Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuinka moni erotetaan Helsingin sosiaalitoimesta Eerika-casen takia?

Vierailija
05.03.2013 |

Ei paljn suurempaa virkavirhettä voi tehdä kun tuo organisaatio on tehnyt. Jos on tehty kymmenen valitusta ja silti lapsi annetaan vaan kidutettavaksi sen takia kun akka sattui olemaan kaupungilla töissä niin päitä vadille PRKL ja HETI! Tämä prkleen sossuyhteskunta on just tälläinen, ei mitään vastuuta mitä tehdään ja työt ja palkka sen kun vaan jatkuu.

Kommentit (36)

Vierailija
21/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:51"]

Ei se äitipuoli ollut enää missään kaupungilla töissä. Oli ollut joskus potilasemäntänä, mutta saanut potkut kun oli varastanut potilaiden rahoja. Oli työtön luuseri, joka esitti ranskalais-marokkolaista lääkäriä, jolla on vastaanotto Ranskassa, ja isä ja sossut uskoi!

Isän äiti eli mummo oli Askolan kunnan sosiaalijohtaja, jonka vastuulle kuului mm. kunnan lastensuojelu. Oli auttanut isää mm. saamaan äidiltä huoltajuuden.

Tätä on lastensuojelun ihan turha selittää millään resurssipulalla. Siitä lapsesta on ollut yli 500 sivua tekstiä siellä, tuttu tapaus. Kun palautettiin isälleen sieltä huostaanottokodista, päätettiin antaa isälle vielä mahdollisuus kokeilla vanhemmuutta! Joo, hyvinhän tämä kokeilu päättyi! Ja vaikka tämän kokeilun aikana tehtiin ainakin 11 lastensuojeluilmoitusta eri tahoilta, ei mikään näistä johtanut mihinkään toimiin, jotta tämä kokeilu voitaisiin lopettaa. Todellakin päitä vadille nyt. Jonkun täytyy näin rankasta virheestä kantaa vastuu.

[/quote]

Täysin samaa mieltä. Minkä nimisiä sossuämmiä siellä oli mukana tässä projektissa? Onko nämä jossain julkisissa asiakirjoissa tai oikeuden pöytäkirjoissa. On suorastaan hävytöntä jos nuo saavat jatkaa viroissaan, helvetin kaukana oikeusvaltion periaatteista. Onko tuosta aloitettu edes mitään tutkintaa vai saako Suomessa viranhaltija tehdä oikeastaan ihan mitä vaan ja milloin vaan?

 

Vierailija
22/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:11"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:55"]

Ei paljn suurempaa virkavirhettä voi tehdä kun tuo organisaatio on tehnyt. Jos on tehty kymmenen valitusta ja silti lapsi annetaan vaan kidutettavaksi sen takia kun akka sattui olemaan kaupungilla töissä niin päitä vadille PRKL ja HETI! Tämä prkleen sossuyhteskunta on just tälläinen, ei mitään vastuuta mitä tehdään ja työt ja palkka sen kun vaan jatkuu.

[/quote]

Ymmärrän että av-mamman on sitä kovin vaikea tajuta, mutta alalla, jossa kärsitään kroonisesta ja vaikeasta työvoimapulasta erityisesti pätevien työntekijöiden suhteen, ei voida mitään kovin näyttäviä potkuja jaella edes tällaisessa tapauksessa. Varsinkin kun yksittäisen työntekijän/yksittäisten työntekijöiden osoittaminen sieltä rivistä voi olla varsin vaikeaa.

Olisihan se joo kiva saada niitä päitä kivasti vadeille. Sitten voisi vaan sej jälkeen olla vielä kymmenen kertaa paskempi tilanne työntekijöiden suhteen. 

 

[/quote]

Eikö sulla ole töitä siellä sujatyöpaikassasi vai miten sinulla on aikaa kirjoittella tänne tälläistä sontaa? Toivottovasti et ollut mukana Eerikaa tappamassa, minusta teitä voi ihan hyvin syyttää kuolemantuottamuksesta ja linnaa päälle!

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:39"]

No en ole sossuyhteiskunnasta samaa mieltä, muuten kyllä. Pihalle koko jengi lastensuojelusta ja päteviä tilalle. Suhteilla saa kiduttaa viatonta lasta ja murhata.

[/quote]

 

Eihän nyt kukaan hullu yliopistokoulutettu mene tekemään paskapalkalla duunia, jossa näkee suunnatonta kärsimystä ja hätää, mutta ei ole rahaa auttaa ja jos parhaasi yrität, sut kivitetään kuitenkin.

 

Helppo huudella resurssien ja pätevien perään kun niitä ei ole eikä tule. Äänestäkää oikein, sillä nämä asiat menee eteenpäin. Eikä mitään kuseniina-ritsardsoneja.

Vierailija
24/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulen, että ongelmana oli tämä: Eerikan äiti oli leimattu sossujen taholta juopoksi ja sen jälkeen kaikki mitä Eerikan äiti kertoi lapsestaan ja hänen kohtelustaan oli sossujen mielestä valhetta.

Tämä on hyvin yleinen virhe jota lastissossut tekevät, eli kun toinen vanhempi on leimattu huonoksi niin sen jälkeen toisen vanhemman virheitä ei katsota samojen lasien läpi. Sossujen papereissa vain Eerikan äiti oli huono vanhempi ja isä taas "sai kaiken anteeksi".

Toinen ongelma oli, että Eerika ei koskaan kertonut huonosta kohtelustaan mitään. Miksi sossut eivät ymmärtäneet, ettei peloiteltu lapsi uskalla kertoa hädästään. Se on aina hyvä merkki kun lapsi uskaltaa kertoa ongelmistaan. Pahimmat ja kidutetuimmat tapaukset eivät nimittäin puhu.

Vierailija
25/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 15:44"]

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:17"]

Helvetti se siitä ajasta ole kiinni...Itse alalla työskenneellä voin todeta, että ammattitaitoisen sossun olisi kyllä jo tuosta las.ilmoitusten määrästä pitänyt nähdä tilanne. Ja vtu tätä tilanetta voi epäpätevillä sossuilla selittää...Joskus kuule niillä on parempi silmä tällaisiin asioihin,koska tietävät ehkä tosielämästä enemmän ja osaavat lukea lasta paremmin kuin akateemisessa maailmassa kasvaneet yleensä kultalusikka suussa syntyneet sossut....

 Hänellä oli paikka tulossa sijoituslaitoksessa. Ei kukaan työntekijä voi ottaa lasta kotiinsa, siitähän metakka olisi syntynyt.

Kiireellinen sijoitus on keksitty ja se tapahtuu välittömästi ja vielä helpommin jos lapsi on jo ollut sijoitettuna!!!! Lisäksi ilmoituksia tullut useita sijoituksen jälkeen ja niihin olisi tullut puuttua vielä herkemmin, koska lapsi jo ollut sijoitettuna. Tässä tapauksessa eiu ole kuule yhtään mitään puolusteltavaa sossujen toiminnassa prkl!!!!

 

Vierailija
26/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkään en saa mielestäni pikkutyttöä joka annetaan isälle, jolla on jo rikostuomio lapsen 14v:n tytön hyväksikäytöstä.Käyttikö hyväksi myös Eerikaa ? Ehkä se osataan tutkia .Toivottavasti pariskunta joka teki kauheudet pysyy eristyssellissä koko elämän NELOSTEN SYNTYMÄÄ ODOTELLEN. Pettynyt ,toitotetaan kaiken aikaa lapsen edusta , itselläni on kokemusta, kuinka väärin sanaa LAPSEN ETU KÄYTETÄÄN.Nuoren pojan äiti joka taisteli saadakseen lapsensa takaisin,huostaanotto SAIRAUDEN TAKIA, ei viinan eikä minkään muunkaan päihteen takia.Mies kuoli neljä vuotta sitten ja itselleni tuli kova huoli, että jos sairastun niin ,viedäänkö taas huostaan joten hankin tyttärelleni oheishuoltajuuden, poika pääsisi isosiskon luokse eikä mihinkään laitokseen...Eerikan tapaus on uskomaton mutta tosi.Sana LAPSEN ETU oli  KAIKILTA kateissa,jotka olisivat voineet vaikuttaa asiaan.Piiri pieni pyörii ja tuloksena pienen tytön EERIKAN murha.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
27/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hellsinskin virkanaiset ovat jumalan asemassa. Heitä ei saa torua eikä irtisanoa.

Vierailija
28/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilenhän se joku Helsingin lastensuojelun päällikkö oli sitä mieltä, että mitään he eivät olisi voineet tehdä toisin joten mitään muutoksia toimintaan ei ole tehty Eerikan kuoleman jälkeen.

Kas kun ihan maallikollekin tulee useita toimenpiteitä mieleen, mitä olisi voinut ja olisi pitänyt tehdä toisin. Ihan vaan esimerkiksi tavata ja tarkistaa lapsi, josta tehdään jatkuvasti ls-ilmoituksia, joissa epäillään pahoinpitelyä. Sen sijaan on istuttu porukalla kahvilla ja päätetty seurata tilannetta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
29/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tää juttu kuolee jargoniin "resursseja ei osattu kohdentaa", "puuttui kokonaiskuva", "perheiden tukeminen on ensiarvoisen tärkeää" jne.

Se selvitystyökin oli täyttä sanahelinää. Olisi tarvittu vain yksi viranhaltija, joka olisi välittänyt lapsesta, hänen hyvinvoinnistaan.

Kaupan kassa olisi varmasti saanut potkut töistään, jos hänestä olisi tullut 10 valitusta eri tahoilta. Luulen, että 5 olisi riittänyt.

Vierailija
30/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="12.06.2013 klo 15:13"]

Eilenhän se joku Helsingin lastensuojelun päällikkö oli sitä mieltä, että mitään he eivät olisi voineet tehdä toisin joten mitään muutoksia toimintaan ei ole tehty Eerikan kuoleman jälkeen.

Kas kun ihan maallikollekin tulee useita toimenpiteitä mieleen, mitä olisi voinut ja olisi pitänyt tehdä toisin. Ihan vaan esimerkiksi tavata ja tarkistaa lapsi, josta tehdään jatkuvasti ls-ilmoituksia, joissa epäillään pahoinpitelyä. Sen sijaan on istuttu porukalla kahvilla ja päätetty seurata tilannetta.

[/quote]

Ja juhlittu äitienpäivää :(

Ottaa päästä, kun ajatten että jollain on ollut tapaus pöydällään, joku on nähnyt kaikki valitukset ja faktat. Jollain on ollut pokkaa odotella, että lasta pahoinpidellään vielä ehkä toisenkin kerran. Voikohan nämä ihmiset enää koskaan viettää äitienpäivää ajattelematta Eerikaa. Toivoisin melkein, että eivät

 

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
31/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noh, Helsingin lastensuojelua läheltä nähneenä en ihmettele tapausta ollenkaan. On aika järkyttäviä työntekijöitä siellä töissä. Mistä lie muropaketista onkineet ammattitaitonsa? En ole ollut asiakkaana Helsingissä (toisessa kaupungissa kylläkin kun olin lapsi), mutta läheltä pääsin seuraamaan toista tapausta.

Vierailija
32/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on valitettavasti totta , meidän tapauksessa he kyllä saivat jonkinlaisen huomautuksen ja olivatkin huolissaan, että ettehän enää ota yhteyttä läntisen alueen hallinto-osastoon mikä nykyään toimii Kallion virastotalossa.Meidän pelastava enkeli oli Suvi Lepoluoto hallinto-osastolta.KIITOS ...kuuluu hänelle, että poika on saanut kasvaa kotona jo 12 vuotta eikä jossain laitoksessa . Puoli vuotta ja poika on täysi-ikäinen nuori mies .Kokemukset lasten suojelusta ovat PAINAJAISTA varmasti niin kauan kuin elän.Tämä Eerikan tapaus ja sosiaali/lastensuojelun edesottamuksista liippasi niin läheltä omia kokemuksia joten kaikki  nousi pintaan ja oli pakko ottaa osaa kirjoitteluun vaikka meillä oli toisinpäin niin inokkaasti oltiin viemässä pois omasta kodista,että TOSIASIOILLA ei ollut väliä mutta onneksi KAIKKI ON NYT KUNNOSSA . JOKAINEN  HUOSTAANOTTO JOKA on LAPSEN ETU ja SUOJELEE LASTA on hyvä asia,kun muistetaan ja otetaan huomioon TÄMÄNHETKINEN TILANNE eikä se mistä lähdettiin liikkeelle.HUOSTAANOTTOON on syy / minun sairastuminen , mutta he eivät KATSONEET  ympärilleen , että huostaanoton syy oli poissa ja pojan voisi antaa kotiin .MITÄÄN MUUTA VAIHTOEHTOA EI OLLUT KUIN OTTAA HYVÄ TUOMARI joka laatisi paperit ja saisi asiat HYVÄÄN JÄRJESTYKSEEN ja lastensuojelun ymmärtämään ETTÄ NYT TAPAHTUU VÄÄRYYS LASTA JA VANHEMPIA KOHTAAN.346

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
33/36 |
12.06.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkäpä se syyllinen on atk-järjestelmät, jotka ei anna kaikkien toimijien katsoa tietoja. Poliisi ei näe lastensuojelun kertomuksia, lastensuojelu ei näy sairaalan potilaskertomusta.

Sama hommahan se on kaikilla terveyspalvelujen käyttäjillä, jos käyt yksityiseltä lääkkeitä sairaala tai lääkäri ei näe niitä tietoja. Kotihoito ei näe kah-jaksoilta tietoja asiakkaistaan jne jne.

Sitten kun töissä on sijainen ei tieto kulje senkään vertaa. Sossussa ilmeisesti on ylityöllistettyjä tekijät, jos yhdellä on liian monta asiakasta niin kenen on syy? Ylimmän johdon.

