Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen siviilipalvekuksen suorittanut mies. Mitä mieltä olette?

Vierailija
07.03.2019 |

Tulkaa vaan sanomaarn ihan ruiosaan SUORAAN! ettäpitääkö mun kadota tästä maasta. mietin että olistko pitänyt mennä armeijaan. Joka tapauksessa, nyt se on myöhäistä.

Kommentit (58)

Vierailija
41/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No enpä ole juuri mitään mieltä. Ei se armeija miestä tee (tai sivari tossukkaa), olen seurustellut sekä armeijan käyneiden että käymättömien kanssa. 

Ja näille SAINTin ylistelijöille: nykyinen on käynyt armeijan. Iranissa. Oli hieman eri luokan koulutus kuin Suomessa...

Vierailija
42/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on sivari ja viisi hänen kurssikaveriaan myös. Kaikki olivat vuoden terveyskeskuslääkäreinä jossain itärajalla tai Kainuussa. Yhteiskunta säästi paljon ja juuri valmistuneet lekurit saivat paljon oppia ja perspektiiviä työhönsä. Oli kuulemma hienoa aikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi olla mielipide? Haluaisin vain kysyä miten puolustaisit kumppaniasi, jos joku kävisi häneen käsiksi?

Vanha vitsi.

Siviilipalveluksen käyneet eivät ole absoluuttisia pasifisteja.

Ei ole mikään vitsi. Tilanne oli minusta aivan käsittämätön. Aikuinen mies ei millään tavalla yritä estää alkoholistin ahdistelua, vaan lähtee pakoon ja myöhemmin valittaa minulle, että olipa ahdistavaa. Kai tuo nyt minusta oli vielä paljon ahdistavampaa, kun minuun käydään käsiksi ja poikaystävä katoaa horisonttiin.

Jos olisit koskaan nähnyt siviilipalveluksen suorittavien kirjoa, tietäisit että ihan joka lähtöön on porukkaa.

Tietysti yleisesti fiksumpaa sakkia jotka yrittävät ratkaista tilanteet muuten kuin painimalla.

Siinä vaiheessa kun toveria vyöryy rajan yli Kalashnikovit kourassa, tilannetta ei enää ratkaista kirjoittamalla runoja.

Vierailija
44/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on sivari ja viisi hänen kurssikaveriaan myös. Kaikki olivat vuoden terveyskeskuslääkäreinä jossain itärajalla tai Kainuussa. Yhteiskunta säästi paljon ja juuri valmistuneet lekurit saivat paljon oppia ja perspektiiviä työhönsä. Oli kuulemma hienoa aikaa.

...ja mikä parasta, sodan syttyessä heidät tullaan silti käskemään armeijan palvelukseen (lääkäriksi). Kaikki voittavat ja lujasti!

Vierailija
45/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hienoa aikaa olla ilmaistöissä jossain jumalan selän takana?

Vierailija
46/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

No enpä ole juuri mitään mieltä. Ei se armeija miestä tee (tai sivari tossukkaa), olen seurustellut sekä armeijan käyneiden että käymättömien kanssa. 

Ja näille SAINTin ylistelijöille: nykyinen on käynyt armeijan. Iranissa. Oli hieman eri luokan koulutus kuin Suomessa...

Oliko parempi vai huonompi? Jos parempi, niin miksi kaikki Lähi-Idän armeijat aina juoksevat kuin peura ajovaloissa kun joutuvat vastakkain Israelin tai USA:n asevoimien kanssa?

Vierailija
47/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikeastaan vain ja vasta totaalikieltäytyminenhän on selkeästi kannanotto asepalvelukseen .

Siviilipalvelukseen suostuvahan näet  hyväksyy sen vain  vaihtoehtona sille .

Vierailija
48/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

treffit kirjoitti:

Onko nyksäsi nimi Aziz?

Vierailija
49/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No todella sääli sitten , että vastavalmistuneet naislääkärit jäävät kokonaan tuota hienoutta vaille.

Kyllä taaskin naisia pätvyydestään huolimatta sorretaan ihan vaan sukupuolensa perusteella !

Pitäisiköhän tehdä asiasta ihan kansalaisaloite ...

Vierailija
50/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisit edes oppinut kirjoittamaan?

Vierailija
51/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse kans käynyt sivarin. Niin ne vaan jotkut luulee, että valitset vain sivarin ja ah kuinka helppoa onkaan. Ensinnäkin se työpaikka täytyy etsiä itse ja niitä voi olla todella vaikea löytää pienimmistä kaupungeista. Mulla kävi tuuri ja löysin paikan kuukaudessa . Siinäkin on Työhaastattelu. Ei sua välttis valita vaikka ois ainut sun asuinkunnan sivarityöpaikka. Itse tein ma- pe klo 7.30- 16.00. Mainittakoon vielä, että tuohon työpaikkahakuun en saanut apuja mistään.

Vierailija
52/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Terveisiä Upinniemeen. Perseilin siellä loka-marraskuun 1991. Minä en ole koskaan sopeutunut juuri mihinkään. Lisäksi olin ihan saakelin huono ampuja, vaikka vilpittömästi yritin. Ei ole tapanani slarvailla. Mutta kun en ole laumasielu, niin en ole. Kai sitäkin jollakin mielen sairaudella voisi selittää, mutta en minä tarvitse sitä, että ominaisuuteni luokitellaan viaksi ja pyritään eheyttämään kemiallisin tai psykologisin keinoin.

