Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä, kuinka joku viitsii rahoittaa puolison lorvimisen kotona vuosikaudet?

Vierailija
13.03.2019 |

En vaan ymmärrä, miksi. Lorvijasta tulee päiväkaudet sängyssä makaava laiskuri.

Kommentit (149)

Vierailija
61/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ehka he rakastavat lapsiaan?

:)

Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.

Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.

Meidän arkipäivä on noin seuraavanlainen:

8:00 ylös ja aamuhalittelua,

8:15 vaipan vaihto, pesu ja rasvaus

8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)

9:15 aamuleikit (luetaan vähintään yksi kirja + kaikenlaista remuamista)

10:00 välipala + vaatteiden vaihto ja ja jälkien siivous + ulkovaatteet

10:45 ulos päikkäreille, vaunulenkki

11:15 oma lounas

12:00 tiskikoneen täyttö

12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)

12:45 omaa aikaa

13:15 vaatteet kuivaajaan ja vauva ylös (riisuminen vaippa)

13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)

13:45 vauvan lounas + siivoaminen, ehkä uudet vaatteet

14:15 vauvan kanssa leikkimistä ja samalla vaatteiden viikkaus ja kaapitus

15:30 päivällisen alotus

16:00 mies tulee kotiin.

Lastenhoito ei ole lorvimista. Sen tietää jokainen, joka on lapsia hoitanut.

Vierailija
62/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tässä ei ollut kyse mistään pikkulapsiajasta kuten ap sanoi. 

Vaan aikuisista ihmisistä joilla lapset jo teinejä.

Kyllä silloin on jo aika koittaa johonkin töihin mennä.

Se on jokaisen perheen oma ratkaisu eikä kuulu ulkopuolisille.

Kai sitä saa ihmetellä, että jotain aikuista pitää elättää kuten omaa lastaan? Jolla ei ole aikomustakaan yrittää opiskella/tehdä töitä tai juuri kotitöitäkään. Valitetaan vaan elämää ja maataan puolille päivin. Siksi ihmettelen kuinka aikuinen fiksu mies suostuu mahdollistamaan tälläisen? Ehkä se nainenkin saisi itsestään jotain elämässä irti pakon edessä?

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä tiedät mitä on taustalla? Minä tiedän erään pariskunnan jossa toisella on mt-ongelmia eikä ole työkuntoinen. Mies käy töissä. Mitä siinä pitäisi toisin tehdä? Tokihan mies voi kumppanista eron ottaa jos kokee että tilanne on väärin tai kumppani ei toivotunlainen. Eiköhän jätetä se harkintavastuu aikuisille ihmisille koska koskaan ei voi tietää mitä on taustalla.

No jos koko elämänsä on masentunut niin minkäs sille sitten voi. Rakkautta pitää makaamassa kotona, ei ainakaan parane kun tottuu tuohon.

Vierailija
64/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita oikeita lorvijoita on niin miehissä, kuin naisissakin. Ei viitsitä hakea töitä, kun kotona on mukavampaa pitää sohvaa paikoillaan. On vähän masennusta eikä oikein huvita... Niin ja siitä työstä on saatava vähintään 3000€ puhtaana käteen ja kas kummaa, kun ei sellaisia töitä löydy, kun on amiskin jätetty kesken... On kivampi kotona pelata pleikkaa. Tiedän tällaisen miehen ja hänen tyttöystävänsä maksaa myyjän palkalla taloudelliset menot...

Oikeasti tuntuu, että näitä samanlaisia on paljon! Elämä on tietokoneella ja pleikkarilla pelaamista ja kaljan juomista... Mitään muuta ei tarvitse tehdä. Toki jotkut käyvät töissä, mutta töistä päästyään pitää päästä heti pelaamaan ja pelataan aamuun asti ja ihmetellään, kun väsyttää niin perkeleesti. Peliriippuvuuskin toki on sairaus, mutta...

Ja ihan aikuiset ihmiset vieläpä! Yleensä ovat miehiä. Nainen tekee kaiken kotona, kun mies vaan pelaa. Käsittämätöntä.

Ei ole. Naisten tultua työmarkkinoille ovat he syrjäyttäneet miehiä työmarkkinoilta. Miehet eivät ole vielä tottuneet naisten hommiin. Biologiakin on sille este, eli mies ei ole nainen eikä nainen ole mies.

- Ertyyppi

Vierailija
65/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan uteliaisuudesta: miten tämä asia kuuluu millään tavalla sinulle? Hankaloittaako jotenkin henkilökohtaista elämääsi?

Ei kuulu kellekään, mutta kyllä minustakin olisi kiva tietää onko mies tossu ettei saa parempaa vai miksi kukaan haluaa katsella aikuisen ihmisen kotona makaamista/pelaamista yms. Ja itse käydä joka päivä töissä. Itseä alkais vituttaa :D Niin kuin sanottu, eri asia pikkulasten hoito, kiireisen arjen hoito yms, mutta nehän ei liity kai aloitukseen?

