Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olenko outo (uusperheasiaa)

Vierailija
06.03.2013 |

Olenko minä outo, jos en pidä siitä, että miehen kohta 6-vuotias tyttö (etälapsi, joka toinen vklp) nukkuu meidän kanssa samassa sängyssä alasti?

Onko minulla oikeutta vaatia tilanteeseen muutosta?

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ilmeisesti viestiketjun ainoa, joka on sitä mieltä, että ap EI ole ilkeä eikä outo ja että vaatimus vaatteet päälle ja omaan sänkyyn, 6 v lapsi, EI ole kohtuuton vaan se on normaalia.

Ja etenkin, kun sänky on 120 cm leveä. Lapsi voi ihan hyvin olla isin puolella omassa sängyssään. Ja istua päivät sylissä.

MInun 5 v tyttöni (kohta 6 v isin prinsessa) tulee toisinaan vireeni nukkumaan. Keskellä yötä tulee äitiä ikävä, käväsee vieressä. Minun sänkyni on 90 cm leveä, joten ei nuku koko yötä mutta minulla ei olekaan parisuhdetta.

Lasten isän ollessa meillä yötä tyttö nukkuu aivan isänsä kainalossa. Minä en pidä tästä. En ole kieltänyt sitä, miehelle se sopii, ja minua jotenkin vaan ällöttää, että isi ja tytär nukkuvat suunnilleen kaulakkain, vaikka ne yövaatteet onkin päällä. En ole kade, en mustasukkainen, mutta isän pitäisi opettaa tyttö omaan sänkyyn, lapsetKIN kasvatetaan irti vanhemmistaan eikä se ole sama asia kuin rakkaudettomuus tai hylkääminen.

Olen sietänyt tätä, koska sitä on niin harvoin, mutta kun edessäpäin on tapaaminen, jossa ovat yötäkin, aion sanoa, että jokainen nukkuu omassa sängyssään. Sekä lapselle että miehelle ja miehen tehtävä on huolehtia että se toteutuu.

Vierailija
22/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 12:52"]

Olen ilmeisesti viestiketjun ainoa, joka on sitä mieltä, että ap EI ole ilkeä eikä outo ja että vaatimus vaatteet päälle ja omaan sänkyyn, 6 v lapsi, EI ole kohtuuton vaan se on normaalia.

Ja etenkin, kun sänky on 120 cm leveä. Lapsi voi ihan hyvin olla isin puolella omassa sängyssään. Ja istua päivät sylissä.

MInun 5 v tyttöni (kohta 6 v isin prinsessa) tulee toisinaan vireeni nukkumaan. Keskellä yötä tulee äitiä ikävä, käväsee vieressä. Minun sänkyni on 90 cm leveä, joten ei nuku koko yötä mutta minulla ei olekaan parisuhdetta.

Lasten isän ollessa meillä yötä tyttö nukkuu aivan isänsä kainalossa. Minä en pidä tästä. En ole kieltänyt sitä, miehelle se sopii, ja minua jotenkin vaan ällöttää, että isi ja tytär nukkuvat suunnilleen kaulakkain, vaikka ne yövaatteet onkin päällä. En ole kade, en mustasukkainen, mutta isän pitäisi opettaa tyttö omaan sänkyyn, lapsetKIN kasvatetaan irti vanhemmistaan eikä se ole sama asia kuin rakkaudettomuus tai hylkääminen.

Olen sietänyt tätä, koska sitä on niin harvoin, mutta kun edessäpäin on tapaaminen, jossa ovat yötäkin, aion sanoa, että jokainen nukkuu omassa sängyssään. Sekä lapselle että miehelle ja miehen tehtävä on huolehtia että se toteutuu.

[/quote]

Et taida olla ihan terve päästäsi? Tuossa ei ole mitään pahaa, sinulla taitaa itselläsi olla jotain taka-ajatuksia tai traumoja kun pidät vieressä nukkumista pahana.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 12:52"]

[/quote]

Et taida olla kovin läheinen lastesi kanssa jos vieressä nukkuminen on noin paha asia? Ei kuusivuotiasta tarvitse opettaa eroon vanhemmistaan, tuskin ne viereen enää teini-iässä tulee.

Vierailija
24/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdotuksesi on hyvä, ap! Pidä siitä kiinni. Itse en saa nukuttua hyvin 120 cm leveässä edes mieheni kanssa, lasten+miehen kanssa olisi aivan mahdotonta.

Onko miehelläsi oikeasti jotain sivuvaunun hommaamista vastaan? Aika urpo tapaus sitten on...

