Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen pesämunan/rahapotin saitte mukaanne, kun muutitte omillenne?

Vierailija
10.03.2019 |

Ja te, joilla omat lapset muuttaneet jo pois, millaisilla rahasummilla olette auttaneet?

Meillä lapset ovat vielä pieniä, mutta ahdistaa jo nyt, kun palkasta ei pysty laittamaan juurikaan säästöön lapsia varten, eikä kummoista säästöpottia antaa, kun lentävät pesästä. Laskin että muutaman tuhat euroa per muksu (2) ehtii vuosien varrella kasaantua. Tullaan ihan hyvin toimeen palkoillamme ja lapset saavat nyt tarvitsemansa.

Kommentit (90)

Vierailija
81/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En saanut mitään pesämunaa mukaan, kun muutin omilleni 17-vuotiaana :D Raadoin kesätöissä monet kesät ennen omilleni muuttoa ja maksoin kaiken itse. Takuuvuokrat, muuttofirman (en todellakaan saanut muuttoapua perheeltä, ystäviä ei ollut) ja kaikki tavarat. Lapsuudenkodista mukaan lähti vain repullinen vaatteita ja läppäri, jonka senkin olin ostanut omilla rahoilla. Ainoa missä sain apua oli se, kun vanhemmat suostuivat pitkin hampain olemaan takaajina vuokrasopparissa alaikäisyyteni vuoksi. Pää ei olisi kestänyt enää kotona asumista.

N22

Ai ihan muuttofirman palkkasit kantaa repullisen vaatteita ja läppärin uuteen kotiin?

Vierailija
82/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaksi kahvikuppia tasseineen, murokulhon ja emalilautasen. Pesämunia ei ollut. Rahat piti tienata itse ja niin olen tehnytkin ja toimeen olen tullut, välillä paremmin, välillä huonommin, mutta kerjuulle ei ole tarvinnut lähteä. Nyt juoksee jo eläke kerran kuussa, ei suuren suuri, mutta hyvin riittää, kun nätisti elää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinani itse en saanut mitään, perheelläni ei ollut varaa.

Omille kolmelle lapsellemme olemme ostaneet kaksiot ja auttaneet rahallisesti siinä missä on tarvittu.

Vierailija
84/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain ajokortin ja auton sekä käytännön apua elämään. Rahaa sain takuuvuokran verran ja olisin saanut enemmänkin jos olisin pyytänyt. Mutta en tarvinnut/halusin pärjätä itse.

Omille lapsille sama metodi, sillä erotuksella että eivät ole halunneet omaa autoa, se kun tulee opiskelijalle niin kalliiksi. Rahallisesti autetaan jos tarvitsevat, käytännön apua annetaan myös aina kun on tarvis mutta ei tungetella toisen elämään kutsumatta.

Vierailija
85/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en saanut mitään. 

Vierailija
86/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut aikoinaan penniäkään. Eikä ollut antaa mitään pesämunia omillekaan lapsille, toki nyt jotain tarpeellista ostettiin.

Lasten on tarkoitus itsenäistyä ja elää omillaan, en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi heitä avustaa millään isoilla rahasummilla kun pesästä lentävät maailmalle.

Varmaan siksi, että ei tarvitsisi aloittaa itsenäistymistä jossain mamulähiössä tonnikalaa syöden. Harva heti muutenkaan omillaan tulee toimeen, vaan opintotukea hakee suurin osa.

Miksi se itsenäistyminen pitäisi mamulähiössä aloittaa?? Onko mulla jokin aukko nyt sivistyksessä?

Mä tiedän aika paljon nuoria jotka ei mitään suurta avustusta, jos mitään, ole kotoa saaneet ja ihan muualla ne on itsenäistymisensä aloittaneet kuin jossain mamulähiössä.

Voisiko oikeasti nykyisin olla niin, että opiskeleville tyttärille hankitaan rahalla asunnot muualta?

???

Minä en saanut kotoa kuin omat vaatteeni, mutta en minä silti minnekään mamulähiöön muuttanut, vaan Otaniemeen Teekkarikylään. Toki aloitin opiskelijaelämäni kahden hengen huoneessa solussa, mutta niin teki suurin osa kurssikavereistanikin. Nykyisin aika moni heistä löytyy listoilta silloin, kun verotiedot julkaistaan.

Vierailija
87/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En mitään.

En minäkään.

Vierailija
88/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tienaamani kesätyörahat ja koko elämän kaikista lahjarahoista kerätyn potin (n 2000 euroa). Lisäksi sain vanhoja lakanoita ja pyyhkeitä sekä omassa huoneessa olleita huonekaluja.

Vierailija
89/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Faija sanoi painu helvettiin. Siinä kaikki, urheilukassissa vaatteet. Näin lähti likka Laajasalosta 1986 eikä ole taaksensa vilkaissut.

Vierailija
90/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäinen osake ostettiin nimiini vuonna '88, kun olin 14 vuotias. Muutin sinne kun olin 18v. Sen jälkeen osaketta on veivattu arvonnousuilla ylöspäin ja pari kertaa saatu ennakkona perintöä ja toiselta sukulaiselta perintöä. Omaisuuskanta on jotain 1.5M€ jos pitäisi osakkeet realisoida. Vuokratuottona saa vuodessa sen 80.000€ käteen verojen jälkeen pääomatulona.

En valita.

Omaisuus siirtyy edelleen lapselleni ja siitä edelleen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän neljä