Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Neea, 25, joutui lapsena todistamaan äitinsä seksihurjastelua

Vierailija
07.03.2019 |

– Äiti voihki ja sänky natisi. Äidin päällä oli joku mies. Se oli lapsena hirveän pelottavaa, eikä äiti välittänyt hädästäni. Se oli ehkä lapsuuteni traumaattisin kokemus.

https://www.is.fi/perhe/art-2000006026894.html
Palstalaisilla vastaavia kokemuksia?

Kommentit (29)

Vierailija
1/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lukemistani keskusteluista päätellen täällä on juuri leipoutumassa iso määrä noita äitejä jotka tekevät mitä haluavat, koska lapsien kuuluu kestää.

Vierailija
2/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On.

Muistan yöllä heränneeni ääniin. Pinkasin äidin makkariin ja kysäsin siinä, että satuttaako toi mies sua? Ei, ihan kivaa aikuisten juttuja tässä.. Muistan kuin eilisen ja olin silloin alle kuusivuotias, asunnosta päätellen.

En mä muista pelänneeni, mutta ajan mittaan ne jutut alkoi ällöttää.

Olen miettinyt monesti, että onko noilla jutuilla kuinka paljon tekemistä mun oman seksuaalisuuteni kanssa. Olen aika varautunut näissä jutuissa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yhden kerran yllätin omat vanhempani harrastamasta seksiä mökillä. Olin varmaan 8-10 v ja olihan se järkyttävää nähdä ihan tositoimissa ne... 😣

Vierailija
4/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No voi kyynel 😂

Vierailija
5/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitien on saatava ilonsa jotta jaksavat rankan yh-arjen keskellä, kun isä on paennut vastuuta ottaen eron ja panee ihan samalla tavalla, mutta rauhassa.

Toki lapset eivät saa nähdä näitä iloja, muistakaa se isät ja äidit!

Vierailija
6/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan siinä naapurien oudot tavat-ketjussa ainakin kun lapsiperheessä naidaan joka päivä niin että naapuriin asti kuuluu. Tiedä sitten miten paljon lapset asiasta traumatisoituvat.

Vierailija
7/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 7-vuotias ja oltiin lomamatkalla etelässä 80-luvulla. Äitini otti huoneeseen jonkun hänet vokotelleen hotellin työntekijän häntä naimaan. En ymmärtänyt, mistä oli kyse, mutta en toisaalta muistaakseni kuullut ääniä tai nähnyt mitään (ehkä olivat toisessa huoneessa, en muista). Äiti tosin sanoi painokkaasti että ei saa kertoa kenellekään, koska tulisi ongelmia kun kyseessä oli hotellin työntekijä. Äiti lähetteli vielä perästä kirjeitä tuolle miehelle. Näin jälkeenpäin vasta olen ymmärtänyt, mitä tapahtui, ei traumatisoinut, mutta en nyt toki ajattele hienona asiana.

Vierailija
8/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Biologista äitiään hän ei ole tavannut enää vuosiin.

Siitä huolimatta Neea lähettää hänelle tekstiviestin joka joulu ja äitienpäivä – saamatta vastausta. Neea uskoo äidin olevan katkera hänelle ja hänen sijaisvanhemmilleen, joiden onnistui jatkaa elämäänsä eteenpäin. Neea puolestaan ei kanna kaunaa."

-Oma tukintani on että äiti on alkoholismin ja lapsen poisoton häpeän takia sulkenut Neean kokonaan pois mielestään. Psyyke ei vain kestä menneisyyden muistoja.

Vierailija
9/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse näin ja kuulin jne kun olin varmaan 5 vuotias. En vielä koulussakaan. 

Vierailija
10/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siitä huolimatta Neea lähettää hänelle tekstiviestin joka joulu ja äitienpäivä – saamatta vastausta. Neea uskoo äidin olevan katkera hänelle ja hänen sijaisvanhemmilleen, joiden onnistui jatkaa elämäänsä eteenpäin. Neea puolestaan ei kanna kaunaa."

-Oma tukintani on että äiti on alkoholismin ja lapsen poisoton häpeän takia sulkenut Neean kokonaan pois mielestään. Psyyke ei vain kestä menneisyyden muistoja.

Kyllä se on ihan äidin tietoinen valinta olla vastaamatta vuodesta toiseen.

Vierailija
11/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin 8-10 vuotias niin olin usein viikonloppuisin yökylässä parhaalla kaverillani. Hänen vanhempansa olivat eronneet ja hän asui äitinsä luona. Me olimme aina kahdestaan (+kaverini 5 vuotias pikkusisko) siellä yötä, hänen äitinsä tuli aina joskus aamuyöstä baarista kotiin jonkun random miehen kanssa. Muistan kun kaverini sanoi että äidin makkariin ei saa mennä aamulla koska hänellä voi olla mies siellä. Silloin en asiaa ajatellut sen kummemmin enkä tästä vanhemmilleni koskaan kertonut. Nyt aikuisena ajateltuna niin aika kauheaa jos meille olisi käynyt jotain, pikkusiskokin oli niin pieni. Sinne mentiin illalla itse nukkumaan ja pikkusisko meni omaan huoneeseensa.

Vierailija
12/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä se on ihan äidin tietoinen valinta olla vastaamatta vuodesta toiseen.

