Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten synnytyksestä saisi kivuttoman?

Vierailija
12.03.2019 |

On se ihme juttu kun kaiken maailman hurjat toimenpiteet ja leikkaukset saadaan suoritettua täysin kivuttomasti, mutta synnytys on keskiaikaista puuhaa ja kivut hirveintä, mitä ihminen voi koskaan kokea.

En aio synnyttää ikinä.

N29

Kommentit (139)

Vierailija
61/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä synnytyspelkoa ei pitäisi hoitaa kauhean aktiivisesti. Vähenisi luonnonvalinnan kautta neuroottiset kaikenhallitsijat ja hermoheikot pelkurit. Luonto ei koskaan tarkoittanut meitä kaikkia saamaan poikasia. Ainoastaan parhaat.

Luonto on tarkoittanut, että kiimaisimmat p*nevat ja terveimmät selviytyvät. Luonnonvalinnalla ei ole mitään keinoa karsia neurootikkoja.

Olisi, jos neurootikkoja ei hoidettaisi. Mutta ihmiset haluavat pitää hengissä nykyisin myös ne heikoimmat.

Ei neuroottisuuteen tai kontrollifriikkiyteen kuole. Päinvastoin ne voivat jossain oloissa edesauttaa jälkeläisten selviytymistä.

Ei, mutta esim. synnytystä neuroottisesti pelkäävä tuskin lisääntyy ilman hoitoa (pelkopoli, psykologi tms).

Vierailija
62/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuskin mitenkään, ja vaikka kävisikin tuuri, että synnytys olisi melko kivuton, niin jo raskaus tuo yleensä kipuja mukana, palautumisesta puhumattakaan...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kamalimmaksi touhuksi täällä synnytystä kuvailee ne, jotka eivät ole ikinä alakautta synnyttäneet.

Kertoo aika paljon.

Ei mikään ihme, synnytyspelkoisillahan on tutkimusten mukaan enemmän erilaisia mt-ongelmia. Ja tämä ei ole haukkumista vaan fakta.

Vierailija
64/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestä synnytyspelkoa ei pitäisi hoitaa kauhean aktiivisesti. Vähenisi luonnonvalinnan kautta neuroottiset kaikenhallitsijat ja hermoheikot pelkurit. Luonto ei koskaan tarkoittanut meitä kaikkia saamaan poikasia. Ainoastaan parhaat.

Eli sun mielestä nää aineiden käyttäjä- äidit, koko raskauden ajan tupakoivat, Auerit jne on näitä "parhaita"? 😂

Vierailija
65/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kamalimmaksi touhuksi täällä synnytystä kuvailee ne, jotka eivät ole ikinä alakautta synnyttäneet.

Kertoo aika paljon.

Ei mikään ihme, synnytyspelkoisillahan on tutkimusten mukaan enemmän erilaisia mt-ongelmia. Ja tämä ei ole haukkumista vaan fakta.

Tää on just tätä. Naiset haukkuu ja syyllistää toisiaan. Hyvin perinteistä naisten nokittelua. Kyllä naiset on oksettavia toisiaan kohtaan. Juuri tämän takia naisilla on niin heikko asema. Asioita ei yritetä muuttaa paremmaksi vaan haukutaan toisia.

Vierailija
66/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmiin on saatavilla apua.

Jos ei kestä mitään epämukavuutta edes hetken, ei varmaan kannata alkaa vanhemmaksi, vaikeaa tulee nimittäin olemaan...

Naisen ei tarvitse kärsiå tullakseen äidiksi ja se epämukavuus ei kestä hetkeä vaan kipu jatkuu viikkoja jopa kuukausia ennen kuin on toipunut.

Mitå miehen pitåä kärsiä tullakseen isäksi? Ei mitåän.

Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa. Ei sitå synnytyksen kipua tarvitse tullakseen vanhemmaksi eikö se kipu tee vanhemmuudesta yhtään helpompaa.

Haluatko avautua omista mt- ongelmistasi?

”Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa.”

Ei ehkä, mutta henkisesti kyllä. Ja jos ei kestä, tai sitten pelkää sairaalloisesti ohimenevää kipua lapsensa syntymän takia, on psyyke aika heikoilla eikä ole sopiva vanhemmaksi. Vaikeaa kuvitella, miten tuollainen ihminen voisi edes elää normaalia elämää. Elämässä kun kuitenkin sattuu ja tapahtuu.

Tämähän on ihan pimeää tekstiä. Eli jos et halua maata kaikki paikat levällään vieraiden ihmisten edessä, huutaa tuskasta tuntikausia, revetä alapäästäsi ja ottaa riskiä lapsesi vammautumisesta esim. hapen puutteen vuoksi, et ole sopiva vanhemmaksi? Ei jumalauta. Logiikka nolla.

Vierailija
67/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sun mielestä nää aineiden käyttäjä- äidit, koko raskauden ajan tupakoivat, Auerit jne on näitä "parhaita"? 😂

Geneettisesti voivat ollakin, tai todennäköisesti ovat. Ohis

Vierailija
68/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon.

Minä olen ihan terve, kaksi korkeakoulututkintoa omaava fiksu nainen. Ei pitäisi olla mitään mt-ongelmia.