Siirryin sivariin, olin koulukodissa osastolla hommissa. Siellä typerehtimällä ei ehkä saanut rangaistusta, mutta aiheutti varmasti ihan oikeasti pahaa jollekulle. Jos ei laitokseen sijoitetulle nuorelle, niin työkaverille tai jollekin täysin sivulliselle. Kahvitauko huoltiksella nuorten kanssa tarkoitti sataprosenttisella varmuudella hävikkiä huoltisyrittäjälle. Siellä oppi myös pitämään turpansa auki. Jos jokin erimielisyys kenen tahansa kanssa jäi selvittämättä, se vuoren varmasti lätkähti nenän eteen tilanteessa, jossa siitä varmimmin oli huomattavaa haittaa. Jos unohti työkalun verstaan pöydälle, oli ihan hyvät mahdollisuudet saada kohtalainen isku siitä työkalusta. Jatkanko vielä? Olisi ollut aika helppoa jatkaa siellä solttupoikien porukoissa. Pahin, mitä siellä tapahtuu on, että kessu huutaa ja luutnantti peruu lomat. Kurjaa sekin, mutta ei kovin kummoista.

Vierailija
53/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Seurusteluhistoriani tähän mennessä: sivari keittiöhommissa, sivari sairaalassa, sivari koulussa, sivari kirjastossa, ja nykyinen aviomies oli sivari koulun atk-tuessa. Fiksuja tyyppejä, joilla hyvä itsetunto ja rohkeutta omiin päätöksiin.

Vierailija
54/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Oliko parempi vai huonompi? Jos parempi, niin miksi kaikki Lähi-Idän armeijat aina juoksevat kuin peura ajovaloissa kun joutuvat vastakkain Israelin tai USA:n asevoimien kanssa?

Mä vähän luulen että ne SAINTIN pullapojat "juoksisivat kanssa kuin peura ajovaloissa" (peurahan itseasiassa jähmettyy niihin ajovaloihin joten huonohko vertauskuva) jos nuo mainitsemasi asevoimat tulisivat vastaan. 

Mutta se, mitä on kertonut koulutuksesta, kestävyydestä, lähitaistelutaidoista ym, niin parempi kuin Suomen. Omaa tietoa tästä sen verran että yksi eksä oli spollina Kaartin pataljoonassa. 

Vierailija
55/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

treffit kirjoitti:

Onko nyksäsi nimi Aziz?

:D Me ollaan itseasiassa katsottu nuo Kummeliklassikot, iranilaisethan ei ole ar4beja kuten tuo Aziz on, eli nauratti häntäkin kovasti (eivät ole maailman kovimpia ar4bifaneja ;) ). Iranhan siis oli ihan kelpo maa ennen kuin isl4misoitui ar4bien painostuksesta olikohan nyt 1979...ei ollut huivipakkoja ym. ja meno oli kovinkin länsimaista. 

Vierailija
56/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No todella sääli sitten , että vastavalmistuneet naislääkärit jäävät kokonaan tuota hienoutta vaille.

Kyllä taaskin naisia pätvyydestään huolimatta sorretaan ihan vaan sukupuolensa perusteella !

Pitäisiköhän tehdä asiasta ihan kansalaisaloite ...

1516 naista pyrki armeijaan 2018. Hienoa! 

Vierailija
57/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta sotia. Hyppään sodan syttyessä lentokoneeseen ja lennän muualle. Vetäkää te toisianne korsuissa peräreikiin. Pthui!

😂😂 Minä puolestaan olen reservin sotilaspoliisi, ja minun tehtäväni on jo ”harmaan vaiheen” aikana kerätä kaltaisesi pellet pois passintarkastusjonosta lentokentällä tai satamassa.

Sieltä matkasi sitten jatkuu miekkataksilla kohti perustamiskeskusta... Turpaan saatat saada myös.

Harot tyhjää, katsos kun olen mennyt jo kuukausi ennen kuin sinua hälytellään palvelukseen. Arvopaperisijoituksissakin pyrin välttelemään Suomea kuin ruttoa.

Vierailija
58/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Seurusteluhistoriani tähän mennessä: sivari keittiöhommissa, sivari sairaalassa, sivari koulussa, sivari kirjastossa, ja nykyinen aviomies oli sivari koulun atk-tuessa. Fiksuja tyyppejä, joilla hyvä itsetunto ja rohkeutta omiin päätöksiin.

Herääkin tuosta kysymys: miten pitkälle ne sivarit siellä palveluspaikassaan saavat oikeasti päättää itseään koskevista asioista ?

Kun ihminen on näet jo suostunut tuollaiseen  (käytännöllisesti katsoen ) palkattomaan työhön , mutta kun hänen siellä on kuitenkin pakko olla, niin mistä hän siellä sitten oikeasti voi enää mitään 'päättää' ?

Normaalitilanteessahan kukaan ei näet tuolla "palkalla" tulisi mihinkään töihin !

Jos siis menisi jonnekin työpaikkahaastatteluun ja siellä  työtehtävien esittelyn jälkeen saisi sitten kuulla ,että 'se palkka on sitten  x -euroa' ...

( .... x= se siviilipalvelusmiehen päivärahaa vastaava summa)

Niin, normaalistihan ihminen, paitsi että lähtisi pois paikalta sieltä , niin myös  valittaisi asiasta jonnekin ammattiliittoon, työsuojeluun,  tai aivan kenelle  tahansa kuka voisi viedä asiaa eteenpäin tuollaisen laittoman työnantajan vastuuseen saattamiseksi ja työmarkkinoilta poistamiseksi.