Larissa, 26, pitää listaa seksikumppaneistaan: ”Haluan muistaa jokaisen, jonka kanssa olen ollut”
https://www.is.fi/seksi-parisuhde/art-2000006028706.html
Lue lisää: Larissa, 26, tietää, milloin seksisuhde kaverin kanssa voi toimia: ”Ollaan makoiltu seksin jälkeen sängyssä ja selattu Tinderiä”
Olen sanaton... Taidan olla liian vanha tähän nykymaailmaan. Jossa aivoja ei enää tarvitse käyttää.
Kommentit (87)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tänne tullut näin perjantai-iltana joku katkerien miesten tulva, vai miksi naisen seksuaalisuuten suhtaudutaan noin negatiivisesti ja rajoittavasti?
Negatiivisesti ja rajoittavasti? Ja naistenko tulisi saada määritellä mitä miehen tulee haluta?
Olen eri, mutta toisen elämänvalintoihin (silloin, kun ne eivät koske itseä millään tavalla) pitäisi suhtautua lähinnä olankohautuksella ja "ei kuulu minulle".
Haluta saa mitä tahansa, mutta muiden elämää ei tule pyrkiä rajoittamaan omien mieltymysten mukaan. Ei edes sheimaamalla.Kuka tässä on kenenkään elämää rajoittanut. On ilmaistu oma näkemys toisen toimintaan ja se siinä. Kuka tässä on yrittänyt rajoittaa toimintaa? Ihmiset saavat toki tehdä omia valintojaan, mutta niistä tulisi myös ottaa vastuu ihan samaan tapaan kuin tässä muita olemaan rajoittamatta omien mieltymysten mukaan...
Jos ei pystyy omaa näkemystä muuten esittämään kuin mollaamalla ja häpäisemällä toista, niin voisi pitää sen mielipiteen itsellään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko tänne tullut näin perjantai-iltana joku katkerien miesten tulva, vai miksi naisen seksuaalisuuten suhtaudutaan noin negatiivisesti ja rajoittavasti?
Negatiivisesti ja rajoittavasti? Ja naistenko tulisi saada määritellä mitä miehen tulee haluta?
Olen eri, mutta toisen elämänvalintoihin (silloin, kun ne eivät koske itseä millään tavalla) pitäisi suhtautua lähinnä olankohautuksella ja "ei kuulu minulle".
Haluta saa mitä tahansa, mutta muiden elämää ei tule pyrkiä rajoittamaan omien mieltymysten mukaan. Ei edes sheimaamalla.Kuka tässä on kenenkään elämää rajoittanut. On ilmaistu oma näkemys toisen toimintaan ja se siinä. Kuka tässä on yrittänyt rajoittaa toimintaa? Ihmiset saavat toki tehdä omia valintojaan, mutta niistä tulisi myös ottaa vastuu ihan samaan tapaan kuin tässä muita olemaan rajoittamatta omien mieltymysten mukaan...
Mistä on käynyt ilmi, ettei esim. tämä Larissa ole ottanut teoistaan vastuuta? 🤔
Tuo viittaa lähinnä omaan kommenttiisi, joka on pyrkii rajoittamaan toisten toimintaa ("pitäisi suhtautua lähinnä olankohautuksella ja "ei kuulu minulle"."). Syyllistyt itse samaan, mistä arvostelet muita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä on käynyt ilmi, ettei esim. tämä Larissa ole ottanut teoistaan vastuuta? 🤔
Tuo viittaa lähinnä omaan kommenttiisi, joka on pyrkii rajoittamaan toisten toimintaa ("pitäisi suhtautua lähinnä olankohautuksella ja "ei kuulu minulle"."). Syyllistyt itse samaan, mistä arvostelet muita.
Niin noh, kukin tosiaan eläköön tavallaan – toiset käyttävät aikaansa ja energiaansa muiden tuomitsemiseen, toiset eivät.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suhtauduta naisen seksuaalisuuteen mitenkään rajoittavasti. Kyse on siitä miten ottaa toisen huomioon. Ei ole mitään tunneälyä saati empatiakykyä jos panon jälkeen selaa tinderiä. Ihan samaa sosiaalista vammaisuutta on työpaikoilla käytös, jossa igoorataan toinen eikä tervehditä.
Normaalilta ihmiseltä vaaditaan normaalia käytöstapaa, jossa otetaan huomioon toisten tunteet.
