Millainen ihminen sanoo kovaa treenaavia ihmisiä mielenvikaisiksi?
Kommentit (25)
Toi on vanha käsite. Paljon kuulee eri ihmisiltä saman. Monet tuntuvat ajattelevan että ne jotka satsaavat vain yhteen asiaan unohtaen muun elämisen ovat ns. yksinkertaista porukkaa. Kyllä niitä varmasti on siinä seassa. Jotka jaksavat yhtä ja samaa koko ajan vaan treenata. Itse tiedän kouluajoilta kovasti treenaavia esim. hiihtäjiä joita ei neroiksi voida luokitella. Mäkihyppääjät ovat hyvä esimerkki niinkuin Nykänen. Monet eivät pidä häntä ruudinkeksijänä oikein. Treenaaminen vaatii paljon kärsivällisyyttä niinkuin lehmän hermot ja siksi ehkä näkyy eritoten.
Ap, millaisesta tai mistä treenauksesta on kyse? Itselläni on nyt tenttiin treenaus menossa ja tuskin kovin mielenvikainen olen ainakaan vielä, vaikka töitä teettääkin.
Taiji voi olla kovaa treeniä, jos treenaa taijia kovaa. Voihan se tavallinenkin taiji olla kovaa esimerkiksi 80v mummolle...
Nyt vähän älyä keskusteluun.
No vaikea sanoa, jos ei saa mitään tietoa siitä ihmisestä, jonka treenaamista kys. henkilö on arvostellut mielenvikaiseksi. Koska kyllä monet treenaavat aika mielenvikaisesti, sen verran olen ehtinyt jo liikuntaa erilaisissa paikoissa harrastaa, että kaikenlaista olen tullut nähneeksi. Ihan päällimmäiseksi mieleen tulevat varmasti lähes joka salilla käyvät anorektikot, jotka tekevät isoimmilla painoilla ja punnertavat venyttelyjen ajan. Tai muutama tuttuni, jotka ovat rikkoneet itsensä kunnolla, kun eivät ole malttaneet parannella itseään vammoista.
Ihmiset, jotka treenaavat mielenvikaisesti, harvoin myöntävät, että heillä on ongelma.