Maajussille morsian 2019 -keskustelu
https://www.mtvuutiset.fi/artikkeli/maajussille-morsian-tulee-taas-tass…
Siinäpä maajussit! Onko tuttuja mukana?
Kommentit (2225)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittais nää kommentit et Lauran ura ja juoksuharrastus tekee siitä jotenkin itsekeskeisen yms. Jännästi sitä vapaa-aikaa vaan on sinkkuna ja lapsettomana enemmän, niin eikös se oo hienoa että sillon panostaa omaan uraan tai urheiluun kun on mahiksia! Enpä usko että kukaa puhuis pahaa jos hän olis ylitöitä paiskova lähihoitaja joka harrastaa intohimoisesti virkkaamista 😄 kukaan ulkopuolinen ei myöskään voi tietää vaikka hän olisi halunnut äidiksi jo kauan, mutta sopivaa isäehdokasta ei vaan ole tullu aiemmin vastaan... haluuko tommosist tv:ssä edes kaikelle kansalle avautua. Ja onhan olemassa ammattiurheilijoitakin, joilla on lapsia... Kiva et Juho löys fiksun ja urheilullisen naisen jollasta etsikin!
Mua kans huvittaa nämä kommentit :D. Ihan kuin muka tiedettäis jo ettei Laura halua lapsia ja haluaa VAIN keskittyä juoksuun ja työhön. Miksi hän sitten olisi hakenut ohjelmaan jos näin olisi?? Mistä me tosiaan tiedetään. Ehkä hän on toivonut perhettä kauan. Ehkä Juho on hänelle se oikea. Eikä mitään harrastusta tarvitse lopettaa vain siksi että löytää miehen ja saa lapsen!! Herranen aika kuinka yksioikoista porukkaa!!
Niin emme voikaan tietää, ja jokainen katsoja tekee omat johtopäätöksensä nähdyn perusteella. Ja paljonhan on varmasti sellaista, mitä meille ei näytetty. Ja nämä kommentithan perustuu pelkkään spekulaatioon, mikäli ei ohjelman ihmisiä oikeasti tunne. Sekin on tärkeä ottaa huomioon kommentteja lukiessa :)
Ehkä ihmiset pohtivat Juhon ja Lauran kohdalla, että maatilan emäntänä intensiivisen kilpailun ja perhe-elämän yhdistäminen voi olla haastavaa. Mutta siksipä onkin todella mielenkiintoista seurata, miten tälle parille käy! Kaikkea hyvää heille :)
Eiköhän Juhon firmasta löydy ihan kunnon työ ja titteli Lauralle, tuskin tarvitsee pelkkänä emäntänä olla.
Pelkkänä emäntänä? Sillä tavalla....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuo Laurin valinta oli outo, mahtoi olla aikamoinen kirje jos sen perusteella valitsi Anun. En nähnyt heidän välillään mitään kemiaa ja vaikea kuvitella Anua avoimeksi, seikkailunhaluiseksi ym. mitä Lauri halusi. Mutta ehkä tosiaan oli vaan julkisuuden perässä ja Anusta on varmasti helpoin päästä eroon ilman mitään keskusteluja.
Vähän ihmetytti myös Juho koska haluaa perheen ja Lauralle oli kamalan tärkeää työ ja juoksuharrastus. Eihän ne välttämättä sulje pois toisiaan, mutta en vaan usko tuon suhteen kantavan kovin pitkälle.
Ymmärrän Arttua hyvin. Ehkä ensin oli innoissaan kun oli niin monta naista ja kiinnostuikin heistä. Mutta sitten farmiviikolla huomasi ettei tunteet syvene ja kaikki on "hyviä", mutta kyllähän sitä tietää onko oikeasti ihastunut vai ei. Ihmettelin kun valitsi Sofin, vaikka veikkaan lempanneen hänetkin melko nopeasti. En muista kuinka vanha Arttu on, mutta ihan normallia kai tuossa iässä kiinnostua nopeasti ja mennä kuin tuuliviiri.
Jouko oli lopulta ihan symppis, jospa Lotta ei ihan kynnysmatoksi rupea.