Vierailija
25/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en tykkää, että kukaan nukkuu muun sängyssä alasti. Lasten hygienia on puutteellista. Siellä se vähän pyyhkäisty, toissapäivänä pesty pimppi hinkkautuu lakanoihin ja koskee mun ihoon.. Vähän raapastaan pyllyä unissaan ja aamulla silitellään toisten hiuksia. Et ole outo. 

Vierailija
26/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

[/quote]

Joopa joo, ainahn se on näissä jutuissa että se lapsi on ihan paskasti kasvatettu ja äitipuoli yrittää laittaa rajoja. Ei uppoa minuun tällaiset väittämät ja minä sentään elän uusperheessä ja lapsi asuu meillä 24/7. Jotain rajaa näihin juttuihin.

[/quote]

Niin, teilläkö uusperheessä lapset siis elävät ihan miten haluavat 24/7?

Annetaanko teillä 6v lapsen syödä puuroa sohvalla? parhaimmillaan jopa sohvalla sylissä?
Annetaanko teillä 6v lapsen valvoa klo 22.00 jälkeen ja katsoa aikuisten elokuvia?
Annetaanko teillä 6v lapsen syödä päivästä toiseen karkkia?
Annetaanko teillä 6v lapsen olla se, joka määrää ihmisten istumapaikat autossa/ruokapyödässä/ravintolassa?
Annetaanko teillä 6v lapsen roikkua kaulassa kauppareissujen ajan?

Meillä annetaan, koska vanhemmat ovat sitä mieltä että lapsen täytyy saada kaikki mitä haluaa, ettei hän itke. Ja sen haluamisen johdosta lapsi huutaa ja itkee päivittäin montakymmentä kertaa jotta saisi kaikki asiat periksi. Ja tässä kuviossa vain minä olen se, joka sanoo ettei järjestely sovi. Mielestäni vain minä olen se, joka ajattelee kasvatuksellisesti lapsen parasta.

Äitipuolen rooli on ehkä maailman kiittämättömin.

Vierailija
27/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:25"]

No en tykkää, että kukaan nukkuu muun sängyssä alasti. Lasten hygienia on puutteellista. Siellä se vähän pyyhkäisty, toissapäivänä pesty pimppi hinkkautuu lakanoihin ja koskee mun ihoon.. Vähän raapastaan pyllyä unissaan ja aamulla silitellään toisten hiuksia. Et ole outo. 

[/quote]

Eikö olisi aikuisen tehtävä huolehtia että lapsi käy pesulla tarvittaessa? huoh

Vierailija
28/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Nämä asiat mitä luettelin, ovat niitä asioita jotka ovat meille täysin normaalia. Ainoastaan tämä sänkyasia, josta kysyin, on sellainen josta selkeästi ilmaisen mielipiteeni.

:)

Vierailija
29/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:45"]

Ap jatkaa:

Nämä asiat mitä luettelin, ovat niitä asioita jotka ovat meille täysin normaalia. Ainoastaan tämä sänkyasia, josta kysyin, on sellainen josta selkeästi ilmaisen mielipiteeni.

:)

[/quote]

kummasti ne lapsipuolet ovat aina paskoja ja vanhemmat munattomia ja äitipuoli aina tietää kaiken. Hohhoijaa.

Vierailija
30/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, tuo kuvaamasi on huonoa kasvatusta, mutta sä et ihan oikeasti voi asialle mitään. Lapset ei ylipäätään pysty kovin hyvin ottamaan vastaan kieltoja ym. aikuiselta, johon ei ole tunnesidettä.

(Siksi mun mielestä itse asiassa uusperheessä biologisen vanhemman pitäisi hoitaa kaikki kasvatus ja kaikki negatiivinen palaute, ainakin siihen asti kun -puoli on elänyt perheessä vuosikausia ja ansainnut lapsen luottamuksen ja kiintymyksen. Ja kyllä, olen nähnyt tällaisen mallin toimivan erittäin hyvin ja päinvastaisten toimintatapojen järjestään romahduttavan uusperheen Biovanhemman tulee huolehtia siitä, että tämä toimii myös hänen puolisonsa näkökulmasta. Asia on eri, jos -puoli on tullut perheeseen lapsen vauva-aikana. )

Mutta takaisin asiaan: jos tytön äiti ja isä ovat molemmat sitä mieltä, että tuo on ok, niin miten luulet käyvän, jos sä yksin alat rajoittaa tytön käytöstä? Vaikka se olisi ehkä loppujen lopuksi tytön parhaaksi (tai oikeastaan se, että vanhemmat rajoittaisivat häntä, ei äitipuoli), niin sä saat tuossa dynamiikassa sen pahan äitipuolen roolin jota kaikki kolme vihaa.

