Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä, kuinka joku viitsii rahoittaa puolison lorvimisen kotona vuosikaudet?

Vierailija
13.03.2019 |

En vaan ymmärrä, miksi. Lorvijasta tulee päiväkaudet sängyssä makaava laiskuri.

Kommentit (149)

Vierailija
101/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä tämä kotona oleminen hoitovapaalla on oikeasti lorvintaa, ainakin täällä. Tänään en ole jaksanut edes vaatteita pukea, yöpuvussa lorvin ja katson Netflixiä, kun vauva nukkuu. Ne jotka väittävät tekevänsä muuta niin...no, epäilisin ainakin. Minun mies tosin ei minua elätä, siksipä lorvinkin ihan omaan piikkiin. Olishan se mahtavaa, jos mies vielä laskutkin maksais :D Turha jotain aikatauluja esitellä siitä, miten päivät menee kotona, on tämä ihan eri hommaa kuin oikea työnteko.

Vierailija
102/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse mistään pikkulapsiajasta kuten ap sanoi. 

Vaan aikuisista ihmisistä joilla lapset jo teinejä.

Kyllä silloin on jo aika koittaa johonkin töihin mennä.

Kertaatko vielä, mitä ovat ne työt, joihin vain mennään?

Jos on 20 vuotta kotona, niin vaikka opiskelemaan. Vai aikooko joku olla koko elämän kotona?

Melko monikin on ollut ikänsä kotiäitinä tai kotirouvana, jopa nykyisistä eläkeläisistä. Ennen miehelle oli kunnia-asia pystyä elättämään perheensä.

Vertaapas niitä nykynaisiakin niihin "entisaikojen" naisiin. Suomalainen nainen vuonna 2019 on vitsi

Naisten elämä on nykyään vitsi vain siinä suhteessa, että nykyään naistet painaa kahta työpäivää. Toisen päivän ansiotöissä ja toisen kotona.

Taloussanomien mukaan naisten työllisyysaste on isompi kuin kaikkien miesten(miehet 69%, naiset 71%)

Yksinelävistä miehistä työelämässä on vain vähän yli puolet (57,6%)

Alle 3v lasten äiditkin kävivät töissä (66%9

ja 3-6v lasten äideistä 4/5 oli työelämässä.

Jopa yksinelävistä 50-64v naiset kävivät töissä ahkerammin ,kuin miehet.

Sensiaan pienten lasten isät kävivät ahkerimmin töissä. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miekkavalas kirjoitti:

Musta on ihanaa kun mies on kotona. Mä käyn töissä mutta hän hoitaa kodin, tekee mulle töihin lounaat, pyykkää ym. Tämä helpottaa mun elämää aivan valtavasti enkä kyllä koe mitään epäreiluutta siitä että mä maksan valtaosan meidän elämästä.

Juu, mutta näetkö eron? hän tekee ruokaa ja hoitaa kodin? Ymmärrän sen puolen hyvin, mutta en sitä ettei siellä kotona tarvitse tehdä mitään :D ap

Vierailija
104/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia ei sulle kuulu ja sä et sille mitään voi, joten miksi jauhat täällä vieraiden ihmisten asioista. Eikö ole muuta tekemistä?

Vierailija
105/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ap tällä lorvimisella tarkoittaakaan, mutta ehkä jotkut miehet tykkää siitä, että kotiin tullessa on talo ja piha järjestyksessä, kalsarit puhtaana ja viikattuna ja päivällinen valmiina? Tällaisia kotirouvia itse tiedän. Yleensä huolehtivat myös miehen iäkkäistä vanhemmista omien lisäksi. Tiedän, että omakin mieheni tällaisesta nauttisi, mutta itse pidän työstäni niin paljon, etten kotiin jää. Itsekin kyllä nauttisin siitä, että kaikki olisi valmista kotiin tulessa.

Jos ap:n tarkoitus on taas sortaa kotiäitejä, niin kotiäitiys on kyllä puhdasta työtä, ihan sitä samaa mitä tuolla päiväkodeissa ja perhepäivähoidoissakin tehdään. Kotiäitiydestä mulla on kokemusta ja useamman lapsen kanssa.

Luitteko alkuperäistä viestiä ollenkaan? Miksi pitää jatkuvasti toistaa, että ei siivoa, hoida lapsia (ovat isoja) muutakuin max yhden ruuan päivässä tekee lapsille (mies tekee itse oman ruuan), mies pyykkää omat pyykkinsä jne. Ei ole kyse mistään taloa ja pihaa ja perhettä hoitavasta kotirouvasta vaan ihmisestä jokamakaa sängyssä ja katselee videoita ja tv:tä päivät pitkät. Kyllä asia on toinen elättää ihminen, joka huolehtii kaikesta, pitää kodin kunnossa, kuljettaa lapsia jne. Mutta miksi mahdollistaa tuollainen, sitä en ymmärrä...jos joku tekee niin, tehköön mutta MIKSI? ap

Rakastaa kumppaniaan eikä häntä haittaa pistää häneen rahaa...?