Tinder näyttää tekevän ihmisistä tunteettomia autistisia säälittävyyksiä. En ikinä palkkaisi firmaani selllaista henkilöä. Tunnevammaisella ihmisellä ei tee mitään.Sinähän et ole mikään määrittelemään sitä, että minkälainen käytös on normaalia tai tunnevammaista. Taidat olla itse tunnevammainen, jos et pysty ymmärtämään muiden ihmisten käytöstä millään tasolla, vaan alat leimaamaan ja haukkumaan. Taidat ottaa vain seksin liian vakavasti.
Sinä olet vielä vähemmän yhtään mikään sanomaan mikä on normaalia. Seksi on normaalia.
Sellainen käytös, jossa selataan heti tinderiä panon jälkeen on vähintään epäilyttävää. Kyse on siis tunnevammaisuudesta, mikä on hyvin tyypillistä autistisille vammaisille tinderkäyttäjille.
Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu toisen huomioonottaminen ja tunteiden huomioiminen. Eli tehdään partnerin olo mukavaksi kehuilla ja keskittymällä juuri häneen.
Tunnevammaiset ja persoonahäiriöiset sitten erikseen, mutta tinder tekee sellaisesta käytöksestä nähtävästi "normaalia". Tieteelliset tutkimukset osoittavatkin, että tinder huonontaa käyttäjiensä mielenterveyttä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos ei pystyy omaa näkemystä muuten esittämään kuin mollaamalla ja häpäisemällä toista, niin voisi pitää sen mielipiteen itsellään.
"Onko tänne tullut näin perjantai-iltana joku katkerien miesten tulva, vai miksi naisen seksuaalisuuten suhtaudutaan noin negatiivisesti ja rajoittavasti?"
Eikö sinulla ole yhtään itsereflektiokykyä...?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä lapselliseksi tai takapakin ottamiseksi ja pelottavaksi haukkuminen on? Miehet saavat haluta, mutta eivät saa arvostella tai häpäistä muiden haluja.
Oman viestisi voisi joku tulkita arvosteluna ("suhtaudutaan noin negatiivisesti ja rajoittavasti") ja häpäisynä ("katkerien miesten tulva")...
Siinähän tulkitset. Epäsuvaitsevaisuutta ei pidä suvaita.
Oma kommenttisi on yhtä lailla epäsuvaitsevainen.
Tiedän. Epäsuvaitsevaa käytöstä kohtaan pitää toimia samalla tavalla. Sama idea kuin väkivallan torjumiseksi väkivallalla. Väkivalta on itsessään väärin, mutta joskus pakollista pahemman väkivallan estämiseksi. Mielestäni arvostelijan arvosteleminen pienempi paha kuin tuhansien syyttömien ja itseään toteuttavien naisten arvosteleminen ja häpäiseminen. Tuota naisten seksuaalisuuden häpäisemista ja naisten alistamista on tapahtunut suomenkin historiassa aivan liikaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei suhtauduta naisen seksuaalisuuteen mitenkään rajoittavasti. Kyse on siitä miten ottaa toisen huomioon. Ei ole mitään tunneälyä saati empatiakykyä jos panon jälkeen selaa tinderiä. Ihan samaa sosiaalista vammaisuutta on työpaikoilla käytös, jossa igoorataan toinen eikä tervehditä.
Normaalilta ihmiseltä vaaditaan normaalia käytöstapaa, jossa otetaan huomioon toisten tunteet.
Tinder näyttää tekevän ihmisistä tunteettomia autistisia säälittävyyksiä. En ikinä palkkaisi firmaani selllaista henkilöä. Tunnevammaisella ihmisellä ei tee mitään.Sinähän et ole mikään määrittelemään sitä, että minkälainen käytös on normaalia tai tunnevammaista. Taidat olla itse tunnevammainen, jos et pysty ymmärtämään muiden ihmisten käytöstä millään tasolla, vaan alat leimaamaan ja haukkumaan. Taidat ottaa vain seksin liian vakavasti.
Sinä olet vielä vähemmän yhtään mikään sanomaan mikä on normaalia. Seksi on normaalia.
Sellainen käytös, jossa selataan heti tinderiä panon jälkeen on vähintään epäilyttävää. Kyse on siis tunnevammaisuudesta, mikä on hyvin tyypillistä autistisille vammaisille tinderkäyttäjille.
Normaaleihin käytöstapoihin kuuluu toisen huomioonottaminen ja tunteiden huomioiminen. Eli tehdään partnerin olo mukavaksi kehuilla ja keskittymällä juuri häneen.
Tunnevammaiset ja persoonahäiriöiset sitten erikseen, mutta tinder tekee sellaisesta käytöksestä nähtävästi "normaalia". Tieteelliset tutkimukset osoittavatkin, että tinder huonontaa käyttäjiensä mielenterveyttä.