Mun ratkaisuja tossa olisi 2:

1. En millään tavalla puuttuisi lapsen kasvatukseen tai käytökseen. Järjestän asiat itselleni miellyttäviksi muulla tavoin (esim. lähden pois lapsen vierailujen ajaksi, vaikka jonnekin kylpylään). Yrittäisin, jos mahdollista, luoda jotenkin positiivisen suhteen tyttöön. Eli tehdä jotain kivaa hänen kanssa, jotain, mistä itsekin edes jotenkin nautin. Esim. askarrella, pelata, käydä ulkona leikkimässä, hassutella, katsoa jotain leffaa mikä sopii molemmille. Oikein kärjistetysti jättäisin puuttumasta kaikkiin hankaluuksiin ja huonoon käytökseen. Jättäisin vaikka tulematta ravintolaan tai autoreissuille. Loisin niin hyvän kahdenvälisen suhteen tyttöön, kuin mahdollista. Olisin hänelle mahdollisimman kiva "kaveriaikuinen". Luulen, että tämä strategia voisi hitaasti kääntää vastuun kasvatuksesta isälle (ja äidille).

2. Jos en jaksaisi toteuttaa yllämainittua, niin vastaus on ero.

(3. yleensähän uusperheen -puolet toteuttavat sitä strategiaa, että nalkuttavat, vaativat, valittavat ja joutuvat syntipukiksi ja katkeroituvat, seurauksena joko ero tai lapsen pahoinvointi/vieraantuminen isästään.)

Vierailija
31/68 |
07.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap jatkaa:

Olen ollut lapsen elämässä mukana kyllä aivan vauvasta asti. Ja se, miten käyttäydyn lapsen seurassa, ei ole tämän ketjun kysymys ollut alkuunkaan.

Meillä on lapsen kanssa hyvät välit ja hän pitää minusta. Minä pidän hänestä ihmisenä, mutta en siitä, miten ympäristö häneen vaikuttaa.

Alkuperäinen kysymys olikin vain, onko kohtuutonta vaatia lasta nukkumaan omassa sängyssä isän sängyn vieressä. Toki huvittavaa tässä tilanteessa on se, että tiedän ettei oikeaa vastausta ole olemassakaan.

Kiitos silti kaikille osaa ottaneille!

Vierailija
32/68 |
08.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="07.03.2013 klo 13:25"]

[/quote]

Tämä oli todella OUDON ihmisne kommentti. Toivottavasti tuollaisella ei ole eikä tule lapsia.

Vierailija
33/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niksi ei käytä yökkäriä? Entäs sinä ja meihesi onko teillä vaatteet päällä?

Vierailija
34/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole outo. Mä en usko, että mä haluaisin omankaan lapseni nukkuvan alasti meidän sängyssä, mutta enkä mä olen muiden mielestä taas liian estoinen.

Vierailija
35/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meillä jotain on, alushousut miehellä ja minulla vaihtelevasti, yleensä toppi+alushousut.

Vierailija
36/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki meillä jotain on, alushousut miehellä ja minulla vaihtelevasti, yleensä toppi+alushousut.

Vierailija
37/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapselta ei ilmeisesti saa kieltää mitään, siksi ei yökkäriä kun on itse niin päättänyt. Minä vaatisin lapselle jo omaa sänkyä omamme "jatkeeksi", mutta se taitaa tehdä minusta pahan äitipuolen?

Vierailija
38/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ajattele nyt lasta, äläkä itseäsi. On jo tarpeeksi rankkaa, että näkee isäänsä noin harvoin, niin kyllä lapsen täytyy päästä viereen nukkumaan. Hän on lapsi ja pieni sellainen vielä. Ja mitä yöpuvun käyttöön tulee: anna lapsen nukkua ilman yöpaitaa, ei siitä ole mitään haittaa. Turha lähteä tuollaisista asioista meuhkaamaan jotka häviävät itsestään, kunhan tyttö kasvaa.

Vierailija
39/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole sopivaa. Tyttö selvästi kyykyttää sinua joten välittömästi lapsi toiseen huoneeseen ja yöpaita päälle.

Jos uudet tavat ei sovi, jättäkää pari viikonloppua väliin niin et lapsi on äitinsä kanssa opettelemassa käytöstapoja. Ton ikäisen uudelleen koulutus on helppoa ja nopeaa.

Vierailija
40/68 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki olet outo, kun olet valinnut uusioperheen jossa on lapsia, eikä se käykkään sinulle.