Ikäerosta parisuhteessa: onko 15 vuotta jo liikaa? (N30, M45)
Juuri tällä hetkellä ikäero ei ole minulle ongelma, koska muuten kyseessä on suunnilleen unelmieni mies.
Mutta ajattelen silti tulevaa: kymmenen vuoden päästä hän on 55 eli jo seniori-iässä, 20 vuoden päästä hän on eläkeläinen kun minä olen 50... Kuulostaa aika hurjalta noin ajateltuna.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä?
Kommentit (268)
Kunnon Tauski voi valita 25v nuoremman naisen koska vaan
Mä olen naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa ja olemme olleet yhdessä 9 vuotta. Mies on 59v ja mä olen 43v. Mä en tajua miksi pitäisi pelkän ikäeron takia jättää rakkaus ja onnellisuus väliin. Me otamme sen yhteisen ajan mitä meille annetaan. ❤️
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Wtf. Mieheni on 72-v ja minä 51-v. Ei MITÄÄN MERKITYSTÄ iällä.
Olen samanikäinen nainen, enkä haluais läheisyyttä ryppyisen vanhuksen kanssa🤮
Olen kolmikymppinen mies enkä haluaisi läheisyyttä 51 v ryppyisen kuvatuksen kanssa🤮
Ei se ole kenenkään muun kuin niiden kahden ihmisen asia. Vanhemmillani on ikäeroa ja en ehkä siksi osaa nähdä suuria ikäeroja mörköinä. Toki se toinen on aina vanhempi kuin toinen, mutta niin, mitä muuta? Paljon riippuu osapuolista itsestään, kuinka aktiivisina he pysyvät ja miten suhtautuvat asioihin.
Eniten ehkä miettisin sitä, onko järkisuhde kuitenkaan loppupeleissä tyydyttävämpää kuin syvä tunnesuhde. Ikäeron huomioimisella voi olla hintansa kumpaankin suuntaan. Onko valmis tarvittaessa maksamaan ja hautaamaan ihanimmat tunteensa järkisuhteen alle, jos sitä tunnetta ei jonkun toisen kanssa saavutakaan?
Vierailija kirjoitti:
Ei se ole kenenkään muun kuin niiden kahden ihmisen asia. Vanhemmillani on ikäeroa ja en ehkä siksi osaa nähdä suuria ikäeroja mörköinä. Toki se toinen on aina vanhempi kuin toinen, mutta niin, mitä muuta? Paljon riippuu osapuolista itsestään, kuinka aktiivisina he pysyvät ja miten suhtautuvat asioihin.
Eniten ehkä miettisin sitä, onko järkisuhde kuitenkaan loppupeleissä tyydyttävämpää kuin syvä tunnesuhde. Ikäeron huomioimisella voi olla hintansa kumpaankin suuntaan. Onko valmis tarvittaessa maksamaan ja hautaamaan ihanimmat tunteensa järkisuhteen alle, jos sitä tunnetta ei jonkun toisen kanssa saavutakaan?
Hyvin sanottu!
Kyllähän se vielä tuossa vaiheessa menee ja kuulee kun nämä ikäeroparit julistaa, että ikä on vain numero mutta mitäs sitten kun itse vielä työikäinen, vetreä viisikymppinen ja huomaakin olevansa naimisissa vanhan papparaisen kanssa joka on jo eläkkeellä ja jota pitäisi sitten loppuelämän ajan hoivata vaikka itsellä olisi vielä hyvin aikaa matkustella, käydä tapahtumissa, harrastaa, elää aktiivista elämää. Joten ei kiitos. Pitää katsoa elämää vähän pidemmälle tulevaisuuteen niin hoksaa kyllä realiteetit.
Onnellinen aviovaimo kirjoitti:
Mä olen naimisissa 16 vuotta vanhemman miehen kanssa ja olemme olleet yhdessä 9 vuotta. Mies on 59v ja mä olen 43v. Mä en tajua miksi pitäisi pelkän ikäeron takia jättää rakkaus ja onnellisuus väliin. Me otamme sen yhteisen ajan mitä meille annetaan. ❤️
Kiitos samoin! Mä olen naimisissa 12v vanhemman miehen kanssa ja olemme olleet yhdessä 16 vuotta. Mun mies on nyt 59 ja minä 47. Täytyy myöntää, että ikä alkaa painaa molempia, mulla tässä on enemmän kremppaa.
