Järkytyin syvästi tuosta Eerikaa koskevista tiedoista, ihan kamalaa:(
Olen työpaikalla ja tekisi mieli oikeasti itkeä ja huutaa että miksi näin joku tekee lapselle? Miksi ikinä menin avaamaan ja lukemaan nuo otsikot tuosta sairaasta ja sadistisesta lapsen murhasta. Mitä helvettiä, miten ihmeessä ihminen voi olla noin sairas?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030516746522_uu.shtml
Nuo ihmiset pitäisi tappaa. Kuvottavaa pohjasakkaa. Minua ei liikuta pätkääkään millaista kohtelua nuo ihmiset ovat itse mahdollisesti lapsuudessa saaneet itse osakseen. Minulla on olo että minua ei edes ahdistaisi nähdä heidän kuolevan samalla sairaalla tavalla kuin tuo tyttörukkakin.
Tällaista sitten. Kiitos kun sain avautua. Ja vielä että hyi kamala minkälaisia ihmisiä.
Kommentit (35)
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 17:22"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 15:33"]
Niin pohjattoman surullista. En keksi mitään sanottavaa tai mitään rangaistusta, mitään uhkausta tai lohdutusta mikä auttaisi. Ei sillä ole mitään väliä, mitä noille murhaajille tapahtuu. Pahin tapahtui jo, eikä mikään kuitenkaan muuta sitä.
[/quote]
Jaksuhalit sulle hei, sinähän tässä raukka olet kärsinyt!
Tämä on kyllä niin oksettavaa, av-mammat vetää itselleen huomiota toisen kärsimyksellä:...
[/quote]
Kaikenlaisia tunteitahan tämä tapahtuma herättää. Toisilla auttaa ahdistukseen ehkä tuo että ajattelee ettei asia kosketa mitenkään itseä tai että voi vain olla kaikille vihainen, jopa täysin ulkopuolisille kommentoijille. Harva noita uutisia pystyy varmasti lukemaan ilman että jokin tunne herää.
Jaksuhalit ittelleskin. Taidat sinäkin niitä vähän kaivata.
En tarvitse jaksuhaleja, sillä en ole niin itsekeskeinen että kuvittelen tämän koskevan minua. Koen lähinnä mässäilyksi ja irvokkaaksi sen, että te täällä muka niin surette täysin tuntematonta ihmistä, ilmaan mitään kunnioitusta vainajaa tai tämän omaisia kohtaan. Te haluatte vain kokea itsenne tärkeäksi, aito järkytys antaisi teille hieman häveliäisyyttä toisen ihmisen kärsimystä kohtaan.
Vielä lisäyksenä kaikkeen edelliseen: kuvottaa se lastenvalvoja-isoäiti joka on takuulla jotakin nähnyt. Ja varmaan suojellut poikaansa...
Paskakasat! Toivotaan, että tulevaisuus (jos sellainen on) on mahdollisimmat kurja ja vankikaverit mukavia.
Asiaan puuttui koulu, naapurit tekivät ls-ilmoituksia ja soittivat poliisin paikalle. Asian käsittely oli kesken käräjäoikeudessa, ja silti sossu antoi tytön takaisin isälleen. Tässä tapauksessa sossu pitäisi saada oikeuteen avunannosta rikokseen.
Kun kouluissa ammuskeltiin niin se oli tragedia vailla vertaa. Mutta kukaan ei ole myöskään tehnyt mitään todellista koulukiusaamisen lopettamiseksi kunhan puhuvat. Niin kauan kun uhri on syyllinen kiusaamiseen ei mikään muutu. Samoin on tämän asian kanssa. Sossut eivät tartu toimeen kun eivät ota vakavasti ja samaan aikaan tehtaillaan turhia ls:ilmoituksia. Suurinpiirtein aiheesta: lapset olivat keskenään puoli minuuttia!
On eri asia kietoa teini rauhoittumaan rullan sisälle ettei vahingoita itseään tai muita kuin teipata/hakata/tukehduttaa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:22"]
Nuorisokodeissa paketoidaan rimpuileva nuori mattorullaan, ajatelkaa, lastensuojelulaitos toimii samoin kuin murhaajat.
Nimi. nähnyt mitä se on
[/quote]
Kauhistelkaa nyt oikein urakalla! Miltähän Eerikan äidistä tuntuu? Hänhän on sentään elossa.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:35"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:30"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:27"]
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 13:14"]
Anteeksi nyt vaan, olen lämmin ja empaattinen ihminen, välitän läheisistäni ja ihmiskunnasta sekä kannatan eläintensuojelua. Siltikään tämä Erika-uutisointi ei nosta minussa sen kummempia tunteita; onhan se surullista ja järkyttävää mutta kyllä mä työni pystyn hoitamaan ilman sen kummempia tunnekouhuja.
