Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Voi että mä sitten vihaan besserwissereitä!

Vierailija
12.03.2013 |

Niitä, jotka aina tietävät kaiken ja joiden mielestä muiden tiedot ovat aina vääriä ja heidän oikeita. Jopa silloin, kun puhutaan mielipiteistä tai mieltymyksistä niin besserwisser tulee kertomaan miten asia oikeasti on.

Onko se muuten ihan yleisinhimillinen ominaisuus vai av-mammojen erityispiirre, että kuvitellaan aina itsensä tietävämmäksi, viisaammaksi ja paremmaksi kuin vastapuoli?

Kommentit (56)

Vierailija
41/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:32"]

Tyhmät monesti vihaa fiksumpiaan.

[/quote]

Eikös sitä ole ihan tutkittukin, että tyhmemmät ihmiset kuvittelevat tietävänsä ja fiksummat tietävät ettei heidän kuvitelmansa ole tietoa. Jyrääjät ovat harvemmin niitä, jotka oikeasti tietävät. Heillä vaan on niin kohtuuttoman suuri itseluottamus, että he luulevat kaiken mitä oma mieli suoltaa olevan totta.

ap

[/quote]

Eli sun on oltava järkyttävän tyhmä, koska suollat täällä paskaa. Jos uskoisit puheidesi olevan vain omia uskomuksiasi, et kirjoittelisi niitä pitkin nettiä. 

Onko se noin vaikeaa, kun on tyhmä? Miksi et vain poistuisi internetistäni? Fiksujen ihmisten kanssa on paljon miellyttävämpi keskustella kuin tyhmien.

Vierailija
42/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:36"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:33"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:31"]

Ilmeisesti ap on vain kateellinen, kun on niin harvoin itse oikeassa. Se helpottaa elää, kun tietää olevansa parempi kuin muut ja aina oikeassa.

[/quote]

No ainakin osaan kirjoittaa.

ap

[/quote]

Ei se paljon auta, jos ei ole mitään järkevää sanottavaa.

[/quote]

Sinähän sen epäilemättä tiedät.

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:41"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:35"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 00:32"]

Tyhmät monesti vihaa fiksumpiaan.

[/quote]

Eikös sitä ole ihan tutkittukin, että tyhmemmät ihmiset kuvittelevat tietävänsä ja fiksummat tietävät ettei heidän kuvitelmansa ole tietoa. Jyrääjät ovat harvemmin niitä, jotka oikeasti tietävät. Heillä vaan on niin kohtuuttoman suuri itseluottamus, että he luulevat kaiken mitä oma mieli suoltaa olevan totta.

ap

[/quote]

Eli sun on oltava järkyttävän tyhmä, koska suollat täällä paskaa. Jos uskoisit puheidesi olevan vain omia uskomuksiasi, et kirjoittelisi niitä pitkin nettiä. 

Onko se noin vaikeaa, kun on tyhmä? Miksi et vain poistuisi internetistäni? Fiksujen ihmisten kanssa on paljon miellyttävämpi keskustella kuin tyhmien.

[/quote]

Ymmärrätkö, mikä ero on kysymyksellä ja paskan suoltamisella? No, ehkä noin fiksut sitten osaavat keskustella ilman kysymyksiä ja vastauksia. Tai oikeastaan eihän noin fiksujen tarvitse edes keskustella, koska heillä on jo kaikki tieto kaikesta! Aivan, siitähän tämä koko ajatus lähti...

ap

Vierailija
44/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensa ihmiset luulevat olevansa viisaampia kuin ovat, sita kutsutaan "Illusory superioty"

Illusory superiority - Wikipedia, the free encyclopedia

Ha! Siita saitte besserwisserit!

Enka ole edes Ap.

Vierailija
45/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 07:05"]

Yleensa ihmiset luulevat olevansa viisaampia kuin ovat, sita kutsutaan "Illusory superioty"

Enka ole edes Ap.

[/quote]

Mikäs sinut sitten nostaa näiden muiden yläpuolelle? Se, ettet ole ihminen vai? 

Vierailija
46/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heidän pitää koettaa mahdollisimman aggressiivisesti yrittää väkisin tunkea omat käsityksensä muille, ettei vain kävisi ilmi, kuinka vähän he tietävät, tai jopa että heidän käsityksensä voisi olla täysin väärä.

Oikeasti viisas ihminenhän tietää, että elämä ei ole mustavalkoinen ja on monia erilaisia oikeita valintoja. Besserwisser ei koskaan ole oikeasti viisas.

Vierailija
47/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 07:17"]

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 07:05"]

Enka ole edes Ap.

[/quote]

Mikäs sinut sitten nostaa näiden muiden yläpuolelle? Se, ettet ole ihminen vai? 

[/quote]

Ei mikaan, koska ei minulla ole tarvetta olla parempi kuin muut, mutta tietysti kuvittelen olevani, koska nainhan se tutkimus meni.

Ymmarsitko eron?

