Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Siis häh! Poikaystävä haluaa että maksan vuokraa!

Vierailija
11.03.2019 |

Ollaan muuttamassa yhteen poikaystävän kanssa. Minulla on nyt kiva vuokrakaksio Vantaalla, poikaystävällä velaton 3h+k omistusasunto Helsingissä.
Hän sanoikin yllättäen, että minun pitäisi maksaa jonkjn verran vuokraa. Sius mitä ihmettä! Eihän omasta asunnosta muutenkaan makseta vuokraa.
Nyt olenkin alkanut miettimään, että jatkan omassani asumista.

Silkkaa ahneutta haluta vuokraa, poikaystävällä on kuitenkin hyvät tulot ja varallisuuttakin kivasti. Hän on 28v.

-N22-

Kommentit (543)

Vierailija
541/543 |
16.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletko kysynyt voiko antaa luonnossa?

Vierailija
542/543 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kolme oikeudenmukaista vaihtoehtoa:

1) maksat puolet markkinavuokrasta ja vesimaksusta

2) ostatte/vuokraatte yhdessä toisen kämpän

3) ostat osuuden poikaystäväsi asunnosta

1) Miksi pitäisi maksaa vain puolet vuokrasta? Koko vuokrahan se pitää maksaa, jos kerran vuokralle aikoo muuttaa. Ap:n pitää maksaa se vuokra, jonka vuokranantaja tuollaisesta asunnosta vaatii. Tuskin se kovin kova se vuokra on. Vuokran määrässä otetaan huomioon, että vuokranantaja asuu samassa asunnossa. Ei voi vaatia samanlaista vuokraa kuin silloin, jos ap saisi asua siinä yksin.

Ei tietenkään koko vuokraa, kun kaksi asuu. Puolet vuokran määrästä, jos markkinahinta valitaan lähtökohdaksi (jota en kyllä itse valitsisi). Toiselle asujalle kuuluu toinen puoli vuokrasta, tosin omistajana hän kuittaa sen toisen puolen omistajan velvollisuuksilla (kuluilla, ylläpidon kustannuksilla ja sillä, että hänen pääomaansa on kiinni yhteisessä kodissa, eikä sijoitettuna jotenkin vielä tuottoisammin). Ja miksi spekuloit, olisiko markkinavuokra kova vai ei. Jos halutaan valita markkinavuokra lähtökohdaksi, se voi olla suuri tai pieni, mutta sen asian ei pitäisi vaikuttaa siihen, mikä periaate valitaan. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/543 |
21.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, pillullahan se vuokra on ennenkin maksettu. Kerro poikaystävällesi

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kolme kaksi