Teille, jotka vaaditte kidutusrangaistuksia. Suomi on länsimainen demokratia, eikä sen oikeusperiaatteisiin kuulu "silmä silmästä". Niin se vain on. Samalla kun se voi tässä tapauksessa vaikuttaa epäreilulta, sillä myös suojellaan viattomia kansalaisia valtion pakkovallalta. Uskokaa pois, se on loppujen lopuksi paras ratkaisu.
[/quote]
Ja siksikö tämä ei saisi muissakaan herättää tuntemuksia, siis vouhotusta, kuten asian ilmaisit? Minusta ihminen on kuollut jos ei kykene tuntemaan sääliä ja surua, silloin peli on jo menetetty jos ei toisen ihmisen surkea kohtalo enää kosketa. toivottavasti en koskaan muutu kaltaiseksesi vaan toivon että säilytän tunteeni vaikka kuinka pitkään eläisin ja vaikka kuinka paljon kauheuksia joutuisin lukemaan/näkemään. Minusta ihminen on ihminen juuri tunneälynsä vuoksi.
[/quote]
Puuh. Niinkuin varmaan jo luit aiemmin, mielestäni tämä juttu on järkyttävä ja olen välittävä ihminen. En mikään tunteeton ruumis. Sinulla ilmeisesti on kaksi ääripäätä; joko olla kylmä ja kuollut tai sitten suu vaahdossa riehua jossain keskustelupalstalla? Teetkö mitään lähiympäristösi elinolojen parantamiseksi? Teetkö vapaaehtoistyötä vai keskitytkö vaan täällä netissä syyttelemään yhteiskuntaa ja vaatimaan kidutusrangaistuksia (eli alennat itsesi murhaajan kanssa samalle tasolle)?
[/quote]
Olen vastannut vain kerran tätä tapausta käsitteleviin ketjuihin, onko se vaahtoamista? Eikö saa tuntea kiukkua ja vihaa ja kertoa siitä netin keskustelupalstalla? En ole kidutuksesta missään mitään puhunut. Ja kyllä, olen sitä mieltä että rangaistus pitäisi tästä olla todella kova, kuolemanrangaistus olisi aivan sopiva.
Vapaahetoistyötä en tee, toimin kyllä äitinä lapselle jonka oma äiti on hylännyt. Riittääkö tämä että saan kertoa netissä mielipiteeni?
[/quote]
Kerrot olevasi tunteva ihminen. kuolemanrangaistuksen tai muulla tavoin toisen ihmisen kuoleman toivominen ei kovin korkeaa tunneälyä (=ihmisyyden tunnusmerkki) osoita. Minun mielestäni siis.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 11:53"]
Olen työpaikalla ja tekisi mieli oikeasti itkeä ja huutaa että miksi näin joku tekee lapselle? Miksi ikinä menin avaamaan ja lukemaan nuo otsikot tuosta sairaasta ja sadistisesta lapsen murhasta. Mitä helvettiä, miten ihmeessä ihminen voi olla noin sairas?
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2013030516746522_uu.shtml
Nuo ihmiset pitäisi tappaa. Kuvottavaa pohjasakkaa. Minua ei liikuta pätkääkään millaista kohtelua nuo ihmiset ovat itse mahdollisesti lapsuudessa saaneet itse osakseen. Minulla on olo että minua ei edes ahdistaisi nähdä heidän kuolevan samalla sairaalla tavalla kuin tuo tyttörukkakin.
Tällaista sitten. Kiitos kun sain avautua. Ja vielä että hyi kamala minkälaisia ihmisiä.
[/quote]
No jos Eerika olisikin selvinnyt tuosta kohtelusta hengissä, mutta joutunut kokemaan sitä vuosikausia, millainen äiti hänestä teidän ajatuksissanne olisi voinut tulla?
Välittävä ja rakastava ja empatiaan kykenevä?
Ihmisellä on tapana toistaa oppimiaan käyttäytymismalleja, vaikka ei sitä haluaisikaan. Missä kohtaa ihminen muuttuu vain pahaksi ja mihin asti on saamansa kohtelun uhri?
Ei sillä, en tiedä millaisia ovat nämä Touko ja Sirpa taustoiltaan, kyllähän jotkut onnistuu kasvattamaan noin kylmiä ihmisiä myös sillä, että ei koskaan kasvata lapsiaan tuntemaan empatiaa vaan aina vaan tavoittelemaan omaa etua ja mielihyvää. Ja näitä vanhempia on nykyään enemmän ja enemmän.
