Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mikä mua vaivaa, psyykkistä vai fyysistä?

Vierailija
09.03.2019 |

Tätä on ollut jo pitkän aikaa, alkanut varmaan jo kolmekymppisenä, mutta koko ajan hiljalleen pahenee, tai sitten vaan pikkuhiljaa alkaa vaivata mua enemmän.

Mulla on ihan ihmeellisiä oireita, joista ei kai ihan varmuudella sanoa, onko ne mitään oireita, normaalia vai ei. Siksipä kyselen täältä.

Ensinnäkin, käteni tärisee aina, varsinkin oikea käsi. Joskus se on ihan huomaamatonta, mutta jos mulla on kiire, olen hermostunut tai jännittynyt, tärinä pahenee, esim. keittoruoan syömisestä lusikalla ei vaan joskus tule mitään.

Hikoilen todella runsaasti ja aivan vähästä, vaikkei kuntoni ole huono! Käyn salillakin, ja esim. vaikka vasta teen lämmittelyä, rauhallisella tahdilla, mulla jo valuu selkää ja rintakehää myöten hikinorot. Puhumattakaan sitten treenin jälkeen, pusero on läpimärkä edestä ja takaa rintojen kohdalta vyötärön alaosaan saakka, molemmin puolin.

Ja kun vaan kävelen kauppaan (1km) rauhallista kävelytahtia, taas valuu selkä ja rintakehä hikeä ja kestää pitkään ennenkuin hikoileminen loppuu, koko kauppareissun hiki puskee pintaan. Voitte varmaan kuvitella sitä hien määrää, kun käyn juoksulenkillä..

Sykkeeni myös nousee todella korkealle todella vähästä. Urheilussa syke helposti 170, vaikken mielestäni tee edes kovin raskaasti. Jotta kävellessä syke pysyisi alle 120, kävelyn oltava to-del-la rauhallista, lähes laahustamista.

Koen usein itseni tosi rauhattomaksi, jos on vähänkin kiirettä ihan vaikka vaan ajatuksenkin tasolla, hengitys kiihtyy ja pinnallistuu vaan seisoessani ja jotenkin käyn kierroksilla, tärinä pahenee, koko kroppa jännittyy, alan hikoilla..

Työpäivät hikoilen aamusta iltaan, ja tarvitsen ihan hirveästi aikaa palautumiseen nykyään. Tunnen itseni väsyneeksi enkä oikein jaksa tehdä mitään. Olen lopettanut kaikki ylimääräiset harrastukset, koitan järjestää aikaa levolle, nukkua mahdollisimman hyvät yöunet (vaihtelevalla menestyksellä, usein nukun huonosti ja heräilen monta kertaa yössä). Kahvinjuontia olen vähentänyt, en käytä alkoholia enkä tupakoi.

Ja siis, ihan normaalipainoinen, noin nelikymppinen työssäkäyvä ihminen olen.

Mielipiteitä?

Kommentit (26)

Vierailija
1/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylikuormittunut sympaattinen hermosto? Sinuna kävisin lääkärillä.

Vierailija
2/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hypertyreoosi tai sydämessä jotain

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käypä tsekkauttamassa selkärankasi. Ei olisi pahitteeksi, vaikka saisit ihan kuvaakin nikamista.

Vierailija
4/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko sun kilpirauhasarvot ja nimenomaan Topi- arvo otettu?

Vierailija
5/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ylikuormittunut sympaattinen hermosto? Sinuna kävisin lääkärillä.

Tätä olen miettinyt ja joskus googlaillut, mutta toisaalta oireet eivät ihan täsmää. Mulla ei ole kylmät raajat, päätäni ei särje, ei ruoansulatusongelmia eikä kohonnutta verenpainetta, jotka yleensä kai kuuluu tuohon.

Ap

Vierailija
6/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käypä tsekkauttamassa selkärankasi. Ei olisi pahitteeksi, vaikka saisit ihan kuvaakin nikamista.

Mitä epäilet?

Selkävaivojen vuoksi ranka kuvattiin pari vuotta sitten. Niissä ei ainakaan silloin näkynyt mitään..

Nykyään tosin selkäoireet vaivaavat enemmän.

Ap

Vierailija
7/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäilet?

Selkävaivojen vuoksi ranka kuvattiin pari vuotta sitten. Niissä ei ainakaan silloin näkynyt mitään..

Ap

Ajattelin, että sulla olisi vinossa ja toisaalta kasaan painunut. Mutta on siis kuvattu jo. Seuraava kysymykseni olisi, että onko sinulla psyykkisiä ongelmia? Pakkoajatuksia tai vaikeuksia päästä jostain tapahtuneesta yli?

Vierailija
8/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäilet?

Ap

Ajattelin, että sulla olisi vinossa ja toisaalta kasaan painunut. Mutta on siis kuvattu jo. Seuraava kysymykseni olisi, että onko sinulla psyykkisiä ongelmia? Pakkoajatuksia tai vaikeuksia päästä jostain tapahtuneesta yli?

Ei ole pakkoajatuksia, eikä mielestäni vaikeuksia päästä asioista yli. Stressaannun kyllä melko helposti, ja paineensietokykyni on olematon.

