Olen syönyt puoli vuotta 1200 kaloria ja paino ei ole tippunut yhtään
mitä teen väärin?
Kommentit (239)
vieras13 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En usko.
Minä olen syönyt 8 viikkoa 1500 - 1800 kcal ja paino pudonnut 7,5 kg, nyt kalorit 1200 - 1500 ja paino putoaa edelleen.
Mä olen nyt viikon syönyt max 1000 kcal ja paino noussut 600g. Normaalisti syön 1300 -1500 kcl. Ja osaan laskea syömäni kalorit ja annosmäärät.
No vaihda sitten metodia ja rupea syömään noiden vhh-intoilijoiden ohjeiden mukaan (laske myös sen kalorit!) niin voit verrata mikä toimii ja mikä ei. Miksi junnata yli kaksi kuukautta jollakin tavalla joka ei itselle toimi.
No mä olen syönyt noin vasta viikon. Syön monipuolisesti, kasvispainotteisesti ja hyviä rasvoja (avokado, oliiviöljy ja pähkinät).
Jos joku ihmetteli tuolla noita "väärin laskettuja kaloreita" niin tässä vaikka mun eilinen:
- aamusmoothie ukkojuggea 1dl (129 kcal), sokeriton vadelmakeitto dl (9), mustikoita 1dl (30), 1/2 banaani (44), teelusikallinen 5g tahinia (31) yhteensä 243kcal
- lounas kasvissosekeittoa 3dl (yläkanttiin 150kcal), sekasalaattia 1rkl fetaa 2dl (100) yhteensä 250kcal
- päivällinen hernekeittoa 3dl (300)
- iltapala ruisleipäsiivu (78), sipaisu beceliä (30), pieni avokado 100g kuorineen ja kivineen (140)
Juomana vettä, kahvin seassa tippa kevytmaitoa.
Noista tulee yhteensä 1041kcal, ihan mun normipäivä. Joskus leivän päällä avokadon sijaan kananmuna (74kcal) jolloin päivän saanti alle 1000kcal. Jos hernekeitto vaihdetaan vaikka broilerin ohutleikkeeseen ja salaattiin annoksen kalorit on 200 ja taas ollaan alle 1000 kcal päiväannoksessa.
Kuitenkin paljon kasviksia ja hyviä rasvoja. Proteiinit vähän vähissä esimerkissä, hiilareita n 64g eli kohtuudella. Pitää kuitenkin kiristää niitä vielä alle 50 grammaan. Hiilarit ei sovi mulle ollenkaan
Joka päivä syön kuitenkin 2 lämmintä ateriaa.
Viikon aikana voi paino heitellä muistakin syistä, kuin ruuan takia. Esim. liikunta nostaa painoa hetkellisesti, menkat, joit liian vähän vettä yhtenä päivänä, seuraavana tarpeeksi ja seuraavana päivänä paino on vähän kohollaan. Hiilarit ei sovi=paino nousee? Se on normaalia, mutta ei tarkoita lihomista.
Oletko vuodelevossa, koomapotilas, alle 50kg vai miksi kituutat? Puhdasta ruokaa syömällä voi syödä miltei tuplat ja pienen liikunnan kanssa laihtuu oikein hienosti, vaikka painaisi alle 70kg.
Mä olen aina ollut pieniruokainen. Painan 65 kg, nippanappa normaalipainoinen 1300-1500 kcal perus ruokavaliolla. Painoa vain on 5kg liikaa jotta minulla olisi kevyt ja hyvä olo.
Hiilarit turvottaa, närästää, tekee huonon olon. Menkkoja ei enää ole. En ole vuodepotilas, normaalia toimistotyötä teen. Kerran viikossa pilatesta ja vesijuoksua, aika vähän mutta tällaiselle mummolle ihan ok. Muu aika menee lastenlasten kanssa tai vaikka puutarhaa hoitaessa. Hyötyliikuntaa siis.
