Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kommentit (82)

Vierailija
21/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan täkäläisistä eivät heti alkuun halunneet ilmoittaa hevoslihan käytöstä ennenkuin testeissä se tuli esille.

Vierailija
22/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin vertailumielessä peräkkäisinä vkl samoja tuotteita (valio etc)

sekä Lidlistä että Citymarketista ja olihan Lidl halvempi. Periaatteesta suosisin suomalaista liikettä mutta totuus löytyi kassakuitista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti!

Tuolla taulukolla ei ole kuin saunan uuninsytykkeen arvo!

Pikaisella vilkaisulla S-ryhmän hinnat on ainakin ihan skeidaa. Oikeat hinnat ovat huomattavasti halvemmat. Tee itse omat vertailut, S-ryhmän kaikki hinnat löytyy foodie.fm:stä. Mutta mistä löytyy Lidl:n?

Ja toiseksi, mitkä tuotteet on taas valikoitu tuohon, hohhoijaa!

T: prisman ruokapuolen myyjä

Vierailija
24/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyn vain Lidlissä. Laatu on monin kerroin parempaa ja hinnat alhaiset. Mutta harvassapa maassa ruoka maksaa näin sairaasti kuin suomessa. Olen asunut Saksassa ja sielä ollaan erittäin laatu- ja hintatietoisia.

Vierailija
25/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Takaisinvedot ja niistä tiedottaminen osoittavat, että laadunvalvonta toimii ja että ongelmia ei piilotella.

Laatu taas: katsokaapa lihajalosteiden lihapitoisuuksia, hillojen ja jogurttien marjapitoisuuksia ja verratkaa suomalaisten ketjujen vastaavan hintaisiin tuotteisiin. Tuore liha on ihan samaa kotimaista tuotantoa samoista tuotantolaitoksista kuin suomalaisissa ketjuissa, mutta hinta selvästi alempi. Väännänkö vielä rautalangasta: täsmälleen sama tuote maksaa Lidlissä vähemmän kuin suomalaisten ketjujen kaupoissa.

Pelkkää tietämättömyyttä selittää Lidlin alempia hintoja huonommalla laadulla, todellisuudessa sieltä saa usein parempilaatuista tavaraa, joka maksaa vähemmän kuin suomalaisten ketjujen huonompi laatu.

Mutta toki jokainen saa halutessaan tukea kahden ketjun markkinahallintaa maksamalla ruuastaan kalliimpaa hintaa. Ei vain pidä selitellä sitä valheilla.

Vierailija
26/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennemmin Lidl kuin Rainbow.

Vierailija
27/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

mä rakastan lidliä mun sydänmeni pohjasta

Vierailija
28/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:19"]

Miksi Lidlin listassa kahvi on jotain halpispaskaa ja k-kaupassa /s-kaupassa juhla mokkaa

[/quote]

Luepas uudelleen. Siinä on Eldorado, Pirkka, Rainbow ja tunnettu brändi omissa sarakkeissaan.

Vierailija
29/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:25"]

Takaisinvedot ja niistä tiedottaminen osoittavat, että laadunvalvonta toimii ja että ongelmia ei piilotella.

[/quote]

Aivan niin.

Vierailija
30/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti!

Pikaisella vilkaisulla S-ryhmän hinnat on ainakin ihan skeidaa. Oikeat hinnat ovat huomattavasti halvemmat. Tee itse omat vertailut, S-ryhmän kaikki hinnat löytyy foodie.fm:stä. Mutta mistä löytyy Lidl:n?

[/quote]

Olisiko kuitenkin niin, että Lidl vastaa enemmän S-Marketia ruokakauppana kuin Prismaa, ja vertailuhinnat ovat siksi S-Marketin hintoja?

Vierailija
31/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:11"]Pieni oikaisu voisi olla paikallaan! Minä olen ymmärtänyt että saksalaisilla on kovempi laadunvalvonta kuin mitä suomessa on. Kaupan taikinakama joka paistetaan paikanpäällä on saksalaista kun prisman ja sittarin ovat fazerin jotka tuotetaan liettuasta. Lidl avoimesti tiedottaa asioista reippaasti kun taas meidän paikalliset kaupat käryvät niistä ja sillä tavalla asia tulee julkisuuteen. [/quote]

Kummasti se valvonta on pettänyt kun markkinoille pääsee hevosenlihaa naudanlihana, luomutilat eivät olekaan luomutiloja vaan ihan tavis tehotuotantotiloja ja maidosta löytyy myrkkyjä. Kaikki tämä ihan vaan siksi, että saksalaiset valmistajat ostaa itä-Euroopasta kaiken halvan raaka-aineen mitä löytävät, eivätkä ilmeisesti niitä testauta mitenkään tai ainakaan eivät välitä mitä testit kertoo. Riittää, että raaka-aine saadaan halvalla ja saadaan siten isommat voitot. Ei tämä mitään sattumaa ole että ihan viime viikkoina juuri saksasta on näitä kohuja tullut. Halvan ruuan kupla alkaa puhjeta.

