Minä en ymmärrä, kuinka joku viitsii rahoittaa puolison lorvimisen kotona vuosikaudet?
En vaan ymmärrä, miksi. Lorvijasta tulee päiväkaudet sängyssä makaava laiskuri.
Kommentit (149)
Vierailija kirjoitti:
Kysyin nettituttavuudelta syytä hänen avioeroonsa. Sieltä paukautti suoraan, että kyllästyi elättämään toista maksaen ihan kaiken yksin talosta ja autosta lähtien.
kyllä siinä rakkaus loppuu, m---lu---kusta ei kannata niin pitää kiinni
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei sulle kuulu ja sä et sille mitään voi, joten miksi jauhat täällä vieraiden ihmisten asioista. Eikö ole muuta tekemistä?
Menikö tunteisiin? Eikö täällä voi mitään ihmetellä?
Juu ja KYLLÄ, olkoon suurta rakkautta, mutta en näe viehättävänä aikuista joka ei elämässään saa mitään aikaiseksi. Enkä tälläistä omassa kodissa mahdollista.
No se on sinun valintasi. Joku toinen voi valita toisia. Ei se ole sinulta pois. En nyt itsekään tykkäisi jos puoliso olisi kotona ja minä töistä tulisin sinne kaikki työt tekemään (näin on joskus ollutkin) mutta puhumalla siitäkin selvittiin ja mies on alkanut tekemään suurimman osan kotitöistä.
Mutta ei minua kyllä haittaa jos joku haluaa elättää laiskan puolisonsa. Ei se minun kukkaroa rasita. Enemmän ärsyttää elämäntapa työttömät, jotka laiskottelee yhteiskunnan varoilla. Nyt en tarkoita työtöntä, joka haluaisi töihin, mutta ei niitä saa, vaan näitä, jotka eivät ole koskaan vaivaituneet töihin.
No, tässähän sellainen on. Luuletko ettei työttömyysturvaa saisi? Mutta ei maksa siitä mitään, joko säästää tai pistää omiin menoihin
Ei sun tarvii ymmärtää.
Mun mies tienaa hyvin ja maksaa meidän elämisen, runsaasti jää yli joka kuukausi säästöihin/sijoittamiseen. Minä vain lorvin, koska olen työkyvytön. Minulla on mielenterveysongelmia. Siitä huolimatta rakas mieheni on ollut rinnallani jo 15 vuotta.
Mielelläni vaihtaisin sairauteni työntekoon, mutta näillä korteilla on nyt elettävä. Ehkä joskus vielä.
Vierailija kirjoitti:
Ihan normaalia ja toivottavaa,varsinkin jos se lorvija on nainen .
Mutta ootahan kun asia toisinpäin, sitten hyökkää mammat miehen kimppuun sekunnissa.
Varsinkin pienten lasten kanssa kotona riittää puuhaa, sen tietää jokainen kotona lapsia hoitanut nainen. Silloin ei miestä haukuta, päinvastoin, kun mies tekee ihan yhtä paljon päivän aikana mitä nainen. Moitteet on ihan itse aiheutettu, jos kotona oleva jättää kaikki kotityöt työstä palaavan tehtäväksi ja viettää itse vapaata toisen vapaa-aikoina.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehka he rakastavat lapsiaan?
:)
Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.
Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.Meidän arkipäivä on noin seuraavanlainen:
8:00 ylös ja aamuhalittelua,
8:15 vaipan vaihto, pesu ja rasvaus
8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)
9:15 aamuleikit (luetaan vähintään yksi kirja + kaikenlaista remuamista)
10:00 välipala + vaatteiden vaihto ja ja jälkien siivous + ulkovaatteet
10:45 ulos päikkäreille, vaunulenkki
11:15 oma lounas
12:00 tiskikoneen täyttö
12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)
12:45 omaa aikaa
13:15 vaatteet kuivaajaan ja vauva ylös (riisuminen vaippa)
13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)
13:45 vauvan lounas + siivoaminen, ehkä uudet vaatteet
14:15 vauvan kanssa leikkimistä ja samalla vaatteiden viikkaus ja kaapitus
15:30 päivällisen alotus
16:00 mies tulee kotiin.Heh, kaikella kunnioituksella sulla on leppoisan helppo päivä. Mies tulee aikaisin töistä kotiin ja vauvakin nukkuu päiväunia eikä huuda koko päivää. Et joudu hoitamaan 24/7 kitisevää lasta yksin.