Syön puhdasta ruokaa, tietenkin. Teen kaiken ruuan itse hyvistä tuoreista raaka-aineista kuten listastanikin näit. P
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija 2343 kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös absurdia selittää mitä vhh pitää oikeaoppisesti syödä.. Koko käsite on äärimmäisen laaja!
Toisen ihmisen vhh kun voi olla 10%hh ja toiselle 40%.Kun olet sisäistänyt nämä asiat. Niin jatketaan keskustelua sen jälkeen. Mm pro nutrition sivustolta löytyy asiasta rautalanka esimerkkejä joita sinä tarvitset.
Vhh:ssa syödään ruokaa, ei lisäravinnejauhoja.
Vhh lasketaan hiilihydrattien saantia. Hyvin yksinkertaista.
Ja kiinnitetään huomiota myös rasvaan ja proteiiniin sekä näiden kolmen suhteisiin.
Vhh ei ole mikään yksi dietti kuten esim atkins.
Vhh on yleisnimitys vähän hh sisältävään ruokavalioon.Esim atkins on vhh dietti vaikka perustuu ketoosiin. Vhh= voit ottaa hh vaikka sokerista jos mieli tekee. Kunhan määrä pysyy kohtullisena. Mikään pakko siihen ei ole tunkea kasviksia tai marjoja.
Atkins ei perustu ketoosiin, vain alkuvaiheessa hiilarit ovat n.20g ja tämä vaihe kestää vain pari viikkoa. Siihen kuuluu myös olennaisesti kasvikset. Eikä suinkaan sokeri, tarkoitushan on syödä ruokaa, joka ei nosta verensokeria nopeasti.
Atkinsin dietissä tavoitellaan ketoositilaa.
Tuolla 2 viikon jaksolla varmistetaan ketoosin olevan käynnissä. Jonka jälkeen hh nostetaan muttei kuitenkaan niin paljon että ketoosi loppuu.
Ketoosin kannalta hh laadulla ei ole mitään merkitystä. Kunhan määrä ei keskeytä ketoosia on aivan sama syötkö sokeria pussista vai marjoja. Terveyden kannalta eri asia tietysti. Ja atkins perustuu nimenomaan ketoosiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On myös absurdia selittää mitä vhh pitää oikeaoppisesti syödä.. Koko käsite on äärimmäisen laaja!
Toisen ihmisen vhh kun voi olla 10%hh ja toiselle 40%.Kun olet sisäistänyt nämä asiat. Niin jatketaan keskustelua sen jälkeen. Mm pro nutrition sivustolta löytyy asiasta rautalanka esimerkkejä joita sinä tarvitset.
Ja kiinnitetään huomiota myös rasvaan ja proteiiniin sekä näiden kolmen suhteisiin.
Vhh on yleisnimitys vähän hh sisältävään ruokavalioon.Esim atkins on vhh dietti vaikka perustuu ketoosiin. Vhh= voit ottaa hh vaikka sokerista jos mieli tekee. Kunhan määrä pysyy kohtullisena. Mikään pakko siihen ei ole tunkea kasviksia tai marjoja.
Atkins ei perustu ketoosiin, vain alkuvaiheessa hiilarit ovat n.20g ja tämä vaihe kestää vain pari viikkoa. Siihen kuuluu myös olennaisesti kasvikset. Eikä suinkaan sokeri, tarkoitushan on syödä ruokaa, joka ei nosta verensokeria nopeasti.
En tiedä muusta mutta ainakin atkins googlaamaalla on töysin selvää että atkins on ketoosi dietti. Puhutaan 3-4viikon kohdalla syvenevästä ketoosin tilasta yms.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yrittäkää nyt ihmiset ymmärtää, että on fyysisesti mahdotonta olla laihtumatta, jos syö vähemmän kaloreita kuin kuluttaa.
Ihan fysiikan lakien mukaan. Tämä ei ole mielipidekysymys.
Ap joko aliarvioi kalorinsa, tai valehtelee, tai on poikkeuksellisen lyhyt nainen jolloin päivittäinen kulutus on alle 1200 kcal. Muita vaihtoehtoja ei ole.