Koska ulkopuolinenhan sen selvemmin näkee ja tietää, kuin asianosaiset? Ei nyt varmaankaan pelkän kirjeen perusteella valinnut. Lienet niitä ihmisiä, jotka ovat itse niitä avoimia, puheliaita ekstrovertteja, jotka aliarvioivat eivätkä ymmärrä hiljaisempia, harkitsevaisempia introvertteja.
Mutta nyt kun on vain viikko aikaa tutustua ja pitää kahden muunkin naisen kanssa mennä treffeille, niin ei ole oikein aikaa siihen hiljaiseen harkitsemiseen. Päätös täytyy tehdä nopeasti ja sitä on vaikea tehdä jos toinen ei oikein puhu mitään.
Ymmärrän kyllä, että kaikki eivät ole nopeita ja mutta en oikein kyllä itsekään ymmärrä miksi valitsi kaikista hiljaisemman.
Ehkä itse puheliaana sitten se hiljaisen salamyhkäisyys kiehtoi.
En halveksi ketään, mutta joskus tuntuu, että nämä hiljaiset ajattelevat tai pitäisi muiden ajatella, että ne muutamat harkitut harvat sanat ovatkin sitten jollain tavalla kallisarvoisempia ja fiksumpia kuin meillä puheliailla.
Joskus niin saattaa olla, mutta yleensä ihan samoja lauseita ja sanoja sieltä suusta ulos tulee kuin muillakin.
Ei se hiljaisuus sisällä sen kummempaa korkealaatuista ajatusmaailmaa tai sisältöä kun ne sanat suusta sitten vihdoin ulos tulevat.
Mistähän sulle tuollainen oletus on tullut, että hiljaiset ajattelevat tai muiden pitäisi heidän mielestään ajatella jotenkin noin? Ihan omia ennakkoluulojasi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskin muut ovat kestäneet kuin Jouko ja Lotta. Laurilla ja Artulla ei tainut tulla selkeitä tunteita ketään kohtaan. Juhon valinta oli yllättävä, tämä Laura vaikuttaa aika ura- ja urheilukeskeiseltä (ei mitenkään sillä että se olisi huono asia) ja hänellä on selvästi jo elämä muualla. En usko, että Laura haluaa kotirouvaksi tai Juhon yritykseen ja alkaa tekemään hänelle lapsia. Juho taisi haaveilla perheestä, mutta Lauralla ikää jo sen verran, että kiire tulee ja hän ei vaikuta ihmiseltä, joka hyppäisi suhteeseen ja unohtaisi kaiken muun... Niin ihanaa kuin tunteet onkin, niin kyllä näiden maajussien pitäisi sitäkin miettiä onko tuleva puoliso valmis muuttamaan, he kun itse eivät voi muuttaa, ja onko tulevaisuuden haaveet yhteiset.
Tämä.
Itsellä taas herää kysymys, miksi tämä Juhon valitsema Laura on yleensäkään kirjoittanut Juholle.. Kyllähän Juho muistaakseni mainitsi jo esittelyvideollaan, että perheen perustaminen olisi myös toiveissa, mutta Lauran puheista taas sai sellaisen kuvan, että hän haluaa keskittyä juoksijan uraansa, eikä ainakaan lähitulevaisuudessa halua lapsia.. No jos hänen iässään vielä kauheasti lykkää, niin voipi jäädä lapset kokonaan saamatta :/ Eikä tuo Laura kyllä muutenkaan vaikuttanut olevan Juhosta kovinkaan kiinnostunut, mutta ilmeisesti mieli muuttui farmiviikon lopussa..
Juholta väärä valinta. Olisi kysynyt Laura P.:ltä, voisiko hän ajatella muuttoa Juhon luo. Tiesi kai, että Laura asuu Levillä ja on siellä vaki työpaikka.
