Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Eerikan tarina on kaikista uutisoinneista ainoa,

Vierailija
06.03.2013 |

jota en pysty lukemaan enkä suodattamaan. Olen pitänyt itseäni suht vahvana ihmisenä, mutta tämän tapauksen myötä olen tajunnut, että olen pelkkä raukkis. Jos lukisin kaikki aiheeseen liittyvät jutut, luultavasti sekoaisin. Hienoa teille, jotka pystytte.

Kommentit (16)

Vierailija
1/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

ahdistaa ja paljon. asia vaivaa öisin. en pysty käsittämään miten tuollainen julmuus on voinut jatkua vaikka niin moni on asiaan yrittänyt puuttua. jossain on vikaa ja pahasti. ahditsaa erityisesti kun itselläni on samanikäinen tyttö. ajatuskin siitä että joku kohtelisi häntä tuolla tavalla ahdistaa. surettaa että eerika joutui elämään niin pohjattoman surullisen ja turvattoman elämän. tuntuu kamalalta että lapsen oli pakko asua kodissa jossa häntä pahoinpideltiin lukemattomin eri keinoin. ja ettei hän voinut luottaa yhteenkään aikuiseen tässä maailmassa. o

Vierailija
2/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua lukea tuosta kaikkea, kun on niin kamalaa.

Tajuan, että on paljon maailmassa tuollaista koko ajan menossa. Nytkin jossain juuri rääkätään ja raiskataan lasta. Karmeaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En yleensä mässäile kaikilla väkivaltauutisilla ja varsinkaan lapsiin kohdistuvilla. Nämä uutiset on kuitenkin mielestäni syytä lukea mahdollisimman monen suomalaisen, koska tähän tapahtumaan on vaikuttanut suomalainen yhteiskunta lastensuojelun epäonnistumisen kautta. Meidän valitsemamme poliitikot päättävät lastensuojelun resursseista ja laativat ne lait, joiden kautta hädässä olevien lasten asiat käsitellään Suomessa. Meidän pitää muistaa tämä, meidän pitää olla järkyttyneitä ja meidän pitää olla vihaisia ja vaatia ettei tämä toistu.

Vierailija
4/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 19:09"]

Nimenomaan tässä on ollut vaikeinta sulattaa, että asia on ollut viranomaisten tiedossa ja sille ei ole silti tehty mitään. Se mielipaha, joka minulla tästä jutusta on noussut, liittyy epäuskoon siitä, millainen tämä yhteiskunta ylipäätään on, jossa elämme? Voiko kehenkään luottaa? Onko ihminen luonnostaan paha? Onko millään merkitystä? Onko minulla oikeus hymyillä ja nauraa, kun samaan aikaan maailmassa tapahtuu ihan hirveitä asioita? Näitä jos pohtisin liikaa, niin en olisi enää selväpäinen. ap

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 19:02"]

Pahimpia on varmaan ollut, mutta tässä ovat olleet virkamiehet mukana takaamassa, että homma on saanut jatkua.  Kuka tai ketkä oli tilannut videoinnin?

[/quote]

[/quote]  Miten niin asialle ei ole tehty mitään? Et sinä voi pitää lasta huostassa jos vanhemmat vastustavat. Väliaikainen huostaanotto oli purettu mutta pysyvä huostaanotto oli jo valmisteilla pitkällä, paikka vain puuttui. Joten lapsi joutui kotiin odottamaan että paikka löytyisi. Kyse on suoraan rahasta ja resursseista. Tälläkin hetkellä moni lapsi joutuu odottamaan kotonaan vapautuvaa paikkaa. Olisiko sinusta tai kodistasi lapsen väliaikaiseksi sijoituspaikaksi? Kursseja on aina välillä, paikoista on huutava pula. Kyllä täällä palstoilla jaksetaan huutaa yötä päivää mutta kuka oikeasti haluaa auttaa konkreetisesti ryhtymällä sijaisperheeksi? "No ei nyt sentään mitään vieraita häiriintyneitä lapsia meidän kotiin, haukun mielummin sossut maanrakoon nimettömänä"  Ihme raukkiksia olette.

Vierailija
5/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[q

Juuri tämä, että ei voi pitää lasta huostassa kun lakipykälä sejase sanoo niin eikä oikeastaan ole varaakaan suojella kaikkein tärkeimpiä, aiheuttaa näitä tilanteita. Ylilyöntien mahdollisuuden nimissä toivoisin, ettei lasta voisi pakottaa vanhempien luokse, jotka todennäköisesti käyttävät häntä erilaisten leikkien välineenä, Ja Suomessa on rahaa!! Sitä on!! Riippuu mihin sitä laitetaan. Terve yhteiskunta suojelee lapsiaan ja Suomi on sairastumassa. Kyse ei ole aikuisten kivasta olosta, vaan lasten hyvinvoinnista. Siihen on rahaa, vähennetään se sitten vaikka eläkkeistä, vanhustehoidosta ja minäkin voin lähoitajana maksaa 5% enemmän veroja vaikka olen yksinhuoltaja.

uote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 23:13"]

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 19:09"]

Nimenomaan tässä on ollut vaikeinta sulattaa, että asia on ollut viranomaisten tiedossa ja sille ei ole silti tehty mitään. Se mielipaha, joka minulla tästä jutusta on noussut, liittyy epäuskoon siitä, millainen tämä yhteiskunta ylipäätään on, jossa elämme? Voiko kehenkään luottaa? Onko ihminen luonnostaan paha? Onko millään merkitystä? Onko minulla oikeus hymyillä ja nauraa, kun samaan aikaan maailmassa tapahtuu ihan hirveitä asioita? Näitä jos pohtisin liikaa, niin en olisi enää selväpäinen. ap

Pahimpia on varmaan ollut, mutta tässä ovat olleet virkamiehet mukana takaamassa, että homma on saanut jatkua.  Kuka tai ketkä oli tilannut videoinnin?

