Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Minä en ymmärrä, kuinka joku viitsii rahoittaa puolison lorvimisen kotona vuosikaudet?

Vierailija
13.03.2019 |

En vaan ymmärrä, miksi. Lorvijasta tulee päiväkaudet sängyssä makaava laiskuri.

Kommentit (149)

Vierailija
21/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mies maksoi elämisemme ensimmäiset viisi vuotta kun olin työttömänä/ pätkätöissä. Sitten hermostuin tilanteeseen, hain korkeakouluun, kouluttauduin huippuarvosanoin (sai keskittyä opiskeluun kun ei tarvinnut murehtia työskentelystä opintojen ohessa) ja nyt tienaan tuplasti sen, mitä puolisoni ja työpaikoista ei ole pulaa. Mieheni osalta tämä taisi olla aika hyvä diili.

Jotenkin tuntuu, että et ihan huippuarvosanoin kouluttautunut.

Vierailija
22/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miehelle helpompi kun lorvin kotona ja pyöritän kaiken arkeen ja lapsiin liittyvän. En nyt viitsi hirveän tarkkaan avata, mutta meillä minun työssäkäynti ei toisi taloudellista hyötyä ja vaikeuttaisi miehen työtä. Hän sitten maksaa siitä että saa keskittyä itse uraansa paremmin. Ei asuta Suomessa.

Kysehän ei silloin ole lorvimisesta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö suomessa ole hoitopaikkoja.Täällä ruotsissa saa hyvin venyttää äitiyspäiviä että pystyy olemaan kotona 1,5 vuotta.

Mitenkäs näitten pitempää kotona olevien tulevat eläkkeet?Miten karttuu jos on kotona monta vuotta?

Vierailija
24/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun päänsärkysi? Ei taida olla, hakeudu hoitoon siitä.

Jaahas, ja kämpillä lojuva akan rutku otti sitten itseensä kun asiat sanotaan kuin ne on ?

En ole tuo jolle vastasit, vaan 30v työelämässä ollut , mutta olen myös "maannut" kotona neljän yhteisen lapsen kanssa joitakin vuosia  silloin kun lapset olivat pieniä. 

Miehelle tämä järjestely oli pelkkää juhlaa ja hän oli hyvin pahoillaan, kun lähdit takaisin työelämään. Hän olisi halunnut, että olisin maannut siellä kotona pitempäänkin hänen "elätettävänään".

Sinä et sitä voi koskaan ymmärtää, koska et tule saanaan vaimoa sen kummemmin kuin lapsiakaan, kun asenteesi on tuo, mikä se nyt näyttää olevan.

Jokainen kunnon mies toivoo lapsilleen vain ja ainoastaan hyvää  ja se hyvä ei ole sitä, että lapsi raahataan tarhaan, heti kun se vain on mahdollista. 

Jos täällä av-palstalla kävisi normaaleja miehiä, he voisivat sinulle selittää,miksi he maksavat vaimonsa"lorvimisen" kotona. Sitäpaitsi, harva siellä kotona lojuu ihan vain miehensä elätettävänä. 

Äitiyslomalta saa palkkaan perustuvan rahan, joka voi olla todella hyväkin.

Vierailija
25/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kotiäidit lrvii kotona ja istuu vaan vauvapalstalla ja saa paremmat tuet kuin ns pahelsutut ty öttömät.. aina uus kakara kehiin kun entinen kasvaa ulos kotihoidontuesta ja muusta ectrasta

Älä ota enää.

Vierailija
26/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heh tiedän tapauksen, jossa miehen ah niin fiksu sukulainen (oikeasti oikein superdummy, täytyy sanoa että yksi dummiest person on earth, jonka olen tuntenut tai jonka kanssa olen keskustellut) luulee että mieheni elättää mut. Hah, totuus on tarua ihmeellisempää.

Vierailija
27/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehelle helpompi kun lorvin kotona ja pyöritän kaiken arkeen ja lapsiin liittyvän. En nyt viitsi hirveän tarkkaan avata, mutta meillä minun työssäkäynti ei toisi taloudellista hyötyä ja vaikeuttaisi miehen työtä. Hän sitten maksaa siitä että saa keskittyä itse uraansa paremmin. Ei asuta Suomessa.

Kysehän ei silloin ole lorvimisesta.

