Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neuvolan älytön ohje

Vierailija
17.05.2013 |

Olen vauvaani imettänyt, siis hän on saanut hyvää ravintoa. Kun imetys loppuu, niin neuvolan mukaan pitäis antaa rasvatonta maitoa ja lisäksi rypsiöljyä. Täähän on ihan hölmöä. Meinaan kyllä antaa punasta maitoa enkä mitään rypsiöljyä. Kasvavalle lapselle kunnon ravintoa.

Kommentit (11)

Vierailija
1/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma maitosi on kuin rasvatonta maitoa. Mutta mekin annettiin kevyt maitoa ihan jo pelkästään tytön koon perusteella. Kasvoi hyvin omaan tahtiin, mutta miinukäyrillä.Eipä siitä mitään sanottavaa tullut. Enkä liioin jaksanut mainostaa että käytämme puurossa voi silmää jne.

Vierailija
2/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miks rypsiöljy ei sun mielestä ole kunnon ravintoa? 

Tutkimusten mukaan suomalaislapset saa liikaa tyydyttyneitä rasvoja, sen vuoksi suositellaan tuota rypsiöljylisää ja rasvatonta maitoa jotta edes se siinä oleva tyydyttynyt rasva jäisi pois. Lapsihan saa jokatapauksessa maitorasvaa jugurtista, viilistä, juustosta jne. Ja kovia rasvoja ruoassa varmasti ihan riittävästi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai juu..olenkin unohtanut jo ton rypsiöljy jutun.Esikoinen 3v ja pienempi melkein 4kk...katellaan mitä älyttömiä ohjeita mekin saadaan.

Ja itse päätän mitä teen.Siksi sitä kutsutaankin NEUVOLAKSI eikä KÄSKYLÄKSI.He eivät käske mitä ja milloinkin saa ja ei saa tehdä.Otan neuvot vastaan,mutten välttämättä noudata.Omin nokin aloitin korvikkeen ja luovuin tissistä,omin nokin aloitin vellit maidon lisäksi.Omin nokin aloitan kohta soseita.Neuvolassa kuiten sanoi:voit joo kohta alkaa antaa soseita.Ihankun olisin heidän käskytettävissä.Jos heidän pillien mukaan tanssitaan kun pässit narussa,hehän ne meidän lapset kasvattaa "käskyinensä".Itse päätän mitä ja milloin.Jos ei onnaa,kysyn neuvolasta NEUVOA. :)

Ja mukavaa kevättä mammoille!

P.s. maistatin vauvalla tänään jäätelöstä hilloa,kylläpä tuli leveätä hymyä. =)

Vierailija
4/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on syynä rasvan laatu. Maitorasva on kovaa rasva, jota saadaan muutenkin liikaa. Öljyssä on pehmeää rasvaa ja hyviä rasvahappoja, joita täytyy lisätä ruokavalioon jotta niitä saisi riittävästi. Energiaa eli kaloreita lapsi saa öljyn rasvasta saman verran kuin maitorasvasta. Maidossa on paljon hyviä aineita mutta se maitorasva on tarpeetonta. Kai tiesit, että punainen maito tehdään lisäämällä rasvattomaan maitoon tietty prosenttiosuus maitorasvaa, eli se on vieläkin pidemmälle jalostettua kuin rasvaton maito?

Vierailija
5/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oo ihmetelly samaa. Rasvatonta, mutta siihen pitää lisätä öljyä? Miksei samantein punasta?

Vierailija
6/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 22:02"]

Ai juu..olenkin unohtanut jo ton rypsiöljy jutun.Esikoinen 3v ja pienempi melkein 4kk...katellaan mitä älyttömiä ohjeita mekin saadaan.

