Miespuolinen työkaveri kiukuttelee, kun en keitä kahvia
Eli olemme siis samoissa hommissa, valtion virastossa. Suurinpiirtein saman ikäisiä ja samoilla palkoilla töissä. Minä tulen aamuisin hyvissä ajoin töihin. Miespuolinen kollega kolistelee aina hieman minun jälkeeni omaan huoneeseensa.
Sitten se taapertaa kahvihuoneeseen Ei kahvia. Kun en juo kahvia aamuisin. Kävelee takaisin huoneeseensa. Kohta uudelleen kahvihuoneeseen. Ei vieläkään kahvia. Puhisee, kolistelee kuppeja, ja marssii huoneeseensa. Tasan klo 09.00 tulee yksi työkaveri, joka laittaa kahvin tippumaan. Miespuolinen kollega huokailee, että "No saahan sitä kahviakin sentään". Vink vink.
En muuten keitä sitä kahvia edelleenkään. Keittäis ite, mutta kun ei pysty. Tulen mielihyvin aamuisin aikaisin töihin, kun saan kuunnella aamun eka tunnin sitä puhinaa, kolistelua ja huokailua. Juon kupillisen iltapäivätauolla, mutta se ei tarkoita sitä, että olen velvollinen keittämään aamulla klo 7.30 yhtään mitään. Muutenkin ihan tyhjät housut koko äijä. Niin saita, että joutuu kerran vuodessa talon pikkujouluissa väijymään koko illan, että kuka on lähdössä taksilla edes samaan suuntaan sen kanssa, että pääsee siivestämään samaan matkaan. Sillä menee koko ilta siinä, ja järkytys oli kamala, kun eräs viaton ehti kerran lähteä taksillaan vaikka hyvin tiesi, että Tane asuu samalla suunnalla ja olis halunnut jakaa taksn.(=lue: ajaa pummilla mukana).
Kommentit (87)
Haloo, eikö se voi keittää ne kahvit, joka sitä ensiksi haluaa?
Minkähän takia yleensäkään naispuolisia ihmisiä palkataan työpaikoille, jos eivät edes kahvia pysty keittämään? Kannattaisi keittää sitä kahvia, jos yhtään olet kiinnostunut työkavereidesi hyvinvoinnista ja oman työpaikkasi säilymisestä.
Kyllä se keittää kahvit, jota tekee kahvia mieli, ei voi olla näin vaikeaa. Tane on ilman kahvia niin kauan kunnes töihin tulee se, joka haluaa niin paljon kahvia, että keittää sitä. Tane jää ilman, jos hän olisi ainoa kahvinjuoja. Tai keittää ihan itse itselleen.
En keitä, kun ei se mulle kuulu. En tosiaankaan siis keitä! Tiedoksi vaan.
Vierailija kirjoitti:
Meillä yksikertaisesti se joka on ensin töissä keittää kahvia, vaikka ei sitä itse juokkaan. Se on muiden huomioon ottamista!
Ja sukupuolten välinen sota on valmis. Nainen ei keitä kahvia, koska on nainen ja mies ei keitä kahvia, kun on naisia...
Joo se onkin mukava, kun minä 6:30 tulen toimistolle ja laitan kahvit, joita en juo. Ja sitten ysin aikaa kaadetaan se pois ja keitetään paremmat kahvit. Olen poikkeuksetta tunnin pari yksin toimistolla.
No hyi helvetti. Mun entinen työkaveri, myöhemmin pomo sanoi ekan kerran nähdessään, että käypäs tyttö keittämässä kahvit. Olin 27. Sanoin, että keitä itse kahvisi. Sen jälkeen alkoikin sitten pyydellä treffeille ja, kun en suostunut, alkoi julkinen nöyryytys ynnä muu "kiva".
En minäkään keitä, kun en juo. Oon sanonut miehille, että jos haluavat, voivat keittää, mutta eivät saa aikaiseksi. Sitten käyvät katsomassa päivästä toiseen ja toteavat ettei sitä ole. Tätä jatkunut jo pari vuotta. Mulla ei lue työsopimuksessa, että kahvikeitto kuuluisi hommiini. Jos joisin itse, keittäisin kyllä joskus, mutta en siltikään aina.