Olenko outo (uusperheasiaa)
Olenko minä outo, jos en pidä siitä, että miehen kohta 6-vuotias tyttö (etälapsi, joka toinen vklp) nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä alasti?
Onko minulla oikeutta vaatia tilanteeseen muutosta?
Kommentit (68)
Olisiko mahdollista saada tytölle omaa petipaikkaa, niin voisi sitten siellä nukkua nakuna tai vaatteilla valintansa mukaan? Ainakin meillä on omat ja lainassa oleet lapset nukkuneet omissa sängyissä, olemme alusta asti tehneet lapsille silväksi, että aikuisten sänky on aikuisten paikka ja että sängyt ovat jokaisen henkilökohtaista reviiriä.
En haluaisi nukkua 5v lapsipuoleni kanssa alasti. Tosin meillä etälapset muutenkin loppuvat omassa sängyssään eikä meidän välissä. Pienempinä nukkuivat isän kanssa meidän sängyssä, mutta nyt makkari on aikuisten ja lapset omassa tilassaan.
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 14:24"]
En haluaisi nukkua 5v lapsipuoleni kanssa alasti. Tosin meillä etälapset muutenkin loppuvat omassa sängyssään eikä meidän välissä. Pienempinä nukkuivat isän kanssa meidän sängyssä, mutta nyt makkari on aikuisten ja lapset omassa tilassaan.
[/quote]
Siis mitä mä kirjoitin... NUKKUVAT omassa sängyssään eivätkä loppuvat :DDD
En olisi nukkunut omankaan,niin miksi sitten sellaisen joka ei ole sukuakaan. Voihan sitä silti kiintynyt olla lapseen ja hyväksyä perheenjäseneksi vaikkei haluakaan nukkua tämän kanssa ja ainakaan nakuna. Minusta vähintäänkin outo järjestely. Oma sänky lapselle ja/tai yöppäri päälle ja pikkarit.
Ihan outoa. Tietysti yökkärit päälle. Kai nyt lapsille on normaalia opettaa, että vaatteet on päällä joka paikassa paitsi silloin kun käydäân pesulla...Oli oma tai vieras lapsi. Sehän on vaan lapsen suojelemista, että opettaa sellaisen perusajatuksen, että ei alasti kuljeta, eikä nukuta. Ei siitä tarvitse tehdä mitään sen suurempaa numeroa, koska kyseessä on minusta ensisijaisesti lapsen suojeleminen, toiseksi vasta se mitä sinä siitä asiasta muuten ajattelet, mikä on myös minusta ihan normaalia, että toivoo näkevänsä sekä lapset että aikuiset mieluummin jossakin vaatetuksessa kuin alasti... Ei siinä tarvitse anteeksi pyydellä omaan "rajoittuneisuuttaan." Se kun on pelkkâä järjen käyttöä. Viisaampaa on minusta aiheuttaa "trauma" sillä, että pyytää pitämäân vaatteet päÂllään kuin antaa mahdollisuus siihen, että lapsi ei osaa erottaa missä on sopivat rajat alastomuudelle ja joutuu jossakin tilanteessa vaaraan sen takia. Pyydä vaikka lapsen isäâ selittämâän lapselle, että teillä pidetäân yökkäreitä öisin ja he voivat käydä ostamassa lapselle mieluisen yökkärin, mikä on kiva pukea illalla päâlle. Jos ei onnistu, niin mene itse ostamaan lapsen kanssa se yökkâri. Ja sitten se voiko tuon ikäinen lapsi nukkua välissä vai ei on aika henkilökohtainen juttu. Jotkut biovanhemmatkaan eivät halua lapsia omaan sänkyynsä, joten turha siitäkään ottaa paineita jos sellaisen kieltää tai ainakin rajoittaa joltakin osin...
Meillä oma lapsi nukkui vanhempien sängyssä melkein 10-vuotiaaksi. Ja vaippaiän jälkeen nukkui aina alasti. Itsellä oli aina alushousut, miehellä alushousut tai ei niitäkään. Ei tämä ole mikään ongelma, jos siihen on tottunut. Nukkumisessa ei ole mitään seksuaalista sen enempää kuin saunassa käymisessäkään.