Kyllähän tässä jää aikaa vähän lorviakkin, jos työssäkäyvän näkökulmasta katsoo. Minusta mies silti voittaa tässä enemmän kuin minä. Hän on edennyt työssään hyvin, itse jos palaan vielä työelämään aloitan nollasta. Mielestäni häntä ei kenenkään tarvitse säälitellä.

Vierailija
28/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lorviminen on kyllä ihmetermi, sillä vielä 60-luvulla oli paljon kotiäitejä, jotka hoitivat kaiken kotipiirissä ja mies hankki rahat.

Nykyään vaatimustaso on niin kova, ettei sen miehen palkka riitä elättämään perhettä.

Oma äiti oli kotiäitinä ikänsä ja isä halusi näin.

Äiti kuitenkin viljeli 1000 neliön tonttia ja myi torilla marjat, omenat ja kukat ja teki pitkän pennin verotonta tuloa.

Tästä moni oli meille kateellinen, kun eivät itse viitsineet.

Isä oli tehtaassa vuorotyössä ja meitä lapsia oli 4.

Yksi polkupyörä ja yhdet sukset oli meillä yhteisesti käytössä. Pyörä vasta sitten, kun isä sai säästettyä moporahat.

Muotijuttuja ei ei ollut kellään varaa hankkia

En usko, että nykyisinkään kotiäidit lorvivat, vaan hoitavat lapsensa ja kotinsa.

Kateelliset ne vaan soitaa suutaan.

Köyhillekin ollaan kateellisia.

Vierailija
29/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin nettituttavuudelta syytä hänen avioeroonsa. Sieltä paukautti suoraan, että kyllästyi elättämään toista maksaen ihan kaiken yksin talosta ja autosta lähtien. 

Mieheni maksaa kaiken yksin vaikka käyn töissä. Koska haluaa.

Mulla ei kyllä ylpeys kestäis tuota vaan ehdottomasti haluaisin osallistua kuluihin myös. 

Vierailija
30/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä noita oikeita lorvijoita on niin miehissä, kuin naisissakin. Ei viitsitä hakea töitä, kun kotona on mukavampaa pitää sohvaa paikoillaan. On vähän masennusta eikä oikein huvita... Niin ja siitä työstä on saatava vähintään 3000€ puhtaana käteen ja kas kummaa, kun ei sellaisia töitä löydy, kun on amiskin jätetty kesken... On kivampi kotona pelata pleikkaa. Tiedän tällaisen miehen ja hänen tyttöystävänsä maksaa myyjän palkalla taloudelliset menot...

Vierailija
31/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö suomessa ole hoitopaikkoja.Täällä ruotsissa saa hyvin venyttää äitiyspäiviä että pystyy olemaan kotona 1,5 vuotta.

Mitenkäs näitten pitempää kotona olevien tulevat eläkkeet?Miten karttuu jos on kotona monta vuotta?

Eläkesäästöt on

Vierailija
32/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kysyin nettituttavuudelta syytä hänen avioeroonsa. Sieltä paukautti suoraan, että kyllästyi elättämään toista maksaen ihan kaiken yksin talosta ja autosta lähtien. 

Mieheni maksaa kaiken yksin vaikka käyn töissä. Koska haluaa.

Mulla ei kyllä ylpeys kestäis tuota vaan ehdottomasti haluaisin osallistua kuluihin myös. 

Mulla kestää. Olen tarjoutunut maksamaan osani, mutta se ei kelpaa. Näin on menty viimeiset 15 vuotta. Työstä aion irtisanoutua myös samaan aikaan kun mies jää eläkkeelle. Silloin virallisesti alan "lorvimaan".

Vierailija
33/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ainakin maksan mielelläni. Olen siis nainen, äiti ja vaimo. Olen ollut mieheni kanssa 15 vuotta. 6 vuotta toin taloon 90 % tuloista kun mies opiskeli. Ensin yhden ammatin ja sitten toisen. Oli kesät töissä. Sitten mies pääsi töihin ja tienasi n. 30 % meidän tuloista ja minä 70 %. Sitten saimme lapsen. Minä sain äitiys- ja vanhempainvapaalla korkeampia tukia kuin mies palkkaa eli 55 % meidän tuloista. Mies jäi hoitovapaalle kahdeksi vuodeksi ja minä toin taas 90 % perheen tuloista. Nyt mies on töissä, mutta palkkaero on sama. Lisäksi saan pääomatuloja.

