Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!
Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.
Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.
-N22-
Kommentit (676)
Vierailija kirjoitti:
Hän on oikeassa, säännöt sovittava.
Monesti kun nainen muuttaa poikaystävän luo,ei naisella ole mitään,ts paljas perse,no tarve toki on sillekkin olemassa.
"Minä maksaisin puolet juoksevista kuluista ja pari sataa siihen päälle asunnon käytöstä. Kyllähän se asunto kuluu käytössä enkä kehtaisi asua pelkästään maksamalla puolet juoksevista kuluista. Paljon vähemmän tulee kuitenkin maksettavaa, jos vuokralla asuisi. Niin ei kannata maksaa kumppanille vuokraa vaan maksaa suoraan niitä kuluja, niin ei tule mitään verotusjuttuja. "
Toki minä vuokraa maksan, siis siinä kohtaa kun on laadittu asianmukaiset vuokrasopimukset. Niissä määritellään vain minun hallinnassani oleva osa kiinteistöstä, jossa tosiaan vuokranantaja ei voi saapastella miten tykkää, vaan ilmoitus tehtävä vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin. Lisäksi sitten tietty muut vuokranantajan velvollisuudet, samoin kuin minulla vuokralaisen.
En ikinä muuttaisi johonkin epämääräiseen systeemiin, jossa maksan asumisesta, mutta mitään varsinaista oikeutta minulla ei asuntoon ole.
Eli aapee on lusmu, joka haluaa saada kaiken ilmaiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Veloittaako poikkis sexistäkin?
Mä veloittaisin!
suostuisin maksamaan vain puolet vastikkeesta sekä puolet sähkö- ja vesilaskusta
mun serkku asuu vaimonsa ja vaimon kahden teini-ikäisen lapsen kanssa omistusasunnossa, jonka he hankkivat yhdessä siten, että serkkuni omistaa siitä 75% ja hänen vaimo 25%. Serkkuani kyrsii se, kun hänen tehtäväksi jää aina maksaa kaikki vastikkeet, jätemaksut, sähkö- ja vesilaskut ja vakuutukset. Ikinä ei vaimo tee elettäkään, että hän maksaisi välillä laskuja. Näin ollen serkullani on sellainen fiilis, että hän elättää toisten ihmisten lapsia.
Vierailija kirjoitti:
minä asun mieheni omistamassa kodissa. Maksan osan hoitovastikkeesta, puolet vedestä ja sähköstä ja puolet ruokakuluista. Lainan hoitoon en osallistu, koska se kerryttää avomieheni omaisuutta. Asiat on tietysti sovittu kunnolla jo ennen yhteen muuttoa.
Luepa tekstisi uudestaan ja mieti. Sinä kerrytät avomiehesi omaisuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
minä asun mieheni omistamassa kodissa. Maksan osan hoitovastikkeesta, puolet vedestä ja sähköstä ja puolet ruokakuluista. Lainan hoitoon en osallistu, koska se kerryttää avomieheni omaisuutta. Asiat on tietysti sovittu kunnolla jo ennen yhteen muuttoa.
Miten?Jos maksan vain juoksevia kuluja....
Vierailija kirjoitti:
suostuisin maksamaan vain puolet vastikkeesta sekä puolet sähkö- ja vesilaskusta
Miksi noin vähän? Kyllähän sinä sitä asuntoa kuluttaisit, joten reilua olisi maksaa hieman enemmän kuin vain osan kuluista. Minä laittaisin päälle vähän kulukorvausta ja silti tulisi mukavasti säästöä verrattuna vuokralla asumiseen. Tai ainakin mulla tulisi.
Puolet juoksevista kuluista on ihan reilu. Varsinkin kun ap on pienempituloinen ilmeisesti.
Mulla on omakotitalo, saat ilmaiseksi asua jos vähän siivoat ja hoidat askareita, niin ja makkarissa ei päätä särje. t. Pena 60v.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Päinvastoin. Hän kerryttää omaisuutta, kun tarvitsee vain osallistua juokseviin kuluihin ja loput ylimääräiset rahat voi laittaa sijoituksiin. Jos heille ero tulee, niin mies alkaa jossain vaiheessa tehdä remonttia, mutta toinen lähtee muhkean sijoitussalkun kanssa pois.
