Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Millaisen pesämunan/rahapotin saitte mukaanne, kun muutitte omillenne?

Vierailija
10.03.2019 |

Ja te, joilla omat lapset muuttaneet jo pois, millaisilla rahasummilla olette auttaneet?

Meillä lapset ovat vielä pieniä, mutta ahdistaa jo nyt, kun palkasta ei pysty laittamaan juurikaan säästöön lapsia varten, eikä kummoista säästöpottia antaa, kun lentävät pesästä. Laskin että muutaman tuhat euroa per muksu (2) ehtii vuosien varrella kasaantua. Tullaan ihan hyvin toimeen palkoillamme ja lapset saavat nyt tarvitsemansa.

Kommentit (90)

Vierailija
1/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

50 euroa matkakuluihin.

Vierailija
2/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
3/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No joku puuttuva kodinkone tai huonekalu on ostettu ja sitten on ihan kaapista annettu astioita, lakanoita yms. Paku on vuokrattu ja kantoapua on annettu. Siinä se. 

Vierailija
4/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en saanut aikoinaan penniäkään. Eikä ollut antaa mitään pesämunia omillekaan lapsille, toki nyt jotain tarpeellista ostettiin.

Lasten on tarkoitus itsenäistyä ja elää omillaan, en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi heitä avustaa millään isoilla rahasummilla kun pesästä lentävät maailmalle.

Vierailija
5/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kyllä saanut yhtään mitään vaan omillaan piti pärjätä ja aloittaa työnteko.

Ihme oletus nyt tämä että lapset lähtee automaattisesti maailmalle jonkun avustuspotin kanssa?

Vierailija
6/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnon, ajokortin ja auton.

Vierailija
7/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ohhoh, onnellinen oisin muutamasta tonnista ollut :) Itse en saanut mitään, en rahaa, en huonekaluja, astioita tms - vain omat vaatteet ja vastaavat tavarat ja ne 1000 e mitkä itse säästin kesätöistä (suurin osa kesätyöansioista meni koulukirjoihin ja koulumatkoihin, joita mulle ei maksettu). Pärjäsin silti ihan kivasti :) En tarkoita että tuo olisi joku ideaali, mutta minusta tärkeintä on halu auttaa ja tukea lapsia, se omilta vanhemmiltani puuttui. Jos teillä on sitä ja pari tonnia kodin perustamiseen, niin lapsillanne on asiat ihan hyvin. Voihan sitä lisäksi alkaa pikkuhiljaa yhdessä lasten kanssa kerätä esim lahjoituksena saatavia astioita ja pienhuonekaluja jokunen vuosi ennen täysi-ikäistymistä. Siitä voi tehdä kivan harrastuksen eikä sitten tartte kiireellä ja mahdollisesti kallimmalla haalia kaikkea kun lapsi muuttaa.

Vierailija
8/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse en saanut aikoinaan penniäkään. Eikä ollut antaa mitään pesämunia omillekaan lapsille, toki nyt jotain tarpeellista ostettiin.

Lasten on tarkoitus itsenäistyä ja elää omillaan, en ymmärrä miksi vanhempien pitäisi heitä avustaa millään isoilla rahasummilla kun pesästä lentävät maailmalle.

Varmaan siksi, että ei tarvitsisi aloittaa itsenäistymistä jossain mamulähiössä tonnikalaa syöden. Harva heti muutenkaan omillaan tulee toimeen, vaan opintotukea hakee suurin osa.

Vierailija
9/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varmaan siksi, että ei tarvitsisi aloittaa itsenäistymistä jossain mamulähiössä tonnikalaa syöden. Harva heti muutenkaan omillaan tulee toimeen, vaan opintotukea hakee suurin osa.

Opintotuella  ei tonnikalaa syödä.

Vierailija
10/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan jotain ylimääräistä annan kaapista ensihätään -liinavaatteita, pyyhkeitä, siivousvälineitä, keittiötavaraa jne. Verhoja ja ylimääräisiä huonekalujakin löytyy varastosta jos kelpaa. Tietysti oman tietokoneen vie ja saa viedä myös kaikki oman huoneensa tavarat huonekaluineen jos haluaa.

