Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Joko allekirjoitit kansalaisaloitteen pakkoruotsin poistamiseksi?

Vierailija
04.03.2013 |

Tässä aloite:

https://www.kansalaisaloite.fi/fi/aloite/131

Ja tässä aihetta käsittelevä nettisivu:

http://ruotsivapaaehtoiseksi.fi/

Kommentit (126)

Vierailija
41/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 14:28"]

Vaikka nimiä saataisin yli tarvittavan rajan ei se tarkoita että laki muuttuisi yhtään mihinkään. Politikot eivät ole vielä valmiita sellaisen päätökseen.

[/quote]

Lakimuutos tulee noilla nimillä eduskuntaan vaikka hallitus vastustaisi sitä. Hallituspuolueiden kansanedustajista ja oppositiosta voi hyvinkin tulla yli 100 kannattajaa. Hajoaako sitten hallitus tähän? Se on rkp:n käsissä, haluavatko vaalit heti tämän jälkeen?

Vierailija
42/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En allekirjoita.  10-v poikani on odottaa kärsimättömänä ruotsin alkamista. Valitettavasti tässä tuppukylässä toinen kotimainen alkaa vasta  seiskaluokalla. Pelkään, että jos kieli ei kuulu pakollisiin, poistuu se kokonaan tämän kylän valikoimasta.

Koitan itse opettaa sen mitä pystyn, mutta ei se koulun opetusta korvaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 14:37"]

En allekirjoita.  10-v poikani on odottaa kärsimättömänä ruotsin alkamista. Valitettavasti tässä tuppukylässä toinen kotimainen alkaa vasta  seiskaluokalla. Pelkään, että jos kieli ei kuulu pakollisiin, poistuu se kokonaan tämän kylän valikoimasta.

[/quote]

Hienot perustelut:) Olet valmis alistamaan poikaasi jotta ruotsia opitaan...

Vierailija
44/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 14:40"]

En ymmärrä??alistamaan??

Hän ITSE haluaa oppia, onko se alistamista jos lapsi PYYTÄÄ opettamaan?

[/quote]

[/quote]

Vierailija
45/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parissa päivässä 7000 nimeä, vaikka allekirjoittamiseen tarvii pankkitunnutkset... toki muitakin tunnistusvaihtoehtoja on.

Mitä ajattelisit jos joku työkaverisi toisi kahvihuoneen pöydälle allekirjoitettavaksi kannatuskortteja? Kortteja voi tulostaa kuka vaan tuolta http://ruotsivapaaehtoiseksi.fi/ sivustolta.

Vierailija
46/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 14:43"]

[quote author="Vierailija" time="10.03.2013 klo 14:40"]

En ymmärrä??alistamaan??

Hän ITSE haluaa oppia, onko se alistamista jos lapsi PYYTÄÄ opettamaan?

[/quote]

[/quote]

[/quote]

Poikasi saa aivan varmasti oikeuden opiskella ruotsia vaikka pakko ja alistaminen ruotsilla lopetettaisiinkin.

Oletko ihan varma ettei poikasi leimaudu homoksi kun haluaa opiskella ruotsia?

Vierailija
47/126 |
10.03.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Oletko ihan varma ettei poikasi leimaudu homoksi kun haluaa opiskella ruotsia?"

Tuo oli kyllä tyhmintä, mitä olen pitkiin aikoihin kuullut.

T. Jaakko

Vierailija
48/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen allakirjoittanut aloitteen  www.ruotsivapaaehtoiseksi.fi  ja suosittelen kaikkia muitakin allakirjoittamaan.

Pakkoruotsi on mielettömän hölmö ja typerä, tarpeeton aine kouluissa.

Suomalaisten on aika päästä eroon pakkoruotsista. NYT!

Vierailija
49/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Mutta missä olisi addressi pakkoenglannin poistamiseksi? Sen menen heti allekirjoittamaan. Opiskelin itse paljon mieluummin saksaa, ruotsia ja venäjää kuin englantia, joka oli tylsää.

Vierailija
50/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Allekirjoitin. Harmi vaan että oma 10-vuotiaani joutuu kuitenkin varmasti lukemaan pakkoruotsin. Olisi ollut niin paljon järkevämpää hänenkin opiskella vaikka venäjää. Onneksi sai kuitenkin aloittaa neloselta toisen vieraan kielen. Harmittaa vaan, että tunteja on niin vähän, että raapaisuksihan se jää. Jos ruotsin tunnit voisi käyttää esim. kakkoskielen hyväksi, peruskoulussa olisi jo mahdollista oppia toimiva kielitaito.

Vierailija
51/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole allekirjoittanut enkä aio-en näe siihen minkäänlaista syytä. Kaksikielisyys on rikkaus! :) Enkä myöskään ymmärrä sitä että luullaan että kaikki ruotsinkieliset ovat varakkaita ja jotenkin "bättre folk", ihan höpöpöhöötä tullaiset jutut.

Vierailija
52/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis ne ei ole saaneet kuin 16 000+ vasta!

Vierailija
53/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

16 314 tänään

Vierailija
54/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

no.. mun mielestä se ei ole huono asia, et lapsille opetetaan vieraita kieliä. sehän on ainoastaan hyvä juttu jos osaa useempaa kieltä :)

Vierailija
55/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruotsin tilalla olisi järkevämpää opiskella vaikka venäjää, sitäkin puhutaan enemmän kuin ruotsia. Olen myöskin menossa venäjää opiskelemaan, vaikka en enään koulussa ole.

Vierailija
56/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 11:48"]

En ole allekirjoittanut enkä aio-en näe siihen minkäänlaista syytä. Kaksikielisyys on rikkaus! :) 

[/quote]

Miten ihmeessä pakkoruotsi liityy kaksikielisyyteen? Otapa ne sinikeltaiset silmälaput pois ja katsele ja kuuntele, niin huomaat, miten monilla eri yhdistelmillä kaksikielisyyttä Suomessakin esiintyy!

Pakotettu suomi-ruotsi-kaksikielisyys on köyhyys.

Vierailija
57/126 |
02.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

[quote author="Vierailija" time="02.04.2013 klo 16:06"]

no.. mun mielestä se ei ole huono asia, et lapsille opetetaan vieraita kieliä. sehän on ainoastaan hyvä juttu jos osaa useempaa kieltä :)

[/quote]

Ja mitä tekemistä pakkoruotsilla on tuon asian kanssa? Eihän kukaan ole kielten opetusta vähentämässä, vaan pakkoruotsin TILALLA pitää olla mahdollisuus opiskella jotain muuta kieltä.

Nää on oikeasti ihan uskomattomia nämä pakkoruotsin puolustelijat... 

Vierailija
58/126 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikki joukolla allekirjoittamaan ja viekää ilosanomaa eteenpäin, että päästään tästä alistavasta pakkoruotsituksesta vihdoinkin eroon.

Vierailija
59/126 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesarissa sanottiin, että yli puolet kansasta kannattaa tätä aloitetta! Eli nimiä vaan kirjoittamaan ja äkkiä!

Vierailija
60/126 |
07.04.2013 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, enkä aio allekirjoittaakaan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän seitsemän yhdeksän