Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Hei te yksin asuvat! Kuinka usein laitatte ruokaa?

Vierailija
07.03.2019 |

Mietin tässä, laittaako monetkaan yksin asuvat päivittäin ruokaa. Itse syön kunnon luonaan työpaikkaruokalassa, joten illan pärjään leivällä/puurolla/yms.. Viikonloppuisin laitan useimmiten yhden ruuan, joskus tosin käyn laiskuuttani ulkona syömässä.

Kommentit (31)

Vierailija
1/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella harvoin laitan ruokaa. Ehkä 2 - 3 kertaa kuukaudessa. 

Vierailija
2/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme neljä kertaa viikossa laitan ruokaa. Yritän tehdä suuria annoksia ja laitan osan pakkaseen. Eilen tein uunilohta. Muutaman annospalan laitoin pakkaseen. Eilen söin lohen kanssa Bulghurin vehnää ja tänään kermaperunaa, josta osa menee pakkaseen. Että näin.

Viikonloppuna tulee poikani käymään kotonani, ja hän saa sitten valmiin ruuan pakkasesta-jos kelpaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä kahdesti viikossa. Teen isoja annoksia ja syön niistä useamman päivän.

Vierailija
4/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pari, kolme kertaa viikossa. Myös minä suosin isoja määriä ja pakastamista.

Vierailija
5/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 kertaa viikossa, jolloin syön yhdestä ruuasta useamman päivän. Syön myös töissä, sillä kulutan työn puolesta paljon energiaa, joten on syötävä kaksi lämmintä ruokaa päivässä.

Vierailija
6/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En asu yksin, mutta en silti jaksa tehdä ruokaa kuin pari kertaa kuukaudessa.

Vierailija
7/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista. Ravintolat ovat ruokailua varten.

8/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen itse ruokaa raaka-aineista 2-3 kertaa viikossa. Niistä kerroista riittää yleensä pariksi päiväksi. Muuten käytän puolivalmisteita ja pakastevalmisaterioita.

Välillä on muutaman kuukauden jaksoja, joina kokkaan ja leivon enemmänkin.

Vierailija
9/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutaman kerran viikossa. Teen myös isoja annoksia, mistä riittää parin päivän lounaaksi ja päivälliseksi.

Vierailija
10/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi taikina ja paistaminen päivässä,muut vain kaadan lautaselle.

Vierailija
11/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan lähes kaikki ateriani itse. Teen ruokaa 3-4kertaa viikossa ja lisäksi aamupalat ja välipalat. Haluan tietää mitä syön, suosin terveellistä luomua lähiruokaa ja olen tarkka ruokavaliostani muutenkin. Kokkailu on kivaa. Joskus on kyläilijöitä syömässä ja joskus käyn myös ravintoloissa. Lounasravintoloissa en käy juuri koskaan.

Vierailija
12/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä. Pakko se on syödäkin.

Vierailija
13/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Teen töihin eväät, joten pari kertaa viikossa. Sunnuntaina ma-ti-ruuat, tiistaina ke-to-ruuat. Perjantaisin syödään työporukalla ulkona ja viikonloppuisin tulee usein lähdettyä ulos syömään, joten kotiruokaa ei pe-su-välillä tule tehtyä. Meillä vaihtuu usein työmaat (raksalla) , joten eväät on kätevin, edullisin ja terveellisin vaihtoehto.

Vierailija
14/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolmesti tai neljästi viikossa. Kattilallinen/pannullinen/padallinen/pellillinen kerrallaan. Pari päivää syö samaa töissä ja kotona, eikä kerkee kyllästyä. Kyllästyn ruokiin nopeasti, siksi laitan ruokaa useasti. Pitäis varmaan opetella pakastamaan.

Vierailija
15/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme neljä kertaa viikossa laitan ruokaa. Yritän tehdä suuria annoksia ja laitan osan pakkaseen. Eilen tein uunilohta. Muutaman annospalan laitoin pakkaseen. Eilen söin lohen kanssa Bulghurin vehnää ja tänään kermaperunaa, josta osa menee pakkaseen. Että näin.

Viikonloppuna tulee poikani käymään kotonani, ja hän saa sitten valmiin ruuan pakkasesta-jos kelpaa.

Mikset tee viikonloppuna tuoretta ruokaa?

Vierailija
16/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä melkein. Mutta siis ihan yksinkertaista ja asun yksin. Lähinnä kanaa pannulla, perunaa kattilaan, vihanneksia pilkon yms :) Maustan yleensä kaiken itse. Tuli tämä viheliäinen Ibs mulle, niin joudun tosi tarkkaan katsomaan mitä syön. Tykkään kyllä ruoanlaitosta :)

Vierailija
17/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka päivä kokkaan jotain. Eilen tein uunilohta, perunoita ja anans/punasipulisalaatin, joista riitti tämän lounalle töihin. Tänään keitin riisiä, paistoin broileria/ruokakermassa ja tein motzarella/paprikasalaatin, loput huomiseksi lounaaksi. Huomenna teen peruna/jauhenlihalaatikkoa ja siihen punajuurisalaattia (kaupan) N55v.

Vierailija
18/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2-3 ateriaa päivässä. Joskus teen isomman annoksen ja syön samaa monena päivänä yhdellä aterialla, jos ruoka on sellaista, että paranee vanhetessaan, kuten kaalilaatikko.

Vierailija
19/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran päivässä. Muuten syön vain hedelmiä, jogurttia, leipää yms.

Vierailija
20/31 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan ruokaa joka päivä. Olen pyrkinyt siihen, että teen yksinkertaista kasvisruokaa isomman satsin kerralla. Väilipalat laitan myös itse. En osta valmista ruokaa, koska haluan syödä terveellisesti. Ravintoloissa en käy, koska se on kallista. Yksin elävien pitäisi muistaa olla hyviä itselleen. Me ansaitsemme myös kunnon ateriat ja rauhalliset ruokahetket arkeen ja juhlaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä neljä