Voin pari satasta heittää mukaan.

Vierailija
11/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En mitään. Lapsille ei annettu rahaa kun lähtivät kotoa. Toinen lapsista muutti meidän omistamaan yksiöön, toinen muutti toiselle puolelle Suomea, ja häntä autetaan vuokran kanssa. Molempien muutot maksettiin.

Vierailija
12/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En rahaa saanut. Vanhemmat auttoivat kyllä perustarvikkeiden hankinnassa, sain mm. runkopatjan, pölynimurin ym siivousvälineitä, pari halpaa paistinpannua, kattilan,  aterimia ja muutaman lautasen, lasin ja kupin. Kummisedältä sain hyväkuntoisen käytetyn sohvan.

Vierailija
13/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain 500 metriä etumatkaa. Olin siitä kiitollinen.

Vierailija
14/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ole konmaritettu. Tästä huushollissa riittää täysi varustus vaikka useampaan kämppään, jos vanhempi tavara vain kelpaa.

Vierailija
15/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintotuella  ei tonnikalaa syödä.

Minä söin. Toinen meistä on oikeassa.

Vierailija
16/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sain tilille 18000 euroa, joista sain nostaa 8000 euroa kun muutin pois kotoa 19-vuotiaana. Kymppitonni jäi vielä kasvamaan korkoa siihen asti kun täytän 25 vuotta. Toki ajokortin ja auton ostivat vanhemmat, joten tuolla 8000 pystyin tekemään kivoja hankintoja ensimmäiseen omaan kotiini. Ja ei, en ole erityisen rikkaasta perheestä, vaan vanhempani olivat ottaneet säästövakuutuksen minulle heti synnyttyäni. Nyt olen 23, joten parin vuoden kuluttua saan oikeuden nostaa loput rahatkin. Olen kiitollinen vanhemmilleni.

Vierailija
17/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain n. 70 000e korotonta lainaa jolla ostin yksiön Kalliosta (oli omia rahastoja ym n. 25 000e, kämppä maksoi 92 000e) . Ehkä 5000e tms edestä huonekaluja ym tarvikkeita.

Vierailija
18/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään pesämunaa mukaan, kun muutin omilleni 17-vuotiaana :D Raadoin kesätöissä monet kesät ennen omilleni muuttoa ja maksoin kaiken itse. Takuuvuokrat, muuttofirman (en todellakaan saanut muuttoapua perheeltä, ystäviä ei ollut) ja kaikki tavarat. Lapsuudenkodista mukaan lähti vain repullinen vaatteita ja läppäri, jonka senkin olin ostanut omilla rahoilla. Ainoa missä sain apua oli se, kun vanhemmat suostuivat pitkin hampain olemaan takaajina vuokrasopparissa alaikäisyyteni vuoksi. Pää ei olisi kestänyt enää kotona asumista.

N22

Vierailija
19/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yhtään mitään, sain vain paskan väkivaltalapsuuden, v*ttuilua ja nälvintää ja isän viimeisinä sanoina ”takasin ei ole tulemista ja missään ei sit auteta, omillas oot loppuelämän”.

Ja toden totta, eivät ole olleet mitenkään elämässäni eikä edes tiedä että mulla on lapsia, niitä ei kiinnosta eivätkä viitsi pitää yhteyttä.

Veljellä sama kohtalo kuin mulla.

Ja kilttejä lapsia olinme, siitä ei ole kyse. Vanhemmat vaan ei olis halunnut lapsia, ja kun niitä ”tuli” niin ei jaksettukan hoitaa.

Omille lapsilleni olen todellakin erilainen vanhempi ja autan ja tuen läpi elämän!

Vierailija
20/90 |
10.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En saanut mitään.

Asuin kyllä opiskelujen ajan kotona ja sen jälkeen ehdin käydä töissäkin ennen kotoa muuttamista. Sain säästettyä itse rahaa. Ostin sitten säästöilläni itse kaikki huonekalut ja muun tarvittavan ja tilille jäi vielä pesämuna säästöön.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan yksi