Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Poika sai kiekon solisluuhun, katkesi

Vierailija
05.03.2013 |

Tapahtui tämmöinen tänään koulun liikkatunnilla.

Mietin tässä raivosta täristessäni, että mihin oikein otan yhteyttä, kun koko homma oli hoidettu niin helskutin huonosti, että näissä oloissa saisin vain riidan aikaiseksi, vaikka haluaisin vain selvittää, että menikö nyt kaikki pykälien mukaan.

Poika oli ensinnäkin pyörtynyt. Sitä oli kestänyt vain hetken ja hän oli sitten pystynyt kertomaan, mihin sattuu. Oikea olkapää ja solisluun seutu ovat ihan mustia ja päällepäin näkyi ne solisluun päät. Hänelle ei suinkaan oltu kutsuttu ambulanssia, vaan poika pantiin taksiin ja YKSIN terveyskeskukseen. Koulusta soitettiin minulle, että lapsi on siellä.

TK:ssa ei oltu sitten tehty asialle mitään, vaan poika oli lähetetty tapaturmapoliklinikalle sairaalaan. Kukaan ei muistanut ilmoittaa minulle, joten kävin tk:n kautta ... ja sairaala olisi tietysti ollut lähempänä.

Onko jumaliste totta, että tuon ikäisen saa lähettää yksin kivuissaan ja peloissaan taksissa hoitoon? Siis 10-vuotiaan. Keneltä tätä asiaa pitäisi kunnassa ruveta kyselemään, kunhan rauhoitun?

Kommentit (62)

Vierailija
41/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 09:18"]

Sydämestäni toivon, että sinä saat sanasi vastaan vielä joku päivä. Olet ehkä mielenterveyspotilas, kenen lääkkeet on loppu. Mutta jos olet tavallinen äiti, toivon sydämestäni, että olet joku päivä tilanteessa, missä muistat nämä sanasi. Jos sinulla on lapsia, en heille toivo mitään pahaa, sillä siinä on jo heille tarpeeksi pahaa, että heillä on noin sairas äiti. Mutta sinulle toivon, että kolahtaisi joku päivä kaikki ne ilkeilyt, mitä tänne kirjoitat.

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 07:31"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 17:46"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 17:41"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 16:37"]

Todella törkeää, en ikinä kuvittelisi että oma 10 v olisi yksin selviytynyt tuosta. 

Paranemista.

[/quote]

No lapset on onneksi erilaisia. Mun 9-vuotias olisi selvinnyt ihan varmasti. Ei sillä että sen ikäisen tarvitsisi selvitä. Mutta onneksi oma lapsi ei ole avuton.

[/quote]

Ja onneksi kaikkien äidit eivät ole idiootteja. Ei välttämättä ole avuttomuutta, jos onnettomuudessa ei välttämättä pärjäisikään.  Mutta av-supermamman jannicat tietty klaaraa kaiken.

[/quote]

Onks sun pojan nimi Jannica? Aika jännä nimi.

Kerros nyt mulle vielä miten 10-vuotias ei PÄRJÄÄ jos se laitetaan taksilla terveyskeskukseen? Ja ohjataan sieltä eteenpäin? Kuoleeko se sinne? Vai paskoo housuihinsa? Saa niin kamalan trauman, että pissii lopunikäänsä öisin sänkyynsä, eiku anteeksi äitin sänkyyn, kun pitää siitä eteenpäin nukkua poski äitin tissiä vasten.

Kertokaa nyt miten se ei PÄRJÄÄ tuossa tilanteessa? JOo, voi olla jännää ja voi vähän ahdistaa, mutta sellaista se elämä on. Äitinsä tuli kuitenkin paikalle ja lapsi joutui vissiin olemaan  puoli tuntia- tunnin itsekseen.

ONko kukaan nyt edes kysynyt siltä lapselta kuinka kamalaa sille tuo oli? Vai onko äitee taas vaan olettanut, että tissiä lutkuttava 10-vuotias ei vaan voi pärjätä?

[/quote]

[/quote]

Sinulle taas toivon monia, monia kielioppitunteja, jotta pärjäisit tässä maailmassa edes auttavasti. Noilla taidoilla pystyy juuri ja juuri pätemään av-palstalla nyyhkymammana. Eli olet oikeassa paikassa.

Vierailija
42/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

10 vuotias on lapsi josta aikunen ihminen on vastuussa. 10 vuotias ei ole valmis aikuinen jonka tulee selvitä tilanteesta kuin tilanteesta yksin, varsinkaan tapaturmista. 

