Onko edes mahdollista laihtua, kun syö ketipinoria?
Annostukseni on unettomuuteen 75mg, alhaisin, jolla pysyn koko yön unessa ja herään virkeänä.
7kk aikana minulle on tullut painoa 56kg -> 64 kg.
Elintavoistani: lenkkeilen juosten päivittäin 5km. Koko tämän ajan olen käynyt siis vähintään 6 päivänä viikossa juoksemassa 5km, ja siitä huolimatta paino on noussut. Syön perusterveellisesti normaalien ravitsemussuositusten mukaisesti.
Kysymys kuuluu, onko oikeasti lääketieteellisesti mahdotonta laihtua tällä lääkityksellä? Olen miettinyt urheilun tuplaamista, esim. aamulenkki ja iltalenkki ja syömisen tarkkailua.
Normaalisti olen aina pysynyt normaalipainossani 56kg ilman urheilua.
Lääkäriaika on jo varattu, ja lääkityksen vaihtoa harkitaan.
Kommentit (50)
Itsellä lähti paino putoamaan vasta Ketipinorin lopettamisen jälkeen :(
Minä laihduin alle kolmikymppisenä isollakin annoksella ihan normaalisti, lähempänä neljääkymppiä tekee tiukkaa mutta yritän. Ehkä voisit kokeilla lihaskuntoa eikä lisätä aerobista.
Vierailija kirjoitti:
Mä lihoin Ketipinorilla annostus 25-200 mg unettomuuteen 45 kg -> 70 kg.
Järkyttävä painonnousu. Käsittämätöntä, ettei tuohon puututtu aikaisemmin.
Olen nyt sitä mieltä, että lääkitykseni menee ehdottomasti vaihtoon.
Onneksi lääkäriaika on alle 2 viikon päästä, siihen saakka urheilen todella kovasti.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Itsellä lähti paino putoamaan vasta Ketipinorin lopettamisen jälkeen :(
Okei, kiitos kommentistasi. Oon sitä mieltä, että lopetan ketipinorin, ja unilääke vaihdetaan, onneks kesään mennessä ehtii laihtua muutaman kilon. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minä laihduin alle kolmikymppisenä isollakin annoksella ihan normaalisti, lähempänä neljääkymppiä tekee tiukkaa mutta yritän. Ehkä voisit kokeilla lihaskuntoa eikä lisätä aerobista.
Okei, kiitos. Joo, mulla on salikortti, voisin alkaa käydä kanssa bodypumpissa. Ap
Ei mua ole lihottaanut vaikka 7 vuotta syönyt, mutta en kyllä ole laihtunutkaan, annos vaan 25 mg, mietin tarvitsinko edes tuotakaan
Sama lääke vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Olen syönyt 50mg unettomuuteen jo 13 vuotta, enkä ole lihonut sen vuoksi grammaakaan.
Sen sijaan ennen Ketipinoria (tai sen edeltäjää Seroquelia) kokeilin paria muuta valmistetta, jotka lisäsivät syljen eritystä, tekivät näläntunteen ja lihottivat.
Vierailija kirjoitti:
Ei mua ole lihottaanut vaikka 7 vuotta syönyt, mutta en kyllä ole laihtunutkaan, annos vaan 25 mg, mietin tarvitsinko edes tuotakaan
No sulla onkin tosi pieni annos. Ap
Avun saanut kirjoitti:
Sama lääke vaikuttaa eri ihmisiin eri tavoin. Olen syönyt 50mg unettomuuteen jo 13 vuotta, enkä ole lihonut sen vuoksi grammaakaan.
Sen sijaan ennen Ketipinoria (tai sen edeltäjää Seroquelia) kokeilin paria muuta valmistetta, jotka lisäsivät syljen eritystä, tekivät näläntunteen ja lihottivat.
Joo, harmi kun mulla lisää painoa. Muuten toiminut täydellisesti, mutta painonnousu liian iso haitta.
Ap
Ei pysty laihtumaan :( Ketipinorilla ( annos 600mg) paino nousi 60kg ->90kg.
Avun saanut kirjoitti:
Mulla ei ketipinor vaikuttanut unettomuuteen millään tavalla. Sivuvaikutukset oli sellaisia että onneksi vain kokeilin sitä 10 iltaa. Jos ihan tarkkoja ollaan niin sitä ei edes saisi kirjoittaa unettomuuteen. Aivan eri tarkoitukseen oleva lääke.
Varmaan vois laihtua jos jättää syömisen kokonaan. Muutenkin uskomatonta että tota tuputetaan suomessa joka vaivaan esim unettomuuteen vaikka on psykoosilääke jolla on mahdollista saada elinikäiset haittavaikutukset. Jenkeissä ton käyttö on unilääkkeenä kielletty, täällä sitä syö joka toinen
Mikä ihme sen lihomisen tekee? Jääkö kehoon lisää nestettä? Mikä se mekanismi on?
Franfurt am Main kirjoitti:
Mikä ihme sen lihomisen tekee? Jääkö kehoon lisää nestettä? Mikä se mekanismi on?
En kyllä ymmärrä, ehkä 1-2kg vois olla nestettä.
Turhauttaa urheilla melkein kuin ammattiurheilija, ja lähteä joka päivä juoksulenkille, ihan vaan huomatekseen, että lihoo silti. Jotenkin alkaa urheilumotivaatiokin laskea. Ei ole mahdollista, että söisin noin paljon ylimääräisiä kaloreita. Ap
Oletko varma ettet vaan ole isontanut annoksia huomaamatta kun usein näläntunne kasvaa? Itselläni ei ketipinor ole vaikuttanut painoon mitenkään. Sen sijaan lamictalin kanssa tuli lihomista kun lääke teki pohjattoman nälän. Jouduin syömään 4 lämmintä ateriaa päivässä tai muuten vatsa huusi tyhjyyttään. Painohan siinä luonnollisesti nousi.
Ei ole mahdollista laihtua. Ketipinor kumoaa kaikki fysiikan lait.
Harmi kun ei Auschwitzissä tajuttu syöttää Ketipinoria niin ihmiset ei ois nääntyny.
Olen laihtunut 325+mg annostuksella.
https://mentalhealthdaily.com/2015/01/27/seroquel-and-weight-gain-what-…
Lukekaa nyt siitä mikä MUU kuin vain ruokahalun lisääntyminen jne omassa kontrollissa olevat seikat aiheuttaa painonnousun Seroquelin eli ketipinorin takia: muun muassa aineenvaihdunnan hidastuminen sekä se että lääke muuttaa useiden hormonien toimintaa.
Mä lihoin Ketipinorilla annostus 25-200 mg unettomuuteen 45 kg -> 70 kg.