Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten synnytyksestä saisi kivuttoman?

Vierailija
12.03.2019 |

On se ihme juttu kun kaiken maailman hurjat toimenpiteet ja leikkaukset saadaan suoritettua täysin kivuttomasti, mutta synnytys on keskiaikaista puuhaa ja kivut hirveintä, mitä ihminen voi koskaan kokea.

En aio synnyttää ikinä.

N29

Kommentit (139)

Vierailija
101/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia nynnyjä ei ole äidiksi tarkoitetukaan. Ihan hyvä, että jätät äitiyden siihen kykeneville ja keskityt siihen minkä osaat parhaiten eli valittamiseen.

Tää on hyvä esimerkki äidistä. Aina kireällä tuulella 😂

Vierailija
102/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon naiset haukkuvat toisiaan.. ei ihme että syntyvyys laskee.

No ketä yllättää? Ainahan naiset on keskittynyt pelkästään toistensa kanssa tappelemiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
103/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuollaisia nynnyjä ei ole äidiksi tarkoitetukaan. Ihan hyvä, että jätät äitiyden siihen kykeneville ja keskityt siihen minkä osaat parhaiten eli valittamiseen.

Tää on hyvä esimerkki äidistä. Aina kireällä tuulella 😂

Mitäs kireää tuossa oli? Paitsi että tiukkaa faktaa vaan :D

Vierailija
104/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älä hanki lapsia ap. Menetät oman elämäsi ja parisuhteesi. Helpommalla pääset kun olet lisääntymättä.

Vierailija
105/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mt-ongelmiin on saatavilla apua.

Jos ei kestä mitään epämukavuutta edes hetken, ei varmaan kannata alkaa vanhemmaksi, vaikeaa tulee nimittäin olemaan...

Naisen ei tarvitse kärsiå tullakseen äidiksi ja se epämukavuus ei kestä hetkeä vaan kipu jatkuu viikkoja jopa kuukausia ennen kuin on toipunut.

Mitå miehen pitåä kärsiä tullakseen isäksi? Ei mitåän.

Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa. Ei sitå synnytyksen kipua tarvitse tullakseen vanhemmaksi eikö se kipu tee vanhemmuudesta yhtään helpompaa.

Haluatko avautua omista mt- ongelmistasi?

”Ja vanhempana olo noin yleensä ei synnytyksen jälkeen ole fyysisesti vahingoittavaa.”

Ei ehkä, mutta henkisesti kyllä. Ja jos ei kestä, tai sitten pelkää sairaalloisesti ohimenevää kipua lapsensa syntymän takia, on psyyke aika heikoilla eikä ole sopiva vanhemmaksi. Vaikeaa kuvitella, miten tuollainen ihminen voisi edes elää normaalia elämää. Elämässä kun kuitenkin sattuu ja tapahtuu.

Fyysisen kivun kokeminen ei lisää ihmisen henkistä kapasiteettiä vaan yleensä päin vastoin. Ja ollakseen hyvä äiti ei tarvitse kokea synnytyksessä kipua.

Synnytys on naisen ikävä osa jos lapsia haluaa ja synnytys on tapa saada lapsi ulos. Muuta virkaa sillä ei ole ja jos olisi niin se tarkottaisi esim ettå maailmassa ei ole yhtåän hyvää isää koska mies ei koe synnytyskipua.

Mutta en ikinå lakkaa ihmettelemästå sitå että osa naisista on toisilleen oikeasti susia kun pitäisi olla samalla puolen.

Vierailija
106/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Surullista miten paljon naiset haukkuvat toisiaan.. ei ihme että syntyvyys laskee.

No ketä yllättää? Ainahan naiset on keskittynyt pelkästään toistensa kanssa tappelemiseen.

Ja eniten haukutaan sitä naista, joka on kaunein, hoikin ja onnellisin😆

Vierailija
107/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisille hyvin tyypillistä tämäkin keskustelu.

Alatiesynnytys vs. Sektio tappelua. Sitten tapellaan imetyksestä ja äitiysloman pituudesta. Kyllä naiset on yksinkertaisesti typeriä. Ja oi kyllä, olen itsekin nainen, mutta säälittää tämä oma sukupuoli. Miehet ei harrasta tällaista ollenkaan. Siksi he varmaan menestyvätkin kaikessa niin paljon paremmin.

Ammattiloukkaantujako siellä kirjoittelee? On täysin naurettavaa ajatella asiaa tappeluna. Vain naiset ajattelevat niin. Miehet päättäisivät todennäköisemmin faktojen perusteella. Alatiesynnytys sekä imetys, kuten myös äitiysloman pitäminen edistävät vauvan terveyttä, ne eivät ole mitään mielipideasioita vaan toinen vaihtoehto on yksinkertaisesti toista parempi.

Miksi monet naiset loukkaantuvat faktoista?!?! Ja syyttävät vielä lopuksi kiusaajiksi faktojen kertojia? Vaikeaa käsittää.

Miksi naisia kiinnostaa niin paljon se, miten toinen nainen tekee? Miehet eivät jaksaisi edes keskittyä toisten miesten tekemisiin. Naiset nokittelee ja arvostelee toisiaan. 😂

Ehkä niitä kiinnostaa ne lapset, eikä se toinen nainen/äiti! Onko tullut ikinä mieleen? On yhteiskunnallisesti ja etenkin kansanterveydellisesti hyödyllistä, että jokainen syntyvä lapsi voisi mahdollisimman hyvin.

