Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko edes mahdollista laihtua, kun syö ketipinoria?

Vierailija
12.03.2019 |

Annostukseni on unettomuuteen 75mg, alhaisin, jolla pysyn koko yön unessa ja herään virkeänä.
7kk aikana minulle on tullut painoa 56kg -> 64 kg.
Elintavoistani: lenkkeilen juosten päivittäin 5km. Koko tämän ajan olen käynyt siis vähintään 6 päivänä viikossa juoksemassa 5km, ja siitä huolimatta paino on noussut. Syön perusterveellisesti normaalien ravitsemussuositusten mukaisesti.

Kysymys kuuluu, onko oikeasti lääketieteellisesti mahdotonta laihtua tällä lääkityksellä? Olen miettinyt urheilun tuplaamista, esim. aamulenkki ja iltalenkki ja syömisen tarkkailua.
Normaalisti olen aina pysynyt normaalipainossani 56kg ilman urheilua.

Lääkäriaika on jo varattu, ja lääkityksen vaihtoa harkitaan.

Kommentit (50)

Vierailija
41/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ketipinor on psyykelääke.

Vierailija
42/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on se ruoka joka lihottaa. Ei pilleri minkäänlainen.

Jos syö enempi kuin kuluttaa, lihoo.

Siksi laitoin ylempään kommenttiini keskivertosyömiseni, tässä vielä:

aamupala: banaanilettu 2 kananmunaa ja 1 banaani 

napostelu: herkkukahvi/kaakao kahvilasta

päivällinen: kanasalaatti/lihapullat ja muusi/kiinalainen/hernekeitto/yms.

iltapala: dippivihannekset/proteiinipatukka/jogurtti ja leipä

Ja urheiluna se 5km lenkki. Eihän tuosta voi jäädä enää +kaloreita... Miten mahdollista, että paino nousee.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lihottaako Triptyl? Kellään kokemuksia?

Vierailija
44/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Varmaan vois laihtua jos jättää syömisen kokonaan. Muutenkin uskomatonta että tota tuputetaan suomessa joka vaivaan esim unettomuuteen vaikka on psykoosilääke jolla on mahdollista saada elinikäiset haittavaikutukset. Jenkeissä ton käyttö on unilääkkeenä kielletty, täällä sitä syö joka toinen

Isoilla annoksilla se toimii psyykelääkkeenä ainoastaan, pienillä annoksilla se on hyvä nukahtamiseen,tottakai annoksen määrä voi vaikuttaa siihen miten lääke toimii

Vierailija
45/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama rumba aina lääkärissä. Olen syönyt jo useita vuosia Stellaa, joka sopii minulle mainiosti, mutta lääkäri jaksaa aina vain mainita, että jään koukkuun ja annosmäärät lisääntyy. Ei ole lisääntynyt, 5mg on riittänyt vuosikaudet.. Olen jo siinä vaiheessa elämää, että tuskin tulen elämään enää kovinkaan monta vuotta, ja mitä sitten jos jää tähän määrään "koukkuun"?  Onko parempi, että ahdistun ja senjälkeen alan kokeilemaan ahdistukseen erivalmisteita loputtomasti mielialan reistaillessa?

Pitääkö tämän hetkinen tilanne ja vuosikausia eteenpäin olla helvettiä, että sitten joskus - kenties ei koskaan - olisi sitten jotenkin parempi? En oikein ymmärrä tätä logiikkaa. Mikään muu ei ole elämässä varmaa kuin tässä ja nyt.

Potilasta ei saisi syyllistää neuvoo jo Käypä Hoitokin ohjeistuksessaan. Jos hyöty on suurempi kuin haitta, niin...

Nukun tällä annostuksella tasan 8h ja herään pirteänä ja hyvällä mielellä, sekä jaksan kuntoilla ja harrastaa, toisin kun valvottujen öiden jälkeen.

Vierailija
46/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Triptyl ei mielestäni lihota.

Mirtatsapiinin unettava vaikutus taas saadaan niin mitättömällä annostuksella (3,75 mg) ettei sillä ole painoon merkitystä.

Vierailija
47/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tää on vähän tyhmä kysymys, kun sun unettomuus on niin vaikeaa, mutta kysyn nyt, kun itsellä lähtee kokeiluun. Eli oletko kokeillut kärsimyskukkaa? Jos olet, tai joku muu on, haluaisin kuulla kokemuksia! Sedix oli ainakin yksi tällainen valmiste. Itse ostin juuri Bertil's Unisin-valmistetta, siinä on melatoniinia, l-teaniinia, kärsimyskukkaa ja sitruunamelissaa. Melatoniini yksin ei auta mulla, mutta kuulin, että tuo kärsimyskukka voi auttaa, jos unettomuuteen liittyy stressiä ja ahdistusta. Ja näihin vaivoihin taas auttaa l-teaniini. Tiedän, että vaikeasta unettomuudesta kärsiville tällaiset valmisteet ovat yhtä tyhjän kanssa, mutta tuli mieleen, kun on itselle ajankohtaista.

Vierailija
48/50 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei neurolepteillä!

Vierailija
49/50 |
13.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tryptofaania unettomuuteen.👍

Vierailija
50/50 |
02.07.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, tää on vähän tyhmä kysymys, kun sun unettomuus on niin vaikeaa, mutta kysyn nyt, kun itsellä lähtee kokeiluun. Eli oletko kokeillut kärsimyskukkaa? Jos olet, tai joku muu on, haluaisin kuulla kokemuksia! Sedix oli ainakin yksi tällainen valmiste. Itse ostin juuri Bertil's Unisin-valmistetta, siinä on melatoniinia, l-teaniinia, kärsimyskukkaa ja sitruunamelissaa. Melatoniini yksin ei auta mulla, mutta kuulin, että tuo kärsimyskukka voi auttaa, jos unettomuuteen liittyy stressiä ja ahdistusta. Ja näihin vaivoihin taas auttaa l-teaniini. Tiedän, että vaikeasta unettomuudesta kärsiville tällaiset valmisteet ovat yhtä tyhjän kanssa, mutta tuli mieleen, kun on itselle ajankohtaista.

Sedix auttoi ainakin minulla juuri tuohon rauhattomaan oloon. Ja sitten sain paremmin unesta kiinni. www.sedix.fi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän yhdeksän