Tiedän :) Ja vielä näitä on vain yksi. Lapseni on tosiaan helppo ja iloinen, mutta edes tällaisen kanssa ei kotona ”nukuta koko päivää”.
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii ymmärtää.
Mun mies tienaa hyvin ja maksaa meidän elämisen, runsaasti jää yli joka kuukausi säästöihin/sijoittamiseen. Minä vain lorvin, koska olen työkyvytön. Minulla on mielenterveysongelmia. Siitä huolimatta rakas mieheni on ollut rinnallani jo 15 vuotta.
Mielelläni vaihtaisin sairauteni työntekoon, mutta näillä korteilla on nyt elettävä. Ehkä joskus vielä.
Sairaus on eri asia jos on työkyvytön. Mutta jos on työkykyinen mutta työhaluton :)
Vierailija kirjoitti:
Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.
Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.Meidän arkipäivä on noin seuraavanlainen:
8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)
12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)
13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)
16:00 mies tulee kotiin.
Kuin minun elämästäni n. 10 vuotta sitten.
Kyllä kannatti. Koko perhe oli erittäin tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
16:00 mies tulee kotiin.
Ja haluat olla miehen kanssa, joka on mieluummin töissä kun hoitaa lasta ja kotia? Kurjaa jos opetatte lapsille mallin, että isä on poissa, antaa vain rahaa. Juuri teudän kaltaisten takia isät pitäisi pakottaa kotiin.
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
miekkavalas kirjoitti:
Musta on ihanaa kun mies on kotona. Mä käyn töissä mutta hän hoitaa kodin, tekee mulle töihin lounaat, pyykkää ym. Tämä helpottaa mun elämää aivan valtavasti enkä kyllä koe mitään epäreiluutta siitä että mä maksan valtaosan meidän elämästä.
Juu, mutta näetkö eron? hän tekee ruokaa ja hoitaa kodin? Ymmärrän sen puolen hyvin, mutta en sitä ettei siellä kotona tarvitse tehdä mitään :D ap
Mulla meni ohi, koska ei käynyt mielessäkään että tällaisiakin pariskuntia on jossa toinen ei oikeasti tee MITÄÄN.
No, mitään on ehkä jokin ruoka pari kertaa viikossa lapsille, muuten eineksiä. Ei jaksa mitään ruokia laitella :D. Juu kuule tälläisiäkin on.
Miten ihmeessä sinä tiedät kaiken noin tarkkaan? Ettet vaan itse asu siinä perheessä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko se sun päänsärkysi? Ei taida olla, hakeudu hoitoon siitä.
Jaahas, ja kämpillä lojuva akan rutku otti sitten itseensä kun asiat sanotaan kuin ne on ?
En ole tuo jolle vastasit, vaan 30v työelämässä ollut , mutta olen myös "maannut" kotona neljän yhteisen lapsen kanssa joitakin vuosia silloin kun lapset olivat pieniä.
Miehelle tämä järjestely oli pelkkää juhlaa ja hän oli hyvin pahoillaan, kun lähdit takaisin työelämään. Hän olisi halunnut, että olisin maannut siellä kotona pitempäänkin hänen "elätettävänään".
Sinä et sitä voi koskaan ymmärtää, koska et tule saanaan vaimoa sen kummemmin kuin lapsiakaan, kun asenteesi on tuo, mikä se nyt näyttää olevan.
Jokainen kunnon mies toivoo lapsilleen vain ja ainoastaan hyvää ja se hyvä ei ole sitä, että lapsi raahataan tarhaan, heti kun se vain on mahdollista.
Jos täällä av-palstalla kävisi normaaleja miehiä, he voisivat sinulle selittää,miksi he maksavat vaimonsa"lorvimisen" kotona. Sitäpaitsi, harva siellä kotona lojuu ihan vain miehensä elätettävänä.
Äitiyslomalta saa palkkaan perustuvan rahan, joka voi olla todella hyväkin.
