Vauvat eivät kuulu julkiseen liikenteeseen.
Kommentit (181)
Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.
Sairas valtio lapsiin suhtautumisessa. Välimeren maissa lapset ovat aina lämpimästi tervetulleita kaikkialle, ravintoloista alkaen. Moni yllättyy reissuissa kokemuksista.
Mun mielestä känniläiset ei kuulu julkiseen liikenteeseen (ei tosin auton rattiinkaan).
Seksuaaliset ahdistelijat eivät myöskään kuulu julkiseen liikenteeseen eivätkä kovaa puhelimeen pälättävät.
Kaikilla ei ole varaa ostaa autoa, jonka lisäks pitäis ostaa bensaa välillä eli tankata, ja muutwnkin se auton ylläpito maksaa. Miksi omistaa autoa jos asuuu sellaisella paikalla justiinsa missä kulkee buseeja, tms?
Jos häirittee, et joku ottaa vauvan kukaan julkiseen nii kannattasko itte vaa yrittää miettii mitä ja miten kantsis itte suhtautuu asiaan? Sitä paitsi, esim. Bussilla kulkeminen tulee jopa halvemmaksi jos mahdollista jos kulkee siellä päin missä asuu, kjin se että hankit aton, se maksaa, sit se että jos tarvii korjata, taas maksaa, jne. Et jos ajatellaan rahalliselta kannalta, nii kyl jos mahis on nii järkevämpää käyttää julkisia.
Kyllä sinne julkiseen liikenteeseen kuuluvat kaikki, myös lapset, koska sitä tuetaan valtion varoista.
Ihan sama jos julkinen liikenne kiellettäisiin naisilta tai vanhuksilta.
Olisi mielestäni vähän hölmöä hankkia perheelle toinen auto vauvavuoden neuvolakäyntejä varten. Meillä mies kulkee ainakin töissä autolla ja minä lyhyet kauppareissut liinailen tai rattailla, neuvolaan bussilla. Ja sitten ilman vanhemman lapsen kanssa olisi taas tervetullut bussiin, niinkö?
”Jos ei elämisen ääniä kestä, pitää muuttaa ruumishuoneelle asumaan.”
-Fingerpori
Mistä tämä äiti olisi halunnut korvauksia? Mielipahasta?
Siinä tapauksessa pahoitan jatkossa mieleni (ja vaadin korvauksia) joka kerta, kun kuljettaja jättää vastaamatta tervehdykseeni.
Ja ihmetellään kun syntyvyys laskee? Ilmapiirin ollessa tällainen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Suomi on kyllä ihme maa. Missään muussa maassa vihata vauvoja näin paljon 😄 ihan sairasta. Ja olen vieläpä vela itse, en vaan voi ymmärtää tällaista vauva-ja äitivihaa mitä Suomessa on. Ihan hullua.
Kuljettaja oli ma mu.
Virolainen kuljettaja joka ollut jo vuosia Suomessa.
Vauvoja saa kuljettaa julkisissa ja pääsee aikuinen ilmaiseksi. Huusi vauva tai ei.
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaja ei ollut suomalainen.
Mun tutulle kävi vähän samoin.. hän oli rattaiden kanssa bussissa ja kuljettaja tuli raivoamaan. Kanssamatkustajat tuli lohduttamaan kun hän purskahti kovaan itkuun.
Ihan sairasta suhtautumista lapsiin ja naisiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaja ei ollut suomalainen.
Mitä väliä? Asunut pitkään Suomessa joten oppinut Suomen tavoille.
Tottakai vauvat kuuluvat julkiseen liikenteeseen, mutta ymmärrän kuskiakin, koska paniikki-itkulta kuulostava lapsen huuto voi olla tosi huomiota hajoittavaa, ja silloin on turvallisinta pysähtyä. Tuon perusteella ei voi tietää miten kuski on asian hoitanut, onko ollut komennellut töykeästi vai yrittänyt sovitella ratkaisua jossa matka voisi jatkua turvallisesti.
Eilen kun menin bussilla siellä oli omissa vaunuissaan sellainen siamilainen kissa <3 Kuulosti ihan vauvan itkulta kun raukka ei tykännyt oikein matkustaa
No kielletään sitte samalla juopot, ahdistelijat, kyylääjät, haisevat ihmiset, toisia tönivät ihmiset, isokokoiset jotka eivät mahdu yhdelle penkille, kovaan ääneen keskenään juttelevat, puhelimeen huutajat
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuljettaja oli ma mu.
Virolainen kuljettaja joka ollut jo vuosia Suomessa.
Niin?
JULKISEENliikenteeseen kuuluvat ihan kaikki! Siksi se on JULKINEN!
Jos et kestä muita ihmisiä, hanki auto.