Naapurin uuslapset haukkuvat minua kuffariksi. Pitäisikö tuosta radikalismista ilmoittaa poliisille vai olla välittämättä vai mitä?
Todella halveksuvat ilmeet naamoillaan huutelevat ja osoittelevat. Ja kyse on noin 5-10 vuotiaista lapsista.
Kommentit (148)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ärsytät niitä, että saat niiden huomion. Meilläpäin en tuollaiseen ole törmännyt.
Minun 12-v ilmeisesti ärsytti niin että hänen kimppuunsa hyökkäsi näitä useampikin? Mieti välillä mitä hölötät, lapsi on ollut terapiassa useita vuosia, eikä oikein näytä hyvältä edistyminen. Asumme valitettavasti alueella joissa näitä alkaa olla yli puolet, mihis muutat kun rahaa ei ole? Kerro. Mitä sitten kun tämä leviää sinunkin alueellekin? Muutat pois ja nämä vain levittäytyvät edelleen? Joku tolkku tähän suvaitsevaisuuteen, ihan kaikkea ei tarvitse niellä.
Oma lapsi valittaa myös, kun pennut uhkaa ja pyytää rahaa. Lapseni isä on mustaihoinen. Samaan hän joutuu ja vielä päälle aikuiset jotka haukkuu ja uhkailee ja käskee menemään sinne mistä on tullutkin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sodissa aina tehdään raakuuksia, reilulla pelillä käytyjä sotia ei taida olla olemassakaan. Kuitenkin suomalaisten ISIS-taistelijoiden osuus tässätapauksessa on varmasti häviävän pieni. Vastaavasti pitäisi tutkia mitä juutalaisupseeristo teki vihervasemmiston ja taistolaisten ihaileman Neuvostoliiton armeijan riveissä jne. Kaikki tuonaikaiset sotilaat taitavat olla jo kuolleita tai liian vanhoja tuomittaviksi, joten en tiedä miten syvälle kannattaa asiassa mennä. Omassakin sotahistoriassa on kipukohtia, mitä on yritetty salata.
Minulle on aikalailla sama jos joku menee taistelemaan isisin riveihin mutta takaisin ei ole asiaa. Minua huolettavat isis henkiset ihmiset tässä maassa.
Luultavasti moni on mennyt sinne, koska on kuvitellut pääsevänsä johonkin uskonnon kautta hienoon paikkaan. Pyhään maahan.
Ne jotka on lähtenyt taistelemaan, saisivat vankilan jälkeen siirtyä ja jäädä vaikka muukalaislegioonaan. Tai muuhun palkka-armeijaan.
Vierailija kirjoitti:
Noita Wiking-SS -sotilaita tuskin on enää montaa jäljellä, joten liikeneviä resursseja voisi kohdentaa Wiking-ISIS-taistelijoiden ja heidän perheidensä tukemiseen.
Kahdeksan on jäljellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ainakin minun korvaani juurikin syyrialaisten koira-sana kuulostaa sanalta kelp. Yksi ihana ja kiltti asiakkaani (poika 7v.) kertoi, että kyseinen ilmaisu tarkoittaa koiraa, ja hän äänsi sen kelp-muotoon satavarmasti. Kieli muuttuu ja jos oikeasti osaatte arabiaa, niin tiedätte, että jopa eri kaupungissa maan sisällä arabiaa äännetään eri tavalla. Myös perheen sosioekonominen asema vaikuttaa. Egyptiläisen standardiarabia on ihan erilainen kuin syyrialaisen kampaajan.
t. maahanmuuttokoordinaattori Helsingistä
No et varmasti puhu etkä kirjoita arabiaa, joten et kuule äänteitä tarkkaan. Kirjoitusasussa on b-kirjain, joten se pitäisi latinalaisin aakkosin kirjoitta myös b. P-kirjaintahan ei arabiankielessä oikeastaan ole.
En puhukaan arabiaa. Jos osaat lukea, näet, että kuulostaa minun korvaani tuolta ja syyrialainen lapsi kirjoitti sen muotoon kelp paperille länsimaalaisilla aakkosilla. En ole kielen asiantuntija. Laitatko sähköpostiosoitteesi (ei tarvitse olla mikää etunimi.sukunimi, joku luukku.com käy), niin voin ihan virallisesta työsähköpostiosoitteestasi laittaa sinulle viestiä, niin näet, että olen se, kuka väitän olevani.
t. maahanmuuttokoordinaattori Helsingistä
Mene takaisin hommafoorumille. Taidat tarkoittaa latinalaisia?
