Uskottava se on: Lidl on HALPA!
Kommentit (82)
Mut huono ja epäsiisti!
Riihimäen Lidlissä on HOMEISIÄ tuotteita myynnissä paistopisteessä! YÖKS!
Ajatus Lidliin eksymisestä tuulipukukansan sekaan on liian vastenmielistä minulle.
ihan mun suosikki kauppa, mutta valitettavasti ei ole meidan lahella yhtaan. asun lontoossa. ei sielta kaikkea kannata ostaa, mutta juomat, juustot, leivat, tonnikalapurkit ym. ihmeesti kertyy saastoa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:35"]
Halvan ruuan kupla alkaa puhjeta.
[/quote]
Niin alkaa, mutta lähinnä sillä tavalla, että kuluttajat eivät enää suostu maksamaan ylihintaa tuotteista.
Potut ylihintaan, samoin porkkanat. Älä osta!
Lidl hinnat heittelee jotkut pysyy, mutta kotimainen usein kallis. Nyt oli rypäleet raakoja .Saksassa hinnat ihan muuta7245.
Eksoottiset tulee tietty kalliiksi, esim valmis kastike. Kaura ja makarooni vielä halpaa.
Meillä Lidl ja s-market melkein vierekkäin. Käydään kummassakin. Skaupassa lähinnä siksi , että lidlistä ei saa minuakaan haluamiani tuotteita esim. Felix ketsuppi, maustamaton nuudeli, kookosmaito yms. Maito on lidlissä nykyisin kalliimpaa kuin s-kaupassa. Ruokakerma on samanhintaista. Broilerin maustamaton filesuikale on lidlissä kalliimpaa samoin kevyt jauheliha. Lidlissä muutenkin hinnat nousseet ainakin täällä. Paljon enenmmän siellä käy asiakkaita kun ennen ja sen myötäklhän sitten alkaneet nostamaan hintoja?
Mä olen entinen prisman asiakas, nykyinen Lidlin. Sain Prismasta bonuksia kuukaudessa noin. 50 mutta kun ruokakassien lasku kerralta on noin 40e halvempi kuin Prismassa, siinä ei enää bonukset paljon paina. Saadaan säästöön rahaa 200e ellei enemmänkin nyt kun käyn vain Lidlissä.
Vaatteet/ruoka on korkealaatuista ja sieltä saa lähes kaiken mitä tarvitsen. Täydennän sitten Prsimasta jos tarvii mutta yleensä ei tarvitse. En tiedä kuka sitä haukkuu, ei ainakaan ne jotka siellä käy koska Lidl on ihan selvästi halvempi kuin muut kaupat.
Ja se että kaikki merkit ei teille ole tuttuja ei tarkoita sitä että ne olisi huonoja. Kannattaa hetken tavata purkkien kyljistä niin huomaa saavansa jopa paljon parempaa ruokaa kuin tutuilla merkeillä.
Ennakkoluulo on kamala asia ja tässä tapauksessa se tulee jopa kukkarolle kalliiksi. Minä tulen tekemään edelleenkin kaikki ruokaostokseni Lidlistä ja säästetyillä rahoilla päästään kesällä reissuun. Kukin tyylillään :)
Ennen me tehtiin viikon isot ostokset Prismassa, mutta nyt se on vaihtunut Lidliin. Kyllä on halvempaa! Valikoima Lidlissä on ihan riittävä perusruokaostoksiin. Valikoima on suppeampi kuin esim. Prismassa, mutta jos ajattelee näin päin: Kuka tarvitsee 50 erilaista jugurttilaatua joista valita, oikeasti? Valikoiman laajuus maksaa myös kauppakassissa. Yleensä sitä kuitenkin ostaa sitä ihan samaa perussettiä. Jos tarvitsemme jotain tiettyä tai erikoista mitä Lidlistä ei saa, niin sitten toinen kauppa.
Mitä laatuun tulee, en mä siitä prismojen ja k-kauppojenkaan laadusta ole niin vakuuttunut, kaksi isoa ketjua syöttää meille mahdollisimman halvalla tuotettua ruokaa mahdollisimman isolla hintalapulla, tarjoukset ovat näennäisiä, ja ei ole oikeaa kilpailua. Kismittää näiden kahden suuren ketjun ylivalta markkinoilla.
