Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

AirBnB:t Helsingin keskustan paraatipaikoilla -- miten joillakin on hallussaan niin monta niitä?

Vierailija
10.03.2019 |

Olen katsellut AirBnB-paikkaa viikoksi Stadin keskustasta. On monta paikkaa jossa on nepalilaisilla, saksalaisilla, ruotsalaisilla jopa 3-4 eri mestaa samoilla henkilöillä tarjolla. Aivan uskomattoman hienoja ja kalliilla paikoilla.

Onko nuo AirBnB:t sallittu täysin siellä, ja miten he oikein ovat saaneet nuo haltuunsa? Ovatko he jotain miljonäärejä? En ymmärrä.

Kommentit (13)

Vierailija
1/13 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/13 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No?? Eikö ole asuntosijoituksesta tietäviä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakko ihmetellä tätä myös.

Vierailija
4/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokrasin asuntoni mukavalle saksalaispariskunnalle ja huomasin, että kiellosta huolimatta siitä oli tehty airbnb-majoitus.

Vierailija
5/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmettelin kanssa että onko tämä jokin porsaanreikä. Mikä on sääntö AirBnB:n kanssa?

Onko siis jos taloyhtiön hallitus ei sitä yksikantaan kiellä, mikään ei estä ? Luulisi että noilla kalliilla paikoilla omistusasukkaat haluaisivat puuttua tuohon.

Ulkomailla kun olen ollut kaverin luona, siellä on rakennusten aulassa isot kyltit joissa lukee "THIS IS A CONDOMINIUM, NOT AIRBNB OR HOTEL" ja sanoo että jos joku on sen niin tarjonnut, rikkoo sääntöjä.

Vierailija
6/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on kyllä mielenkiintoinen aihe ja olisi ehkä lehdilläkin tutkinnan aihe. Nopealla vilkaisulla tuolla on helsingissä neljän hengen ryhmä esimerkiksi joilla on KOLMKYMMENTÄYKSI eri paikkaa listattuna samalla poppoolla. Miten tuo on mahdollista? Tuohan on ihan järjestäytynyttä bisnestä jo. Miten on verojen laita?

Vierailija
7/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen käsityksessä, että he ovat monimiljonäärejä. Niitäkin on Suomessa. Ovat tarkoituksella ostelleet asuntoja ja pistävät ne AirnB:ksi. Tulee paljon enemmän rahaa, kuin että laittaisi normaalisti kuukausivuokralle. Hehän saavat jo muutamissa päivissä sen rahan, mitä saisivat kuukausivuokralaiselta.

Vierailija
8/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nämä ovat oman elämänsä business-miehiä (ja naisia), jotka ovat vuokranneet "itselleen" asuntoja ympäri stadia. Itse eivät kuitenkaan asu niissä vaan tahkoavat rahaa vuokraamalla niitä eteenpäin airbnb:n kautta. Tämä "ongelma" oli tuttu myös Amsterdamissa, jossa asuu läheisiäni. Moni asunnonomistaja ei suostu enää vuokraamaan asuntoa pitkäaikaiseksi, jos tuleva vuokralainen vuokraa sitä eteenpäin. Mielummin asunnonomistaja vuokraa sen sitten itse bnb:n kautta ja saa siitä enemmän rahaa. Tämä nostaa keskusta-asuntojen hintoja ja vääristää vuokramarkkinoita. 

Vierailija
9/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse olen käsityksessä, että he ovat monimiljonäärejä. Niitäkin on Suomessa. Ovat tarkoituksella ostelleet asuntoja ja pistävät ne AirnB:ksi. Tulee paljon enemmän rahaa, kuin että laittaisi normaalisti kuukausivuokralle. Hehän saavat jo muutamissa päivissä sen rahan, mitä saisivat kuukausivuokralaiselta.

Hyvin monet ovat vuokra-asuntoja eikä omistuksessa.

Vierailija
10/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvin monet ovat vuokra-asuntoja eikä omistuksessa.

Juu. Kysymättä listaavat AirBnB:ksi.

En vain ymmärrä että eikö "alivuokrauksessa" ole jotain sääntöjä että pitäisi omistajalta olla lupa? Vai onko AirBnB eri kategoriaa? 

Vierailija
11/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh

Vierailija
12/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän rakennuksessa töölössä tuommosta. Koko ajan ramppaa uutta väkeä. Ärsyttää vietävästi mutta kysyessäni isännöitsijältä ei oltu kielletty...

Vierailija
13/13 |
11.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan noista kirjoitettu pitkin vuotta miten paljon negatiivista vaikutusta. Vuokrien hinnat nousee, viihtyvyys kärsii jne. Varmasti kielletään jossain vaiheessa niin kuin Japanissa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kahdeksan kaksi