Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ikäerosta parisuhteessa: onko 15 vuotta jo liikaa? (N30, M45)

Vierailija
10.03.2019 |

Juuri tällä hetkellä ikäero ei ole minulle ongelma, koska muuten kyseessä on suunnilleen unelmieni mies.

Mutta ajattelen silti tulevaa: kymmenen vuoden päästä hän on 55 eli jo seniori-iässä, 20 vuoden päästä hän on eläkeläinen kun minä olen 50... Kuulostaa aika hurjalta noin ajateltuna.

Onko kenelläkään kokemuksia tästä?

Kommentit (268)

Vierailija
1/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huh, liikaa on. +/- 5 vuotta vielä menee.

Vierailija
2/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

liikaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On liikaa.

Vierailija
4/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Molempien pitäisi olla 5 vuotta nuorempia. Sitten miehesi saisi sonni -statuksen. Olet jo liian vanha.

Vierailija
5/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minusta ikäeroa on silloin liikaa jos toinen voisi olla toisen vanhempi ikänsä puolesta. Teidän tapauksessa ollaan siinä ja rajoilla... mutta ei ikä kaikkea tietenkään ratkaise, kokonaiskuvan osanen vaan.

6/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen ikäero???  Jos tykkäätte toisistanne niin millään muulla ei merkitystä :)

-Aito ja alkuperäinen, (valitettavan) vähän käytetty yksilö-

Vierailija
7/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aina ajatellut, että 30. ikävuoden jälkeen iällä ei niin ole merkitystä. 

Silloin kaikki on lopullisesti aikuisia, myös henkisesti siis. Ei se siitä enää paljoa sitten kummene. 

Vierailija
8/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse naisena en huolisi noin paljon vanhempaa miestä. Syystä että asenne suhteeseen on monesti noissa tapauksissa miehen puolelta iljettävä.

Vierailija
9/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet itsekin jo vanha

Vierailija
10/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ehkä vähän liikaa. Aika monien tutkimusten mukaan parisuhteet, joissa ei ikäeroa tai vain 1-2v ikäero ovat onnellisimpia. 10 vuoden ikäeroon saakka suhde ei kärsi ikäerosta huomattavasti, mutta sen jälkeen ikäero nostaa eroprosenttia. Toki poikkeuksiakin on ja jotkut suhteet onnistuu suuresta ikäerosta huolimatta, mutta en välttämättä lähtisi tuohon ellei ole kyse todellakin hyvin suuresta rakkaudesta molemminpuolisesti.

Vierailija
11/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäpuoleni on melkein 15v äitiäni vanhempi, silti paremmassa kunnossa kuin äitini... että ei se ikä kaikkea kerro. Yhdessä olleet 30 vuotta.

Vierailija
12/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikinä seurustelisi noin vanhan ukon kanssa. Yäk.

N28

Vierailija
13/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

olet miehellesi vähän liian vanha

Vierailija
14/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos miehellä on pinkka kunnossa, niin ikäero on OK.

Vierailija
15/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On ja ei. Riippuu tapauksesta. Kaikki eivät löydä parisuhdetta koskaan, joten olisiko heille ollut parempi jos olisi ollut edes se vanhempi kumppani, oli sukupuoli mikä tahansa.

Vierailija
16/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen aina ajatellut, että 30. ikävuoden jälkeen iällä ei niin ole merkitystä. 

Silloin kaikki on lopullisesti aikuisia, myös henkisesti siis. Ei se siitä enää paljoa sitten kummene. 

Paitsi että se vanhempi osapuoli rupeaa rapistumaan nopeammin. Siinä sitä sitten ollaan vanhan papparaisen kanssa. Mutta voihan toki sen vaarin siinä vaiheessa vaihtaa nuorempaan ja vireämpään.

Vierailija
17/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen 31 ja mieheni 39. Mielestäni hyvä ikäero :) mutta toi 15v ehkä vähän liikaa.

Vierailija
18/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sinänsä tietenkään, eikä asialla tuossa iässä ole merkitystä. Mutta kyllä sitä ikääntymistä kannattaa miettiä. Monet miehet vanhenevat jotenkin romahtaen kuudenkympin jälkeen, ja alkoholia käyttäneet hulivilit vielä aikaisemmin. Varustaudu siihen, että mies jää eläkkeelle 15 vuotta aikaisemmin kuin sinä ja todennäköisesti saa myös ikääntymiseen liittyviä sairauksia 15 vuotta ennen sinua. Kestääkö rakkaus sen?

Vierailija
19/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

miehesi pitäisi ottaa joku nuorikko 30v. on jo täti-iässä

Vierailija
20/268 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hopeakettu kirjoitti:

Mikä ihmeen ikäero???  Jos tykkäätte toisistanne niin millään muulla ei merkitystä :)

Hopeakettu varmaan ottaisi mielellään itseään 15v vanhemman naisen? Eiku oliko se niin vaan, että nainen saa olla nuorempi? Jos ihan loppuiäksi hakee parisuhdetta niin kannattaa miettiä muutakin kuin tykkäämistä. Ei ole omaa kokemusta, mutta aika monta omaishoitajakuviota olen työni puolesta nähnyt ja en voi suositella. Mieti, kun sinä ja ikäisesi jäätte eläkkeelle. Muut matkustaa ja nauttii olostaan, sinä olet kotisi vanki ja hoidat miestäsi. Voi olla, että tähänkin vielä tulee muutos, mutta sen verran paheksuttavaa vielä on erot tuon ikäisillä, että en ole niitä koskaan yli 10v hoitajana nähnyt. 1/10 pareista näkee kyllä vielä todellisen rakkauden, niissä tapauksissa en uskokaan, että mikään muu ratkaisu olisi ollut parempi. Rakkaus kantaa. Mutta siihen ryhtyessä on syytä olla todella varma. Siinä on oma elämä hintana. Jos tuntuu, että ei haittaa niin anna mennä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kaksi