Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä, kuinka joku viitsii rahoittaa puolison lorvimisen kotona vuosikaudet?

Vierailija
13.03.2019 |

En vaan ymmärrä, miksi. Lorvijasta tulee päiväkaudet sängyssä makaava laiskuri.

Kommentit (149)

Vierailija
81/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, todellista lorvimista vauvan ja 2v kanssa onkin tämä elo. On se kohtuutonta, että mies tällä hetkellä maksaa elämisestä jonkin verran enemmän kuin minä.

Vierailija
82/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä jostain syystä elätän. Hitto, miten tuosta lorvijasta pääsee eroon? Ei se lapsiakaan hoida, kun ovat jo koulussa ja päiväkodissa, mistä minä haen ja vien joka päivä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

10:n Vastaus viestiin 12: Kyllä 😊

Hyvin usein selailen AV:ta katsoessani kun vauva syö syöttötuolissa tai leikkii lattialla. Mulla myös TV on koko ajan auki ja Netflix on kaluttu tyhjiin. Tää on pohjimmiltaan tosi tylsää hommaa! Mihinkään omaan ei voi keskittyä täysillä.

Nyt ollaan bussissa matkalla kaupoille ja tyttö nukkuu = loistavaa AV aikaa. 😁 Ei siis ihan peruspäivä meille.

Ja bussissakin pääset matkustamaan ilmaiseksi. Voi kuinka ihanaa.

Vierailija
84/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Toistakymmentä vuotta mahdollistin sen, kunnes meinasin luhistua itse henkisesti sekä taloudellisesti. No oikeasti, taloudellisesti menikin kaikki, mutta onneksi sain henkisesti itseni pelastettua.

Uskoin kaikki puheet hyvistä duuneista, tulikin niitä, mutta kas kummaa, aina olikin jokin paikka jumissa juuri silloin kun työ piti ottaa vastaan, free lancer kun oli.  Kun nämä oli moneen kertaan käyty lävitse, alkoikin sitten psyykiset ongelmat - niitä kun on vaikea esittää olemattomiksi, kuten näitä fyysisiä.

En vain enää jaksanut tukea, ymmärtää, jaksaa päivästä toiseen vetää sitä kivirekeä kaiken vastuun ansaitsemisesta yhteisen elämisen eteen. Jälkipäin ihmettelee omaan tyhmyyttään ja toisen kehtaamista.

Eiköhän tämä esimerkki ole aika äärilaitaa? Yleensä tällä lorvialla tarkoitetaan pienten lasten äitiä, joka raataa kotona ja rekee pitkää päivää. Joku lapseton av-isäntä ei sitä ymmärrä ja siksi keksii näitä trolli aloituksia.

Jos taas puhutaan laiskasta puolisosta, jolla ei ole aikomustakaan työllistyä ja elää yhtiskunnan varoilla  ja ehkä osittain myös sen puolison rahoilla, niin kai se on jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa. Jos aikuinen ihminen suostuu/haluaa toisen elättää niin eipä se ainakaan minulta ole pois.

Meillä ei tuota ongelmaa ole ollut. Silloin kun jokusen vuoden olin lasten kanssa kotona, mies varmaan joutui maksamaan enemmän, mutta sitten kun mies jäi lasten kanssa kotiin, minä maksoin enemmän. En nähnyt tuossa mitään ongelmaa.

Kirjoitat, että mies varmaan joutui maksamaan enemmän, mutta sinä maksoit enemmän? Etkö näe epäsuhtaa tässä?

Vierailija
85/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit lrvii kotona ja istuu vaan vauvapalstalla ja saa paremmat tuet kuin ns pahelsutut ty öttömät.. aina uus kakara kehiin kun entinen kasvaa ulos kotihoidontuesta ja muusta ectrasta

Kotihoidontuki on nelisen sataa kuussa. Murto-osa työttömyystuesta. Älä puhu läpiä päähäsi.

Vierailija
86/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse mistään pikkulapsiajasta kuten ap sanoi. 