Tuntuisiko sinusta kiusalliselta käydä tuon tytön kanssa saunassa, kun hän ei ole oma lapsesi?
[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 17:54"]
Sehän on vaan lapsen suojelemista, että opettaa sellaisen perusajatuksen, että ei alasti kuljeta, eikä nukuta.
[/quote]
No höpsistä! Kotona voi aivan hyvin kulkea alasti ja nukkua alasti. Eroperheen lapsella on kaksi kotia - isän luona ja äidin luona. Ja jos lapsi kokee isän uuden puolison läheiseksi, on aivan luonnollista ettei hän ryhdy tätä varten pukemaan vaatteita yöksi. Kyläpaikoissa on sitten eri säännöt. Ei minunkaan mies kyläpaikoissa alasti kulje, vaikka kotona kulkeekin. Lapsikin tämän ymmärtää, ei ole vaikeaa ja ihan turha tehdä keinotekoisia, jäykkiä sääntöjä sen mukaan, miten kodin ulkopuolella menetellään.
Jos lapsi nukkuu aina alasti, en ymmärrä, miksi sinä et voi sitä hyväksyä. Ja jos on tottunut perhepetiin, en ymmärrä, miksi nyt pitäisi systeemin muuttua.
Lapselle ja isälleen tuo on ihan tavallista, nukkumista eikä muuta. Vain sinä näet siinä jotain muuta ehkä siksi, että yhdistät sängyn ja seksin.
Sinulla on oikeus vaatia mitä tahansa, mutta kenelläkään ei ole velvollisuutta tehdä vaatimustesi mukaan.
Noh, en minäkään haluaisi nukkua 6v kanssa samassa sängyssä, oli sitten yökköri päällä tai ei.
Söpöä, että lapsi haluaa nukkua isänsä kainalossa. En ole uusperheen jäsen, mutta minua kyllä aina sykähdyttää vanhempien ja lasten läheiset suhteet. Tuskin tuo lapsi nyt koululaisena haluaa enää nukkua teidän sängyssänne saatikka alasti.
En näe tässä mitään ongelmaa. Onko ap:lle isompi ongelma se, että lapsi nukkuu aikuisten sängyssä vai se, että lapsi nukkuu alasti?
Noikin nukkuu KAIKKI alasti http://www.viipaleita.net/blog/satu/2013/03/06/sikinsokin
Se vanha muija, sen lapset, sen lapsenlapset ja samassa sängyssä sen muijan nuori panokin!
Noikin nukkuu KAIKKI alasti http://www.viipaleita.net/blog/satu/2013/03/06/sikinsokin
Se vanha muija, sen lapset, sen lapsenlapset ja samassa sängyssä sen muijan nuori panokin!
Ap vastaa:
"Tuntuisiko sinusta kiusalliselta käydä tuon tytön kanssa saunassa, kun hän ei ole oma lapsesi?"
Miten saunassa käyminen liittyy nukkumiseen? Ei ole kiusallista, ei muiden aikuisten eikä lasten kanssa. Kiusallista on se, kun lapsi nukkuu alasti. Voi olla että ei ole useaan päivään suostunut edes pesulle, en todellakaan haluaisi sellaista omaan sänkyyni! Se, että haluan rajat ja säännöt lapselle omassa kotonani, ei mielestäni pitäisi olla heti syy ihmisille tuomita minua siitä, että olen huono äitipuoli.
On ehkä hieman kärjistettyä tulla kertomaan Eerikan tapauksesta ja siitä kuinka tämä lapsi piilotetaan vaatteisiin ja yksin nukkumaan. Minä puhuin kuitenkin siitä, että minun tahto olisi siirtää lapsi pois 120cm leveästä sängystä omaan sänkyynsä joka olisi ns. "sivuvaununa" aikuisten sängyn vieressä. Yritän vain saada vahvistusta siihen, onko vaatimus kohtuuton? Jos kumppanini ja lapsen isä vihastuu siitä minulle, niin olenko minä tässä se, joka on väärässä ja vaatii turhia?