Vierailija
66/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hah, ohiksena, että minua luultiin naapurustossa miehen rahoilla lorvijaksi, kun olen kotona pitkälle puoleen päivään... Todellisuudessa teen iltavuoropainotteista duunia, joten siksi minua saattaa nähdä maanantaina taloyhtiön pihassa klo 12 tai ottamassa takapihalla aurinkoa...

Vierailija
67/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertaatko vielä, mitä ovat ne työt, joihin vain mennään?

Jos on 20 vuotta kotona, niin vaikka opiskelemaan. Vai aikooko joku olla koko elämän kotona?

Vierailija
68/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita oikeita lorvijoita on niin miehissä, kuin naisissakin. Ei viitsitä hakea töitä, kun kotona on mukavampaa pitää sohvaa paikoillaan. On vähän masennusta eikä oikein huvita... Niin ja siitä työstä on saatava vähintään 3000€ puhtaana käteen ja kas kummaa, kun ei sellaisia töitä löydy, kun on amiskin jätetty kesken... On kivampi kotona pelata pleikkaa. Tiedän tällaisen miehen ja hänen tyttöystävänsä maksaa myyjän palkalla taloudelliset menot...

Oikeasti tuntuu, että näitä samanlaisia on paljon! Elämä on tietokoneella ja pleikkarilla pelaamista ja kaljan juomista... Mitään muuta ei tarvitse tehdä. Toki jotkut käyvät töissä, mutta töistä päästyään pitää päästä heti pelaamaan ja pelataan aamuun asti ja ihmetellään, kun väsyttää niin perkeleesti. Peliriippuvuuskin toki on sairaus, mutta...

Ja ihan aikuiset ihmiset vieläpä! Yleensä ovat miehiä. Nainen tekee kaiken kotona, kun mies vaan pelaa. Käsittämätöntä.

Ei ole. Naisten tultua työmarkkinoille ovat he syrjäyttäneet miehiä työmarkkinoilta. Miehet eivät ole vielä tottuneet naisten hommiin. Biologiakin on sille este, eli mies ei ole nainen eikä nainen ole mies.

- Ertyyppi

Mitä h*lvettiä 😂

Vierailija
69/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos on 20 vuotta kotona, niin vaikka opiskelemaan. Vai aikooko joku olla koko elämän kotona?

Melko monikin on ollut ikänsä kotiäitinä tai kotirouvana, jopa nykyisistä eläkeläisistä. Ennen miehelle oli kunnia-asia pystyä elättämään perheensä.

Vierailija
70/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naiset makaa av-pasltalla, instassa, jodelissa, instassa ja somessa. Ja illat maataan katsoen salkkareita, temppareita ja bacheloria. Ruoaksi tarjotaan kalapuikkoja ja pussimuusia silloin kun "tehdään" "oikeaa ruokaa".

Ihan turha leipoa naisista mitään pullantuoksuisia virkkaavia unelmaäitejä tai -puolisoita. 

Vierailija
71/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Melko monikin on ollut ikänsä kotiäitinä tai kotirouvana, jopa nykyisistä eläkeläisistä. Ennen miehelle oli kunnia-asia pystyä elättämään perheensä.

Vertaapas niitä nykynaisiakin niihin "entisaikojen" naisiin. Suomalainen nainen vuonna 2019 on vitsi

Vierailija
72/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kysyin nettituttavuudelta syytä hänen avioeroonsa. Sieltä paukautti suoraan, että kyllästyi elättämään toista maksaen ihan kaiken yksin talosta ja autosta lähtien. 

Kai kysyit nettitutultasi, asuiko hän kotona kuin täysihoidossa?

Vierailija
73/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin nettituttavuudelta syytä hänen avioeroonsa. Sieltä paukautti suoraan, että kyllästyi elättämään toista maksaen ihan kaiken yksin talosta ja autosta lähtien. 

Mieheni maksaa kaiken yksin vaikka käyn töissä. Koska haluaa.

Miten niin haluaa? Miksi ihmeessä? :D

Katsos, joillakin ihmisillä on ylimääräistä rahaa ja miehelle saattaa olla kunnia asia että pystyy tarjoamaan vaimolleen elämän jossa hänen ei tarvitse huolehtia elatuksesta. Oman palkkansa vaimo sitten kuluttaa mihin itse haluaa, mutta miehen tehtävä on pitää perhe leivässä. Jos On ikänsä seurustellut vain itsekkäiden suomirottien kanssa, ei tätä tietenkään voi millään ymmärtää.

Vierailija
74/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun päänsärkysi? Ei taida olla, hakeudu hoitoon siitä.

Jaahas, ja kämpillä lojuva akan rutku otti sitten itseensä kun asiat sanotaan kuin ne on ?