Vierailija
34/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietitäänpä nyt, miksi Eerika joutui helvettiin. Äiti joi liikaa ja meni myöhään..vei lapsen varavaarille kun oli ottanut. Ilkeä naapuri tietenkin soittaa sossuille  ja SILLOIN KYLLÄ RESURSEEJA RIITTI OTTAA PIKKUINEN HETI POIS TOMMOISESTA PAHEEN PESÄSTÄ.

 

Tyttö riistettiin huostaan ja heitettiin isälle .Ilmoja alkoi sadella toimistoon jo syksyllä, mutta nyt resursseja ei enää ollutkaan huolehtia siitä, että lapsi on saanut turvallisen kodin ja hän siellä viihtyy. Ei mitään tarkastuksia tehty vaikka lapsesta 500 sivua raporttia.

Nyt kun kuullaan vielä miten törkeää pahoinpitely on ollut ja pitkäkestoista se nyt on ihan varmasti lapsesta näkynyt.

Mutta kukaan ei sossuista mennyt tarkistamaan asiaa..ei vaikka rehtori koulusta todistaa mustelmista. Tyttö on lain saamin oikeuksin otettu äidiltä ja siiretty isälle. Vain viranomaiset voivat puuttua tilanteeseen...viranomaisilla on kaikki valta päättää tytön elämästä..ja tässä tapauksessa myös tytön helvetillisetsä kidutuksesta ja kuolemasta.

 

KUN ON VALTA ON MYÖS VASTUU JA SIKSI TÄSTÄ VIRKAVELVOLLISUUDEN RÄIKEÄSTÄ RIKKOMUKSESTA PITÄÄ SAADA TUOMIO AINAKIN ESIMIEHELLE JA EERIKAN ASIOITA AJANEELLE SOSSULLE. MIETTISIN MYÖS TAPAAMISVALVOJAN TEKEMISIÄ. HÄN NÄKI EERIKAN HÄDÄN, MUTTA EI TOIMINUT:VAAN JÄI ODOTTAMAAN vaikka äiti pyysi tekemään ilmoituksen.

 

EN haluaisi olla yhdenkään näiden ihmisen nahoissa. Elämässä ei voi tehdä mitään hirvittämpäää 'mokaa' kuin tämä. Näkisin unia pienestä Eerikasta tukehtumassa ruumis mustelmilla koko loppuelämän.

 

Niin jos ei näillä sossuilla ole sama moraali kuin noilla dopingin käyttäjillä..kaikki kielletään systemaattisesti ja siiretään vastuuta..

 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
35/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:17"]

Helvetti se siitä ajasta ole kiinni...Itse alalla työskenneellä voin todeta, että ammattitaitoisen sossun olisi kyllä jo tuosta las.ilmoitusten määrästä pitänyt nähdä tilanne. Ja vtu tätä tilanetta voi epäpätevillä sossuilla selittää...Joskus kuule niillä on parempi silmä tällaisiin asioihin,koska tietävät ehkä tosielämästä enemmän ja osaavat lukea lasta paremmin kuin akateemisessa maailmassa kasvaneet yleensä kultalusikka suussa syntyneet sossut....

[/quote] Hänellä oli paikka tulossa sijoituslaitoksessa. Ei kukaan työntekijä voi ottaa lasta kotiinsa, siitähän metakka olisi syntynyt.

Vierailija
36/36 |
05.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä SItten on hätäsijoitus. Vielä viimeisinä päivinä sossu sai hälyyttäviä viestejä rehtorilta jne ja silti asiaa ei jumalauta tarkistettu ihan paikan päällä.

Menty katsomaan tyttöä ja onko sillä niitä mustelmia jne. ..MIKSI SOSSUT EI TARKISTANUT LAPSEN TILANNETTA.

Ei voi mennä tommosen paskaselityksen taakse kun tytöllä oli paikka vetämässä.  Paikka vetämässää NIIN paikka hautausmaalla. Näine i voi kukaan jäkevä ajatella, jos jo pitkän aikaa on tytöstä tullut hälyyttäviä ilmoja ei vaan voi.

KUKAAN EI YKSINKERTAISESTI VÄLITTÄNYT EERIKASTA SE ON TOTUUS. KUKAAN EI VIITSINYT LÄHTEÄ PERJANTAINA TYTTÖ ENÄÄ HAKEMAAN KOTOA VAAN MENI MIELUUMMIN OMAAN KOTIIN VIETTÄMÄÄN ÄITIENPÄIVÄN VIIKONLOPPUA.

Sossu unohti Eerikan ja ajatteli palata asiaan sitten maanataina...voi v..tu sanon minä.

 

 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän kuusi