Huoh. Kukaan ei varmasti ole väittänyt, ettei ihminen laihtuisi syömällä vähemmän kuin kuluttaa. Mutta se peruskulutus voi vaihdella ja vaihteleekin. Ei se säästöliekki mitään ikiliikkujaa tarkoita, vaan sitä, että liian tiukalla kitukuurilla kulutus laskee huomattavasti alemmalle tasolle kuin mitä se oli ennen dieettiä. Silloin laihtuminen vaikeutuu. Ei se toki nälkäkuurillakaan mahdotonta ole, silloin pitää vaan syödä vielä vähemmän tai liikkua enemmän. Tai sitten tehdä se ainoa oikea järkiratkaisu, eli palauttaa se aineenvaihdunnan normaalitila oikeasti tasapainoisella ja terveellisellä ruokavaliolla sen nälkäkurkidieetin sijaan.
Säästöliekki on hyvin harvinainen tila.
Professori Kirsi Pietiläinen Helsingin yliopiston lihavuustutkimusyksiköstä kertoo Duodecimin Lihavuus-kirjassa, että todellisuudessa säästöliekki ei useinkaan ole syy siihen, ettei paino enää laske.
– Kaikkein todennäköisimmin painonlaskun loppuminen johtuu siitä, että energian saanti onkin huomaamatta ajateltua suurempaa tai liikuntaan ei ole kulunutkaan riittävästi energiaa, Pietiläinen kirjoittaa.
Onko Atkins-dieetti oikeasti mistään kotoisin? Esim pH-dieetti paljastui huijaukseksi. https://roskatiede.wordpress.com/2016/01/12/onko-jutta-gustafsberg-suom…
Välipaloina syödyt suklaapatukat ym. pitää laskea mukaan päivittäiseen kalorimäärään. Itsestäänselvyys toki, mutta todettakoon tämä nyt kuitenkin, jos tulee välipaloja naposteltua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Atkinsin dietissä tavoitellaan ketoositilaa.
Tuolla 2 viikon jaksolla varmistetaan ketoosin olevan käynnissä. Jonka jälkeen hh nostetaan muttei kuitenkaan niin paljon että ketoosi loppuu.
Ketoosin kannalta hh laadulla ei ole mitään merkitystä. Kunhan määrä ei keskeytä ketoosia on aivan sama syötkö sokeria pussista vai marjoja. Terveyden kannalta eri asia tietysti. Ja atkins perustuu nimenomaan ketoosiin.
Älä nyt enää jaksa näitä virheellisiä tietojasi levitellä.
Näiden aloitusten tekijät joko a.) valehtelevat ja mättävät oikeasti herkkuja, b.) eivät osaa laskea tai koostaa ruokavaliotaoikein, tai c.) ovat laihduttaneet kaksi viikkoa ja ihmettelevät mikseivät jo ole laihoja.
Tiedän, koska olen itse laihduttanut 11 kiloa viidessä kuukaudessa ja tiedän miten homma toimii.
Syöt varmaan liian vähän? Syötkö hiilaritietoisesti, oikeaa ruokaa. Ei jotain välipalapatukkaa jne napostelua?
Tiputin 2000kcal/pv BMI 26- BMI 20.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 lasia maitoa on vähän alakanttiin? Lasi maitoa voi olla jopa 100kaloria per kuppi
Rasvaton maito 33 kaloria/lasi
Rasvaton maito 33 kaloria/desi eli ainakin tässä menee heti tuplana pieleen. Jos muukin kirjanpito menee noin suurpiirteisesti, ensimmäinen tehtävä voisi olla tarkistuslaskenta!
Matikkamummo kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
2 lasia maitoa on vähän alakanttiin? Lasi maitoa voi olla jopa 100kaloria per kuppi
Rasvaton maito 33 kaloria/desi eli ainakin tässä menee heti tuplana pieleen. Jos muukin kirjanpito menee noin suurpiirteisesti, ensimmäinen tehtävä voisi olla tarkistuslaskenta!
