeyttä olla sen verran, että kun töitä tehdään, hommat tehdään kunnolla. Jos sairastetaan tai väsytään, senkin pystyy tekemään rehellisesti. En keksi paljoa epärehellisempää kuin se, joka lapsensakin vetää tuollaiseen omaan lusmuiluun mukaan. Kuka enää sen jälkeen ottaa todesta, että äiti välittäisi lapsestaan? En voisi kuvitellakaan, että laittaisin vastuuntuntoni lapsesta tuollaisella selityksellä kyseenalaiseksi kenenkään, edes työtoverini silmissä kyseenalaiseksi.

[/quote]

Tässä näkyy nyt ehkä sekin, miten työelämä on mennyt kireäksi. Ja sinäkin puolustat sitä kireyttä. Kaikkien on oltava kireitä kuin viulunkielet, jaksamista mittaillaan koko ajan, erilaisuutta ei voida hyväksyä, erilaista tahtia tehdä työtä... Heti on "tasoton"...

Tällaista meillä vaalitaan, kireää, joustamatonta työelämää. Onneksi kaikki pomot eivät sentään ole tuollaisia tai työkaverit.

Pitää uupua itse ensin, että tajuaa, ettei se ole OMASTA TAHDOSTA KIINNI se asia!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:33"]

Ja sellaisia syitä ovat vaikkapa lisämunuaisten uupumus ja monet muutkin tilat, joissa ihmisestä ei löydy mitään vikaa, mutta ihminen ei silti tahdo jaksaa. Sitä saa hävetä ja salailla muilta, koska ovat käsityksiltään juuri kuin sinä. 

[/quote]

ja sellainen uupumus, jossa äiti keksii lapsensa sairastavan, vaikka vie lapsensa hoitoon, on niin vaikea diagnosoida, että kovimpien tieteentekijöiden lisämunuaisille iskee uupumus ja vielä pahimmassa tapauksessa jopa paha lorvikatarri. Ymmärrystä tarvitaan. Kun kaikki harmaan talouden lautakasatkin oikein halataan tukehduksiin ymmärryksellä, kyllä me lamasta selvitään. Ainakin Euroopan avulla, Katainen tulee ja pelastaa meidät isolla ymmärtävällä miljardisekillä, joka jaetaan meidän tileille Kyproslaisten pankkien kautta.

Me erehdyttiin kyllä Jytkystä, viime vaaleissa tuli Kataisen Jymmärrys, eikä Jytky. Enkä muuten kannata kumpaakaan puoluetta. Enkä ole varma Jymmärränkö kohta enää vihreätäkään ymmärrystä.

Vierailija
44/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 08:48"]

Työkaverini uskoutui minulle ja kertoi pitäneensä yhden sairauslomapäivän lapsen sairauden takia, vaikka lapsi olikin jo terve ja hoidossa. Valitti olevansa niin väsynyt, että oli pakko pitää yksi huilauspäivä, kun tuntuu että ei jaksa. 

[/quote]

Jossa äiti keksii lapsensa sairastavan?? Näetkö tuossa vain sen? Etkö tajua, että hän hoiti omaa uupumustaan? Jos hän pääsee eteenpäin yhdellä päivällä, kun saikku olisi takuulla pitempi, niin mikä siinä on väärin?

Vierailija
45/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 00:51"]

Jossa äiti keksii lapsensa sairastavan?? Näetkö tuossa vain sen? Etkö tajua, että hän hoiti omaa uupumustaan? Jos hän pääsee eteenpäin yhdellä päivällä, kun saikku olisi takuulla pitempi, niin mikä siinä on väärin?

[/quote]

Montako päivää äiti oli saanut saikkua? Tuon ap:n voestin pohjalta on aika monta taitavaa lääkäriä, jos perus lorvikatarrin oireet kohta viittaavat jopa hiusnystyn vaaralliseen sydämenpysäyttävään pikkuvarpaan uupumukseen, jonka takia voi olla pois töistä jopa tuplapalkalla. olisi pitänyt myöntää kunniamitali ja lähettää kutsu linnanjuhliin, ettei se raukka, jota ap kuvasi aivan jää paitsioon ja huomiotta. Se sairaushan voi pahentua ja tarttua, jos saa vaikka työnantajalta aiheellista satikutia.