Vierailija
106/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen kotona, mies työelämässä. Onneksi ei ajattele että lorvisin kotona, päinvastoin. Hän tietää että minä pidän arjen pyörimässä sillä aikaa kun hän tekee unelmatyötään (pitkiä päiviä, vaikeita työaikoja jne.), se on itsessään jo työtä sekin. 

Ruoanlaitto, siivous, pyykinpesu ym. eivät hoidu itsekseen. Lapset eivät voi olla vuorokauden ympäri yksin kotona, vaikka miehen työ sitä vaatisi. Jonkun täytyy hoitaa laskut, lääkäriajat ym. juoksevat asiat. 

Ihmettelen että kotona olemista pidetään laiskotteluna, koska sitä se ei mielestäni todellakaan ole. 

Vierailija
107/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asia ei sulle kuulu ja sä et sille mitään voi, joten miksi jauhat täällä vieraiden ihmisten asioista. Eikö ole muuta tekemistä?

Menikö tunteisiin? Eikö täällä voi mitään ihmetellä?

Juu ja KYLLÄ, olkoon suurta rakkautta, mutta en näe viehättävänä aikuista joka ei elämässään saa mitään aikaiseksi. Enkä tälläistä omassa kodissa mahdollista.

Vierailija
108/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

elättäjä kirjoitti:

Mä jostain syystä elätän. Hitto, miten tuosta lorvijasta pääsee eroon? Ei se lapsiakaan hoida, kun ovat jo koulussa ja päiväkodissa, mistä minä haen ja vien joka päivä.

Minkälaine tomppeli sinä olet, kun et tiedä, että hakemalla eron siitä pääset. Se on nykyään ihan ilmoitusluontoinen asia. Ei tarvii syyllisiä edes etsiä. Tänään kun tulet töistä(ootkohan itsekään, kun kerran koneella olet tähän aikaan päivästä) niin menet nettiin, täytät erohakemuksen ja siinä se. Sitten vain asuntoa etsimään. Jompikumpi voi muutta jo heti kun asunto löytyy. Et vain taida uskaltaa, koska pelkäät jääväsi yksin loppu elämäksesi.  Ja pidä sinä lapset, niin ainakin omassa elämässäsi riittää tekemistä. Et tietenkään voi jättää lapsia laiskan puolison hoiviin.

Vierailija
109/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan normaalia ja toivottavaa,varsinkin jos se lorvija on nainen .

Mutta ootahan kun asia toisinpäin, sitten hyökkää mammat miehen kimppuun sekunnissa.

Vierailija
110/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen kotona, mies työelämässä. Onneksi ei ajattele että lorvisin kotona, päinvastoin. Hän tietää että minä pidän arjen pyörimässä sillä aikaa kun hän tekee unelmatyötään (pitkiä päiviä, vaikeita työaikoja jne.), se on itsessään jo työtä sekin. 

Ruoanlaitto, siivous, pyykinpesu ym. eivät hoidu itsekseen. Lapset eivät voi olla vuorokauden ympäri yksin kotona, vaikka miehen työ sitä vaatisi. Jonkun täytyy hoitaa laskut, lääkäriajat ym. juoksevat asiat. 

Ihmettelen että kotona olemista pidetään laiskotteluna, koska sitä se ei mielestäni todellakaan ole. 

Luitko aloituksen? Sinähän pyörität arkea!! Kyse oli siitä, miksi sinne kotiin jäävän on ihan ok makoilla päivät pitkät sängyssä videoita ja tv:tä katsellen, osallistumatta perheen arkeen tai lasten elatukseen.

Vierailija
111/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan normaalia ja toivottavaa,varsinkin jos se lorvija on nainen .

Mutta ootahan kun asia toisinpäin, sitten hyökkää mammat miehen kimppuun sekunnissa.

Juu kieltämättä tältä tuntuu :D

Vierailija
112/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä tämä kotona oleminen hoitovapaalla on oikeasti lorvintaa, ainakin täällä. Tänään en ole jaksanut edes vaatteita pukea, yöpuvussa lorvin ja katson Netflixiä, kun vauva nukkuu. Ne jotka väittävät tekevänsä muuta niin...no, epäilisin ainakin. Minun mies tosin ei minua elätä, siksipä lorvinkin ihan omaan piikkiin. Olishan se mahtavaa, jos mies vielä laskutkin maksais :D Turha jotain aikatauluja esitellä siitä, miten päivät menee kotona, on tämä ihan eri hommaa kuin oikea työnteko.

