Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Antaisitko läheiselle anteeksi 7000e

Vierailija
09.03.2019 |

maksamattomat velat jos omakin toimeentulo on kaikista yrityksistä huolimatta heikko?

Lainaavalla tässä tilanteessa lapsia lainaajalla ei.

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meillä on miehen pummisuku vähän väliä ”lainaamassa”, kaiken huippu oli kun miehen siskon perhe oli varannut Thaimaan matkan ja meidän olisi pitänyt antaa siihen rahat. Suuttuivat kun ei annettu, kun lasten kauan odottama matka peruuntui. Meidän syytä! Nykyään sanotaan aina, että me ei olla mikään pankki ja voidaan itsekin käyttää omat rahamme.

Sama jatkaa: ja ap:n kysymykseen: en todellakaan antaisi noin isoa velkasummaa anteeksi. Enkä ikinä enää lainaisi. Ainoa poikkeus kuten monella muullakin on oma lapsi, jos on järkevä ja rahat menee johonkin tärkeään, esim vuokravakuuteen. Jos menisi bilettämiseen, en lainaisi. Omalla lapsellemme olemme ostaneet esim auton.

Vierailija
22/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, käteiselläkö annoit lainan? Ei tarvitse huolehtia, että todisteita ei olisi. Sen näkee hänen rahankäytöstään, omaisuudestaan, tuloistaan, että jostain on tullut ylimääräistä. Samoin sinun tuloistasi, että 7 tonnia on kadonnut, jos olet tililtä nostanut. Kerrot vain tapahtuneen poliisille. Todisteita on, siitä ei tarvitse huolehtia. Siitä vain rikosilmoitusta tekemään, jos tuolla tavalla kiittää auttajaansa. Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin... 

Poliisi sanoi että kun on niin paljon ulosotossa niin et tule ikinä saamaan rahojasi. Eivät auttaneet.

Sat tai et, niin tietenkin se rikosilmoitus tulee tehdä siitä huolimatta. Kaikki välit tietysti myös täydellisesti poikki tuollaisiin ”läheisiin”.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap, käteiselläkö annoit lainan? Ei tarvitse huolehtia, että todisteita ei olisi. Sen näkee hänen rahankäytöstään, omaisuudestaan, tuloistaan, että jostain on tullut ylimääräistä. Samoin sinun tuloistasi, että 7 tonnia on kadonnut, jos olet tililtä nostanut. Kerrot vain tapahtuneen poliisille. Todisteita on, siitä ei tarvitse huolehtia. Siitä vain rikosilmoitusta tekemään, jos tuolla tavalla kiittää auttajaansa. Kaikenlaisia ihmisiä sitä onkin... 

Poliisi sanoi että kun on niin paljon ulosotossa niin et tule ikinä saamaan rahojasi. Eivät auttaneet.

Tuossa tilanteessa ei oikeastaan poliisit ole oikea paikka, vaan asianajaja joka vie asian oikeuteen. Tämän jälkeen voit lähteä perimään lainaa ulosoton kautta. 

Vierailija
24/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää koskaan lainatko enempää kuin perse kestää jos lainaaja ei maksa velkojaan! Tyhmyydestä sakotetaan 👍

Vierailija
25/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Älkää koskaan lainatko enempää kuin perse kestää jos lainaaja ei maksa velkojaan! Tyhmyydestä sakotetaan 👍

Tai kiltteydestä. Hän syyllisti julmaksi jollen anna.

Vierailija
26/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Läheiselle, rakkaalle asiansa hoitavalle ihmiselle antaisin anteeksi, jos hän on aidosti pahoillaan. Muuten en.

Vierailija
27/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä siinä voi? En uskaltaisi oikeusjuttuakaan nostaa, jos sen häviäisi joutuisi itse maksamaan. Olen myös antanut läheiselle anteeksi n. 4000 €. Tein ilmaista työtä sen verran. Oma talous kesti sen, hänen taloutensa romahti joka tapauksessa, enkä halunnut lisätä taakkaa.