Emme voi tietää kysyikö. Veikkaan, että ovat puhuneet hyvinkin paljon asioita halki ja kysynyt mahdollisesta muutosta. Kaikkea ei näytetä katsojille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua huvittais nää kommentit et Lauran ura ja juoksuharrastus tekee siitä jotenkin itsekeskeisen yms. Jännästi sitä vapaa-aikaa vaan on sinkkuna ja lapsettomana enemmän, niin eikös se oo hienoa että sillon panostaa omaan uraan tai urheiluun kun on mahiksia! Enpä usko että kukaa puhuis pahaa jos hän olis ylitöitä paiskova lähihoitaja joka harrastaa intohimoisesti virkkaamista 😄 kukaan ulkopuolinen ei myöskään voi tietää vaikka hän olisi halunnut äidiksi jo kauan, mutta sopivaa isäehdokasta ei vaan ole tullu aiemmin vastaan... haluuko tommosist tv:ssä edes kaikelle kansalle avautua. Ja onhan olemassa ammattiurheilijoitakin, joilla on lapsia... Kiva et Juho löys fiksun ja urheilullisen naisen jollasta etsikin!
Mua kans huvittaa nämä kommentit :D. Ihan kuin muka tiedettäis jo ettei Laura halua lapsia ja haluaa VAIN keskittyä juoksuun ja työhön. Miksi hän sitten olisi hakenut ohjelmaan jos näin olisi?? Mistä me tosiaan tiedetään. Ehkä hän on toivonut perhettä kauan. Ehkä Juho on hänelle se oikea. Eikä mitään harrastusta tarvitse lopettaa vain siksi että löytää miehen ja saa lapsen!! Herranen aika kuinka yksioikoista porukkaa!!
No mutta kyllä siinä pakostikin "kilpaura" katkeaa ainakin hetkellisesti ja treenitkin jäävät varmasti vähemmälle.. Lauran puheista sai sellaisen kuvan, että hän on treenannut ja hionut kisakuntoaan kauan, eikä ymmärrettävästikään halua heittää sitä hukkaan.. Itsekin kestävyysjuoksua monta vuotta harrastaneena voin hyvin kuvitella, että jos olet kovalla työllä saanut itsesi huippu kuntoon, niin ei sitä varmasti halua raskaudella pilata ennen kuin on saavuttanut ne tavoitteet, jotka itselle on asettanut (joku tietty kilpailu/kilpailut tai aikatavoite).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin emme voikaan tietää, ja jokainen katsoja tekee omat johtopäätöksensä nähdyn perusteella. Ja paljonhan on varmasti sellaista, mitä meille ei näytetty. Ja nämä kommentithan perustuu pelkkään spekulaatioon, mikäli ei ohjelman ihmisiä oikeasti tunne. Sekin on tärkeä ottaa huomioon kommentteja lukiessa :)
Ehkä ihmiset pohtivat Juhon ja Lauran kohdalla, että maatilan emäntänä intensiivisen kilpailun ja perhe-elämän yhdistäminen voi olla haastavaa. Mutta siksipä onkin todella mielenkiintoista seurata, miten tälle parille käy! Kaikkea hyvää heille :)
Eiköhän Juhon firmasta löydy ihan kunnon työ ja titteli Lauralle, tuskin tarvitsee pelkkänä emäntänä olla.
Varmasti löytyy, enkä sitä tarkoittanutkaan, että PELKKÄNÄ emäntänä tuolla olisi. Lauran cvtä kun katsoo, niin varmasti saisi perheyritys todella taitavan ja osaavan ammattilaisen hänestä! Mutta eihän se poista sitä tosiasiaa, että hän olisi maatilan isännän puoliso (eli minun mielestäni myös maatilan emäntä, tekipä maatilan hommia tai ei), ja tuollaisen maatilakokonaisuuden ylläpitäminen vaatii varmasti työtä :)
Sitä tarkoitin, että maatilan emännyyden, intensiivisen kilpailemisen ja perhe-elämän yhdistäminen voi olla haastavaa, mutta minä ainakin toivon, että he onnistuvat siinä! :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti löytyy, enkä sitä tarkoittanutkaan, että PELKKÄNÄ emäntänä tuolla olisi. Lauran cvtä kun katsoo, niin varmasti saisi perheyritys todella taitavan ja osaavan ammattilaisen hänestä! Mutta eihän se poista sitä tosiasiaa, että hän olisi maatilan isännän puoliso (eli minun mielestäni myös maatilan emäntä, tekipä maatilan hommia tai ei), ja tuollaisen maatilakokonaisuuden ylläpitäminen vaatii varmasti työtä :)
Sitä tarkoitin, että maatilan emännyyden, intensiivisen kilpailemisen ja perhe-elämän yhdistäminen voi olla haastavaa, mutta minä ainakin toivon, että he onnistuvat siinä! :)
Ohis, mutta nykyisen tasa-arvon aikana paheksutaan puhumista isännistä ja emännistä! Ne ovat maataloushenkilöitä.
😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ohis, mutta nykyisen tasa-arvon aikana paheksutaan puhumista isännistä ja emännistä! Ne ovat maataloushenkilöitä.
😀
Noh, ehkäpä ohjelman nimikin pitäisi sitten olla maataloushenkilölle morsian 😊😅
Kylläpä hyppäsi silmille tuo PELKKÄNÄ emäntänä oleminen. Kuulostaa jotenkin hirvittävän vähättelevältä sanoa noin. Ehkä kommentin kirjoittaja ei tarkoittanut sitä, mutta mulle tulee siitä mielikuva, että emäntänä oleminen ois jotenkin vähäpätöistä. Kommentoijan mielestä siis.
Maatilan emäntänä oleminen on ihan oikeaa, raskasta työtä ja vaatii monen alan osaamista. Ja siinä työssä on kiinni 24/7.
Ei todellakaan mitään kevyttä puuhastelua ja "pelkkänä" emäntänä olemista.
Vierailija kirjoitti:
Kylläpä hyppäsi silmille tuo PELKKÄNÄ emäntänä oleminen. Kuulostaa jotenkin hirvittävän vähättelevältä sanoa noin. Ehkä kommentin kirjoittaja ei tarkoittanut sitä, mutta mulle tulee siitä mielikuva, että emäntänä oleminen ois jotenkin vähäpätöistä. Kommentoijan mielestä siis.
Maatilan emäntänä oleminen on ihan oikeaa, raskasta työtä ja vaatii monen alan osaamista. Ja siinä työssä on kiinni 24/7.
Ei todellakaan mitään kevyttä puuhastelua ja "pelkkänä" emäntänä olemista.
Mutta eikai ”emäntä” tarkoita pelkästään ja automaattisesti sitä, että raataa tilalla 24/7? Jos haetaan omalle tilalle emäntää, tarkoittaa se todennäköisesti isännälle kumppania, jonka kanssa jakaa elämä siellä talossa eikä sitä, että sinne haetaan jotain raskaan työn raatajaa. 😄
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mitään kevyttä puuhastelua ja "pelkkänä" emäntänä olemista.Mutta eikai ”emäntä” tarkoita pelkästään ja automaattisesti sitä, että raataa tilalla 24/7? Jos haetaan omalle tilalle emäntää, tarkoittaa se todennäköisesti isännälle kumppania, jonka kanssa jakaa elämä siellä talossa eikä sitä, että sinne haetaan jotain raskaan työn raatajaa. 😄
Et nyt vissiin oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitin.. Minua häiritsi se vähättelevä sävy, jonka sana 'pelkkänä' tuo mieleen.
Jos sanotaan että sehän on vain emäntä/vain opettaja/vain insinööri, niin eikö kuulostakin aika mitätöivältä verrattuna siihen, että sanottaisiin hän on emäntä/opettaja/insinööri.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan mitään kevyttä puuhastelua ja "pelkkänä" emäntänä olemista.Mutta eikai ”emäntä” tarkoita pelkästään ja automaattisesti sitä, että raataa tilalla 24/7? Jos haetaan omalle tilalle emäntää, tarkoittaa se todennäköisesti isännälle kumppania, jonka kanssa jakaa elämä siellä talossa eikä sitä, että sinne haetaan jotain raskaan työn raatajaa. 😄
Et nyt vissiin oikein ymmärtänyt, mitä tarkoitin.. Minua häiritsi se vähättelevä sävy, jonka sana 'pelkkänä' tuo mieleen.
Jos sanotaan että sehän on vain emäntä/vain opettaja/vain insinööri, niin eikö kuulostakin aika mitätöivältä verrattuna siihen, että sanottaisiin hän on emäntä/opettaja/insinööri.