[/quote]

[/quote]  Miten niin asialle ei ole tehty mitään? Et sinä voi pitää lasta huostassa jos vanhemmat vastustavat. Väliaikainen huostaanotto oli purettu mutta pysyvä huostaanotto oli jo valmisteilla pitkällä, paikka vain puuttui. Joten lapsi joutui kotiin odottamaan että paikka löytyisi. Kyse on suoraan rahasta ja resursseista. Tälläkin hetkellä moni lapsi joutuu odottamaan kotonaan vapautuvaa paikkaa. Olisiko sinusta tai kodistasi lapsen väliaikaiseksi sijoituspaikaksi? Kursseja on aina välillä, paikoista on huutava pula. Kyllä täällä palstoilla jaksetaan huutaa yötä päivää mutta kuka oikeasti haluaa auttaa konkreetisesti ryhtymällä sijaisperheeksi? "No ei nyt sentään mitään vieraita häiriintyneitä lapsia meidän kotiin, haukun mielummin sossut maanrakoon nimettömänä"  Ihme raukkiksia olette.

[/quote]

Vierailija
6/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöh, ihmettelen miksi tuo on nostettu pahimmaksi rikokseksi ikinä. Pahempiakin lapsiin kohdistuvia on kyllä ollut.

Vierailija
7/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni tuo ei kerro oletko vahva ihminen vai et.

Itsekään en halua lukea kaikkea asiaan liittyvää koska mielestäni se ei ole järkevää. Olen vahva ihminen. 

Vierailija
8/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija
9/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole minäkään kaikkea lukenut. Mutta on hyvä että tämä on noussut tietoisuuteen..toivottavasti tutkitaan pohjia myöten lastensuojelun toimet..kaikki ei ole kohdallaan jossain on toimittu väärin tai jätetty toimimatta, syylliset on saatava vastuuseen.

Ja mikä kuvottavinta, ei tämä ole ainoa tapaus suloisessa Suomessamme, toivottavasti puututaan muihinkin vakaviin asioihin ennenkuin on liian myöhäistä. Lasten täytyy saada elää turvassa.

Vierailija
10/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[/quote]

Vierailija
11/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, rupesin itkemään ja tärisemään kesken Iltalehden jutun ja jätin sikseen. Siinä on jotain käsittämättömän ahdistavaa. Yleensä pystyn kyllä kaikki lukemaan.

Vierailija
12/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekään en ole koskaan järkyttynyt mistään uutisesta näin pahasti, vaikka pahoja asioita maailmassa tapahtuukin valtavasti. Viime keväänä, kun asia oli lehdissä, luin kaiken mahdollisen. Itkin ja en saanut iltaisin unta. Olo oli aivan kamala. Nyt kun asiasta on oikeudenkäynti, olen ihan tietoisesti vältellyt uutisia aiheesta.

Vierailija
13/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mieltä ne kuvat Itä-Afrikan kuivuudessa kituvista lapsista jotenkin ahdistavat vielä enemmän. Jotenkin ajattelen, että pahoja ihmisiä on aina ja on ihan kamalaa kun jotkut joutuvat heidän uhrikseen. Toivon uhrille rauhaisaa lepoa ja voimia läheisille. Toivon myös oikeudenmukaista tuomiota syyllisille. Silti olen järkyttyneempi monista muista asioista. En tiedä.

Vierailija
14/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotenkin täytyy yrittää palauttaa mieleen, että Eerikalla on nyt kaikki hyvin. On jo pitkään ollut. Sekin lohduttaa hieman, että vaikka äiti oli täysin vastuuton, niin hän ainakin välitti.

Mutta tämän yhteiskunnan rakenteet... on rahaa laittaa 700 000 euroa Himas-projektiin, mutta uutta lastensairaalaa ei valtion varoista saada. Lastensuojelun tila on täysin kestämätön. Tämä kaikki 2000-luvun Suomessa. ap

Vierailija
15/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päätin juuri lopettaa Ilta-Sanomien ja Ilta-Lehden lukemisen netissä - asun ulkomailla ja nämä sivut ovat pitäneet mukana kotimaan uutisissa. Olen ollut jotenkin niin ahdistunut juuri tästä jutusta, tavallaan hyvä, että on muitakin samojen tuntemuksien kanssa. En oikein ymmärrä mikä tätä pahempaa voisi olla, kuusi tuntia kestänyt tukehtuminen! Ja oletteko ajatelleet kuinka kamalaa yleensäkin on asioiden "normalisoituminen", kuinka tämäkin juttu on pikku hiljaa mennyt tähän pisteeseen, ei tässä loppujen lopuksi voi osoittaa mitään tiettyä porukkaa sormella, vaikka toki pitää tehdä kunnon selonteko!

Vierailija
16/16 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole lukenut ollenkaan juttuja. Pelkät otsikot vain ja nekin riittää, kun tulee tosi paha olla ja en ala pahentamaan oloani lukemalla niitä juttuja. Ei kiitos ei!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi yksi