Ja itse päätän mitä teen.Siksi sitä kutsutaankin NEUVOLAKSI eikä KÄSKYLÄKSI.He eivät käske mitä ja milloinkin saa ja ei saa tehdä.Otan neuvot vastaan,mutten välttämättä noudata.Omin nokin aloitin korvikkeen ja luovuin tissistä,omin nokin aloitin vellit maidon lisäksi.Omin nokin aloitan kohta soseita.Neuvolassa kuiten sanoi:voit joo kohta alkaa antaa soseita.Ihankun olisin heidän käskytettävissä.Jos heidän pillien mukaan tanssitaan kun pässit narussa,hehän ne meidän lapset kasvattaa "käskyinensä".Itse päätän mitä ja milloin.Jos ei onnaa,kysyn neuvolasta NEUVOA. :)

Ja mukavaa kevättä mammoille!

P.s. maistatin vauvalla tänään jäätelöstä hilloa,kylläpä tuli leveätä hymyä. =)

[/quote]

Niin se sokeri tuppaa lapsille tekemään. Onneksi kahden lapsen äiti tietää aina paremmin kuin ammattilaiset ja muistaa vielä mainostaa sitä.

Vierailija
7/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="17.05.2013 klo 22:00"]

Miks rypsiöljy ei sun mielestä ole kunnon ravintoa? 

Tutkimusten mukaan suomalaislapset saa liikaa tyydyttyneitä rasvoja, sen vuoksi suositellaan tuota rypsiöljylisää ja rasvatonta maitoa jotta edes se siinä oleva tyydyttynyt rasva jäisi pois. Lapsihan saa jokatapauksessa maitorasvaa jugurtista, viilistä, juustosta jne. Ja kovia rasvoja ruoassa varmasti ihan riittävästi.

Rypsiöljy kelpaa konerasvaksi. Oliiviöljy on hyvä. Eläinrasvat on hyviä. Mitähän rasvaa äidinmaidossa mahtaa olla:eläinrasvaa. Onko se vauvalle muka pahasta?

Vierailija
8/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hieno trolli hermanni

Vierailija
9/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Anna sitten oliiviöljyä. Ongelmana onkin juuri kovan ja pehmeän rasvan suhde. On ihan oikeasti tieteellisesti todistettu, että liiallisesta kovan rasvan saannista on haittaa elimistölle. Jopa lasten verisuoniston seinämissä on kuvattu verisuonikovettumien esiasteita ja niitä on todettu enemmän lapsilla, jotka saavat enemmän kovaa rasvaa. Iän myötä muutokset vaan lisääntyvät, ellei ruokavaliota muuteta. Pehmeää rasvaa saa kasvirasvojen lisäksi myös kaloista. Antakaa vaan kovia rasvoja mutta huolehtikaa, että saavat vähintään samanverran pehmeitä rasvoja, mielellään enemmän.

Vierailija
10/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis meinaatko nro 2 että äidinmaito on rasvatonta? Etumaito on vetistä, kun se on se mikä sammuttaa vauvan maidon, mutta takamaito on tosi rasvaista. Lypsäessä tämän näkee selvästi maidon väristä.

Ja muille kovista rasvoista varottajille tiedoksi, että kovetetut kasvirasvat ne pahimpia ovat ja niitä on mm monissa lapsiperheiden harrastamissa ruuissa kuten pinaattiletuissa, riisipiirakoissa sekä monissa leivissä ja kekseissä. Siisk tosi monissa valmisruuissa. 

Vierailija
11/11 |
17.05.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lasten aivot kehittyy ja tarvitsee kaikenlaisia rasvoja.

Luulletteko että äidinmaidossa on rypsiöljyn kaltaista rasvaa? Ehei. Ja se on tutkitusti parasta ravintoa vauvoille. Ajatelkaa joskus jotain itse, älkääkä toistelko kyseenalaistamatta kaikkia terveysvirannomaisten oikkuja.

Kun mä olin vauva käskettiin neuvolassa antamaan appelsiinimehua jo muutaman viikon ikäiselle. Kivat vatsavaivat ja miksi? C-vitamiinin takia heidän mielestään...

Sikainfluenssarokote oli kans aika huippu juttu...

Eli tehkää miten itse ajattelette olevan parasta lapselle. Toki kunnioittaen neuvolan neuvoja ja kokemusta, mutta mitä kokemusta niillä on siitä että lapset juo rasvatonta maitoa? Suhteellisen uusi juttu taas...

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi