Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!

Vierailija
11.03.2019 |

Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.

Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.

-N22-

Kommentit (676)

Vierailija
641/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se varmaan mukavaa mennä ilmaiseksi loisimaan ja kuluttaa omat tulot vain omiin juttuihin.
Mikä ihanne tyttöystävä. Ei jatkoon!

Mul oli parempi. Mulla on täysin velaton kämppä myös. Exä asu vuokralla omassa kämpässään. Se ehdotti yhteenmuuttoa ja ostettais kämppä. Eli se olis mennyt niin, että olisin myynyt tän mun kämpän ja ostanu uuden kämpän jostain muualta mihin exä olis halunnut muuttaa. Mutta se ei olisi ite hakenut lainaa vaan se olis muuttanu vaan asumaan sinne niin, että oltais laitettu myös sen nimi asunnnon papereihin että se olisi ollut tasavertainen omistaja siinä. Jostain kumman syystä en suostunut ja sanoin sille, että ymmärrätkö edes itse mitä puhut ja ehdotat. Oli täysin väärä nainen ja vaihtoon meni.

No nyt oli röyhkeyden huippu. Olettiko exäsi muissakin jutuissa, että olet se maksaja? Ja hän tulee siivellä.

Vierailija
642/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Ajatuksissa ehkä.  Todellisuudessa tuskin. Ei hän omistanut puutikkua  slummi kämpästäkään.  "

Olet näemmä nyt tosi ihastunut tuohon slummi-sanaan.

Mutta joo. Kuinka pitkään tarkalleen ottaen itse asuisit paikassa, jossa maksat asumisesta useampia satasia, mutta asumisoikeutesi on lähinnä rinnastettavissa pitkään yökyläilyyn? Eli joku päivä toinen voi ilmoittaa vierailun olevan nyt päättynyt, ole hyvä ja poistu.

Suomen lain mukaan ei nyt mene ihan noin. Jos sä asut miehen luona avoparina ei se voi sua kadulle heittää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
643/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olishan se varmaan mukavaa mennä ilmaiseksi loisimaan ja kuluttaa omat tulot vain omiin juttuihin.
Mikä ihanne tyttöystävä. Ei jatkoon!

Mul oli parempi. Mulla on täysin velaton kämppä myös. Exä asu vuokralla omassa kämpässään. Se ehdotti yhteenmuuttoa ja ostettais kämppä. Eli se olis mennyt niin, että olisin myynyt tän mun kämpän ja ostanu uuden kämpän jostain muualta mihin exä olis halunnut muuttaa. Mutta se ei olisi ite hakenut lainaa vaan se olis muuttanu vaan asumaan sinne niin, että oltais laitettu myös sen nimi asunnnon papereihin että se olisi ollut tasavertainen omistaja siinä. Jostain kumman syystä en suostunut ja sanoin sille, että ymmärrätkö edes itse mitä puhut ja ehdotat. Oli täysin väärä nainen ja vaihtoon meni.

No nyt oli röyhkeyden huippu. Olettiko exäsi muissakin

Perus naisen logiikkaa. Minulle kuuluu

Vierailija
644/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Ajatuksissa ehkä.  Todellisuudessa tuskin. Ei hän omistanut puutikkua  slummi kämpästäkään.  "

Mutta joo. Kuinka pitkään tarkalleen ottaen itse asuisit paikassa, jossa maksat asumisesta useampia satasia, mutta asumisoikeutesi on lähinnä rinnastettavissa pitkään yökyläilyyn? Eli joku päivä toinen voi ilmoittaa vierailun olevan nyt päättynyt, ole hyvä ja poistu.

Tuolla diilillä loputtomasti.  Saan asua asunnossa johon itsellä ei ikinä rahkeita.  

Saan 4x oman vuokra asunnon tilat. Ulkoilu maastot omalta ovelta. Autotallit. Työhuoneet jne..

Oman saunan. Yms..  600€ vs kalliimpi vuokra jossain lähiön itsari kaksiossa. 

Bonuksena joku muu kantaa riskit, remontoi yms.

&nbs

Näin jos ajattelee ymmärrän kantasi.

Vierailija
645/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tuolla diilillä loputtomasti.  Saan asua asunnossa johon itsellä ei ikinä rahkeita.  

Saan 4x oman vuokra asunnon tilat. Ulkoilu maastot omalta ovelta. Autotallit. Työhuoneet jne..

Oman saunan. Yms..  600€ vs kalliimpi vuokra jossain lähiön itsari kaksiossa. 

Bonuksena joku muu kantaa riskit, remontoi yms.

&nbs

....ja joku päivä jos toinen niin päättää, niin olet päivässä asunnoton. Eli se paikka ei koskaan kotisi.

Vierailija
646/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen lain mukaan ei nyt mene ihan noin. Jos sä asut miehen luona avoparina ei se voi sua kadulle heittää.

Mitenköhän käytännössä sitten menee, jos toinen kantaa laukkusi pihalle ja ilmoittaa vierailun päättyneen. 

Vierailija
647/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenköhän käytännössä sitten menee, jos toinen kantaa laukkusi pihalle ja ilmoittaa vierailun päättyneen. 