Vierailija
46/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pääseekö tähän MC Av Angels jengin jäseneksi haukkumalla satunnaisesti aloittajia, vai pitääkö olla aivan tietynlainen aloitus jota haukkuu?

Vierailija
47/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uupumukseen määrätty sairausloma on palkatonta. Niinpä AP:n kaveri yritti vain törkeästi käyttää hyväksi työnantajaa.

Vierailija
48/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

jos kuvitellaan, että lusmun palkka on 15euroa/h = 120euroa/ päivä ja työnantajansivukulujen kanssa yhteensä esim. 200euroa. Onko ok "varastaa" työpaikalta tuo summa rahaa, kun on tänään niin väsynyt? Jos on itse sairas niin silloin menee itse lääkäriin ja hankkii hoidon/ lääkityksen kohdalleen.

Robin Hood

Vierailija
49/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeellinen juttu että monet neuvovat ilmiantolinjalle. Aika hurjaa huomata että noinkin suuri osa ihmisistä kuuluvat siihen porukkaan mitä tässä tulee esille (n. 50 %). Kyllä pitkää sairauslomaa saa vaikkapa selästä valittaen. Viikkon / pari joten sairasloman saanti ei ole ongelma. Tämä koko juttu on aivan farssi ja ei mistään kotoisin mutta kertoo hyvin paljon mikä on tämänhetkinen ilmapiiri. Tästä asiasta sanon myös oman mielipiteeni: Tietenkin vepsuttelija toimi väärin koska kertoi asiasta ap:lle joka käräytti. Näitä pettäjäihmisiä kun löytyy seasta valitettavasti. Ilmeisesti vepsuttelijalla oli huono ihmistuntemus koska petturille meni paljastamaan. Itse en ole ikinä paljastanut kenestäkään ikinä mitään. Minulle se olisi todella kuvottavaa tehdä niin enkä pystyisi elämään asian kanssa. En edes tiedä että missä raja kulkisi, missä vaiheessa ja minkälainen teko pitäisi olla että ryhtyisin toista käräyttämään. Itse en mitenkään arvosta ihmisiä jotka käräyttävät muita. Käräyttäjät ovat useimmiten kuitenkin ne jotka pahiten järjestelmää käyttävät hyväkseen.

Vierailija
50/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vai stressataan täällä työnantajien kärsimästä vääryydestä? Nykyään työnantajien tyyli hoitaa asiat on sitä tasoa, että kaikki riistäminen on enemmän kuin sallittua.

Ap, olit typerys. Älä ikinä, älä ikinä ala kantelemaan tuolla tavoin. Jos haluat leikkiä työpaikkapoliisia, niin tee se ovelammin. Käräytät esimiehelle työkaveriasi "vahingossa" tai jotenkin kierommin. Ei välttämättä heti, ettei kukaan yhdistä vaan jossain sopivassa tilanteessa mainitse vaikka verhottuna huoleen toisten "uupumuksesta". Esim. kehityskeskustelussa. Voit sanoa, että itse koet työn kivaksi, mutta "en nyt halua juoruta, mutta tuntuu, että jotkut ovat jotenkin väsyneitä työhönsä..." Verhoa aina juoruilu empatiaan, älä sano suoraan asiaa vaan vihjaa.

Vierailija
51/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 21:12"]

Ihmeellinen kanalauma täällä puolustamassa epärehellisyyttä!

Minkä hemmetin takia valehtelevaa saikuttelijaa pitäisi puolustaa? Idiootti, kun avautuu työkaverilleen ja asettaa hänelle vaihtoehdoiksi olla epärehellinen työnantajalleen tai "pettää luottamus". Itse valitsisin tottakai rehellisyyden.

Onko epärehellisyydestä tullut oikeasti hyve? Miksi ihmeessä ei voi olla lojaali myös työnantajalle? Jos oikeasti haluaa palkkaa, silloin pitää tehdä oikeasti töitä ja jos oikeasti on työkyvytön, silloin saa oikeasti sairaslomaa.

Tottakai kaikki ammattiliittojen tantat hurraisivat, jos saisivat sovittua, että palkat juoksee, mutta töihin tarttee mennä vain jos jaksaa ja irtisanoa ei voi. Siinä tilanteessa vaan Suomessa ei olisi enää montaakaan yritystä, joka kykenosi palkkaamaan ketään. Vain työllä yritykset saavat tuloa, jolla maksaa kenellekään.