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän se vielä tuossa vaiheessa menee ja kuulee kun nämä ikäeroparit julistaa, että ikä on vain numero mutta mitäs sitten kun itse vielä työikäinen, vetreä viisikymppinen ja huomaakin olevansa naimisissa vanhan papparaisen kanssa joka on jo eläkkeellä ja jota pitäisi sitten loppuelämän ajan hoivata vaikka itsellä olisi vielä hyvin aikaa matkustella, käydä tapahtumissa, harrastaa, elää aktiivista elämää. Joten ei kiitos. Pitää katsoa elämää vähän pidemmälle tulevaisuuteen niin hoksaa kyllä realiteetit.
Katkera? Jättikö miehesi nuoremman takia? Vanhemmillani oli 16 vuotta ikäeroa. Elivät elämänsä onnellisina loppuun asti. Isäni kuoli 93-vuotiaana, äitini 80-vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Katkera? Jättikö miehesi nuoremman takia? Vanhemmillani oli 16 vuotta ikäeroa. Elivät elämänsä onnellisina loppuun asti. Isäni kuoli 93-vuotiaana, äitini 80-vuotiaana.
Voi kulta pieni. Miksi teidän mammojen eka ehdotus kaikkeen on että muut on kateellisia ja katkeroituneita. Ei näytä sinulla älykkyys riittävän ymmärtämään että kaikki eivät halua alkaa papparaisen hoivaajaksi eikä asiaan silti liity eroa tai ylipäänsä ikäerosuhdetta. Itse vaikutat kovin yksinkertaiselta ihmiseltä kun otat tällaisen aloituksen niin kovin henkilökohtaisesti. Etkö osaa erottaa yleisen tason keskustelua omasta elämästäsi. Huolestuttavaa...
Tällaiset keskustelupalstat saavat ainakin itseni välttämään parisuhteita, ihmiset ovat julmia ja tuomitsevia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi kulta pieni. Miksi teidän mammojen eka ehdotus kaikkeen on että muut on kateellisia ja katkeroituneita. Ei näytä sinulla älykkyys riittävän ymmärtämään että kaikki eivät halua alkaa papparaisen hoivaajaksi eikä asiaan silti liity eroa tai ylipäänsä ikäerosuhdetta. Itse vaikutat kovin yksinkertaiselta ihmiseltä kun otat tällaisen aloituksen niin kovin henkilökohtaisesti. Etkö osaa erottaa yleisen tason keskustelua omasta elämästäsi. Huolestuttavaa...
Huolestuttavinta on tällainen kirjoittelu. Miksi tuhlaa aikaansa toisten mielen pahoittamiseen? Mikä ihmisiä vaivaa. Miksi olet ilkeä toiselle? Kerro ihan rehellisesti, mikä oikeuttaa siihen.
Eiköhän ikäero ole jokaisen pariskunnan oma asia. Turha pelotella vellillä syötettävästä vanhuksesta kolmekymppistä tai nelivitosta.
Vierailija kirjoitti:
Vetreänä viisikymppisenä voit sitten jättää sen vanhan papparaisen, tässä esimerkissä 65 vuotiaan, kuten esimerkiksi Pate Mustajärvi on. Ja ottaa tilalle vaikkapa 35-vuotiaan.
Ite ottaisin Pate Mustajärven koska vaan ennen 35-vuotiasta. Siloposkisuus ei vaan nappaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen kolmikymppinen mies enkä haluaisi läheisyyttä 51 v ryppyisen kuvatuksen kanssa🤮
Ei naisetkaan halua lyhyttä miestä esim. 170 cm tai alle
Kannattaa ottaa vanhempi mies, 5 vuotta naimisissa ja saa omaisuudesta puolet. Miehet on sinisilmäisiä. Näyttelee vain rakastunutta.
Itse näin eilen kaupassa nolon pariskunnan, nainen oli pidempi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei naisetkaan halua lyhyttä miestä esim. 170 cm tai alle
Työpaikalla voitaisiin kysyä miesten pituuksia.
Tai voitaisiin kysyä naisita onko joku seurustelusuhteessa pikkumiehen kanssa 170 cm tai alle.
Ei ole noin päin mikään ongelma, päinvastoin. Seksihalut menee hyvin yksiin ja rupsahtaminen tapahtuu suunnilleen samaan tahtiin. Toisin päin tuo ikäero ei toimi jos ei ole reilusti rahaa pelissä.
Nuorer naiset kuolaavat tauskeja