Vierailija
48/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tyypillinen besserwisser. Mielipideasioista en väittele, mutta moni raivostuu jo siitä, kun perustelen mielipiteeni hyvin. He ovat niitä, joiden omat perustelut ovat tasoa "sen nyt vittu kaikki tajuu".

Faktat ovat toinen juttu. Kun joku esim. täällä esittää aivan väärän tiedon, niin kyllähän minä sen korjaan. Enkö saisi? Ilmeisesti kaikkien mielestä en, kun oikean tiedon esittämisestä saa usein raivokkaan alatyylistä palautetta.

Vierailija
49/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap taisi aloituksessa viitata tähän palstaan. Ilmeisesti on siis todennut, että täällä on paljon besserwisseröitä. Ap kuitenkin vihaa heitä, mutta silti haluaa vapaaehtoisesti hengailla juuri täällä. Jää vain yksi kysymys. Miksi?

Vierailija
50/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:26"]

Olen tyypillinen besserwisser. Mielipideasioista en väittele, mutta moni raivostuu jo siitä, kun perustelen mielipiteeni hyvin. He ovat niitä, joiden omat perustelut ovat tasoa "sen nyt vittu kaikki tajuu".

Faktat ovat toinen juttu. Kun joku esim. täällä esittää aivan väärän tiedon, niin kyllähän minä sen korjaan. Enkö saisi? Ilmeisesti kaikkien mielestä en, kun oikean tiedon esittämisestä saa usein raivokkaan alatyylistä palautetta.

Et ole besserwisser,  sanan oikea maaritelma on tama: http://www.urbandictionary.com/define.php?term=besserwisser  .

[/quote]

Vierailija
51/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntemani besserwisser haluaa vilpittömästi jakaa tietoaan muille ja auttaa heitä. Hän ei ymärrä, että ihmiset eivät suinkaan kerro ongelmistaan tavoitteena, että toinen ratkaisee ne. Usein kyse on vain asoiden jakamisen halusta. Esimerkiksi, jos lihava valittaa painoaan, besserwisser alkaa välittömästi kertoa, miten hän voi laihduttaa. Ikään kuin ylipainoinen ei tietäisi etuperin ja takaperin, miten painoa pudotetaan. Hän on todennäköisesti laihduttanut elämänsä aikana paljon enemmän kuin besserwisseri.

Työskentelemme alalla, jossa saa paljon tietoa eri asioista. Tätä tietoa myös besserwisserillemme on kertynyt runsaasti ja mieluusti hän sitä myös jakaa. Hän ei oikeasti tajua, että ihmiset jopa välttelevät hänen kanssan keskustelmista, koska eivät jaksa kuunnella sitä tykitystä, mitä bw:ltä tulee. Se on vähän kuin kuuntelisi koko ajan radion puheohjelmaa.

Vierailija
52/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.03.2013 klo 08:26"]

[/quote]

Tyypillinen besserwisser sulkee korvansa muiden perusteluilta. Hän ei vaivaudu edes kuuntelemaan niitä, vaan jatkaa omaa saarnaansa, usein vielä halveksimalla muiden käsityksiä. Älykäs ihminen haluaa itsekin kehittyä ja kuulla eri näkökulmia asioista, besserwisserin äly ei tähän riitä.

Matemaattisia totuuksia lukuunottamatta absoluuttista totuutta kun ei taida olla olemassa, vaikka besserwisser yrittääkin omat käsityksensä sellaisena esittää.

Vierailija
53/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitatte? Tehkää asioille jotain älkääkä vain puhuko!

Esim. jos lihava alkaa puhumaan läskeistään, niin kyllä minä hyvin asioista perillä olevana ja järkevänä ihmisenä kehotan laihduttamaan, enkä hakemaan vertaistukea (lihavana pysymiseen vertaistukea)  minulta (joka muuten olen hoikka)! Ja sitten kun lihava valittaa muista vaivoistaan, niin teksi mieli aukoa vähän suutani, että moni vaiva helpottaisi, kunhän  alkaisi edes pudottamaan painoaan!

En jaksa vuodesta toiseen samoja ongelmia samoilla ihmisillä! Muuttukaa hyvät ihmiset, älkääkä olko idiootteja! Älkää vedotko tunnesyihin. Toimintaa!

Vierailija
54/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ärsyttää paljon kaikenlaiset tyypit, mutta en ole koskaan kokenut tällaista besserwisser-ärsytystä. Itse asiassa en ole varma, olenko koskaan kohdannut bw:ä. Ap, kuvaisitko konkreettista tilannetta, jossa tällainen tyyppi on ärsyttänyt sinua?

Vierailija
55/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

voi että mä sitten vihaan vihaajia!

Vierailija
56/56 |
12.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme ketju. Besserwisserit puolustelevat kiivaasti idioottitapaansa aina tietää paremmin kuin muut. Tämähän selittää jo kaiken:)

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän yhdeksän kaksi