Ap

Vierailija
9/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpirauhanen olisi syytä tarkistuttaa. 

Vierailija
10/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäilet?

Ap

Ei ole pakkoajatuksia, eikä mielestäni vaikeuksia päästä asioista yli. Stressaannun kyllä melko helposti, ja paineensietokykyni on olematon.

Ap

Ok, tuo voi kyllä olla ongelma myös fyysisen terveyden kannalta. Miten ihmissuhteet sinulla toimivat? Vastaa rehellisesti mielellään.

Vierailija
11/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, älä luovuta! Kerro lisää.

Vierailija
12/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syöthän magnesiumia? Korkea verenpaine? Kilpirauhanen?

Vierailija
13/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäilet?

Ap

Ap

Ok, tuo voi kyllä olla ongelma myös fyysisen terveyden kannalta. Miten ihmissuhteet sinulla toimivat? Vastaa rehellisesti mielellään.

Ihmissuhteeni toimivat mielestäni hyvin, on monta läheistä ystävää. Minua pidetään rauhallisena, luotettavana, hyvänä kuuntelijana. Miksi kysyt, ajattelitko että vaikuttaa oireisiini..?

Ap

Vierailija
14/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäisenä tuli mieleeni, että sinulla on tuhottoman huono yleiskunto. Lisäksi elimistössä täytyy olla jotakin pahasti vinossa. Tilaa aika lääkärille. Tulosta mukaasi vastaanotolle tuo aloituksesi. Vaadi perusteellisia tutkimuksia. Pelkkä Hb:n mittaaminen ei riitä, luultavasti ei edes pieni verenkuva. Pidä puolesi.

Tosin mielessäni kävi myös, että ethän suinkaan kärsi hypokondriasta.

Vierailija
15/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

- Kilpirauhanen

- Hormonit

- verensokeri

- D- vitamiinitaso

Vierailija
16/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paniikkihäiriöinen, stressaantunut trolli jolla on B 12 vitamiini todella alhaalla. Hemoglobiini myös.

Vierailija
17/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensimmäisenä tuli mieleeni, että sinulla on tuhottoman huono yleiskunto. Lisäksi elimistössä täytyy olla jotakin pahasti vinossa. Tilaa aika lääkärille. Tulosta mukaasi vastaanotolle tuo aloituksesi. Vaadi perusteellisia tutkimuksia. Pelkkä Hb:n mittaaminen ei riitä, luultavasti ei edes pieni verenkuva. Pidä puolesi.

En jaksa millään uskoa, että yleiskuntoni olisi niiiin huono. Olen kuitenkin jo vuosia harrastanut liikuntaa säännöllisesti ja työnikin on fyysistä, päivän aikana tulee yli 10000 askelta pelkästään töissä. Viime kesänä juoksin puolimaratonin. Hikisenä tietysti, mutta kuitenkin.

Hypokondriaa en jaksa uskoa että mulla olis.. tietysti ymmärrän että näin omituisilla "oireilla" helposti leimautuu. Siksi korkeahko kynnys mennä edes lääkärille, pelkään ettei oteta todesta.

Ap

Vierailija
18/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Paniikkihäiriöinen, stressaantunut trolli jolla on B 12 vitamiini todella alhaalla. Hemoglobiini myös.

Trolli en ole (huoh, mikähän tässäkin aloituksessa saa niin luulemaan..) mutta muut voi pitääkin paikkaansa.

Ap

Vierailija
19/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä epäilet?

Ap

Ap

Ihmissuhteeni toimivat mielestäni hyvin, on monta läheistä ystävää. Minua pidetään rauhallisena, luotettavana, hyvänä kuuntelijana. Miksi kysyt, ajattelitko että vaikuttaa oireisiini..?

Ap

Kysyn siksi, että jos sinulla ei ole paineensietokykyä ja olet hermoilija muutenkin, jotkin jatkuvasti läsnäolevat psyykkiset stressinlähteet voivat .. öö .. "internalize"? Muuttua fyysisiksi? Yleensä näillä on jotain tekemistä sen kanssa, millaiset vuorovaikutussuhteet on toisten ihmisten kanssa, onko epätasapainoa johonkin suuntaan tms. Sinänsä ei yllätä, että olet hyvä kuuntelija. Oletko hyvä myös olemaan kuunneltavana? Ts. tuomaan omia tarpeita esille.

Vierailija
20/26 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En jaksa millään uskoa, että yleiskuntoni olisi niiiin huono. Olen kuitenkin jo vuosia harrastanut liikuntaa säännöllisesti ja työnikin on fyysistä, päivän aikana tulee yli 10000 askelta pelkästään töissä. Viime kesänä juoksin puolimaratonin. Hikisenä tietysti, mutta kuitenkin.

Hypokondriaa en jaksa uskoa että mulla olis.. tietysti ymmärrän että näin omituisilla "oireilla" helposti leimautuu. Siksi korkeahko kynnys mennä edes lääkärille, pelkään ettei oteta todesta.

Ap

Noilla askelmäärillä... oletko siivooja, kenties?