Vierailija
69/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ööööö ei lääketiede taida ihan niin pitkällä olla, että esim. yhtä suuria leikkauksia kuin keisarileikkaus saataisiin 100% kivuttomasti toteutettua, ehkä itse leikkauksen, mutta toipuminen on aina enemmän tai vähemmän kivuliasta. Mutta jos ei ole valmis olemaan raskaana ja synnyttämään saadakseen lapsen niin suosittelen välttämään hedelmöittymistä. Jos adoptio vaihtoehtona on mieluisampi niin suosittelen perustelemaan adoptiohaaveensa perusteellisemmin kuin vain synnytyspelolla.

Keskusteluun osallistun vielä sen verran, että en itsekään nauttinut suuremmin synnytyskivuista, mutta olen tyytyväinen valintaani kolmen lapsen äitinä. "Kerran se kirpaisee".

Vierailija
70/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmiin on saatavilla apua.

Jos ei kestä mitään epämukavuutta edes hetken, ei varmaan kannata alkaa vanhemmaksi, vaikeaa tulee nimittäin olemaan...

Naisen ei tarvitse kärsiå tullakseen äidiksi ja se epämukavuus ei kestä hetkeä vaan kipu jatkuu viikkoja jopa kuukausia ennen kuin on toipunut.

Mitå miehen pitåä kärsiä tullakseen isäksi? Ei mitåän.

Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa. Ei sitå synnytyksen kipua tarvitse tullakseen vanhemmaksi eikö se kipu tee vanhemmuudesta yhtään helpompaa.

Haluatko avautua omista mt- ongelmistasi?

”Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa.”

Ei ehkä, mutta henkisesti kyllä. Ja jos ei kestä, tai sitten pelkää sairaalloisesti ohimenevää kipua lapsensa syntymän takia, on psyyke aika heikoilla eikä ole sopiva vanhemmaksi. Vaikeaa kuvitella, miten tuollainen ihminen voisi edes elää normaalia elämää. Elämässä kun kuitenkin sattuu ja tapahtuu.

Tämähän on ihan pimeää tekstiä. Eli jos et halua maata kaikki paikat levällään vieraiden ihmisten edessä, huutaa tuskasta tuntikausia, revetä alapäästäsi ja ottaa riskiä lapsesi vammautumisesta esim. hapen puutteen vuoksi, et ole sopiva vanhemmaksi? Ei jumalauta. Logiikka nolla.

No terve vaan alakauttasynnytystekeelapsestasiseparin- trolli! Sinua ei olekaan näkynyt vähään aikaan!

Vierailija
71/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta tuntuu, että nimenomaan "heikompi aines" lisääntyy ja parhaimmisto ei. Sinänsä toki hyvin harmillista.

Vierailija
72/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kertoo aika paljon.

Minä olen ihan terve, kaksi korkeakoulututkintoa omaava fiksu nainen. Ei pitäisi olla mitään mt-ongelmia.

Normaalien asioiden sairaalloinen pelkääminen on sellainen. Eikä korkeakoulututkinnot ole tae fiksuudesta.

Vierailija
73/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä on alapäästään revenneet mammat haukkumassa toisia.

Vierailija
74/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä tunnen kätilön joka ei halua synnyttää ikinä itse 😂

Vierailija
75/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta tuntuu, että nimenomaan "heikompi aines" lisääntyy ja parhaimmisto ei. Sinänsä toki hyvin harmillista.

Onneksi susta vaan tuntuu siltä, koska totta se ei ole. Taidat olla itse juuri sitä ”heikompaa ainesta”. Tai itse ainakin liitän sen älykkyyden puutteeseen.

Vierailija
76/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Ylipäänsä jos tarkastellaan koko maapalloa, niin se kaikista heikoin ja köyhin porukka lisääntyy kaikista eniten ja nopeimmin.

Vierailija
77/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä on alapäästään revenneet mammat haukkumassa toisia.

Ne ketjun haukkujathan oli nimenomaan sektiomammoja.

Vierailija
78/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten mainitsemasi asiat liittyvät synnytyspelkoon ja minun kommenttiini, jossa käsittelin synnytyspelkoa? En ole niistä sanonut mitään puoleen enkä toiseen mutta jos haluat tietää: Luonto karsii myös tupakoivien typerysten jälkeläisiä sairauksien ja aivotoiminnan alenemisen vuoksi, samoin aineiden käyttäjien. Auerilla on useita jälkeläisiä. Aika näyttää periytyvätkö geenit vielä eteenpäin. Ehkäpä luonto puuttuu myös siihen?

Vierailija
79/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sama fiilis. Ylipäänsä jos tarkastellaan koko maapalloa, niin se kaikista heikoin ja köyhin porukka lisääntyy kaikista eniten ja nopeimmin.

Mutta jos tarkastellaan suomea tai muita länsimaita, asia ei ole ihan noin.

Kaikista surkeimmathan ne jäävät yksin eivätkä löydä lisääntymiskumppaneita, ihan missä tahansa maassa.

Vierailija
80/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naisille hyvin tyypillistä tämäkin keskustelu.

Alatiesynnytys vs. Sektio tappelua. Sitten tapellaan imetyksestä ja äitiysloman pituudesta. Kyllä naiset on yksinkertaisesti typeriä. Ja oi kyllä, olen itsekin nainen, mutta säälittää tämä oma sukupuoli. Miehet ei harrasta tällaista ollenkaan. Siksi he varmaan menestyvätkin kaikessa niin paljon paremmin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän