Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Käviköhän Laamaska neuvolassa raskautensa aikana?

Vierailija
20.03.2013 |

Tunnustan, että tää Eerikan tapaus vaivaa. Osaksi siksi, että uskon nähneeni tuon Laamaskan v. 1997 Las Vegas -nimisessä bingossa. Olin kesätöissä siellä, ja muista ton näköisen naisen. Nimikin oli Sirpa. Äänikin on sama, ja tuommoinen reippaan karski olemus. Touko piti karaokea 2000-luvulla paikallisessa kaljabaarissa, siitä olen ihan varma. Ja bingossa se ämmä, joka todennäköisyydellä oli Laamaska, oli epäkohtelias, vaativainen, huonotuulinen ja uhkaava.

Jäin miettimään tuota raskautta. Jos lapsi on syntynyt syksyllä, toukokuun alussa raskaus ainakin lähestyi puoltaväliä. Käviköhän Laamaska neuvolassa? Senhän voisi tarkastaa terveyskeskuksen tiedostoista. On ollut kirjoilla Mellunmäessä. Jos on käynyt, ja Touko on ollut mukana, se olisi todiste siitä, että Touko tiesi ämmän oikean identiteetin. Jos noissa Laamasen aiemmissa raskauksissa on yhtään perää (tossa iässä keskenmenot on varmaan aika yleisiä), on varmaan käynyt silloinkin neuvolassa. Ja jälleen jos T on ollut mukana, on pakosti tiennyt, että muija on Sirpa.

Keskenmenon jälkeenhän on käytävä lääkärissä varmistamassa, ettei kohtuun ole jäänyt mitään. Muuten tuloksena voi olla tosi paha tulehdus. Tosin voi olla, ettei Sirpa ole käynyt lääkärissä eikä neuvolassa, tekaistulla identiteetillä ei hoitoa saa, joten ihan Laamaskana on joutunut asioimaan, jos on siellä käynyt. Kirjoillahan se on ollut Mellunmäessä kaverinsa asunnossa, joten posti on varmaan tullut sinne.

Ja muuten: nyt kun vauhtiin pääsin. Pakkohan sillä on ollut olla lompakossaan Kela-kortti, ajokortti, kirjastokortti, pankkikortti ym. Ja niissä Laamasen nimi. Harvoinhan aikuiset menee toistensa lompakoille, mut eikö toi Laamaska esim. maksanut koskaan kortilla kaupassa, jolloin T olisi siitä nähnyt nimen? Jossainhan joutuu vielä kirjoittamaankin nimen tositteeseen, kun kortilla maksaa. Maksoiko T aina kaiken?

Ettei vaan olisi Eerikan koulunkäynti ja lukemaan oppiminen ollut uhka jokipossulle. Lapsen vikkelät silmät näkee helposti juuri tuommoisia juttuja. Tämäkö on syynä sille, että homma räjähti ihan käsiin, kun lapsi aloitti koulun? Jos Eerika joskus kävi Laamaskan korupussilla, hän ehkä kurkkasi joskus lompakkoonkin. Ja näki jotain, mitä ei olisi saanut.

Tuosta korupussilla käymisestä (jos se edes on totta) oli rangaistuksena lapsen kynsien lakkaaminen ja itkevän lapsen kuvaaminen. Mä ihmettelen aidosti, mitä tuon näköinen ämmä tekee koruilla ja kynsilakalla. Kaunistuukin ihan TOOOOSI paljon, kun lakkaa kyntensä ...

Kommentit (4)

Vierailija
1/4 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/4 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko missään lukenut miksi nainen oli asunnoton?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/4 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja mä ihmettelen, miksei kukaan täälläkään aiemmin hoksannut että rva oli paksuna murhan tapahtuessa. Tiedossa kuitenkin oli, että hän oli käynyt yöllä wc:ssä.

Tosin tuon ikäisellähän saattaa jo olla muutenkin "rakkovaivaa"...

Vierailija
4/4 |
21.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon koko ajan ajatellu että T&S oli panemassa ja siksi nousivat, T tupakalle ja S vessaan. 

En usko että on missään neuvolassa käynyt. Tarkkihan sanoi ettei Sirpa saanut normaalejakaan asioita hoidettua.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme kaksi