En ole tuo jolle vastasit, vaan 30v työelämässä ollut , mutta olen myös "maannut" kotona neljän yhteisen lapsen kanssa joitakin vuosia  silloin kun lapset olivat pieniä. 

Miehelle tämä järjestely oli pelkkää juhlaa ja hän oli hyvin pahoillaan, kun lähdit takaisin työelämään. Hän olisi halunnut, että olisin maannut siellä kotona pitempäänkin hänen "elätettävänään".

Sinä et sitä voi koskaan ymmärtää, koska et tule saanaan vaimoa sen kummemmin kuin lapsiakaan, kun asenteesi on tuo, mikä se nyt näyttää olevan.

Jokainen kunnon mies toivoo lapsilleen vain ja ainoastaan hyvää  ja se hyvä ei ole sitä, että lapsi raahataan tarhaan, heti kun se vain on mahdollista. 

Jos täällä av-palstalla kävisi normaaleja miehiä, he voisivat sinulle selittää,miksi he maksavat vaimonsa"lorvimisen" kotona. Sitäpaitsi, harva siellä kotona lojuu ihan vain miehensä elätettävänä. 

Äitiyslomalta saa palkkaan perustuvan rahan, joka voi olla todella hyväkin.

Sait varmaankin jopa makuuhaavoja kun neljän lapsen äitinä makasit kaiket päivät!

Minä makoilin kahden kanssa mutta onneksi niistä ihan itsekseen tuli tasapainoisia.

Vierailija
75/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Provohan tämä on, mutta tiedän, että osa noin ajattelee. Minun mieheni onneksi ei.

Hän itse asiassa on sanonut, että mielummin on töissä kuin hoitaisi lasta ja kotia.

8:30 aamupala ja jälkien siivous (itse syövä 8kk muuten sotkee aika laajalle alueelle)

12:15 pyykinpesua (lajittelua n. 7 eri pesutapaa käytössä, tahran poistoa, rikkinäisten erottelua, pienten vaatteiden varastointia)

13:25 leikkimistä (nousemaan oppinutta ei voi jättää ylsin kuin minuutiksi ja silloinkin yleensä on kädet telkkarissa)

voi hyvä helvetinperse t. Kari taalasmaa

Mitä kiroilet? 8 kuukauden ikäinen lapsi työllistää, eihän sen ikäinen osaa tehdä itse mitään muuta kuin sotkea. Tuon ikäistä ei saa edes kunnalliseen hoitoon.

Vierailija
76/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit lrvii kotona ja istuu vaan vauvapalstalla ja saa paremmat tuet kuin ns pahelsutut ty öttömät.. aina uus kakara kehiin kun entinen kasvaa ulos kotihoidontuesta ja muusta ectrasta

Kotihoidontuki on nelisen sataa kuussa. Murto-osa työttömyystuesta. Älä puhu läpiä päähäsi.

Vierailija
77/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen nimenomaan halunnut kotirouvan itselleni ja löysin naisen, joka haluaa olla kotirouva. Win-win. Hän ei tosin lorvi, vaan huolehtii kodista ja lapsista. Arvostan sitä.

Vierailija
78/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Heh, kaikella kunnioituksella sulla on leppoisan helppo päivä. Mies tulee aikaisin töistä kotiin ja vauvakin nukkuu päiväunia eikä huuda koko päivää. Et joudu hoitamaan 24/7 kitisevää lasta yksin.

Vierailija
79/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Heh, kaikella kunnioituksella sulla on leppoisan helppo päivä. Mies tulee aikaisin töistä kotiin ja vauvakin nukkuu päiväunia eikä huuda koko päivää. Et joudu hoitamaan 24/7 kitisevää lasta yksin.

Niin? Saako elämässä jotain lisäpisteitä mitä vaikeampaa ja ikävämpää on?

Vierailija
80/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä ap tällä lorvimisella tarkoittaakaan, mutta ehkä jotkut miehet tykkää siitä, että kotiin tullessa on talo ja piha järjestyksessä, kalsarit puhtaana ja viikattuna ja päivällinen valmiina? Tällaisia kotirouvia itse tiedän. Yleensä huolehtivat myös miehen iäkkäistä vanhemmista omien lisäksi. Tiedän, että omakin mieheni tällaisesta nauttisi, mutta itse pidän työstäni niin paljon, etten kotiin jää. Itsekin kyllä nauttisin siitä, että kaikki olisi valmista kotiin tulessa.

Jos ap:n tarkoitus on taas sortaa kotiäitejä, niin kotiäitiys on kyllä puhdasta työtä, ihan sitä samaa mitä tuolla päiväkodeissa ja perhepäivähoidoissakin tehdään. Kotiäitiydestä mulla on kokemusta ja useamman lapsen kanssa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi seitsemän