Heh, tässä näkee taas miten suomen sanat on niin monimerkityksellisiä, ja jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Pelkkänä emäntänä voi viitata, että tekee AINOASTAAN maatilan töitä, tai sitä että on maatilan isännän puoliso, muttei tee lainkaan maatilan töitä, tai tosiaan sitä, että vähätellään maatilan emäntänä oloa. Itse tarkoitin alkuperäisessä viestissäni tuota ensimmäistä ja toista vaihtoehtoa😊 kirjoihinhan viestissäni, että tuollaisen tilan isännöiminen/emännöiminen vaatii paljon!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sanotaan että sehän on vain emäntä/vain opettaja/vain insinööri, niin eikö kuulostakin aika mitätöivältä verrattuna siihen, että sanottaisiin hän on emäntä/opettaja/insinööri.Heh, tässä näkee taas miten suomen sanat on niin monimerkityksellisiä, ja jokainen tulkitsee omalla tavallaan. Pelkkänä emäntänä voi viitata, että tekee AINOASTAAN maatilan töitä, tai sitä että on maatilan isännän puoliso, muttei tee lainkaan maatilan töitä, tai tosiaan sitä, että vähätellään maatilan emäntänä oloa. Itse tarkoitin alkuperäisessä viestissäni tuota ensimmäistä ja toista vaihtoehtoa😊 kirjoihinhan viestissäni, että tuollaisen tilan isännöiminen/emännöiminen vaatii paljon!
Ok, kiitos selvennyksestä. Sanat voi tosiaan tulkita niin monella tavalla.
T:maatalon emännän tytär 😊
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/814147-maajussi-jouko-paljast…
Jouko ja Lotta näyttää tässä kuvassa ihan sisaruksilta 😀
Vierailija kirjoitti:
https://www.helsinginuutiset.fi/artikkeli/814147-maajussi-jouko-paljast…
Jouko ja Lotta näyttää tässä kuvassa ihan sisaruksilta 😀
Jouko löysi Lotasta kipakkuutta ja on jo tossun alla 🤣
Vierailija kirjoitti:
No päätösjakson klipistä selvisi ainakin, että Jouko ja Juho ovat morsiantensa kanssa yhdessä. Lauri ei ole Anun kanssa (sen siitä saa, kun luulee tuppisuussa olevan jotain mystistä). Lauri ei edes seuraa Anua Instassa. En usko Artunkaan olevan Sofin kanssa yhdessä.
Olit väärässä
Pikkuinen spoileri illan jaksosta:
Yllättävän onnellista 🙂 Kiva!
Ois kiva tietää mitä niille kuuluu, joita ei näytetty.
SPOILER
Oon niin onnellinen Joukon puolesta, kun niin mätsää Lotan kanssa. Toinen rauhallinen ja rauhoittaa elävää ja temperamentista Lottaa. Arki näyttää mukavalta iltagrillailuineen, pulikoiden, lenkkeillen ja mustikassa oleiluineen, just tollaset kivat kaverukset. Ja ehkä jopa kosia Lottaa.
Tässä jotenkin huomaa sen, miten nykyajan ihmiset ei millään löydä sitä oikeaa. Pitää olla sitä tätä ja tota. En nyt tarkoita noita maajusseja, niillähän kai mätsäs joillain mut yleisesti näin nykyajan ihmisillä. Vanhempi ihminen kun etsii, kelpaa vaan se, että viihtyy yhdessä ja tulee toimeen ja on jutun juurta. Ei sen kummempaa, sitten voi vaikka kosaista.
Hitsi, tarkoitan että rauhoittaa elävää ja temperamentista Joukoa 😁^
Olisipa tänään sellainen viimeinen jakso, että Maajusseilla olisi hyviä uutisia kerrottavana Rakkausrintamalta. Viime vuosina on ollut jotenkin surkuhupaisaa kun toiseksi viimeinen jakso päättyy aina niin mahtipontisesti ja romanttisesti, mutta viimeisessä jaksossa Jussit sitten istuvat pää kumarassa Vappu Pimiän tentatessa kuulumisia ja sopertavat lopulta häpeissään morsmaikun ottaneen hatkat.
Ehkäpä tänään saadaan iloisiakin uutisia. 👍🏻😊
Näköjään sinäkin, kun olet täällä kommentoimassa.