Pärjääjä lapsia on liian paljon! Itse olin tällainen pärjääjä lapsi. Oli pakko pärjätä, jo 7 vuotiaana huolehdin kahdesta sisaruksesta päivin ja öin kun vanhemmat dokasivat ja olivat öitä pois kotoa. Minä kävin kaupassa, syötin ja KANNOIN vauvaa kun se itki, vuoden nuorempi sisarukseni oli aina lamaantunut.

Perusturvallisuutta ei ollut, tiesin että jos jotain tapahtuisi kukaan ei auta. itse oli pärjättävä ja pärjäsinkin, pakko kun oli.

Nyt itselläni on samanikäinen lapsi ja en voisi kuvitellakkaan että jättäisin hänet pärjäämään ja pitämään vielä muistakin huolta. Minä huo0lehdin lapsesta ja niin oletan myös koulun huolehtivan. He ovat koulussa opettajan ja koulun vastuulla. Se mitä ap:lle on tapahtunut on täysin käsittämätöntä!! Opettaja tai joku aikuinen EUHDOTTOMASTI mukaan siihen taksiin, ei yksin.

Minä olen pärjännyt hyvin, selvisin lapsena tilnateesta kuin tilanteesta mutta en voi sanoa sen olleen mikään voimavara. Nyt 40 vuotiaana vieläkin toivon että joku olisi joskus pitänyt minusta huolta ja toivon edelleenkin. Lpasuuttaan ei voi saada takaisin, lapsuuden pitäisi olla huoletonta aikaa ja luottaa siihen että minusta pidetään huolta ja autetaan. 

Minun silmissäni pärjääjä lapsi ei ole onnekas. Hän on säälittävä koska selvästi joutuu selviytymään lapsuudestaan ilman turvallista aikuista. Että leveilkää te vaan miten 10v osaisi hoitaa katkenneen solisluunsa itse, mennä sairaalaan jne. Minä en edes kehtaisi koska tiedän että siinä perheessä on jotain pahasti vialla!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 09:21"]

Jaa. aaveen hullu taas heräsi kun alkoi tämä tyypillinen aaveeilkeily. Yritä nyt saada itsesi sieltä koneen äärestä vaikka pihalle, niin elämäsi näyttäisi paremmalta.

Ihan oikeasti, et saa omaa elämääsi paremmaksi sillä, että istut päivät koneella ja ilkeilet tänne. Se ei toimi edes kostomentaliteettina siitä, että sinulla menee huonosti. Sinulle tulee vain pahempi olo ilkeilystäsi.

Netti saa kyllä kaikki sairaat kaivautumaan nurkistaan

[/quote]

Voi mussukka, sinä et tiedä minusta mitään. Ja mä olen kyllä ihan vilpittömästi sitä mieltä, että ikävä juttu tuo onnettomuus, MUTTA ei tuo nyt oikeasti ollut mikään iso juttu, että lapsi meni taksilla tk:een. Jos lapsi olisi lähetetty yksin kotiin tai pakotettu kouluun tunnille tai jotenkin vähätelty lapsen kipua tms. niin se olisi ollut väärin.

Homma hoidettiin siinä hetkessä sillä tietämyksellä ihan oikein. Toki on ikävää että vamma oli pahempi.

Sen sijaan tätä hysteerisen kanalauman kotkotusta mä en vaan jaksa.

Jos joku nyt voi kertoa mulle millä tavalla tämä juttu olisi oleellisesti mennyt paremmin jos tuolla isolla lapsella olisi ollut saattaja mukana, niin kuuntelen mielellään. Ap:lta kuulen mielellään millaiset traumat lapseen nyt jäi sen itse tehdyn taksimatkan jälkeen. Ja vielä olisi kiva kuulla sekin miten jonkun lapsi ei olisi tuossa tilanteessa pärjännyt, siis ihan konkreettisesti. Itse heitin ehdotuksia, mutta niitä ei tyrmätty tai todettu oikeiksi.

Muuten olen edelleen sitä mieltä, että tyhjänpäiväisiä tissiposkia siellä kasvatetaan, jos ei lapsella ole mitään kykyä kohdata elämässä yllättäviäkin vastoinkäymisiä. 