Jutun Neealle vaan hyvä asia.

Vierailija
13/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä. Alkoholistiäitini toi miehiä kotiin ja sitten tyyny korvilla koitin saada unta viereisessä huoneessa sitä ähkintää ja natinaa kuunnellessa. Joskus huusin itku silmässä, että olkaa hiljempaa, mutta ei vaikutusta. Ei sillon lapsia huomattu. En tiedä onko suora seuraus tuosta, mutta olen aina ajatellu seksiä jotenkin vähän likaisena asiana ja hävennyt omaa seksuaalisuuttani. En esim. seksiä harrastaessa pysty katsomaan miestäni silmiin ja usein yritän peittää kasvoni kääntämällä pään poispäin jne.

N28

Vierailija
14/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Öö, mikä tässä on joidenkin kommentoijien pointti? Että äiti-ihminen ei saisi seksiä enää harrastaa, varsinkaan jos on eronnut?

Alkuperäisen jutun ymmärrän ja olen lapsen puolesta pahoillani. Olen tällaista tilannetta todistanut läheltä. Sosiaaliviranomaisethan ei oikein asiaan pysty puuttumaan, jollei ole muita ongelmia. Uskon että kyseistä äitiä ei tilanne edes kaduta, on ehkä jopa katkera lasta kohtaan.

Vierailija
15/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep, on kokemuksia. Oliko sulla joku kysymys asiaan liittyen?

Vierailija
16/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Öö, mikä tässä on joidenkin kommentoijien pointti? Että äiti-ihminen ei saisi seksiä enää harrastaa, varsinkaan jos on eronnut?

Alkuperäisen jutun ymmärrän ja olen lapsen puolesta pahoillani. Olen tällaista tilannetta todistanut läheltä. Sosiaaliviranomaisethan ei oikein asiaan pysty puuttumaan, jollei ole muita ongelmia. Uskon että kyseistä äitiä ei tilanne edes kaduta, on ehkä jopa katkera lasta kohtaan.

Missä kommentissa sanottiin, että äidin pitää elää selibaatissa? 

Vierailija
17/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On.

Muistan yöllä heränneeni ääniin. Pinkasin äidin makkariin ja kysäsin siinä, että satuttaako toi mies sua? Ei, ihan kivaa aikuisten juttuja tässä.. Muistan kuin eilisen ja olin silloin alle kuusivuotias, asunnosta päätellen.

Olen miettinyt monesti, että onko noilla jutuilla kuinka paljon tekemistä mun oman seksuaalisuuteni kanssa. Olen aika varautunut näissä jutuissa.

Ymmärrän, että tällainen on ällöttävää, mutta en nyt tätä pitäisi niin pahana. Ei musta voi niinkään ajatella, ettei koskaan saisi harrastaa seksiä, jos lapset on talossa. Ja joskus nyt vaan voi niin käydä, että lapsi herää ja tömähtää paikalle.

Enkä nyt yritä sanoa, että tällainen olisi nykyään millään muotoa ok, mutta ennen saattoi asua koko perhe yhdessä huoneessa. Mitenköhän niihin aikoihin on vanhemmat seksiä harrastaneet. Varmasti talvella ainakin myös ihan siellä kotona kun lapset nukkuivat.

Vierailija
18/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä, alkoholisti äiti. Normaali seksi ei onnistu ja tuntuu jotenkin hävettävältä jne. 

Olen siis tuo joka näki ja kuuli äitinsä, kun en edes vielä ollut koulussa.

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Alkoholistiäitini toi miehiä kotiin ja sitten tyyny korvilla koitin saada unta viereisessä huoneessa sitä ähkintää ja natinaa kuunnellessa. Joskus huusin itku silmässä, että olkaa hiljempaa, mutta ei vaikutusta. Ei sillon lapsia huomattu. En tiedä onko suora seuraus tuosta, mutta olen aina ajatellu seksiä jotenkin vähän likaisena asiana ja hävennyt omaa seksuaalisuuttani. En esim. seksiä harrastaessa pysty katsomaan miestäni silmiin ja usein yritän peittää kasvoni kääntämällä pään poispäin jne.

N28

Vierailija
19/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tulkitsin tämän viestiketjun siten, että lasten ollessa kotona ei saa harrastaa seksiä, koska lapsi voi ihan milloin vain yllättää paneskelevat vanhempansa. Erityisen paheksuttavaa on harrastaa seksiä eronneena.

Vierailija
20/29 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On.

Ymmärrän, että tällainen on ällöttävää, mutta en nyt tätä pitäisi niin pahana. Ei musta voi niinkään ajatella, ettei koskaan saisi harrastaa seksiä, jos lapset on talossa. Ja joskus nyt vaan voi niin käydä, että lapsi herää ja tömähtää paikalle.

Enkä nyt yritä sanoa, että tällainen olisi nykyään millään muotoa ok, mutta ennen saattoi asua koko perhe yhdessä huoneessa. Mitenköhän niihin aikoihin on vanhemmat seksiä harrastaneet. Varmasti talvella ainakin myös ihan siellä kotona kun lapset nukkuivat.

Seksiä voi harrastaa muulloinkin kuin yöllä ja lukot on keksitty, joten lapsi ei vain ilmesty paikalle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi kolme yksi