[/quote]

Ennen kuin kivitätte, ottakaa selvää onko tällaisia poissaoloja vähintään kerran kuussa vai pari kertaa vuodessa? Sen takia ihmiset puolustelee, koska jos se tyyppi olisi mennyt lääkärille, hän olisi saanut paljon pidemmän sairasloman. No tyhmähän se tyyppi on ollut.

Vierailija
52/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="18.03.2013 klo 23:23"]

Hyvä, AP! Siipeilijä on aina siipeilijä ja muuttuu aina röyhkeämmäksi. Kannattaa laittaa piste heti alkuunsa tuollaiselle toiminnalle. Kun lapseni ovat kipeänä, se on minun ongelmani eikä työnantajani. Itse olen päättänyt hankkia lapsia. Kärsin myös perinnöllisestä unettomuudesta, ja joskus voi mennä kolmekin yötä etten ole nukkunut minuuttiakaan. Taas, tämä on minun ongelmani, ei työnantajan. Kyllä töissä kuin töissä pärjää päivän jos muutamankin uupuneena.

[/quote]niin kyllä siellä liukuhihnan varressa pärjää.

Vierailija
53/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, käy pyytämässä kaverilta anteeksi (no ei ehkä enää tuossa tilanteessa kehtaa). Ja neuvo häntä: Lääkärille, jos uupumusta (ei tarvitse hävetä - minun tässä pitää käytöstäi hävetä), lääkäri kyllä antaa sairaslomaa, jos tarvetta.

Vierailija
54/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Väärin. Ja sitäpaitsi paska provo

Vierailija
55/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole provo. Vaan totisinta totta. Ärsyttää tollanen saikuttelu meinaa niin paljon!

ap

Vierailija
56/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko nyt onnellinen, jos ta soittaa päiväkotiin? Toinen uskoutuu uupumuksesta ja sinä palkitset sen noin!

Vierailija
57/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai tää ole totta...Ao olet idiootti

Vierailija
58/157 |
19.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="19.03.2013 klo 08:07"]Ihmeellinen juttu että monet neuvovat ilmiantolinjalle. Aika hurjaa huomata että noinkin suuri osa ihmisistä kuuluvat siihen porukkaan mitä tässä tulee esille (n. 50 %). Kyllä pitkää sairauslomaa saa vaikkapa selästä valittaen. Viikkon / pari joten sairasloman saanti ei ole ongelma.  [/quote]

Milloin väsymyksestä on annettu selkäkipu diagnoosi? Milloin itse on voinut päättää, että voi jäädä lepäilemään? Kyllä jos on väsynyt, lääkäri kirjoittaa väsymyksestä poissaolon tai pahimmassa tapauksessa kannustaa laiskottelijaa oikeasti töihin. 

Eiköhän jo se, että itse ei ole ilmoitettu omaa poissaolon syytä kerro, että tuossa on kyse aivan tavallisesta "omasta lomasta". Moniko täällä luulee tunttevansa tuon poissaolijan paremmin kuin ap? Ihan näillä tiedoilla mitä ihmeellisemmät viikkojen diagnoosit puolustukseksi ovat vain sitä selittelyä. Joillain on oikeasti taipumus käydä "hyväksyttämässä" tuollaiset tekonsa kertomalla työkaverille, jonka asettaa siinä vaikeaan pakkorakoon.

Minkä takia se olisi oikein varastaa? Jos sairaslomaa saa oikeasti, silloin se haetaan varastamatta työnantajalta. Tuo on epäkunnioittavaa valehdella ja oikeasti syntyy luottamuspula. Mitä itse kukin tykkäisitte, jos teillä olisi remonttireiska, joka pitäisi joskus rokulipäivää teidän kustannuksella, vaikka remontilla on kiire ja rahat tiukalla?

Vierailija
59/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No siis ihan sama vaikka työantaja soittaisi päiväkotiin. Eikö heillä ole vaitiolovelvollisuus? Ei sieltä saa mitään tietoja antaa kenellekään. Vai saako muka nykyään? 

Vierailija
60/157 |
18.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos joku minun alaisistani toimisi noin, niin "käräyttäjä" saisi alkaa välittömästi etsimään uutta työpaikkaa ja uupuneeseen ottaisin yhteyttä erikseen ja yritettäisiin yhdessä miettiä voisiko vaikka toimenkuvan tai aikataulujen vaihtaminen auttaa jaksamaan paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kolme