Koska rakastan mun miestä ja rakastan meidän lasta ja perhe-elämää, niin tietysti tahdon tarjota heille vain parasta. Meidän perheelle on parasta se, että arki on mahdollisimman rauhallista eli ainakin toinen vanhemmista voi olla enemmän kotona lapsen kanssa.

Vierailija
34/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä maassa on puoli miljoona työtöntä, eli jokainen kotona 'lorvija' helpottaa työttömyysongelmaa. Jos on rahaa, niin miksei luopuisi työpaikasta sellaisen hyväksi, joka sitä tarvitsee?

Vierailija
35/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko se sun päänsärkysi? Ei taida olla, hakeudu hoitoon siitä.

Jaahas, ja kämpillä lojuva akan rutku otti sitten itseensä kun asiat sanotaan kuin ne on ?

En ole tuo jolle vastasit, vaan 30v työelämässä ollut , mutta olen myös "maannut" kotona neljän yhteisen lapsen kanssa joitakin vuosia  silloin kun lapset olivat pieniä. 

Miehelle tämä järjestely oli pelkkää juhlaa ja hän oli hyvin pahoillaan, kun lähdit takaisin työelämään. Hän olisi halunnut, että olisin maannut siellä kotona pitempäänkin hänen "elätettävänään".

Sinä et sitä voi koskaan ymmärtää, koska et tule saanaan vaimoa sen kummemmin kuin lapsiakaan, kun asenteesi on tuo, mikä se nyt näyttää olevan.

Jokainen kunnon mies toivoo lapsilleen vain ja ainoastaan hyvää  ja se hyvä ei ole sitä, että lapsi raahataan tarhaan, heti kun se vain on mahdollista. 

Jos täällä av-palstalla kävisi normaaleja miehiä, he voisivat sinulle selittää,miksi he maksavat vaimonsa"lorvimisen" kotona. Sitäpaitsi, harva siellä kotona lojuu ihan vain miehensä elätettävänä. 

Äitiyslomalta saa palkkaan perustuvan rahan, joka voi olla todella hyväkin.

Niih, ja osansa lorvimisesta saa myös se työssäkäyvä kun tai jos se lorvija tekee lähes kaikki kotityöt ja lastenhoitoon liittyvät tehtävät. Ei sitä niin vaan maata sohvalla illat pitkät vaan töiden jälkeen on edessä kaupassa käynnit, lasten kuskaamiset, ruuan laitot, pyykkien hoidot, kevyet siivoukset. Ihanaa kun lorvija tekee ne päivisin ja toinen voi sitten keskittyä lepäämään raskaan työpäivän jälkeen. Mä haluan myös lorvijan kotiini.

Vierailija
36/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

10:n Vastaus viestiin 12: Kyllä 😊

Hyvin usein selailen AV:ta katsoessani kun vauva syö syöttötuolissa tai leikkii lattialla. Mulla myös TV on koko ajan auki ja Netflix on kaluttu tyhjiin. Tää on pohjimmiltaan tosi tylsää hommaa! Mihinkään omaan ei voi keskittyä täysillä.

Nyt ollaan bussissa matkalla kaupoille ja tyttö nukkuu = loistavaa AV aikaa. 😁 Ei siis ihan peruspäivä meille.

Vierailija
37/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En minäkään. Toistakymmentä vuotta mahdollistin sen, kunnes meinasin luhistua itse henkisesti sekä taloudellisesti. No oikeasti, taloudellisesti menikin kaikki, mutta onneksi sain henkisesti itseni pelastettua.

Uskoin kaikki puheet hyvistä duuneista, tulikin niitä, mutta kas kummaa, aina olikin jokin paikka jumissa juuri silloin kun työ piti ottaa vastaan, free lancer kun oli.  Kun nämä oli moneen kertaan käyty lävitse, alkoikin sitten psyykiset ongelmat - niitä kun on vaikea esittää olemattomiksi, kuten näitä fyysisiä.

En vain enää jaksanut tukea, ymmärtää, jaksaa päivästä toiseen vetää sitä kivirekeä kaiken vastuun ansaitsemisesta yhteisen elämisen eteen. Jälkipäin ihmettelee omaan tyhmyyttään ja toisen kehtaamista.

Eiköhän tämä esimerkki ole aika äärilaitaa? Yleensä tällä lorvialla tarkoitetaan pienten lasten äitiä, joka raataa kotona ja rekee pitkää päivää. Joku lapseton av-isäntä ei sitä ymmärrä ja siksi keksii näitä trolli aloituksia.