Samoin on meillä. Olin pitkään hyvin epäluuloinen Lidlin suhteen, mutta mielipiteeni on muuttunut täysin. Sitä paitsi Lidlistä saa jotakuinkin kaikki yleisimmät tuotteet ihan suomalaisina versioina myös, toisin kuin ihan alkuvaiheessa. Toki joitain erikoistuotteita voi joutua joskus hakemaan esimerkiksi Stockalta tai Prismasta.
Meillä on ruokakulujen seuranta exceleissä, ja Lidlissä asiointi on säästänyt kuukauden budjetista ainakin 150€, ja tässä on huomioitu myös aiemmin S-ryhmästä tulleet "bonukset".
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 19:29"]
Mä olen entinen prisman asiakas, nykyinen Lidlin. Sain Prismasta bonuksia kuukaudessa noin. 50 mutta kun ruokakassien lasku kerralta on noin 40e halvempi kuin Prismassa, siinä ei enää bonukset paljon paina. Saadaan säästöön rahaa 200e ellei enemmänkin nyt kun käyn vain Lidlissä.
Vaatteet/ruoka on korkealaatuista ja sieltä saa lähes kaiken mitä tarvitsen. Täydennän sitten Prsimasta jos tarvii mutta yleensä ei tarvitse. En tiedä kuka sitä haukkuu, ei ainakaan ne jotka siellä käy koska Lidl on ihan selvästi halvempi kuin muut kaupat.
Ja se että kaikki merkit ei teille ole tuttuja ei tarkoita sitä että ne olisi huonoja. Kannattaa hetken tavata purkkien kyljistä niin huomaa saavansa jopa paljon parempaa ruokaa kuin tutuilla merkeillä.
Ennakkoluulo on kamala asia ja tässä tapauksessa se tulee jopa kukkarolle kalliiksi. Minä tulen tekemään edelleenkin kaikki ruokaostokseni Lidlistä ja säästetyillä rahoilla päästään kesällä reissuun. Kukin tyylillään :)
[/quote]
Jos ruokakassin kalleus aihe kiinnostaa enemmän, kannattaa lukea
Seppo Konttinen: Suomalainen ruokalasku.
http://www.kirjavinkit.fi/arvostelut/suomalainen-ruokalasku/
Kirjaa lukiessa alkoi vituttaa S- ja K- ketjujen meininki niin paljon, että aloin käydä Lidlissä. Ja olen ollut tyytyväinen valintaan, parempaa ruokaa ja edullisemmin.
En ole lidlin vihaaja ja lisäksi olen todella kyllästynyt r- ja s-ryhmien monipoliasemaan.
Olen sinnikkäästi yrittänyt siirtyä lidlin asiakkaaksi mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Lidlistä ei yksinkertaisesti saa kaikkia niitä tuotteita mitä haluan ostaa, lisäksi koen valikoiman vaihtelun päivittäin suureksi ongelmaksi. Kun menen kauppaan, haluan ostaa kerralla ne tuotteet mitä tarvitsen. Viimeksi kun kävin lidlissä, ostoksistani jäi puuttumaan kukkakaali, suomalaiset tomaatit, suomalainen kurkku, koskenlaskijajuusto, pekoni ja jotain muutakin oli, en nyt vain muista mitä. Leipähylly on usein iltaisin aivan tyhjä, samoin hevi-osasto. Tarjoustuotteet ovat iltaisin loppu.
En tiedä muista lidleistä, mutta se mikä on meitä lähin, on valikoimiltaan aivan p****. Jos jaksaisin harrastaa ruokakaupassa käyntiä ja käydä lidlissä joka päivä, saattaisin ehkä löytää tarvitsemiani tuotteita paremmin.
Käyn mieluummin pienemmässä Lidlissä kuin Prisman automarketissa, koska saan tehtyä ostokseni ehkä kolmasosassa ajassa ja löydän ihan samoja suomalaisia tuotteita ja muutkin ovat vastaavia. On vain muutamia tuotteita, joita en löydä, joten ehkä kerran kuussa käyn Prismassakin, mutta onhan se ymmärrettävää, sillä ei pieneen kauppaan mahdu niin paljoa tuotteita kuin isoon automarkettiin!
K- ja S-kaupat on jo pitkään pelanneet hirveillä katteilla, perustuen lähes täydelliseen monopoliasemaan näiden kannalta. Hienoa että Lidl tulee, alkaa pikkuhiljaa Suomenkin ruokamarkkinat muuttumaan. Lidlhän jo nyt naureskelee voitoilla joita saa - vaikka myy rutkasti halvemmalla kuin suomalaiset marketit! Voitte kuvitella paljonko noissa s- ja k-kaupoissa on katevaraa hinnoissa... Ja siihen kun vielä lisää verot niin ei ihme että ruoka on kallista!