Nämä asiat on todettu tässä keskustelussa jo useampaan kertaan, mutta vielä kerta kiellon päälle:
Entä jos KUMPIKIN selaa tuossa tilanteessa Tinderiä?
Mitä väärää siinä on, jos kyseessä on kirjaimellisesti VAIN PANOKAVERI?
Vierailija kirjoitti:
Ne, jotka jaksavat tuosta jutusta lukea edes puolet tai vaikka vain kolmanneksenkin, huomaavat, että ihan asiaa suurin osa.
Oudosti AP nosti esiin nimenomaan tuon "Lue lisää" -osion – joka liittyy ihan toiseen lehtijuttuun.
Otsikon aiheesta eli tuosta listasta Larissa toteaa näin:
"Parikymppisellä bloggaajalla Larissalla on salainen lista, jolle pääsevät vain harvat ja valitut: nimittäin hänen seksikumppaninsa.
Kumppanien lukumäärä ei kuitenkaan ole merkityksellinen.
– Lista olemassa sen takia, että haluan muistaa jokaisen, jonka kanssa olen ollut. Unohtaminen on epäkunnioittavaa, Larissa sanoo."
AP on siis liian vanha maailmaan, jossa jopa muistetaan, kenen kanssa sitä onkaan mennyt bylsimään? Aivoja tulee käyttää unohtamaan minkälaisten hirvitysten kanssa sitä onkaan peittoa heiluttanut?
Aivoja voi käyttää myös sen verran, että jos tyypit on niin unohdettavia, ettei heitä muista kuin listan avulla, niin kannattaa varmaan jättää bylsimättä. Ei erityisemmin nosta henkisyyden tasoa tai karmapisteitä, kun Larissa varmaan muistaisi nuo tyypit jos olisi jaksanut nähdä vaivan tutustua edes pinnallisella tasolla ensin.
Muutenkin pidän aika sairaana tätä ajatusmaailmaa, että jos pidät yhtä jonkun kanssa pariutumismielessä, niin niin kauan kuin asiasta ei ole mustaa valkoisella on ihan ok käydä nusuttamassa ketä sattuu. Siis hyi helvaten, en voisi ikinä tapailla tuollaista ihmistä. Makunsa kullakin, mut joku raja. Ei vaan voi saada pelkkiä positiivisia juttuja molemmista maailmoista, jotain päätöksiä ja sitoumuksia pitäisi osata tehdä.
Itse olen saman ikäinen ja kieltämättä minulla on ollut 2 fwb-suhdetta joista toinen loppui muuttooni ja toinen miehen seurustelun aloittamiseen. Sen lisäksi minulla on ollut 2 vakavaa suhdetta, joista toisessa olen edelleen. Jos tästä eroaisin, päätyisin varmaan tuon tyyppiseen suunnitelmaan (ilman listoja) eli en haluaisi ainakaan vähään aikaan mitään sitouttavaa suhdetta vaan kevyttä mutta turvallista tapailua tutun miehen kanssa jolta saa hyvää seksiä. Miksi sitoutua ihmiseen jos ei ole kiinnostusta parisuhteeseen.
N26
Sitten ihmetellään kun nuoret naiset voi pahoin. Pelkkää tyhjyyttä elämä. Tylsää
mies50v
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö on älykkyyden, henkisyyden ja romanttisuuden huippu vuonna 2019? Onko menty takapakkia kivikauteen? Pelottavaa. Todella pelottavaa.
riimukirjoitukset ovat voineet olla Tinder kivikautena
Vierailija kirjoitti:
Tämäkö on älykkyyden, henkisyyden ja romanttisuuden huippu vuonna 2019? Onko menty takapakkia kivikauteen? Pelottavaa. Todella pelottavaa.
Ehkä sitä älykkyyden, henkisyyden ja romanttisuuden huippua kannattaa etsiä jostain muualta kuin Ilta-Sanomien jutusta?
Ihme ketju ja ihme kommentteja.
Tuollaiset asiat menee tosiaankin ”oma asia, ei kuulu muille”-lokeroon eli ei pitäisi kenenkään muun persettä kutittaa ketä joku jossain nussii ja mitä sen jälkeen tekee.
Jos homma hoidetaan vastuullisesti eli ketään ei kuseteta ja raskaudet ehkäistään, niin ei vaan ole kenenkään muun kuin tuon ”Larissan” ja partnereidensa asia.
Onhan se tavallaan hienoa, että hän voi harrastaa seksiä kaverinsa kanssa joka on niin läheinen, että puhuvat toistensa seuraelämästä, tunteista ja selata Tinderiäkin yhdessä.
Toista oli joskus 80-luvulla, kun ihmiset joutuivat panemaan kännissä randomeita ja seksin jälkeen vaan poltettiin jotkut tupakat, juotiin drinkit ja hävittiin yöhön.
Muutenkin nykyiset keski-ikäiset ovat ikäluokkana niin moraalittomia sarjasitoutujia (kuinka moni perheellinen teistä on eronnut, häh? Ja kenen ikäluokka siitä kantaa vastuun häh?), ettei kenenkään pitäisi ottaa heistä mallia.
Suurten ikäluokkien lapset ne pilasivat parisuhde- ja perhekulttuurin, eivät nykynuoret.
Nykynuoret vain kantavat emotionaalisen vastuun vanhempiensa itsekkäistä valinnoista, eivätkä usko rakkauteen koska näkivät lapsuudessaan miten se äidin ja isän/muiden tuttujen aikuisten kohdallakin särkyi.
Suotta siis tädit ja sedät moralisoitte, katsokaa vaan peiliin tai omaa ikäluokkaanne yleisesti.
Te synnytitte nämä Tinderissä tolskaavat panopetterit ja -pirjot.
T: myös N26 eikä omaa lehmää ojassa, eli ei ole ollut ”fwb-suhdetta” tai edes baaripanoa, mutta en ole niin vajukki että paheksuisin niitä jotka haluaa ja kykenee noin seksin tarpeensa täyttämään
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kivikaudella oli varmasti romanttisempaa.
Kivikaudella mies murskasi naisen ekstraheilat.
Repesin!
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta missä kohtaa naisen seksuaalisuus on tarkoittanut jakorasiana oloa ja sen mainostamista?
N34
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi mutta missä kohtaa naisen seksuaalisuus on tarkoittanut jakorasiana oloa ja sen mainostamista?
N34
Jahas, elämä edenny siihen vaiheeseen et pitää korostaa omaa kunnollisuuttaan ja solvata nuorempia naisia, jotta saisi edes jotain etumatkaa heihin?
Vinkkinä: ulkonäöstä ja onnellisuudesta voi pitää huolta myös kolmenkympin jälkeen, ei ole pakko alkaa tädiksi.
Eikä varsinkaan vittuuntua nuorempien naisten olemassaolosta ja seksuaalisuudesta.
Katkeruus ei kaunista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tunnevammaiset ja persoonahäiriöiset sitten erikseen, mutta tinder tekee sellaisesta käytöksestä nähtävästi "normaalia". Tieteelliset tutkimukset osoittavatkin, että tinder huonontaa käyttäjiensä mielenterveyttä.Nämä asiat on todettu tässä keskustelussa jo useampaan kertaan, mutta vielä kerta kiellon päälle:
Entä jos KUMPIKIN selaa tuossa tilanteessa Tinderiä?
Mitä väärää siinä on, jos kyseessä on kirjaimellisesti VAIN PANOKAVERI?
Sanoisin että kaksi nymfoa päässyt sänkyyn.edellinen vielä kainalossa ja seuraavaa jo etsimässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
N34Jahas, elämä edenny siihen vaiheeseen et pitää korostaa omaa kunnollisuuttaan ja solvata nuorempia naisia, jotta saisi edes jotain etumatkaa heihin?
Vinkkinä: ulkonäöstä ja onnellisuudesta voi pitää huolta myös kolmenkympin jälkeen, ei ole pakko alkaa tädiksi.
Eikä varsinkaan vittuuntua nuorempien naisten olemassaolosta ja seksuaalisuudesta.Katkeruus ei kaunista.
Mistäs minä tiedän oletko 20 vai 60?ja mistäs sinä tiedät että olenko ollut 1 vai 100 kanssa?taisi tehdä kommenttini kipiää neidille.tarkoitin vain sitä että naiseus ei tarkoita sitä että olet naisempi jos sinulla on ollut 300 miestä sinua elämän aikana survaisemassa kuin sitä jolla ollut se 1 ja ainoa.kertoo paljon naisen itsetunnosta jos naiseus määritellään seksikummpaneiden lukumäärällä
N34
Minä tulkitsin, että mieskin selaa omaa tinderiään. Ja tinderistä voi selata muutakin kuin uusia panoja, miksi edes etsiä uusia panoja jos on se panokaveri? Voi sieltä parisuhdettakin havitella. Ja nuoret taitavat selata tinderiä myös huvin vuoksi, juttukaverin ja ajanvietettä saadakseen.