Maksoin vastikkeen kokonaan sekä puolet muista kuluista. Sain säästettyä tosi paljon verrattuna vuokralla asumiseen.
Vierailija kirjoitti:
"Minä maksaisin puolet juoksevista kuluista ja pari sataa siihen päälle asunnon käytöstä. Kyllähän se asunto kuluu käytössä enkä kehtaisi asua pelkästään maksamalla puolet juoksevista kuluista. Paljon vähemmän tulee kuitenkin maksettavaa, jos vuokralla asuisi. Niin ei kannata maksaa kumppanille vuokraa vaan maksaa suoraan niitä kuluja, niin ei tule mitään verotusjuttuja. "
Toki minä vuokraa maksan, siis siinä kohtaa kun on laadittu asianmukaiset vuokrasopimukset. Niissä määritellään vain minun hallinnassani oleva osa kiinteistöstä, jossa tosiaan vuokranantaja ei voi saapastella miten tykkää, vaan ilmoitus tehtävä vähintään kaksi viikkoa aikaisemmin. Lisäksi sitten tietty muut vuokranantajan velvollisuudet, samoin kuin minulla vuokralaisen.
En ikinä muuttaisi johonkin epämääräiseen systeemiin, jossa maksan asumisesta, mutta mitään varsinaista oikeutta minulla ei asuntoon ole.
No nyt on yhtiselämä lähtemässä heti alkuunsa oikeille raiteille, voi jessus sentään.
Jos mies on vanhempi, asemansa vakiinnuttanut (huomattavan varakas rahaseppä), niin tuskin hän muutamista opiskelijanuorikon
satasista perustaa. Muissa tapauksissa kulujen jakaminen on mielestäni asiallista. (Langassa kerrankin järkeviä vastauksia).
Keski-ikäisen vinkki: Tehkää nuoret aikuiset mielellään kaikki sopparit kirjallisena, sillä pelkän s3ksin huumalla mennään vain max 2 vuotta, yleensä arki on vastassa vuodessa.
-tæti E 💁
Vierailija kirjoitti:
Eli aapee on lusmu, joka haluaa saada kaiken ilmaiseksi...
Seitsemän vuotta vanha aloitus ja todennäköisesti pelkkä provo. Sen kirjoittaja ei luultavasti edes ole enää lukemassa näitä.
Vierailija kirjoitti:
Kulujen jakaminen on normaalia, mutta ihmettelisin kyllä itse tuota vuokranmaksuvaatimusta. Onko hänellä aikomustakaan maksaa siitä veroja? Joku nimellinen vuokra (esim 50 e ylimääräistä sinun kuluosasi päälle on vielä hyväksyttävää), mutta muuten ajattelisen hänen vain haluavan kartuttaa varallisuuttaan sinun kustannuksellasi. Ehdota hänelle, että hän myy omansa ja te ostatte yhteisen, jollakin 90-10 osuudella.
Kyllähän aloittajankin varallisuus kasvais kun luulis että poikaystävän talon "vuokra" on paljon pienempi mitä oikea vuokra-asunto. Jos ap nyt maksaa esim 800e vuokraa vuokra-asunnostaan ja poikaystävän talossa "vuokra" olis vaan vaikka puolet yhtiövastikkeesta eli vaikka 150e niin tossahan aloittajakin kerryttäis varallisuutta kun säästäis asumiskustannuksissa.
Vierailija kirjoitti:
Siis hetkinen! Nainen maksaa miehelle miehen omistamaa asuntoa. Ja sitten kun mies haluaa naisen lähtevän, on miehen omaisuus karttunut (lainoja lyhennetty naisen maksamana) eikä naiselle jää siitä ilosta mitään.
Tee sopimus, että lyhennät lainaa ja joka lainanmaksusta siirtyy vastaava osuus asunnosta sinun nimiisi.
No sitähän varten se sut siihen otti!!
Minä maksaisin puolet juoksevista kuluista ja pari sataa siihen päälle asunnon käytöstä. Kyllähän se asunto kuluu käytössä enkä kehtaisi asua pelkästään maksamalla puolet juoksevista kuluista. Paljon vähemmän tulee kuitenkin maksettavaa, jos vuokralla asuisi. Niin ei kannata maksaa kumppanille vuokraa vaan maksaa suoraan niitä kuluja, niin ei tule mitään verotusjuttuja.