Vierailija
44/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:31"]

10 vuotias on lapsi josta aikunen ihminen on vastuussa. 10 vuotias ei ole valmis aikuinen jonka tulee selvitä tilanteesta kuin tilanteesta yksin, varsinkaan tapaturmista. 

Pärjääjä lapsia on liian paljon! Itse olin tällainen pärjääjä lapsi. Oli pakko pärjätä, jo 7 vuotiaana huolehdin kahdesta sisaruksesta päivin ja öin kun vanhemmat dokasivat ja olivat öitä pois kotoa. Minä kävin kaupassa, syötin ja KANNOIN vauvaa kun se itki, vuoden nuorempi sisarukseni oli aina lamaantunut.

Perusturvallisuutta ei ollut, tiesin että jos jotain tapahtuisi kukaan ei auta. itse oli pärjättävä ja pärjäsinkin, pakko kun oli.

Nyt itselläni on samanikäinen lapsi ja en voisi kuvitellakkaan että jättäisin hänet pärjäämään ja pitämään vielä muistakin huolta. Minä huo0lehdin lapsesta ja niin oletan myös koulun huolehtivan. He ovat koulussa opettajan ja koulun vastuulla. Se mitä ap:lle on tapahtunut on täysin käsittämätöntä!! Opettaja tai joku aikuinen EUHDOTTOMASTI mukaan siihen taksiin, ei yksin.

Minä olen pärjännyt hyvin, selvisin lapsena tilnateesta kuin tilanteesta mutta en voi sanoa sen olleen mikään voimavara. Nyt 40 vuotiaana vieläkin toivon että joku olisi joskus pitänyt minusta huolta ja toivon edelleenkin. Lpasuuttaan ei voi saada takaisin, lapsuuden pitäisi olla huoletonta aikaa ja luottaa siihen että minusta pidetään huolta ja autetaan. 

Minun silmissäni pärjääjä lapsi ei ole onnekas. Hän on säälittävä koska selvästi joutuu selviytymään lapsuudestaan ilman turvallista aikuista. Että leveilkää te vaan miten 10v osaisi hoitaa katkenneen solisluunsa itse, mennä sairaalaan jne. Minä en edes kehtaisi koska tiedän että siinä perheessä on jotain pahasti vialla!

[/quote]

Ja mitään eroahan sillä ei ole, että on 7-vuotiaana vastuussa sisaruksistaan kun vanhemmat ei välitä, ja sillä, että kerran menee taksilla terveyskeskukseen?

Ihan oikeasti? 

Vahinko ei tule kello kaulassa. Se onnettomuus voi sattua kun on yksin pyöräilemässä ilman kännykkää. Miten sitä silloin voi selvitä, jos ei pysty edes tilatussa taksissa istumaan terveyskeskukselle?

Vierailija
45/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja sillähän mielestäsi ei ole mitään eroa että lapsi loukkaa koulussa kuin yksin? Niinkuin sanoin, lapsi pärjää jos on pakko, harva ryömii koloon kuolemaan vaan selviytymisvaistot heräävät ja on pakko selvitä.

Mutta onko pakko selvitä KOULUSSA jossa on opettajia koulullinen, rehtori, apulaisrehtori, mahdolliset koulunkäyntiavustajat, terveydenhoitaja ja viime kädessä oma vanhempi? Ei, silloin lapsen ei ole pakko selvityä yksin vaikka tilanteessa jossa olisi yksin selviytyisikin.

Vierailija
46/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 10:37"]

Jaa. aaveen hullu taas heräsi kun alkoi tämä tyypillinen aaveeilkeily. Yritä nyt saada itsesi sieltä koneen äärestä vaikka pihalle, niin elämäsi näyttäisi paremmalta.

Ihan oikeasti, et saa omaa elämääsi paremmaksi sillä, että istut päivät koneella ja ilkeilet tänne. Se ei toimi edes kostomentaliteettina siitä, että sinulla menee huonosti. Sinulle tulee vain pahempi olo ilkeilystäsi.

[/quote]

Voi mussukka, sinä et tiedä minusta mitään. Ja mä olen kyllä ihan vilpittömästi sitä mieltä, että ikävä juttu tuo onnettomuus, MUTTA ei tuo nyt oikeasti ollut mikään iso juttu, että lapsi meni taksilla tk:een. Jos lapsi olisi lähetetty yksin kotiin tai pakotettu kouluun tunnille tai jotenkin vähätelty lapsen kipua tms. niin se olisi ollut väärin.

