Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olen siviilipalvekuksen suorittanut mies. Mitä mieltä olette?

Vierailija
07.03.2019 |

Tulkaa vaan sanomaarn ihan ruiosaan SUORAAN! ettäpitääkö mun kadota tästä maasta. mietin että olistko pitänyt mennä armeijaan. Joka tapauksessa, nyt se on myöhäistä.

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta sotia. Hyppään sodan syttyessä lentokoneeseen ja lennän muualle. Vetäkää te toisianne korsuissa peräreikiin. Pthui!

Some "men" are morally opposed to violence, they are protected by MEN who are not.

Vierailija
22/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos pahempi kriisi iskee, taidoillasi on käyttöä. Jos olet sivari siksi, että kaikki miehiä "sotimaan" vapauttava työ on vastoin vakaumustasi, en ymmärrä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi olla mielipide? Haluaisin vain kysyä miten puolustaisit kumppaniasi, jos joku kävisi häneen käsiksi?

Voi herranjestas. Kuka nyt ensinnäkään käy kenenkään kumppaniin käsiksi, paitsi oma juopposakki? Tuo on täysin teoreettinen tilanne, jota persupalleroiset pyörittelevät kipeässä päässään. Eihän teillä ensinnäkään ole kumppaneja ja toisekseen teidän puolustautumiskeinonne on laskea sonnat housuun.

Älä unohda pekonia. Nämähän olettavat, että muualta tulleet käy kadulla pariskuntien päälle, vaan kun vähän pekonisiivua heiluttelee, se on kuin kryptoniittia ja äärimmäisen törkee hyäkkäys on saatu torjuttua.

Vierailija
24/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olet päätynyt tulokseen,ettet voisi ikinä tappaa ketään minkään, et edes isänmaasi vuoksi, niin ymmärrän.

Vierailija
25/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi tästä pitäisi olla mielipide? Haluaisin vain kysyä miten puolustaisit kumppaniasi, jos joku kävisi häneen käsiksi?

Voi herranjestas. Kuka nyt ensinnäkään käy kenenkään kumppaniin käsiksi, paitsi oma juopposakki? Tuo on täysin teoreettinen tilanne, jota persupalleroiset pyörittelevät kipeässä päässään. Eihän teillä ensinnäkään ole kumppaneja ja toisekseen teidän puolustautumiskeinonne on laskea sonnat housuun.

Naisia ahdistellaan paljon. Minun sivarin käynyt poikaystäväni lähti pakoon, kun alkoholisti tuli taputtelemaan minua. Jälkikäteen hän halusi purkaa minulle ahdistustaan tilanteesta. Sen jälkeen en ole enää sivareiden kanssa seurustellut. Miten sinä tuossa tilanteessa toimisit?

Mikset vastaa? Tässä olisi nyt sinulla tilaisuus muokata mielikuvia sivareista myönteisempään suuntaan.

Vierailija
26/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jokaisen oma valinta. Kyllä minä tiesin miten perse pyyhitään, punkka pedataan, muodostelmassa liikutaan, metsässä nukutaan ja miten rynkkyä käytellään jo ilman että menin sitä perseilyä moneksi kuukaudeksi opettelemaan.

Siviilikuningas

Miten tiesit rynkyn  "käyttelyn"?

Vierailija
27/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole mitään mieltä. Ei ole mun asia.

Vierailija
28/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulle ei ole väliä käykö mies siviilipalveluksen vai armeijan. Sillä on merkitystä miten suhtautuu asevelvollisuuteen/sivariin, jääkö käymättä siksi kun ei huvita tai koska Jumalan tahto...

Vierailija
29/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näin työnantajana näkisin että eipä sinua ainakaan kertausharjoituksiin käsketä. Siitä plussaa.

Jos olet muuten ihan reipas tyyppi niin ei ongelmaa. Erityisesti jos kävit sivarin vakaumuksen takia, etkä vain siksi että et viitsinyt uhrata hiussuortuviasi isänmaan alttarille, ei huvittanut, olisi haitannut lupaavaa narkkarin uraa jne.

Kertausharjoitukset ovat perseilyä. 40-jätkät kävin vähän ampumassa ja vetivät loppuviikon viinaa.

Mikäs sen hienompaa?

Vierailija
30/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet päätynyt tulokseen,ettet voisi ikinä tappaa ketään minkään, et edes isänmaasi vuoksi, niin ymmärrän.