Jos on kirjoilla asunnossa, niin ei voi noin vain heittää ulos. Pitää antaa riittävä aika toisen etsiä uusi asunto muuttoon ihan niin kuin vuokralla olisi. Se laukun heittäjä saattapi joutua putkaan, jos kovin toisen tavaroita pihalle heittää. 

Vierailija
648/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Käytännössä ihan samalla tapaa kuin olisit vuokralla. Tarvitsee hakea häätö.

Vierailija
649/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vähän voit maksaa sinäkin vastikkeesta. Miten Kallio s vastike on? Entä sähköt? Kulutatko paljon vettä?

Vierailija
650/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

No tottakai sinä ap maksat vuokraa MIELUUMMIN VIERAALLE ihmiselle, kuin poikaystävällesi. Sitä se rakkaus aiheuttaa.👎

Vierailija
651/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No tottakai sinä ap maksat vuokraa MIELUUMMIN VIERAALLE ihmiselle, kuin poikaystävällesi. Sitä se rakkaus aiheuttaa.👎

Rakkautta se sekin on että laittaa vaimon maksamaan puolet omasta asuntolainastaan. Rakkaus, tuo ihana asia. 

Vierailija
652/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ei ole reilua veloittaa vuokraa jo maksetusta asunnosta. Kuluja voi tosiaan maksaa mutta ei sinun tuon pojan omaisuutta kuulu kerryttää. Tai sitten jaatte asunnon osiin ja maksat omasta alueestasi vuokraa. Jalat kiinni siinä tapauksessa.

Vierailija
653/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tietysti ja naisen logiikalla se että elämänlaatu ja taso nousee mielettömästi ei merkitse mitään. Pelkästään naisen pitää hyötyä rahallisesti..  Naisen myös pitää saada ostaa asunnosta osa vaikka ei olisi rahaa siihen. Miehen täytyy vaan myydä se niin halvalla. Tai parhaassa tapauksessa jopa antaa se asunnon puolikas naiselle.

Vierailija
654/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä keskustelu oli siitä, pitääkö hänen maksaa vai ei. Hänen pitää todettiin jo alussa - case closed. Miksi jankutatte käsitellystä aiheesta - ketään ei kiinnosta.

Vierailija
655/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Rakkautta se sekin on että laittaa vaimon maksamaan puolet omasta asuntolainastaan. Rakkaus, tuo ihana asia. 

Miten sä perustelet itsellesi sen että sä elät maksaessasi puolet kuluista. Todennäköisesti markkinahinnasta jollain 10-30%.   Sinä hyödyt tuhansia € vuodessa. Asunnon omistaja ei hyödy koska kulut nousevat ja asunnon kuluminen lisääntyy. 

Vierailija
656/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minusta ei ole reilua veloittaa vuokraa jo maksetusta asunnosta. Kuluja voi tosiaan maksaa mutta ei sinun tuon pojan omaisuutta kuulu kerryttää. Tai sitten jaatte asunnon osiin ja maksat omasta alueestasi vuokraa. Jalat kiinni siinä tapauksessa.

Minä maksoin 400 euroa kuluja eli enemmän kuin puolet juoksevista kuluista. Minusta tuo oli hyvä diili. Aiemmin olin maksanut vuokraa kuluineen 900 euroa. Pistin sitten tuon erotuksen 500 euroa säästöön kuukausittain. 

Vierailija
657/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokralainen ei jaa samaa sänkyä vuokranantajan kanssa. Järkyttävää hakea puoliso pimeäksi vuokralaiseksi ja eikö sellainen hävetä. Vuokranmaksajan pitää vaatia erilliset tilat ja alivuokrasopimus. 

Vierailija
658/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä näkyy just se että ihmiset ajattelevat automaattisesti asunnon olevan kultakaivos.   Suomessa on nytkin jäätävän paljon asuntoja myynnissä jotka ovat halvempia kuin rakentaessa tai 10v sitten. Asun itse talossa josta maksettiin 2020 400k€. Nyt käypä arvo on 330..

Ihmiset eivät myöskään tajua sitä että asuntolainassa on korot. Tuota summaa ei saa takaisin. 

Vierailija
659/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokralainen ei jaa samaa sänkyä vuokranantajan kanssa. Järkyttävää hakea puoliso pimeäksi vuokralaiseksi ja eikö sellainen hävetä. Vuokranmaksajan pitää vaatia erilliset tilat ja alivuokrasopimus. 

Ja rahallista hyötyä seksistä saavia naisia kutsutaan?

Vierailija
660/676 |
18.02.2026 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä maksoin 400 euroa kuluja eli enemmän kuin puolet juoksevista kuluista. Minusta tuo oli hyvä diili. Aiemmin olin maksanut vuokraa kuluineen 900 euroa. Pistin sitten tuon erotuksen 500 euroa säästöön kuukausittain. 

Tämä! Sait ton sisään muuton ansiosta mahdollisuuden säästää 6000€ nettorahaa joka vuosi. Todella hyvä diili sulle.