Ikäerosta parisuhteessa: onko 15 vuotta jo liikaa? (N30, M45)
Juuri tällä hetkellä ikäero ei ole minulle ongelma, koska muuten kyseessä on suunnilleen unelmieni mies.
Mutta ajattelen silti tulevaa: kymmenen vuoden päästä hän on 55 eli jo seniori-iässä, 20 vuoden päästä hän on eläkeläinen kun minä olen 50... Kuulostaa aika hurjalta noin ajateltuna.
Onko kenelläkään kokemuksia tästä?
Kommentit (268)
40 v ulkona niistä tavoitellusta naisista ?!!;)))
Ok!
Ainakin timmillä nätillä naisella riittää vientiä ja ei se ikä merkkaa mitään vaan miltä näytät !
Semmoisia on miehet - miehille testattiin naisten viehätysvoimaa ja miehet valitsi mielummin 43 vuotiaan säihkysäären kuin 27 vuotiaan lähiöpunkeron...
Se ladylike!
Ei meillä ihmisillä se ikä lue pään päällä -
45v mies alkaa olla viimeisiä aikojaan jotenkuten kuosissa, joten vielähän se voi mennä.
Eikai se rakkaus ikää katso, mutta kysyppäs asiasta enemmän kokeneelta naiselta, joka on sinulle hyvätahtoinen ja kertoo totuuden.
Oma kollega on 60v ja joskus rivien välistä voisi ajatella, että jo toivoo, että puolisonsa 75v heittäisi jo veivinsä.
Mies ei tajua luonnollisestikkaan olla kiitollinen siitä, että vaimo on passannut hänet kotiin viimeiset 10vuotta, kun normitilanteessa olisi jo vanhainkodissa antaen "kutsumusammattiinsa" valmistuneiden lähihoitajien vaihtaa hellin ottein vaippansa.
Mies karjuu makuuhuoneesta ja vaatii palvelua ja itse kun olen tilanteessa ollut mietin, että en ikinä laittaisi itseäni tuon naisen jamaan.
Vanhukset ovat usein todella haastavia ja minulle siihen vääntöön riittää omat vanhemmat.
Yleistäkää lisää !
Osa 50 v ukoista on harmaita patukoita ja sitten ne muutama hoikka urheileva charmikas...
Ei kaikki naisetkaan ole tanakoita tätejä vaan joukossa on todellisia ikihelmiä!
Vierailija kirjoitti:
Ok!
Ainakin timmillä nätillä naisella riittää vientiä ja ei se ikä merkkaa mitään vaan miltä näytät !
Semmoisia on miehet - miehille testattiin naisten viehätysvoimaa ja miehet valitsi mielummin 43 vuotiaan säihkysäären kuin 27 vuotiaan lähiöpunkeron...
Se ladylike!
Niin no siinä nuoressa pitää olla jotain pahasti vikaa että vanha olisi kiinnostavampi. Kyllä se on vaan helpompaa kun hyväksyy että nuoret kanssasisarenne ovat miehille mieluisampaa seuraa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok!
Se ladylike!
Niin no siinä nuoressa pitää olla jotain pahasti vikaa että vanha olisi kiinnostavampi. Kyllä se on vaan helpompaa kun hyväksyy että nuoret kanssasisarenne ovat miehille mieluisampaa seuraa.
Selvä homma!
Siitä vaan sokeri-isukkia etsimään eli huoraamaan !!!
Se kuluttaa joten varaudu rupsahtamaan hyvissä ajoin ennen neljääkymppiä.
Minä en huorannut ja siksi en kulahdakaan koskaan
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ok!
Se ladylike!
Selvä homma!
Siitä vaan sokeri-isukkia etsimään eli huoraamaan !!!
Se kuluttaa joten varaudu rupsahtamaan hyvissä ajoin ennen neljääkymppiä.
Minä en huorannut ja siksi en kulahdakaan koskaan
Lääkkeet!
Ei tunnu nuoriakaan tyttöjä paljon ikäero haitata kun katselevat salilla kaltaistani hopeakettua himoiten. Varsinkin kireisiin trikoisiin verhotut pakarani kerää katseita. Peilin kautta nään sen.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä seurustelisi noin vanhan ukon kanssa. Yäk.
N28
Joku voi ajatella sinusta ihan samalla tavalla (ukon tilalle vaan akka).
Vierailija kirjoitti:
Ei tunnu nuoriakaan tyttöjä paljon ikäero haitata kun katselevat salilla kaltaistani hopeakettua himoiten. Varsinkin kireisiin trikoisiin verhotut pakarani kerää katseita. Peilin kautta nään sen.
Provohan tämä on, mutta vastaan silti. Nuorehkona naisena viehätyn kyllä komeista ja hyväkuntoisista 40+ hieman harmaantuneista miehistä. Mutta sitten tosiaan ajatus omaishoitajaksi päätymisestä estää etenemästä yhtään pidemmälle. Sori!