Minä voisin tappaa ihan tappamisen iloista, mutta en koskaan menisi puolustamaan jotain soista ja metsäistä maalänttiä.

Isänmaahan kuuluu myös kansa.

Vierailija
31/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Siviilipalveluksen käyneet eivät ole absoluuttisia pasifisteja.

Vierailija
32/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä mulla mitään sen kummempia aatoksia ole sivareista. Ihan sama minulle onko joku käynyt armeijan, sivarin, vai onko totaalikieltäytyjä. Se on heidän elämänsä ja mulla on sen verran puuhaa ihan oman elämäni kanssa, ettei jää aikaa pohtia toisten tekemisiä. 

Vierailija
33/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jussi Halla-laho on myös sivari. Toivottavasti et ole yhtä ääliö.

Vierailija
34/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Ei ole mikään vitsi. Tilanne oli minusta aivan käsittämätön. Aikuinen mies ei millään tavalla yritä estää alkoholistin ahdistelua, vaan lähtee pakoon ja myöhemmin valittaa minulle, että olipa ahdistavaa. Kai tuo nyt minusta oli vielä paljon ahdistavampaa, kun minuun käydään käsiksi ja poikaystävä katoaa horisonttiin.

Vierailija
35/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Naisia ahdistellaan paljon. Minun sivarin käynyt poikaystäväni lähti pakoon, kun alkoholisti tuli taputtelemaan minua. Jälkikäteen hän halusi purkaa minulle ahdistustaan tilanteesta. Sen jälkeen en ole enää sivareiden kanssa seurustellut. Miten sinä tuossa tilanteessa toimisit?

Mikset vastaa? Tässä olisi nyt sinulla tilaisuus muokata mielikuvia sivareista myönteisempään suuntaan.

En ole ap, mutta en tajua miksi miesten pitäisi olla sen valmiimpia käymään toisten ihmisten päälle. On kiva, jos kykenee kaveriaan ja tarvittaessa muitakin puolustamaan ihan sukupuolesta riippumatta, mutta kyllä naisetkin voisi käydä sen itsepuolustuskurssin, eikä heittäytyä aina vaatimaan että joku mies hoitaa senkin. Alkkikset on muutenkin semmoisia rimpuloita, ettei siinä kauheita voimia tarvitse kun siirtää sivuun.

Vierailija
36/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Ei ole mikään vitsi. Tilanne oli minusta aivan käsittämätön. Aikuinen mies ei millään tavalla yritä estää alkoholistin ahdistelua, vaan lähtee pakoon ja myöhemmin valittaa minulle, että olipa ahdistavaa. Kai tuo nyt minusta oli vielä paljon ahdistavampaa, kun minuun käydään käsiksi ja poikaystävä katoaa horisonttiin.

Jos olisit koskaan nähnyt siviilipalveluksen suorittavien kirjoa, tietäisit että ihan joka lähtöön on porukkaa.

Tietysti yleisesti fiksumpaa sakkia jotka yrittävät ratkaista tilanteet muuten kuin painimalla.

Vierailija
37/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanha vitsi.

Jos olisit koskaan nähnyt siviilipalveluksen suorittavien kirjoa, tietäisit että ihan joka lähtöön on porukkaa.

Tietysti yleisesti fiksumpaa sakkia jotka yrittävät ratkaista tilanteet muuten kuin painimalla.

Eli sinusta on fiksu veto lähteä pakoon ja jättää tyttöystävä alkoholistin kourittavaksi? Näinkö sinäkin toimisit?

Vierailija
38/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta sotia. Hyppään sodan syttyessä lentokoneeseen ja lennän muualle. Vetäkää te toisianne korsuissa peräreikiin. Pthui!

Joka ammutaan välittömästi alas.

Vierailija
39/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

😂😂 Minä puolestaan olen reservin sotilaspoliisi, ja minun tehtäväni on jo ”harmaan vaiheen” aikana kerätä kaltaisesi pellet pois passintarkastusjonosta lentokentällä tai satamassa.

Sieltä matkasi sitten jatkuu miekkataksilla kohti perustamiskeskusta... Turpaan saatat saada myös.

Vierailija
40/58 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi valitsit sivarin etkä vapautusta? Ymmärrän, että joku haluaa itselleen sotilaskoulutuksen, mutta en ymmärrä miksi joku menee ilmaistöihin