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 09:46"]
On ehkä hieman kärjistettyä tulla kertomaan Eerikan tapauksesta ja siitä kuinka tämä lapsi piilotetaan vaatteisiin ja yksin nukkumaan. Minä puhuin kuitenkin siitä, että minun tahto olisi siirtää lapsi pois 120cm leveästä sängystä omaan sänkyynsä joka olisi ns. "sivuvaununa" aikuisten sängyn vieressä. Yritän vain saada vahvistusta siihen, onko vaatimus kohtuuton? Jos kumppanini ja lapsen isä vihastuu siitä minulle, niin olenko minä tässä se, joka on väärässä ja vaatii turhia?
[/quote]
Tietenkin se on kärjistettyä verrata Eerikan tapaukseen. Perusasenne kuitenkin molemmilla äitipuolilla sama, vaikka ap ei varmaan yhtä pitkälle menekään.
Me olemme nukkuneet (vaatteet päällä) perhepedissä suunnilleen siihen saakka, että lapset on olleet 2v. Sen jälkeen ovat siirtyneet tavalliseen lastensänkyyn, joka on ollut meidän sängyn vieressä. Nyt kun lapset on 4v ja 2v, yritämme saada remontoitua heille omaa huonetta, jonne pääsisivät kahdestaan nukkumaan. Jos ei onnistu, ovat toki tervetulleita takaisin meidän makuuhuoneeseen (omissa sängyissään) ja lastenhuone toimikoon vain leikkihuoneena.
Ymmärrän kyllä, että lapsella on ikävä isäänsä jos näkee tätä harvoin. Ja että haluaa nukkua lähellä. Mutta mielestäni on täysin asiallista ihan ystävällisesti sanoa, että teillä nukutaan yökkärit, tai vaikka pikkarit ja t-paita päällä. Olisiko teidän sänkyä mahdollista siirtää kyläilyviikonloppuina niin, että lapsi nukkuisi esim. seinän ja isänsä välissä, niin että ei nukkuisi sinun kyljessäsi kiinni? Tai onko teillä miten paljon tilaa, voisiko lapselle hankkia oman sängyn jonka laittaisi aina isän puolelle sänkyynne kiinni, ja nukkuisi siinä?
Onko lapsen äiti tietoinen, että tyttö nukkuu nakuna teidän kanssa? Onko tämä hänelle ok? Äitikin voi vierastaa ajatusta, ja hänkin voisi puhua lapselleen asiasta jo kotona ennen kuin tyttö tulee teille.
"Tietenkin se on kärjistettyä verrata Eerikan tapaukseen. Perusasenne kuitenkin molemmilla äitipuolilla sama, vaikka ap ei varmaan yhtä pitkälle menekään."
Ja sinä taidat olla tässä se, jonka ajatusmaailma on käsittämätön.
[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 10:24"]
"Tietenkin se on kärjistettyä verrata Eerikan tapaukseen. Perusasenne kuitenkin molemmilla äitipuolilla sama, vaikka ap ei varmaan yhtä pitkälle menekään."
[/quote]
Taidan olla. Monelle muullekin kaltaisellesi on käsittämätöntä, että joku suhtautuu lapsiin rakkaudella ja kunnioituksella.
Hmm, minusta tuossa ei ole mitään outoa. Kyseessä on pieni tyttö eikä häirtsisi minua ollenkaan. Poikapuolen kanssa ollaan nukuttu vierekkäin pojan ollessa pieni ja kun mies oli matkoilla. Mulla oli yökkäri ja pojalla kalsarit. Ihan samalla tavalla nyt yhteiset lapset änkeää meidän sänkyyn kun mies on pois. Anna lapsen olla lapsi ja nauttia isän viekussa nukkumisesta kun siihen on mahdollisuus. Tuo hänelle varmasti turvaa.
""Tietenkin se on kärjistettyä verrata Eerikan tapaukseen. Perusasenne kuitenkin molemmilla äitipuolilla sama, vaikka ap ei varmaan yhtä pitkälle menekään."
Taidan olla. Monelle muullekin kaltaisellesi on käsittämätöntä, että joku suhtautuu lapsiin rakkaudella ja kunnioituksella."
Ja monet muut pystyvät pitämään perheensä koossa, lapset ja heidän vanhempansa asuvat yhdessä ja kaikilla on turvallinen olla ja lapset saavat tiettyjä rajoja rakkaudesta. Ei ole tainnut onnistua sinulta, anteeksi vain, mutta haiskahdat yh:lta... :)
Ikinä en moiseen suostuisi!!