Vierailija
32/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laatu taas: katsokaapa lihajalosteiden lihapitoisuuksia, hillojen ja jogurttien marjapitoisuuksia ja verratkaa suomalaisten ketjujen vastaavan hintaisiin tuotteisiin. Tuore liha on ihan samaa kotimaista tuotantoa samoista tuotantolaitoksista kuin suomalaisissa ketjuissa, mutta hinta selvästi alempi. Väännänkö vielä rautalangasta: täsmälleen sama tuote maksaa Lidlissä vähemmän kuin suomalaisten ketjujen kaupoissa.

Pelkkää tietämättömyyttä selittää Lidlin alempia hintoja huonommalla laadulla, todellisuudessa sieltä saa usein parempilaatuista tavaraa, joka maksaa vähemmän kuin suomalaisten ketjujen huonompi laatu.

Mutta toki jokainen saa halutessaan tukea kahden ketjun markkinahallintaa maksamalla ruuastaan kalliimpaa hintaa. Ei vain pidä selitellä sitä valheilla.

[/quote]

Ei toimi, se toimisi jos ne tuotteet ei koskaan edes päätyisi kaupan hyllylle. Laadunvalvonta ei toimi jos asiakkaat ostaa saastuneita tuotteita muka laadukkaina.

Vierailija
33/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lisää virheitä, Rainbow:lla ei ole kilon ketsuppia ollenkaan. Rainbown ainoa ketsuppi ei ole tavallinen ketsuppi jota voisi verrata mihin tahansa tuotteeseen vaan se on säilöntäaineeton ja sisältää vähemmän sokeria. tuotteen kilohinta on 1,77

Extran ketsuppi olisi ollut suoraan verrannollinen, mutta eihän se tähän vertailuun sopinut kun se maksaa saman kuin Lidl:n ketsuppi ja siitä saa vielä asiakasomistaja 0,5-5% takaisin bonuksina.

T:Prisman myyjä

Vierailija
34/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osuuskunta Maitomaan maito 77 snt/litra Lidlissä. Savolaisessa maidossa myrkkyä?

Vierailija
35/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:35"]

Kummasti se valvonta on pettänyt kun markkinoille pääsee hevosenlihaa naudanlihana, luomutilat eivät olekaan luomutiloja vaan ihan tavis tehotuotantotiloja ja maidosta löytyy myrkkyjä. Kaikki tämä ihan vaan siksi, että saksalaiset valmistajat ostaa itä-Euroopasta kaiken halvan raaka-aineen mitä löytävät, eivätkä ilmeisesti niitä testauta mitenkään tai ainakaan eivät välitä mitä testit kertoo. Riittää, että raaka-aine saadaan halvalla ja saadaan siten isommat voitot. Ei tämä mitään sattumaa ole että ihan viime viikkoina juuri saksasta on näitä kohuja tullut. Halvan ruuan kupla alkaa puhjeta.

[/quote]

Kaikki tämä koskee myös suomalaisia kauppaketjuja.

Vierailija
36/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinka suuri Saksa on? Saksassa on paljon yrityksiä ja seassa mitä vaan niinkuin täälläkin.

Vierailija
37/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei helvetti!

[/quote]

En ole tutkinut tuota listaa, minun ei tarvitse. Olen ihan itse vertaillut ne tuotteet, joita käytämme. Prisma oli aikaisemmin pääasiallinen ruokakauppamme, nykyään ostamme Lidlistä samat tuotteet noin 15 % halvemmalla. Ne muutamat tuotteet, mitä sieltä emme saa, ostamme Prismasta, jossa käymme 1-2 krt kuukaudessa. 15% ruokalaskusta on ihan mukava summa käyttää johonkin muuhun.

Vierailija
38/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta kun sieltä ei saa bonuksia tai plussia. Itkupotkuraivari!!!  Itse olen käyttänyt Lidliä siitä asti, kun Suomeen VIHDOINKIN rantautui. Hieno hinta-laatusuhde ja hyvät tuotteet. Toki haemme osan tuoretavarasta kauppahallista tai muualta, mutta Lidl on best. Ja olemme akateeminen perhe, jolla kovat tulot, tämähän tarvinnee mainita:). Hienoa, että Suomeen tulee kilpailua näiden parin monopolin rinnalle. Ja ovat muuten sokkotesteissä pärjänneet parhaiten kaikista. Inhoan näitä ketjuja. Absin vois räjäyttää...

Vierailija
39/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, liiteri rulettaa! Meidän perhe käyttää pääasiallisesti kieliä. 50 eurolla saa ruokakassit täyteen tosin, kun noissa s ja k kaupoissa.

Vierailija
40/82 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:23"]Kukaan täkäläisistä eivät heti alkuun halunneet ilmoittaa hevoslihan käytöstä ennenkuin testeissä se tuli esille. [/quote]Itse löysivät Suomessa. Eihän täällä edes ollut kuin yksi tapaus

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kuusi yhdeksän