4-vuotias uuvuttaa meidän lastenhoitajan?! :O
Meillä on ollut reilu kuukauden lastenhoitaja kotona 4v, 3v, 2v ja 8kk ikäisille lapsille. Aiemmin on mennyt hyvin, mitä on nyt sanonut että 4v vähän testaa kun on uusi hoitaja. No, tänään hän sanoi ettei tiedä kauan enää jaksaa hoitaa heitä koska 4v kokoajan tekee hänelle kiusaa (esim. kaataa vasitella maidot maahan, kakkaa housuun, lähtee ulkona hakkaamaan jonkun naapurin autoa jne...) :(
4v sanoo että tekee samalla lailla seuraavanakin päivänä.
Meille vanhemmille 4v on normaali, eli saattaa joskus tehdä jotain tuhmaa niinkuin normaalisti lapset mutta pääsääntöisesti tosi tottelevainen on.
Eiköhän tämä johdu hoitajan auktoriteetin puutteesta? Onko teillä antaa käytännön vinkkejä miten hoitajamme saisi auktoriteettiaseman ennen kuin päättää lopettaa työt? :(
Itse ajattelin seuraavia:
- jäähy (hoitajan mukaan alkaa vain nauramaan ja alkaa hajottamaan paikkoja jäähypaikassa) ja vaatii sen jälkeen anteeksipyynnön. Jos ei pyydä, uudelleen jäähylle.
- takavarikoi jonkin mielilelun
- uhkaa kertoa äidille (ja äiti kotona käyttää jäähyllä ja takavarikoi lelun)
- muistaa kehua jos on reipas
Kommentit (44)
Niin ja 4 v on jo ihan tarpeeksi iso myös siivoamaan omia jälkiään, eli jos kaataa maidon tahallaan rätti vaan penskalle käteen ja siivoamaan.
Voin kuvitella, mitä kaikkea huomionkipeä nelivuotias sen rätin kanssa saa aikaiseksi heti, kun hoitajalta vähänkään silmä välttää. Jos taas nelivuotias saa koko siivouksen ajaksi hoitajalta täyden huomion, niin hän varmasti kaataa sen lasin vielä monta kertaa päästäkseen hoitajan kanssa siivoushommiin.
Kyllä minä sanoisin, että nyt oleellista olisi saada käännettyä tilanne niin päin, että nelivuotias ei pyöritä koko huushollia. Siinä ei kannata käyttää sellaisia otteita, jotka toimivat 14-vuotiaitten kanssa.
Nelivuotias kerhoilemaan, en kyllä tiedä kuka sen sinne veisi, älä nyt hoitaja parkaa pakota tuon lauman kanssa viemään ja hakemaan. Tarvisi varmaan huomiota ja järkevää tekemistä.
Lapset on turhautuessaan tuommoisia. Itse olin l-perheessä hetken hoitajana. Ahdistuin kun ei ollut edes radiota, en jaksanut olla siellä, odotin vaan että pääsen kotiin. Mikään ei toiminut siinä perheessä, kaikki oli yhtä kaaosta ja epäviihtyisää. Lapset tosin oli ihania.
Kuinka pitkälle porukka nielee tätä tarinaa ;)..?
Nyt suosittelen semmoista, ettei teillä lapsia enempää saatettaisi maailmaan, kiitos! Kuka sitten hoitaa viittä-kuutta muksua, kun jo nyt ei meinaa hoitajan hermo kestää ja äiti vaan tahtoo olla töissä!
Ehkäisypilleriä voivat vl:tkin käyttää ulkoisesti. Siis niin, että sitä pidetään AINA kotona polvien välissä ;)