Suomalainen ruoka... mikä VITSI. Pelkkiä elintarviketeollisuuden markkinoimia, lisäaineilla kyllästettyjä eineksiä. Maitotuotteet täysin ylikäsiteltyjä, homogenoituja, laktoosittomia, lisätty ylettömästi kalsiumia, kolesterolia alentavia ainesosia. Joka paikkaan on tungettu suolaa. Jopa THL:n pääjohtaja suosittelee perunaa - siis perunaa, joka muuttuu sokeriksi elimistössä. Miksei vaikka höyrytettyä parsakaalia? Kaikki on ihan syötäväksi kelpaamatonta paskaa hirveällä hinnalla.
Meidän perheeemme on jo aikoja sitten tehnyt ratkaisunsa. Tuotteet ostetaan Lidlistä, kauppahallista ja nyt harkitsemme luomuruokapiiriin liittymistä. Yhtäkään bonustuotetta ei tähän talouteen tule. Enkä suosittele, että kukaan muukaan asioi tässä duopolissa, joka ylläpitää 20 % kalliimpia elintarvikkeita kuin muu Eurooppa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 20:24"]
En ole lidlin vihaaja ja lisäksi olen todella kyllästynyt r- ja s-ryhmien monipoliasemaan.
Olen sinnikkäästi yrittänyt siirtyä lidlin asiakkaaksi mutta kun ei onnistu niin ei onnistu. Lidlistä ei yksinkertaisesti saa kaikkia niitä tuotteita mitä haluan ostaa, lisäksi koen valikoiman vaihtelun päivittäin suureksi ongelmaksi. Kun menen kauppaan, haluan ostaa kerralla ne tuotteet mitä tarvitsen. Viimeksi kun kävin lidlissä, ostoksistani jäi puuttumaan kukkakaali, suomalaiset tomaatit, suomalainen kurkku, koskenlaskijajuusto, pekoni ja jotain muutakin oli, en nyt vain muista mitä. Leipähylly on usein iltaisin aivan tyhjä, samoin hevi-osasto. Tarjoustuotteet ovat iltaisin loppu.
En tiedä muista lidleistä, mutta se mikä on meitä lähin, on valikoimiltaan aivan p****. Jos jaksaisin harrastaa ruokakaupassa käyntiä ja käydä lidlissä joka päivä, saattaisin ehkä löytää tarvitsemiani tuotteita paremmin.
[/quote]
Meidän lähimmästä Lidlistä saa kyllä kotimaisia vihanneksia ja pekonia, koskenlaskijaa en ole vielä löytänyt. Joitain tuotteita toki joudun minäkin soveltamaan tai hakemaan esim. s-marketista, mutta eiköhän se lidlinkin tarjonta laajene jatkuvasti.
t. yksi monista, joka on myös siirtänyt perheen ruokaostokset Prismasta Lidliin ja huomannut selvän eron kauppalaskussa
Itse olen käynyt paikallisessa Lildissä vuodesta 2005 ja oikeastaan viimeisen vuoden aikana parkkipaikalla olemaan entistä enemmän autoja ja kaupassa väkeä. Entisaikaan riitti 1-2 kassa nyt on välillä 3 -4 kassaa ja silti on jonoa.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 21:44"]
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 20:24"]
[/quote]
Meidän lähimmästä Lidlistä saa kyllä kotimaisia vihanneksia ja pekonia, koskenlaskijaa en ole vielä löytänyt. Joitain tuotteita toki joudun minäkin soveltamaan tai hakemaan esim. s-marketista, mutta eiköhän se lidlinkin tarjonta laajene jatkuvasti.
t. yksi monista, joka on myös siirtänyt perheen ruokaostokset Prismasta Lidliin ja huomannut selvän eron kauppalaskussa
[/quote]
En epäile etteikö nuo em. tuotteet kuuluisi lidlin valikoimaan. Vika on siinä, että kun menee illalla kauppaan, on hyllyssä vain tyhjä laatikko ja tuotteet myyty loppuun. Halpa hinta näkyy siinä ettei kaupassa on riittävästi henkilökuntaa hyllyttämässä tuotteita. Käyn itse kaupassa iltaisin, työn vuoksi en pääse kauppaan aamulla mikä taitaa olla edellytys sille että lidlistä saisi haluamansa tuotteet.
Meni maku. Ostin Kartanon makaronilaatikkoa-hyi hel..... ikinä syöny niin pahaa.