Vierailija kirjoitti:
Rajat on rakkautta.
Varsinkin suomen rajat. Pidetään niistä hyvää huolta, ei päästetä liian monia pilaa tätä maata
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan jo kertonut vanhenmille?
Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap
Tuohan on täysin persukasvatus. Kuria kurittamalla. Mitä ihmettä siis mariset?
Suomalaisten omistamat koirat ovat pääosin rotukoiria ja heitä kohdellaan paremmin kuin näitä huutelevia, huonokäytöksisiä penskoja, joten minua ei haittaisi yhtään moinen huutelu. Voi olla ylpeä, jos verrataan hienoon eläimeen, heidän näkemys koiran olemassa olosta ei hetkauta minua vähääkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toisaalta sodissa aina tehdään raakuuksia, reilulla pelillä käytyjä sotia ei taida olla olemassakaan. Kuitenkin suomalaisten ISIS-taistelijoiden osuus tässätapauksessa on varmasti häviävän pieni. Vastaavasti pitäisi tutkia mitä juutalaisupseeristo teki vihervasemmiston ja taistolaisten ihaileman Neuvostoliiton armeijan riveissä jne. Kaikki tuonaikaiset sotilaat taitavat olla jo kuolleita tai liian vanhoja tuomittaviksi, joten en tiedä miten syvälle kannattaa asiassa mennä. Omassakin sotahistoriassa on kipukohtia, mitä on yritetty salata.
Minulle on aikalailla sama jos joku menee taistelemaan isisin riveihin mutta takaisin ei ole asiaa. Minua huolettavat isis henkiset ihmiset tässä maassa.
Suomesta on aina lähdetty taistelemaan eri puolille maailmaa. Toisessa maailmansodassa suomalaisia taisteli Saksan puolesta SS-joukoissa ja nyt suomalaisia on ollut taistelemassa Kalifaatin puolesta osana ISISn joukkoja. Eihän noita SS-miehiäkään estetty palaamasta Suomeen, miksi niin pitäisi tehdä ISISn sotilaiden kohdalla?
SS teki oikein pysäyttämällä Neuvostoliiton, isis taas vain pommittaa siviilejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomesta on aina lähdetty taistelemaan eri puolille maailmaa. Toisessa maailmansodassa suomalaisia taisteli Saksan puolesta SS-joukoissa ja nyt suomalaisia on ollut taistelemassa Kalifaatin puolesta osana ISISn joukkoja. Eihän noita SS-miehiäkään estetty palaamasta Suomeen, miksi niin pitäisi tehdä ISISn sotilaiden kohdalla?
Saksa oli Suomen liittolainen II m-sodassa, Isis ei koskaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olet varmaan jo kertonut vanhenmille?
Eiköhän nuo mukulat ole juuri vanhemmiltaan oppineet pahat tapansa. Heidän asunnostaan on usein kuulunut myös kurittamisen ääniä ja itkua. Ap
Tuohan on täysin persukasvatus. Kuria kurittamalla. Mitä ihmettä siis mariset?
Joka vitsaa säästää se lastaan vihaa.
Itse en sano noissa tilanteissa mitään. Mietin vain mielessäni, miltä tyyppi näyttää kalterien takana. Sillä ennemmin tai myöhemmin se rääväsuu sinne päätyy. Mielikuva rauhoittaa kummasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saksa oli Suomen liittolainen II m-sodassa, Isis ei koskaan.
Liittolaisuudet ovat joustavia järjestelyjä. Saksa oli Neuvostoliiton liittolainen Neuvostoliiton hyökätessä Suomeen ja myöhemmin Suomi oli Saksan liittolainen jatkosodan aikana. Liittolaisuudet toimivat myös muulla kuin seremoniallisella illallispöytä ja juhlapuhe -tasolla. Suomi ollut aktiivisesti mahdollistamassa asevientiä Saudi-Arabiaan, joka puolestaan on ISIS-järjestön merkittävin aseistaja, rahoittaja ja tukija. Mikä hyödyttää Saudi-Arabiaa hyödyttää ISIS-järjestöä.
Nyt onkin kiinnostavaa nähdä mistä löytyy uusi terroriviihdepalveluiden tarjoaja kun ISISn kilpailukyky huomiomarkkinoilla on laskenut pohjalukemiin.
Lasun tekeminen näistä on ilmeisen turhaa. Sosiaalityöntekijöillä on korkea kynnys puuttua tällaiseen, vaikka kuinka lujaa ja usein hakkaavat lapsiaan. Kun oven taakse mennään koputtelemaan, niin heti heittäydytään kielitaidottomiksi ja aletaan haukkumaan rasistiksi, kun ei ymmärretä kulttuurieroista johtuvaa erilaisuutta lapsenkasvatusta.
Ei varmaan nappaa sosiaalityöntekijöitä nämä etniset. Pari sosiaalityöntekijää, tulkki ja poliisipartio apuna, kun lähtee selvittämään tilannetta.
Huutelu ei ole kivaa, mutta terve itsetunto auttaa noissa tilanteissa ja tieto siitä, ettei yleensä tarvitse näiltä huutelijoilta yhtään mitään eli heillä ei ole mitään valtaa kohteeseen.
Ehkä nämä huutelijat kuvittelevat satuttavansa kohdetta pahastikin, koska heitä itseään huutelu näyttää kummasti haittaavan. Kun sitten näyttää, ettei se huutelu saa mitään reaktiota aikaiseksi, ehkä nämä huutelijatkin tajuavat, ettei se huutelu ole tehokasta ja saa vain huutajan näyttämään tyhmältä.
Tätä ajatusta siitä, että joku pelkkä sana on ihan hirveä loukkaus on ilmeisesti käytetty käräjäoikeuksissa hävyttömien rikollisten puolustuksena varsin monta kertaa Suomessa ja luonnollisesti noissa tilanteissa on sitten sana sanaa vastaan. Tässäpä kolme tapausta, joista muistan lukeneeni:
-eläkepukuaikuinen yritti laskea mäessä lapsen päällä ja aikuista pahoinpideltiin. Eläkepuvut vetosivat sanoihin.
-eläkepukunuori (poika) uhkaili ja mölisi eläimellisesti koulussa aiheuttaen turvattomuutta ja epäjärjestystä koko koulussa saatuaan pakit tytöltä ja vetosi sanaan.
-eläkepukunuori meni tappovälineen kanssa kotibileisiin ja tappoi nuoren aikuisen lyönnillä kaulaan. Suomi24-foorumilla joku yritti hyssytellä kertoen, että uhri olisi elossa jos ei olisi käyttänyt jotain sanaa.
Vähemmistöille pitäisi opettaa tervettä itseluottamusta ja että sana ei ole punainen vaate, jonka kuullessaan aivotoiminta saa taantua taisteluhärän tasolle, vaan siihen voi halutessaan vastata sanalla. Viranomaisten ei pitäisi tarvita kuunnella mitään nyyhkytarinoita hirveistä sanoista ja miten nyt on pakko vastata niihin rajulla väkivallalla.
Raivokohtauksen saamisen sanoista ei ole vähemmistöläisten yksinoikeus, vaan myös etnisesti epärikkaat ihmiset voivat saada raivarin tällaisessa tilanteessa ja yhdistävänä tekijänä on yleensä matala sosiaalinen asema, jota kyllä Suomen kaltaiseen maahan syntynyt ihminen pystyy parantamaan. Jokaisella on mahdollisuus kehittää itseään ja rakentaa terve itseluottamus, jonka myötä ei tee mieli kaataa elämäänsä viemäriin samalla hetkellä, kun kuulee jonkun sanan.
Ainakin Jemenissä toteutettavassa kansanmurhassa tehdään vakuuttavaa ja pitkäjänteistä pohjatyötä uusien taistelijasukupolvien synnyttämiseksi.
Tuo yhteinen muistomerkki Wiking-SS ja Wiking-ISIS-joukoille olisi hieno ja kannatettava idea.
Hienoa, että ollaan käyty hakemassa oppia ISISn joukoissa. Käytännön taistelukokemus on aina arvokasta pääomaa Suomen puolustukselle.