Allekirjoitan myös, että yhden vauvan hoitaminen (jos ei ole joku koliikkitapaus) ja synnytys on ollut kutakuinkin normaali eikä vammauttava, on kyllä helpointa ja mukavinta hommaa maailmassa. Harva kuitenkaan hoitaa yhtä helppoa vauvaa kotona vuosia. Hoitovapaa kun kuviossa on pari-kolme aktiivisempaa hoidettavaa taaperosta eskarilaiseen vauvan lisäksi ei sitten olekaan ihan pelkkää lomailua, ainakaan jos hoitovapaalla tosiaan hoitaa lapsia eikä jätä heitteille. Ja todellakin tarvitsee aikataulutusta eikä hommaan kannata ryhtyä jos ei ole valmis tekemään tosissaan töitä lasten hoidossa useampaa vuotta putkeen.

Vierailija
113/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä sama tilanne ja teen kyllä oman yrityksemme hyväksi jonkun verran työtä, mutta mies on se joka tekee ympäri pyöreitä päiviä eli monet kyselee mitä minä teen työkseni...

Vierailija
114/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Menikö tunteisiin? Eikö täällä voi mitään ihmetellä?

Juu ja KYLLÄ, olkoon suurta rakkautta, mutta en näe viehättävänä aikuista joka ei elämässään saa mitään aikaiseksi. Enkä tälläistä omassa kodissa mahdollista.

No se on sinun valintasi. Joku toinen voi valita toisia. Ei se ole sinulta pois.  En nyt itsekään tykkäisi jos puoliso olisi kotona ja minä töistä tulisin sinne kaikki työt tekemään (näin on joskus ollutkin) mutta puhumalla siitäkin selvittiin ja mies on alkanut tekemään suurimman osan kotitöistä. 

Mutta ei minua kyllä haittaa jos joku haluaa elättää laiskan puolisonsa. Ei se minun kukkaroa rasita. Enemmän ärsyttää elämäntapa työttömät, jotka laiskottelee yhteiskunnan varoilla. Nyt en tarkoita työtöntä, joka haluaisi töihin, mutta ei niitä saa, vaan näitä, jotka eivät ole koskaan vaivaituneet töihin. 

Vierailija
115/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jaha, palsta on saanut uuden työttömien, hoitovapaalla olevien yms naisten vihaajan. Hohhoijaa... ja päivän täällä taas haukkunut, miksi et mene ap itse töihin?

Vierailija
116/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä sä ap tiedät muiden elämästä ja millä elää ja kuka elättää ja ketä. Voi olla että vaimo on saanut ison perinnön, voittanut veikkauksessa ison summan, tekee kotona töitä tai elelee pääomatuloilla. Oletko ollut niin kyylä että olet tarkastanut verottajalta tulot? Oliko puhdas 0 e? No sekään ei sano mitään jos tililä on rahaa joita ei ole sijoittanut.

Vierailija
117/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä moni tuntuu hyväksyvän tilanteen. Onko monella sama elämäntilanne siis? Ei enää pieniä lapsia, eikä tarvitse tehdä kotitöitä vaan mies hoitaa ne illalla? Ei kuljetuksia, koska tokihan mies vie, kun ei se itse mitään harrasta.

118/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

miekkavalas kirjoitti:

Musta on ihanaa kun mies on kotona. Mä käyn töissä mutta hän hoitaa kodin, tekee mulle töihin lounaat, pyykkää ym. Tämä helpottaa mun elämää aivan valtavasti enkä kyllä koe mitään epäreiluutta siitä että mä maksan valtaosan meidän elämästä.

Juu, mutta näetkö eron? hän tekee ruokaa ja hoitaa kodin? Ymmärrän sen puolen hyvin, mutta en sitä ettei siellä kotona tarvitse tehdä mitään :D ap

Mulla meni ohi, koska ei käynyt mielessäkään että tällaisiakin pariskuntia on jossa toinen ei oikeasti tee MITÄÄN. 

Vierailija
119/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän naisen jolla on yritys joka ei tuota mitään eikä koskaan tule mitään tuottamaankaan koska yritysidea on huono ja käytännössä elävät miehen tuloilla. Ja tiedän toisen naisen joka on saanut ison perinnön jonka turvin elelee ja osallistuu perheen elantoon.

Kumpi on ns. parempi ihminen noista?

Vierailija
120/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä moni tuntuu hyväksyvän tilanteen. Onko monella sama elämäntilanne siis? Ei enää pieniä lapsia, eikä tarvitse tehdä kotitöitä vaan mies hoitaa ne illalla? Ei kuljetuksia, koska tokihan mies vie, kun ei se itse mitään harrasta.

Hyväksyvän tilanteen, mitä ihmettä?? Mitä se meille kuuluu kuka makaa ja missä ja kuka sen maksaa, ei mitenkään kuulu eikä tarvitse kenenkään hyväksyntää.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kaksi viisi