Vaan aikuisista ihmisistä joilla lapset jo teinejä.

Kyllä silloin on jo aika koittaa johonkin töihin mennä.

Ihan uteliaisuudesta: miten tämä asia kuuluu millään tavalla sinulle? Hankaloittaako jotenkin henkilökohtaista elämääsi?

Ei kuulu kellekään, mutta kyllä minustakin olisi kiva tietää onko mies tossu ettei saa parempaa vai miksi kukaan haluaa katsella aikuisen ihmisen kotona makaamista/pelaamista yms. Ja itse käydä joka päivä töissä. Itseä alkais vituttaa :D Niin kuin sanottu, eri asia pikkulasten hoito, kiireisen arjen hoito yms, mutta nehän ei liity kai aloitukseen?

Ei, kiireisen arjen hoito tai pikkulapset ei kuulu tähän keissiin. Tässä oli kyse nyt perheestä, jossa vain teinejä ja muutenkin keissistä, jossa tuo lorvija ei tee mitään, siis yhtikäs mitään.

Vierailija
87/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehka he rakastavat lapsiaan?

:)

Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.

Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.

Meidän arkipäivä on noin seuraavanlainen:

8:00 ylös ja aamuhalittelua,

8:15 vaipan vaihto, pesu ja rasvaus

8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)

9:15 aamuleikit (luetaan vähintään yksi kirja + kaikenlaista remuamista)

10:00 välipala + vaatteiden vaihto ja ja jälkien siivous + ulkovaatteet

10:45 ulos päikkäreille, vaunulenkki

11:15 oma lounas

12:00 tiskikoneen täyttö

12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)

12:45 omaa aikaa

13:15 vaatteet kuivaajaan ja vauva ylös (riisuminen vaippa)

13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)

13:45 vauvan lounas + siivoaminen, ehkä uudet vaatteet

14:15 vauvan kanssa leikkimistä ja samalla vaatteiden viikkaus ja kaapitus

15:30 päivällisen alotus

16:00 mies tulee kotiin.

Lastenhoito ei ole lorvimista. Sen tietää jokainen, joka on lapsia hoitanut.

No on se aika leppoisaa kuitenkin moneen ansiotyöhön verrattuna.

Vierailija
88/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ehka he rakastavat lapsiaan?

:)

Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.

Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.

Meidän arkipäivä on noin seuraavanlainen:

8:00 ylös ja aamuhalittelua,

8:15 vaipan vaihto, pesu ja rasvaus

8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)

9:15 aamuleikit (luetaan vähintään yksi kirja + kaikenlaista remuamista)

10:00 välipala + vaatteiden vaihto ja ja jälkien siivous + ulkovaatteet

10:45 ulos päikkäreille, vaunulenkki

11:15 oma lounas

12:00 tiskikoneen täyttö

12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)

12:45 omaa aikaa

13:15 vaatteet kuivaajaan ja vauva ylös (riisuminen vaippa)

13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)

13:45 vauvan lounas + siivoaminen, ehkä uudet vaatteet

14:15 vauvan kanssa leikkimistä ja samalla vaatteiden viikkaus ja kaapitus

15:30 päivällisen alotus

16:00 mies tulee kotiin.

Heh, kaikella kunnioituksella sulla on leppoisan helppo päivä. Mies tulee aikaisin töistä kotiin ja vauvakin nukkuu päiväunia eikä huuda koko päivää. Et joudu hoitamaan 24/7 kitisevää lasta yksin.

Niin? Saako elämässä jotain lisäpisteitä mitä vaikeampaa ja ikävämpää on?

Saa, tällä palstalla ja tosi elämässäkin. Esim. jos heräät klo 5 ja raahaat lapset kuudeksi hoitoon, jotta saat pari-kolmesataa enemmän käteen, saat huippupisteet. Tämän jälkeen kasa kotitöitä ja lastenhoitoa jaettuna kahdelle (virkeälle) työstä palaavalle vanhemmalle.