Niinpä. Mä päätin eilen, että tänään en avaa yhtäkään uutisotsikkoa asiaan liittyen enää.. ja arvaa vaan mitä menin tekemään ekana herättyäni. Kylläpä siinä meni hetki ennen kuin pystyin sen uutisen jälkeen aamupalan nauttimaan. Vittu, mitä ihmishirviöitä! Enää en lue, en en en en! Täällä tätä tuskaa puran kuten muutkin. Aivan kamalaa tapaus.
Kuolemantuomio on niille liian armollista, vankilan yleisosastolle ja vuosikymmeniksi. Antaa maistaa omaa lääkettään.
Niin pohjattoman surullista. En keksi mitään sanottavaa tai mitään rangaistusta, mitään uhkausta tai lohdutusta mikä auttaisi. Ei sillä ole mitään väliä, mitä noille murhaajille tapahtuu. Pahin tapahtui jo, eikä mikään kuitenkaan muuta sitä.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:43"]
Tuollainen kohtelu on näkynyt kyllä koulussakin. Ongelmana vain on että kukaan ei välitä.
Likainen, haiseva,outo,ei meidän lapset saa leikkiä Eerikan kanssa eikä ope saa määrätä häntä minun kullannuppuni pariksi.Opettaja hyljeksii tällaista lasta. On niin paljon kivempaa olla akateemisten vanhempien ylikasvatetun lapsukaisen opettaja.
Jospa me alamme tämän taivastelun sijaan vilkuilemaan ympärillemme ja havainnoimaan asioita.Ei laiteta ovea nenän edestä kiinni tällaiselle lapselle vaan ollaan hänelle se aikuinen joka häneltä puuttuu.Ehkä joku Eerika jossain voisi pelastuakin.
[/quote]
älä puhu p*skaa. Kouluhan oli tehnyt lapsesta lastensuojeluilmoituksia. Ilmeisesti et ymmärrä, ettei opettaja voi kuitenkaan ottaa lasta kotiinsa.
Urani aikana (17 vuotta opena) en ole koskaan törmännyt tilanteeseen, että haisevaa, likaista, huonoista oloista tulevaa lasta syrjittäisiin opettajien taholta. Opettajat tekevät paljon työtä kulissien takana, siitä ei vain voi puhua (vaitiolovelvollisuus). Ja valitettavasti opettajakin on vain pieni pelinappula koneistossa, joka ei pysty paljoa vaikuttamaan vaikka kaikkensa tekisikin.
[quote author="Vierailija" time="05.03.2013 klo 12:43"]
Tuollainen kohtelu on näkynyt kyllä koulussakin. Ongelmana vain on että kukaan ei välitä.
Likainen, haiseva,outo,ei meidän lapset saa leikkiä Eerikan kanssa eikä ope saa määrätä häntä minun kullannuppuni pariksi.Opettaja hyljeksii tällaista lasta. On niin paljon kivempaa olla akateemisten vanhempien ylikasvatetun lapsukaisen opettaja.
Jospa me alamme tämän taivastelun sijaan vilkuilemaan ympärillemme ja havainnoimaan asioita.Ei laiteta ovea nenän edestä kiinni tällaiselle lapselle vaan ollaan hänelle se aikuinen joka häneltä puuttuu.Ehkä joku Eerika jossain voisi pelastuakin.
[/quote]
Kouluhan näki myös jälkiä, rikkinäisiä kirjoja yms ja niistä ilmoitteli myös lastensuojeluun. Kyllä koulukin koitti auttaa tyttöä. en tiedä olisiko pitänyt painokkaammin tehdä asian eteen? Mutta tyttö ei tainnut suoraan kertoa väkivallasta. Olisiko koululla enempi tulevaisuudessa toimivaltaa? Pitäisikö estää lasta menemästä kotiin? Kysyä hankitaanko paikka paikassa jossa ei kukaan tee mustelmaa?
Minusta nyt pitäisi ihan rehellisesti nostaa kissa pöydälle! Eri alan ihmisille oikeudet puhua toisilleen mahdollisesta uhasta. Ne, jotka on vastuussa olleet lapsen turvallisuudesta pitää laittaa vastuuseen ja kehittää toimia tulevaisuuden Eerikoille ja Erkeille.
Lastensuojelu ollaan ME.
Yritän selittää tätä asiaani sillä, että tekijät ovat varmasti heikkolahjaisia, persoonallisuushäiriöisiä ja itse lapsena kaltoinkohdeltuja. Se ei kuitenkaan lainkaan poista tuskaa, mikä tuon uutisen lukemiseen liittyy.