Puututaanhan esim. vanhempien huumeidenkäyttöönkin tai muihin lasta mahdollisesti vahingoittaviin toimiin. Siksi on aina ihmetyksen aihe, kun joku haluaa tietoisesti valita sen lapselle todistetusti huonomman vaihtoehdon.

Tää on täysin naisten välistä soopaa. Ei isät arvostele toisia isiä koskaan eikä isät myöskään arvostele tai hauku lapsettomia miehiä todellakaan.

Vierailija
108/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sektio on täysin kivuton operaatio. Leikkauksen jälkeisiin kipuihin saa ensin kipupumpun, mistä saa annosteltua itselleen morfiinia 10min välein ja kun kipupumppu poistetaan, saa muita hyviä lääkkeitä, esim. Oxynorm ja Targiniq. Ja toki myös perus tonniset Buranat ja Panadolit.

Vierailija
109/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä keskustelua lukiessa tulee vaan mieleen että sijaissynnytys saisi olla mahdollista myös meillä. Niin moni hyötyisi tästä, on perheitä, joihin ei syystä tai toisesta voida tai haluta itse lapsia saada...

Vierailija
110/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äitiydessä onnistumisessa ja synnytyksellä ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa.

Synnytyksen hoitaa täysin puhtaasti biologia. Sillä ei ole mitään tekemistä sen kanssa, millainen äiti olet.

Vierailija
111/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No hyvä niin. Aionkin elää hemmetin mukavaa elämää, teen mitä huvittaa ja milloin huvittaa. Miehen kanssa panostetaan parisuhteeseen ja matkustellaan, harrastetaan seksiä ihan milloin halutaan ;)

Aha, me miehen kanssa panostetaan parisuhteeseen ja rikastutaan (joo matkustellaankin sitten kun on sen aika), harrastetaan seksiä kun on sopiva sauma ja hoidetaan rakkaita lapsiamme ihan milloin halutaan. Taidan kuulua heikoimpaan ainekseen kun en ymmärrä mistä olen jäänyt paitsi tai mistä joutunut luopumaan? ;)

Vierailija
112/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun nainen saa lapsia, hän ei ole enää nainen vaan äiti. Jo raskausaikana olet ainoastaan "odottava äiti". Enää ei puhuta mistään naisesta, ainostaan odottavasta äidistä tai äidistä, aina.

No mutta hyvänen aika, sehän on ylennys: Nainen 2.0.

Vierailija
113/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä epiduraalipuudutus vie pois pahimman kivun tehokkaasti.

Vierailija
114/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä keskustelua lukiessa tulee vaan mieleen että sijaissynnytys saisi olla mahdollista myös meillä. Niin moni hyötyisi tästä, on perheitä, joihin ei syystä tai toisesta voida tai haluta itse lapsia saada...

Itse hommaisin heti lapsia jos Suomessa saisi käyttää kohdunvuokrausta. Haluan lapseni olevan minun ja mieheni geeneistä, mutta en halua olla raskaana, enkä missään tapauksessa synnyttää!

Vierailija
115/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse hommaisin heti lapsia jos Suomessa saisi käyttää kohdunvuokrausta. Haluan lapseni olevan minun ja mieheni geeneistä, mutta en halua olla raskaana, enkä missään tapauksessa synnyttää!

Hienoa, kannattaa jäädä lapsettomaksi! Ei kaikkien tarvitsekaan lisääntyä.

Vierailija
116/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. moraalit on

Vierailija
117/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saa toki kivunlievitystä, miksi luulet ettei saisi. Mm. briteissä saa vaikka diamorfiinia l. kansanomaisemmin heroiinia ihan virallisen hoitosuosituksen mukaisesti (1.6.3): https://www.nice.org.uk/guidance/cg132/chapter/1-Guidance

Vierailija
118/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

t. moraalit on

Mitä väärää tuossa on?

Vierailija
119/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No sektio on täysin kivuton operaatio. Leikkauksen jälkeisiin kipuihin saa ensin kipupumpun, mistä saa annosteltua itselleen morfiinia 10min välein ja kun kipupumppu poistetaan, saa muita hyviä lääkkeitä, esim. Oxynorm ja Targiniq. Ja toki myös perus tonniset Buranat ja Panadolit.

Mistä nää alapeukut? Kysymyshän oli, että miten saisi synnytettyä kivuttomasti ja vastasin totuudenmukaisesti. Itsellä suunniteltu sektio oli tuossa 3 vuotta sitten enkä minä siinä synnytystilanteessa tuntenut muuta kuin euforiaa ja tän jälkeen sai sen verran tujut lääkkeet, ettei tullut kipuja lainkaan.

Vierailija
120/139 |
12.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n esittämä väite alkaa tuntua entistä kummemmalta kun kukaan ei ole vielä onnistunut antamaan yhtään esimerkkiä kivuttomasta toimenpiteestä tai leikkauksesta.

Paitsi pari onnistunutta sektiokokemusta on kyllä tullut. Eli ilmeisesti juuri synnytys onnistutaan hoitamaan täysin kivuttomasti ja mitään muita ”hurjia” toimenpiteitä ei.

Eli mikä on ongelma? Ne jotka tahtovat leikattavaksi auki saavat parhaimmillaan sen kivuttoman synnytyksensä ja ne jotka eivät, kokevat kipua kukin sen mukaan mimmoiset eväät on annettu.

Ja siis mikään pakkohan kenenkään ei ole lapsia hankkia, ei täältä ihmiset ole loppumassa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kuusi