Vierailija
89/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: miten tämä asia kuuluu millään tavalla sinulle? Hankaloittaako jotenkin henkilökohtaista elämääsi?

Ei kuulu kellekään, mutta kyllä minustakin olisi kiva tietää onko mies tossu ettei saa parempaa vai miksi kukaan haluaa katsella aikuisen ihmisen kotona makaamista/pelaamista yms. Ja itse käydä joka päivä töissä. Itseä alkais vituttaa :D Niin kuin sanottu, eri asia pikkulasten hoito, kiireisen arjen hoito yms, mutta nehän ei liity kai aloitukseen?

Ei, kiireisen arjen hoito tai pikkulapset ei kuulu tähän keissiin. Tässä oli kyse nyt perheestä, jossa vain teinejä ja muutenkin keissistä, jossa tuo lorvija ei tee mitään, siis yhtikäs mitään.

Onko tuon lorvijan seuraaminen sulle harrastus, vai oletko muuten vain kiinnostunut?

Vierailija
90/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko tuon lorvijan seuraaminen sulle harrastus, vai oletko muuten vain kiinnostunut?

Heh, taitaa ap olla itse lorvija kun on aikaa seurata toisten tekemisiä noinkin tarkasti.

Vierailija
91/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita oikeita lorvijoita on niin miehissä, kuin naisissakin. Ei viitsitä hakea töitä, kun kotona on mukavampaa pitää sohvaa paikoillaan. On vähän masennusta eikä oikein huvita... Niin ja siitä työstä on saatava vähintään 3000€ puhtaana käteen ja kas kummaa, kun ei sellaisia töitä löydy, kun on amiskin jätetty kesken... On kivampi kotona pelata pleikkaa. Tiedän tällaisen miehen ja hänen tyttöystävänsä maksaa myyjän palkalla taloudelliset menot...

Oikeasti tuntuu, että näitä samanlaisia on paljon! Elämä on tietokoneella ja pleikkarilla pelaamista ja kaljan juomista... Mitään muuta ei tarvitse tehdä. Toki jotkut käyvät töissä, mutta töistä päästyään pitää päästä heti pelaamaan ja pelataan aamuun asti ja ihmetellään, kun väsyttää niin perkeleesti. Peliriippuvuuskin toki on sairaus, mutta...

Ja ihan aikuiset ihmiset vieläpä! Yleensä ovat miehiä. Nainen tekee kaiken kotona, kun mies vaan pelaa. Käsittämätöntä.

Naiset makaa av-pasltalla, instassa, jodelissa, instassa ja somessa. Ja illat maataan katsoen salkkareita, temppareita ja bacheloria. Ruoaksi tarjotaan kalapuikkoja ja pussimuusia silloin kun "tehdään" "oikeaa ruokaa".

Ihan turha leipoa naisista mitään pullantuoksuisia virkkaavia unelmaäitejä tai -puolisoita. 

Sää voit hakea sen unelma kotirouvan jostain sellaisesta maasta missä nainen täyttää lasin täyteen, ennen kuin juoma on loppunut. Tonne itään ja etelään päin esim.

Vierailija
92/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että jollain on nyt joku lorvija pakkomielle. Kauhiaa olisi olla tuollaisen pakkomielteen kohteena. Mut tämä ketju on kyl tavallaan hauska.

Vierailija
93/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei sun tartte ymmärtää!

Vierailija
94/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No minä kyllä mielelläni rahoittaisin koko perheen elämän jos saisin työpaikan jossa saisin edes sen palkan mitä mies saa, saisi mun puolesta mies jäädä pois raskaasta vuorotyöstä jota inhoaa ja jota on tehnyt yli 20 vuotta. Minä tässä taas olen toista vuotta kotona lorvinut, ja vituttaa kuin pientä oravaa kun en töihin pääse. Kivahan se olisi jos mies olisi kotona ja jos hän jaksaisi tehdä kotitöitäkin, kun olin töissä ja miehellä oli vapaata ja kotona oli ruoka valmiina kun tulin töistä, niin olihan se luksusta.