Homma hoidettiin siinä hetkessä sillä tietämyksellä ihan oikein. Toki on ikävää että vamma oli pahempi.

Jos joku nyt voi kertoa mulle millä tavalla tämä juttu olisi oleellisesti mennyt paremmin jos tuolla isolla lapsella olisi ollut saattaja mukana, niin kuuntelen mielellään. Ap:lta kuulen mielellään millaiset traumat lapseen nyt jäi sen itse tehdyn taksimatkan jälkeen. Ja vielä olisi kiva kuulla sekin miten jonkun lapsi ei olisi tuossa tilanteessa pärjännyt, siis ihan konkreettisesti. Itse heitin ehdotuksia, mutta niitä ei tyrmätty tai todettu oikeiksi.

Muuten olen edelleen sitä mieltä, että tyhjänpäiväisiä tissiposkia siellä kasvatetaan, jos ei lapsella ole mitään kykyä kohdata elämässä yllättäviäkin vastoinkäymisiä. 

[/quote]

Siis hetkinen, ymmärsin ap:n avauksesta että se solisluu oli poikki. Olen ollut aikuisen raavaan miehen kanssa joka on melkein itkenyt kipua tilanteessa jossa solisluu katkesi (luun pää tuli osin ihon läpi). Jos 10-vuotiaalla on mennyt taju tilanteessa, olisi ainoa oikea tapa koululta soittaa hätäkeskukseen ja kertoa tilanne. Olen melkein varma että olisivat lähettäneet ambulanssin ellei meneillään ole joku tajuton suma. Sinänsä taksikuljetuskin tuossa täysin ok, mutta mukana olisi pitänyt olla aikuinen.

Olen yleensä sitä mieltä, että 10 v lapsi pärjää jo monenlaisessa tilanteessa ihan itsekseen, mutta tällainen ei minun mielestäni kuulu näihin tilanteisiin. Olen törmännyt tilanteisiin, joissa vieras lapsi on kaatunut pyörällä ja satuttanut itsensä, kerran jopa soittanut ambulanssin kun käsi oli selvästi murtunut, ei puhettakaan ettei olisi tullut. Samoin harrastuksessa kätensä murtaneelle (avomurtuma) lähetettin täysin empimättä ambulanssi.

Ihmettelen jos koululla ei ole sunnitelmaa siitä miten tällaisessa tilanteessa toimitaan! Tuntuu aivan uskomattomalta että koulupäivän aikana sattuneessa tapaturmassa lapsi on lähetetty yksin terveyskeskukseen. Se lapsihan on koulupäivän koulun vastuulla, meillä ei päästetä edes kotiin sairastapauksessa kesken päivän ennen kuin vanhemmat on tavoitettu.

Vierailija
47/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö kaikille palveluksen ja menisit saunan taa ja....pyörisit vähän lumihangessa, että viilentyisit.

Ihan kuule tää on keskustelupalsta. Ei kannata noin hikeentyä asioista. Anna vaikka pillua joskus miehellesi, niin saattaisi pipo välillä vähän löystyä, eikä tarvitsisi noin herkästi hermojaan polttaa.

Ainoa, kuka tässä ketjussa on tainnut mussottaa ja hysterisoida, olet sinä.

[/quote]

[/quote]

Vierailija
48/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sääliksi käy näiden pärjääjävanhempien lapsia. Yksin vain terveyskeskukseen ja ei tarvitse 10 vuotias aikuista siinä kivussa ja pelossa kun luu on poikkia. Mamma vain istuu leveällä perseellä koneen ääressä, kun hänen 10 vuotiaat on SELVIYTYJIÄ ja niille ei jää TRAUMOJA kun ovat oppineet toimimaan yksin.

Huh huh, onneksi omia lapsia on rakastettu niin paljon, että heidän ei ole tarvinnut elää sellaista elämää, että ui tai huku.

Aivan kuin joku Eerikan äitipuoli täällä kirjoittelisi näitä tekstejä, että 10 vuotiaan pitää pärjätä yksin. 

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

Siis hetkinen, ymmärsin ap:n avauksesta että se solisluu oli poikki. Olen ollut aikuisen raavaan miehen kanssa joka on melkein itkenyt kipua tilanteessa jossa solisluu katkesi (luun pää tuli osin ihon läpi). Jos 10-vuotiaalla on mennyt taju tilanteessa, olisi ainoa oikea tapa koululta soittaa hätäkeskukseen ja kertoa tilanne. Olen melkein varma että olisivat lähettäneet ambulanssin ellei meneillään ole joku tajuton suma. Sinänsä taksikuljetuskin tuossa täysin ok, mutta mukana olisi pitänyt olla aikuinen.