Vierailija
28/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tule maksamaan. Mutta naureskelee että et tuu saamaan takaisin koska ei ole todisteita ja koska hänellä on valmiiksi niin paljon ulosotossa. Hänen mielestään oli yhteiskunnan ja osittain minun syyni alunperin että hänellä oli niin paljon rahahuolia ja koska minä elän säästeliäästi eivätkä lapseni mitään tarvitse mun pitikin antaa hänelle rahat.

Kuulostaa narsistiveljeltäni. Annoitko lisäksi asua ilmaiseksi asunnossasi ja annoit auton vapaaseen käyttöön? Hän on tehnyt tämän vaikka kuinka monelle naiselle. Jotkut naiset ovat sitten myöhemmin ottaneet epätoivoisina minuunkin yhteyttä, mutta enpä minä sille mitään voi. Tavallaan säälittää ne naiset, mutta jos uskovat hänen juttujaan niin saavat kyllä myös syyttää vähän itseään.

Vierailija
29/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei.. Kyllä tuo ihan sitä tyhmyyttä on. Fiksu kun ymmärtäisi että ei ole "julmaa" kieltäytyä hyväksikäytöstä.

Vierailija
30/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Antaisin, jos ei pysty maksamaan. Yrittäisin ehkä puolittaa velan, että maksaisi osan takaisin. 2000 euroakin on paljon, jos sen saa pois. En tuosta närkästyisi, koska lainaaja ei pysty parempaan taloudenhoitoon. Hän sillä tavalla heikko. Ei siitä oikein voi rangaistakkaan.

Vierailija
31/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todennäköisesti en. 7 tonnia olisi mulle usean vuoden säästöt, joiden eteen olisin joutunut jostain luopumaankin. Enkä todellakaan "pihistele" siksi että muut saisivat tuhlata enemmän.

Tuollaista tilannetta kuitenkaan tuskin tulisi, koska en lainaisi noin paljon enkä edes kerro läheisilleni paljonko rahaa mulla on. Sama ihminen saa olla mulle enintään muutaman kympin velkaa, kunnes sanon etten lainaa enempää ennen kuin vanhat velat on maksettu.

Vierailija
32/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ymmärrän tuon, sillä nuo psykopaatit osaavat kyllä käyttää hyväkseen toisten heikkoja kohtia. Olen hyväuskoisuuttani lainannut suurehkon summan rahaa entiselle naisystävälleni, tosin pienissä erissä mutta niistä on kertynyt lähes 2000 euroa. Hän osasi hyvin ruikuttaa ja anoa rahaa esimerkiksi ruokaan ja lääkkeisiin, ja jos en heti ollut antamassa rahaa, niin sitten alkoi syyllistäminen. Tiedän jo että en tule noita rahoja saamaan takaisin ja nyt tuo pummaaminen on loppunut, kun en enää suostunut antamaan pientäkään summaa "lainaan". Aikansa hän jaksoi laittaa niitä pummausviestejään, mutta ne loppuivat jo kuukausia sitten. Kannattaa lukea Thomas Eriksonin kirja "Psykopaatit ympärilläni", siinä oli silmiäavaavaa juttua noista häikäilemättömistä ihmisistä.

Vierailija
33/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää hyvät ihmiset lainailko rahojanne. Kannattaa pitää asiat elämässä yksinkertaisina ja pitää rahat ja ystävät erillään.

Multa ystävät eivät juurikaan kysy lainaa, koska tietävät mun olevan tarkka taloudestani. Mun kanssa tehdään maksusuunnitelma. Ja jos rahoja ei ala kuulumaan sovittuun päivään mennessä, niin minä aloitan asiasta muistuttelun. Eli heti jämpti linja asiaan. Olen muutaman kerran lainannut ystävälle kohtuullisen summan. Mutta en ole koskaan joutunut jäämään itkemään rahojeni perään. Aina olen takaisin saanut, koska olen vaatinut. Toki olen lainannut vain sellaiselle jolla tiedän olevan maksukykyä.