En ymmärrä ihmistä joka muka rakastaa puolisoaan, mutta ei halua antaa omista rahoistaan puolisolle mitään. Jos annetaan itsestä muka kaikki sekä henkisesti että ruumiillisesti, mutta ei taloudellisesti, niin kyllä se kertoo suhteen laadusta aika paljon.

95/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on ihanaa kun mies on kotona. Mä käyn töissä mutta hän hoitaa kodin, tekee mulle töihin lounaat, pyykkää ym. Tämä helpottaa mun elämää aivan valtavasti enkä kyllä koe mitään epäreiluutta siitä että mä maksan valtaosan meidän elämästä.

Vierailija
96/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättäjä kirjoitti:

Mä jostain syystä elätän. Hitto, miten tuosta lorvijasta pääsee eroon? Ei se lapsiakaan hoida, kun ovat jo koulussa ja päiväkodissa, mistä minä haen ja vien joka päivä.

Etkö ole koskaan kuullut avioerosta?

Vierailija
97/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin hoidan kotona lapsia ja vauvaa + teen töitä. Mieheni tosin tienaa huomattavasti paremmin, varmasti paremmin kuin ap, jotenka hän meitä elättää, minä ilmeisesti lorvin. Ja varmasti lorvinkin ennakkoluuloisimpien silmissä, en kehtaa korostaa omaa yrittämistäni kun se on kuitenkin niin sivuosassa koko kuviossa. Sen korostamisella korostaisin vain, etten olisi sinut järjestelymme kanssa. Mitä taas olen. 

Vierailija
98/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tällä lorvimisella tarkoittaakaan, mutta ehkä jotkut miehet tykkää siitä, että kotiin tullessa on talo ja piha järjestyksessä, kalsarit puhtaana ja viikattuna ja päivällinen valmiina? Tällaisia kotirouvia itse tiedän. Yleensä huolehtivat myös miehen iäkkäistä vanhemmista omien lisäksi. Tiedän, että omakin mieheni tällaisesta nauttisi, mutta itse pidän työstäni niin paljon, etten kotiin jää. Itsekin kyllä nauttisin siitä, että kaikki olisi valmista kotiin tulessa.

Jos ap:n tarkoitus on taas sortaa kotiäitejä, niin kotiäitiys on kyllä puhdasta työtä, ihan sitä samaa mitä tuolla päiväkodeissa ja perhepäivähoidoissakin tehdään. Kotiäitiydestä mulla on kokemusta ja useamman lapsen kanssa.

Luitteko alkuperäistä viestiä ollenkaan? Miksi pitää jatkuvasti toistaa, että ei siivoa, hoida lapsia (ovat isoja) muutakuin max yhden ruuan päivässä tekee lapsille (mies tekee itse oman ruuan), mies pyykkää omat pyykkinsä jne. Ei ole kyse mistään taloa ja pihaa ja perhettä hoitavasta kotirouvasta vaan ihmisestä jokamakaa sängyssä ja katselee videoita ja tv:tä päivät pitkät. Kyllä asia on toinen elättää ihminen, joka huolehtii kaikesta, pitää kodin kunnossa, kuljettaa lapsia jne. Mutta miksi mahdollistaa tuollainen, sitä en ymmärrä...jos joku tekee niin, tehköön mutta MIKSI? ap

Vierailija
99/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valittaa kun elämä tylsää, mutta ei jaksa eikä viitsi tehdä millekään asialle mitään. En näe mitään muuta tapaa reipastua kuin että tuo mies lopettaisi täyden hyysäämisen. ap

Vierailija
100/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä uskon että jollain on nyt joku lorvija pakkomielle. Kauhiaa olisi olla tuollaisen pakkomielteen kohteena. Mut tämä ketju on kyl tavallaan hauska.

Ihmetyksen aihe, koska itse en tuollaista vätystä kotona katsoisi. Onhan se tavallaan huviakin, kuinka kauan tuo mies jaksaa vai käykö lopulta ihan täysillä itsekään? ap

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi yhdeksän