Olen yleensä sitä mieltä, että 10 v lapsi pärjää jo monenlaisessa tilanteessa ihan itsekseen, mutta tällainen ei minun mielestäni kuulu näihin tilanteisiin. Olen törmännyt tilanteisiin, joissa vieras lapsi on kaatunut pyörällä ja satuttanut itsensä, kerran jopa soittanut ambulanssin kun käsi oli selvästi murtunut, ei puhettakaan ettei olisi tullut. Samoin harrastuksessa kätensä murtaneelle (avomurtuma) lähetettin täysin empimättä ambulanssi.

Ihmettelen jos koululla ei ole sunnitelmaa siitä miten tällaisessa tilanteessa toimitaan! Tuntuu aivan uskomattomalta että koulupäivän aikana sattuneessa tapaturmassa lapsi on lähetetty yksin terveyskeskukseen. Se lapsihan on koulupäivän koulun vastuulla, meillä ei päästetä edes kotiin sairastapauksessa kesken päivän ennen kuin vanhemmat on tavoitettu.

[/quote]

Vierailija
49/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, sääliksi käy näiden pärjääjävanhempien lapsia. Yksin vain terveyskeskukseen ja ei tarvitse 10 vuotias aikuista siinä kivussa ja pelossa kun luu on poikkia. Mamma vain istuu leveällä perseellä koneen ääressä, kun hänen 10 vuotiaat on SELVIYTYJIÄ ja niille ei jää TRAUMOJA kun ovat oppineet toimimaan yksin.

Huh huh, onneksi omia lapsia on rakastettu niin paljon, että heidän ei ole tarvinnut elää sellaista elämää, että ui tai huku.

Aivan kuin joku Eerikan äitipuoli täällä kirjoittelisi näitä tekstejä, että 10 vuotiaan pitää pärjätä yksin. 

[quote author="Vierailija" time="06.03.2013 klo 11:27"]

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Vierailija
50/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle tulee mieleen montaki mahdollista tilannetta AP:n tapaukseen liittyen, jossa mun 10-vuotias ei olisi ns. pärjännyt. Ensimmäinen heikko lenkki tässä on tuo taksikuski. Se voi olla ihan millainen mölöpää tahansa, voi vaikka jättää lapsen väärään paikkaan. Tai vaikka veisikin perille TK:een, niin voi jättää yksin parkkipaikalle. Ei kaikki 10-vuotiaat ole tuollaisessa shokkitilanteessa niin teräviä, että osaavat ihan itse hakeutua isossa TK:ssa oikealle luukulle ja osaavat itse selittää mitä on tapahtunut. Pahimmassa tapauksessa meillä on pahasti loukkaantunut 10-vuotias eksyksissä harhailemassa kaupungilla.

Toinen heikko lenkki on tk. Luotatko itse siihen, että tk:n henkilökunta osaa asiallisella tavalla huolehtia yksin sinne tulevasta 10-vuotiaasta? Monesti kuulee, kuinka tk:sta lähetetään kotiin ihan kuolemansairaitakin potilaita. Osaisiko 10-vuotias huolehtia yksin omasta edustaan ja vaatia riittäviä tutkimuksia ja hoitoa?

Vierailija
51/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koulu ei voi lähettää oppilasta yksin! Se on ainakin törkeää jo yksinään.

Ambulanssi olisi voitu tilata, lapsi oli tajuton ja luu poikki.

Kirjoittele sähköpostia nyt moneen kertaan rehtorille. Ja tämä asia on kerta teidän koulussa tajuttomille, luun katkaiseelle lapselle tapahtuu.

Tämän pitäisi olla niin iso asia että tälläisestä kuuluu olla koulussa opettajilla yhteinen toimintamallikin! Onko sellaista? Jos ei niin sellainen tulee.

Ilmoita asia vanhempainyhdistykselle sekä kaupungille, mikä virasto valvoo kouluja? Sinne ilmoitus loukkaantuneen lapsen huonosta hoitamisesta.

Asia ei parane miksikään jos me vanhemmat ei pidetä ääntä. Kouluissa on velvollisuuksia, tämä on vakava asia.