Jos taas puhutaan laiskasta puolisosta, jolla ei ole aikomustakaan työllistyä ja elää yhtiskunnan varoilla  ja ehkä osittain myös sen puolison rahoilla, niin kai se on jokaisen oma asia mihin rahansa laittaa. Jos aikuinen ihminen suostuu/haluaa toisen elättää niin eipä se ainakaan minulta ole pois.

Meillä ei tuota ongelmaa ole ollut. Silloin kun jokusen vuoden olin lasten kanssa kotona, mies varmaan joutui maksamaan enemmän, mutta sitten kun mies jäi lasten kanssa kotiin, minä maksoin enemmän. En nähnyt tuossa mitään ongelmaa.

Vierailija
38/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kuka elättää sängyssämakaajaa? Joku sinua, ap? Ei taida olla yleistä.

Minun tuttua. Ei yleistä todellakaan. En vaan ymmärrä. Muutaman työkkärin pakottaman työpätkän (lyhyen) elämässään tehnyt, kotona ei tee juuri mitään ikinä. Mies hyvätuloinen, mutta ei tosiaan miljonääri, ihmettelen vaan.

ap

Vierailija
39/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä noita oikeita lorvijoita on niin miehissä, kuin naisissakin. Ei viitsitä hakea töitä, kun kotona on mukavampaa pitää sohvaa paikoillaan. On vähän masennusta eikä oikein huvita... Niin ja siitä työstä on saatava vähintään 3000€ puhtaana käteen ja kas kummaa, kun ei sellaisia töitä löydy, kun on amiskin jätetty kesken... On kivampi kotona pelata pleikkaa. Tiedän tällaisen miehen ja hänen tyttöystävänsä maksaa myyjän palkalla taloudelliset menot...

Minun siskoni oli tollasessa suhteessa. Hän opiskeli ja kävi samaan aikaan lisäksi töissä. Silloinen kumppani joi olutta ja pelasi videopelejä eikä tehnyt kirjaimellisesti mitään muuta. Siskoni lähti aamulla opintoihin ja sieltä muutamaksi tunniksi töihin ja illalla kotiin siivoamaan. Mies pelaa kuulokkeet päässä ja juo olutta ja valittaa, kun ei ole lämmintä ruokaa ollu koko päivänä. Sisko valmistu ja pääsi hyväpalkkaiseen työhön ja alkoi oikeasti tienaamaan. Yhtäkkiä hän heräsi todellisuuteen, että miksi edes on kyseisen ihmisen kanssa ja maksaa kaiken. Viisi vuotta siinä meni ennen kuin tajusi oman hölmöytensä.

Sisko meni pankkiin ja osti kaikessa hiljaisuudessa asunnon ja kun sai avaimet, niin ilmoitti että mene laittamaan ne tuet juoksemaan, koska minun maksaminen ja tämä suhde päättyy nyt. En enää raahaa sinua perässä metriäkään ja kannattaa opetella ruuanlaitto, niin saat lämmintä ruokaa.

Meni pari vuotta, niin sisko löysi miehen jolla on myös asiat kunnossa ja talous hyvällä pohjalla. Muistan kuinka paljon se vaikutti siskooni, kun alkoi tätä nykyistä miestä tapailemaan. Oli ihan ensi askelilla sanonut ettei elätä enää ketään ja kumppanin talous pitää olla kunnossa, koska hänelläkin on. Se toisen elättäminen mitään aikaan saaminen jätti jäljet siihen ettei koskaan kukaan ole hänen lompakolla.

Nyt hän elää sellaista elämää mistä on lapsena haaveillut. Hänen exänsä kuulemma elää edellee samanlaista elämää pelaten ja olutta juoden. EI ole koskaan ollut töissä ja ikääkin on 42 vuotta.

Vierailija
40/149 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu mitä se "lorvija" tekee kotona.

Mikäli hän esimerkiksi korjaa taloa, voi sen hinnaksi laskea noin 50 000 euroa vuodessa, tai siivoaa kotona 2 x viikossa, 5 000 euroa vuodessa jne.

Sohvalla makailu ei tietysti ole niin tuottavaa, mutta silloin voi laskea ihmisen osallistuneen ilmastonmuutokseen, koska kuluttaa vähemmän krääsää ja liikkuu vähemmän, eli tuottaa vähemmän CO2:ta.

Eli asioilla on aina puolensa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän yksi