Meillä minä olen 30 ja mies 44, eikä tämä ikäero ole missään vaiheessa ollut mikään ongelma. Toinen yhteinen lapsi meille jo on tuloillaan ja elämä muutenkin tosi hyvää :)
Ei ole liikaa meillä (N29, M44). Ollaan samanlaisessa elämäntilanteessa ja samalla aaltopituudella, mies pitää itsestään huolta fyysisesti ja on varmaan paremmassa kunnossa ja terveempi kuin moni ikäisensä, todennäköisesti tulee olemaan myös sitten vanhempana.
Aiemmin seurustelin sattumalta suunnilleen samanikäisen miehen kanssa, joka sitten taas asenteiltaan ja kunnoltaan oli tuossa iässä jo ihan papparainen. Siinä se ikäero tuntui. Tässä nykyisessä suhteessani ei tunnu.
Vierailija kirjoitti:
N28
Sama fiilis kyllä itselläkin. Olen 27v.ja ihan ehdoton takaraja ikäerolle olisi joku 13v eli max. 40-vuotias. Siinäkin saisi aika ihmeellinen tyyppi olla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Mulle ainakin on täysin ok,että ollessani nelikymppinen joku kaksikymppinen pitää mua vanhana akkana. Ihan normaalia.
On. Sanotaan 5 v tästä eteenpäin, miehesi on jo liian vanha sinulle. 45-vuotias on vielä just siinä parhaassa iässä, mutta se rapistuminen alkaa tuosta vahudilla. Sinulla taas on rapistumiseen vielä pitkä matka. Itsekin seurustein 15 v vanhemman kanssa noin reilun vuoden 28-vuotiaana, mutta nyt, kymmenen vuotta myöhemmin kun katson häntä(olemme siis kavereita edelleen) niin hän on jo ihan urautunut papparainen, toisin kuin minä, joka juuri olen saanut lapseni aikuiseksi, ja elämäni kunnossa, kanssani samanikäisen miehen kanssa.
Meille lopulta oli.
Mutta se ei poista sitä, että meillä oli kuitenkin 10 hyvää vuotta yhdessä.
Puolisoni on hieman nuorempi kuin itse olen. En kertakaikkiaan pysty kuvittelemaan, miten suhde voisi onnistua kun ikäeroa on enemmän kuin se +- 5 v. Kyllähän siinä erot suurenee , mitä ikääntyneen miksi se vanhempi osapuoli tulee. Ihmisillä on omituinen harha siinä, että nähdään kyllä muiden ikääntyminen, muttei tajuta että itselle käy ihan samoin. Väistämättä. Itsekkin 30-40 vuotiaana kuvittelin, että vanheneminen tarkoittaa vaan että ikään tulee yksi vuosi lisää. Näinhän se ei ole. Iho menettää kimmoisuutensa, ikänäkö iskee, tukka alkaa oheta, vanhat urheiluvammat alkaa kiusata , ylipäätään suorituskyky laskee, vaikka tekisi mitä. Ei siltä kukaan säästy vaikka kuinka intetään vastaan.
Ap kysyi kokemuksia. Suurin osa heittelee mielipiteitään hatusta.
Itselläni ei ole kokemusta, mutta isäni on 13 vuotta äitiäni vanhempi, ja kyllä se aika vaikealta tuntuu. Isä on ollut eläkkeellä jo pitkään. Nyt kun äitikin jäi eläkkeelle ja haluaisi nauttia elämästä, isä on jo ihan mennyttä kalua. Ei jaksa matkustaa, ei halua käydä ravintoloissa eikä tapahtumissa, homehtuu vain kotona passattavana. Valittaa ja marmattaa pikkuasioista. Säälittää äitini kohtalo ihan aidosti. Onneksi hän on keksinyt itselleen kaikenlaista tekemistä ja osaa nauttia niistä itsekseenkin. Silti, olisihan se ihan eri asia tehdä asioita kumppanin kanssa. Sitä vartenhan ihmiset parisuhteessa ovat, eikö?
Isälläni alkaa lisäksi olla vanhuuden vaivoja siinä määrin, että parin vuoden päästä äiti joutunee omaishoitajan rooliin. Ei kyllä käy kateeksi.
Ap, en sinuna lähtisi noin paljon vanhemman miehen matkaan. Löydät kyllä yhtä ihanan kumppanin omastakin ikäluokastasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N28
Mulle ainakin on täysin ok,että ollessani nelikymppinen joku kaksikymppinen pitää mua vanhana akkana. Ihan normaalia.
Samoin. Ekaksi siirryin täti-osastoon ja nyt hieman alle 60 vuotiaana alan olla mummeli osastoa. Tämä on täysin luonnollista, enkä ymmärrä miksi miehille se ikääntymisen hyväksyminen vaikuttaa olevan niin paljon vaikeampaa.
Minä olen 38 ja treffaan 53 vuotiasta.Kenelle se kuuluu ketä ja minkä ikästä treffailen jos on täysi-ikänen.