Vierailija
52/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

54: minkä ikäisiä lapsia sinulla on itselläsi? Yksi 1,5 vuotias? Tule selittämään sitten kun sulla itselläsi on edes yksi lapsi kouluikäinen, että mitä sen pitää ja ei pidä osata.

Sanon ihan suoraan että jos multa menisi solisluu poikki, niin pominvarmasti tilaisin ambulanssain JA vaatisin jokun saattamaan. Ja mä oon 42, ja aika monesta liemestä ihan itekseni selvinnyt.

Vierailija
53/62 |
06.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas saa nauraa kun te äidit ootte ihan vauhkoina täällä kun pikku ultsipultsi mussukka nussukka sai pipin ja yhteiskunto koetteli väärin.

Kohta saa taas lukea iltapaskassa kuinka LAPSI JÄTETTIIN HEITTEILLE, PERHEENÄITI JÄRKYTTYI. KATSO KUVAT!

Vierailija
54/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ambulanssi kuulostaa ylimitoitetulta, mutta olis ny luullut, että joku koulunkäyntiavustaja tms lähtee mukaan...

Vierailija
55/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

No vähemmästäkin sitä on ambulansseja soitettu..poikahan menetti tajuntansakin hetkeksi kun kipu oli niin kova. Eikä missään nimessä yksin matkaan...

Vierailija
56/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no ei sew 10 vuotias  sitte soittanut kannykällään sulle?. . Mutta jos ei ilmoita niin koulusta olsisi pitänyt ilmoittaa. Ja noin se pykälien mukaan aika lailla menee.

Koulusta siis k´soitettiin sinulle, ja ajateltiin varmasti lapsen parasta että ehtii taksilla terveyskesukseen nopeammin kun että olsi jääty odottamaan sinua hakemaan ja viemään sinne.

Toivottavasti kukaan ei oikeasti soita ambulanssia jos olkpäähän on sattunut, ja kykenee menemään taksiin . Oikeasti Ambulanssi on hälyytysajoneuvo ja soisi että niitä käytetään  vain silloin kun on hätä.

Vierailija
57/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiheesta olet raivoissasi. Jonkun aikuisen olisi pitänyt mennä saattamaan. Yhteys vanhempaan jne.

Oma tyttäreni lähetettiin kotiin kun liikkatunnilla murtui sormi, kovat kivut ja sormi turvoksissa. Vein itse lapsen lääkäriin jossa sormi kuvattiin ja lastoitettiin. JÄlkeenpäin asiasta puhuttaessa koululla ei ymmärretty että olisi lääkärihoidon tarvetta.

Vierailija
58/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

pyötyminen ei ole suinkaan harvinaista ja yleesä ihan hyvän laatuista . Jos  tuosta toennut ja jä järkevästi on opettjalle osannut kertoa mihin sattuu, niin ei sitä ambulanssilla tarvitse terveysasemalle lähteä.

Ikävä kykkä vähemmästäkin on amulansseja soitettu, ja oikeasti sitä hälytysajoneuvoa on voinut joku tarvitseva joutunut odottamaan.

Vierailija
59/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tajunta on laskenut, eli lapsi pyörtynyt, niin sitä ei laiteta yksin mihinkään! Ambulanssi tai saattaja ainakin. Ei edes aikuista pyörtyilevää laiteta yksin mihinkään taksiin. Todennäköisesti ambulanssi olisi heti tiennyt lapselle oikean osoitteenkin ja TK olisi jäänyt väliin.

Vierailija
60/62 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettaja on ollut seuraavanlaisessa tilanteessa; lähteä 1 lapsen mukaan terkkariin ja jättää muut lapset oman onnensa nojaan tai jäädä muiden lasten kanssa ja laittaa lapsi yksin matkaan. Ehkä kuitenkin oli viisaampaa jäädä niiden useiden lasten kanssa kuin jättää heidät ilman valvontaa. Toisaalta taksikuski kelpaa saattajaksi tällaisessa tapauksessa ja ambulanssia ei todellakaan kutsuta pikku asioiden takia ja solisluunmurtuma on, anteeksi vain, kuitenkin pikku asia.

Siellä terveyskeskuksessakin on asioita aika paljon hoidettavana eli ei ihme, että eivät ensimmäisenä olleet sinulle soittamassa, kyseessä on kuitenkin jo 10 vuotias lapsi.

Ihan nyt vain vedät henkeä ja rauhoitut. Turha on lähteä kenellekään raivoamaan ja vaatimaan selityksiä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kolme yhdeksän