Ota huomioon, että on naisia, joille olisi kauhistus olla lasten kanssa kotona vuosia, käydä ehkä päiväkerhossa, jossa vain naisia... Ja mies jää paitsi lapsensa kehityksestä. Ei ole lapsen etu, että vain toinen vanhempi hoitaa.
Ruoho on lähes Aina vihreämpää siellä toisella puolella.
Ihmettelen laiskoja, yli 50-vuotiaita kotirouvia, jotka eivät viitsi mennä töihin! Nuorin lapsi on jo yläkoulussa, lukiossa tai ammattioppilaitoksessa tai kuopus jo muuttanut pois kotoa. Kotirouva on saanut hyvätuloisen miehen elättäjäkseen ja mies maksaa perheen kaikki kulut. Vaimo elää miehensä siivellä. Kotirouvan päivät kuluvat Internettiä selaten ja sosiaalista mediaa päivittäen, juorulehtiä lukien, ristikoita ratkoen, televisiota katsoen ja puhelimessa juoruten. Näillä laiskoilla ja mukavuudenhaluisilla kotirouvilla ei ole aikomustakaan edes hakea töitä saati mennä töihin! Työnteossa voi kynsinauhat kärsiä ja tulla hiki!
Voi ei, olisi ihanaa jos olisi lorvija kotona. Mäkin haluaisin joskus käydä töissä niin, että töiden jälkeen nostan jalat ylös sohvalle ja pysyn siinä. Kaikki tehtynä puolesta. Lasten kanssa vähän sohvalla touhuta. Ei edes lapsettomat sinkut pääse noin helpolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
16:00 mies tulee kotiin.Ja haluat olla miehen kanssa, joka on mieluummin töissä kun hoitaa lasta ja kotia? Kurjaa jos opetatte lapsille mallin, että isä on poissa, antaa vain rahaa. Juuri teudän kaltaisten takia isät pitäisi pakottaa kotiin.
Mieheni on mielestäni hyvä isä, vaikkei koti-isä haluakaan olla. Hän on tosiaan töissä arkipäivät, mutta muuten kotona. Olisikohan kerran tai kaksi koko vauva-aikana käynyt viihteellä. Kotona ollessaan hän on vastuussa mm. vaippojen vaihdosta ja hän myös lukee iltasadun.
Olen toki ensisijainen hoitaja lapsellemme, mutta isä ei ole vain rahoittaja, vaan täysipainoisesti toinen vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Asia ei sulle kuulu ja sä et sille mitään voi, joten miksi jauhat täällä vieraiden ihmisten asioista. Eikö ole muuta tekemistä?
Juu ja KYLLÄ, olkoon suurta rakkautta, mutta en näe viehättävänä aikuista joka ei elämässään saa mitään aikaiseksi. Enkä tälläistä omassa kodissa mahdollista.
Se on oma asiasi. Joku toinen ehkä näkee. Edelleenkään sä et asiaa voi muuttaa tai siihen puuttua, joten jankkaaminen siitä ON turhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on oma asiasi. Joku toinen ehkä näkee. Edelleenkään sä et asiaa voi muuttaa tai siihen puuttua, joten jankkaaminen siitä ON turhaa.
Really? Näin avaat keskustelun aamulla 7:03.
Sinccis
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sun tarvii ymmärtää.
Sairaus on eri asia jos on työkyvytön. Mutta jos on työkykyinen mutta työhaluton :)
Kovin tarkasti tunnut tietävän miten ja mihin nainen käyttää rahansa, mitä tekee päivisin, sängyssä makaamiset, Netflixin katsomiset ja mitä tarjoaa ruuaksi. Onko sulla joku valvontakamera heidän kotonaan? Ihmeellistä kyllä, koska se ei edelleenkään sulle kuulu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Really? Näin avaat keskustelun aamulla 7:03.
Sinccis
Really? Sä parantelet joka-aamuista krapulaasi täällä klo 7.12. Etkös ollutkin kova työmies omien kerskumisiesi mukaan. Miten riittää aikaa notkua netissä kun töitä pitäisi painaa?
No, mitään on ehkä jokin ruoka pari kertaa viikossa lapsille, muuten eineksiä. Ei jaksa mitään ruokia laitella :D. Juu kuule tälläisiäkin on.