Vierailija
34/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaan vain summia jotka voin menettää, maksimi olisi varmaan 2000. 1500 olen lainannutkin ja pienempiä summia ja vain 2 hyvälle kaverille.

Toiv tuo 7000 takaisinmaksuineen on tehty pankin kautta, tiliotteet esiin ja hae apua perintään.

Vierailija
35/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En antaisi. Omalle lapselle kyllä, mutta siitä ei tainnut nyt olla kyse.

Vierailija
36/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitä siinä voi? En uskaltaisi oikeusjuttuakaan nostaa, jos sen häviäisi joutuisi itse maksamaan. Olen myös antanut läheiselle anteeksi n. 4000 €. Tein ilmaista työtä sen verran. Oma talous kesti sen, hänen taloutensa romahti joka tapauksessa, enkä halunnut lisätä taakkaa.

Ei se Suomen oikeudenkäynti ole samanlaista kun tyylin jenkkiläisissä ohjelmissa näytetään, jossa joudutaan suuriin kuulusteluihin. Olen itse käynyt yksityisen oikeudenkäynnin lävitse. Tarvitsi pelkästään todistaa sen, että on tililtä lähtenyt se tietty määrä rahaa silloin kun sopimus on tehty tai lähipäivinä siinä. Näytetään sopimus ja muut mahdolliset todistukset, kuten tekstiviestit missä on puhuttu lainasta tai sähköpostit (tai muut somessa olevat viestit). Tämän jälkeen myös voidaan ottaa mukaan ulkopuolisten todistuslausuntoja. Nämä asianajaja katsoo läpi ja osaa sitten hyvin jo silloin kertoa, mikä mahdollisuus on voittaa. Jos voittomahdollisuus on ihan olematon niin kyllähän se asianajaja sen sanoo. Esim minulle sanoi heti nähtyään, että kyllä näillä varmasti voittaa, mutta jos puolitan muutaman laskun mikä tilanteeseen liittyivät voittomahdollisuus olisi suurempi. Ja tulihan oikeudelta se päätös, että toisen henkilön tuli maksaa minulle se oikeuden määräämä määrä. Ja se asianajaja tosiaan lähettää ne paperit eteenpäin eikä usein edes missään oikeudenkäynnissä tarvitse käydä, vaan se lautakunta tai vastaava päättää ihan itsekseen siellä.

Vierailija
37/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap sua on käytetty hyväksi. Velan pyytäjällä on alusta lähtien ollut tarkoitus jättää maksamatta. Siksi ei ole halunnut todistajia lainasummalle. On vedonnut tunteisiin ja syyllistänyt. Ja tiennyt saavansa tahtonsa läpi, koska näkee sut heikkona jota voi ohjailla. Toivottavasti viisastuit. Valitettavasti tuli sinulle kalliiksi.

Vierailija
38/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä meni niin päin, että sukulainen suutahti kun en enää lainannut. Pikku vipit alkoivat olemaan jo iso summa. Mulla meni pitkään tajuta, että tilanne oli luisunut pelkäksi rahan pummaamiseksi ja loisimiseksi. Periaatteessa olen antanut velat anteeksi kun en jaksa vääntää, mutta uutta ei enää multa heru. Tästä kiitoksena kylmenneet välit. Oli ikävä tajuta ja vaikea hyväksyä se että en lopulta ollutkaan muuta kuin pankkiautomaatti. Niin ja nettopalkka mulla on 1300. Sukulainen saa noin saman verran tukia kuin mitä minä palkkaa... Että.

Vierailija
39/39 |
09.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En missään tapauksessa. En edes 100€ antaisi anteeksi, sen olen kuitenkin itse tienannut kovalla työllä. 

Omien lasten kanssa on sovittu että aina tuetaan rahallisesti mutta mieluummin niin että vaikka syövät meillä kuin että joutuvat lainaamaan rahaa. Ja muille ei lainata eikä muilta oteta lainaa, tämän olen opettanut jo pienestä.