Tämä on suoraan kalorilaskurista, ei kenenkään itselaskema.
Vierailija kirjoitti:
Syöt varmaan liian vähän? Syötkö hiilaritietoisesti, oikeaa ruokaa. Ei jotain välipalapatukkaa jne napostelua?
Tiputin 2000kcal/pv BMI 26- BMI 20.
Mä oon niin kateellinen. Itse syön 1500kcal eikä paino hievahda. Askelia päivässä 15 000 ja arvioitu kulutus 2200. En tiedä miten onnistuisin kun epätoivo jo valtaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei lasi, vaan desilitra. Jos joku juo desin laseista niin syvästi epäilen.
Katso kalorilaskuri.fi
200 milliä, lasi rasvatonta maitoa = 33 kaloria.
Ei pidä paikkaansa. Maitopurkin kyljessä: 100 g l. 1 dl = 33 kcal.
Eli kalorilaskuriin ei voi luottaa.
Kalorilaskurissa on ihan selvästi merkitty, että 100 ml rasvatonta maitoa sisältää 33 kcal/100 ml.
Lainaus kalorilaskurista:
"Maito, rasvaton (Valio) 200 ml yksi lasillinen 33 kcal"
Tämä on suora lainaus.
Vierailija kirjoitti:
Tähänkin asiaan on yksi hyvin yksinkertainen ja hyvä konsti: älä lihota itseäsi! Syö normaalisti normaalia määriä normaalia ravintoa! Älä mässää ja ahmi herkkuja, juo kaljaa ja siideriä kannukaupalla, ole edes hieman fyysisesti aktiivinen. Tulos: ei tarvitse tuskailla kilojen kanssa, ei tarvitse miettiä parasta konstia laihtua (ja epäonnistua. Taas sadannen kerran.)
Ja jos joillakin, mutta todella todella harvoilla ihmisillä on aivoperäinen vamma joka vaikuttaa nälkäkeskukseen, ei sitä todellakaan ole joka toisella! Kilpirauhasen vajaatoiminta joka on suosikkisyy, ei lihota määrättömiin. Ja siihen on olemassa lääkitys.
On olemassa joitain psyykenlääkkeitä sekä masennuslääke ainakin Mirtazapin joka lisää ruokahalua. Onko sitten niin, että joka toinen suomalainen syö näitä lääkkeitä koska ylipaino on lisääntynyt räjähdysmäisesti muutamassa kymmenessä vuodessa?
Isot luut? Siinä yksi syy jota tarjotaan. Ihmisen luusto painaa noin 8 kilosta 12 kiloon, ja yläpäässä tietysti rotevimmat miehet. Raskaus ei lihota. Raskauden aikana verimäärä lisääntyy jonkin verran koska sitä on oltava myös sikiön tarpeisiin. Nestettä voi kertyä jonkin verran. Läskiä ei ilmasta kerry, vaan monet mässää ja on liikkumattomia raskausaikana. Sanonta että on syötävä kahden edestä on puppua. energiantarve on yhden voileivän verran enemmän normaalisyömisestä. Normaali painon nousu rasakauden aikana on noin 12 kiloa, josta yleensä jo puolet putoaa synnytyslaitoksella.
Siis: paras tapa välttää toimimattomat laihdutuskuurit on pysyä normaalipainossa! Helppoa kuin heinän teko, kun sen oivaltaa. Minkälaisia tekosytiä olisi nyt tarjolla? :D
Et v***u ole tosissasi...
Tämänkin ketjun paras anti on se, että ihmiset eivät lue faktoja, vaan jankkaavat jostain ruokapäivän ulkopuolella syötävistä asioista. Siihen ruokapäiväkirjaanhan merkitään kaikki, että nähdään paljonko kaloreita tulee.
Miksi kukaan kysyisi mitä tekee väärin jos tietäisi itsekin syövänsä herkkuja? Eihän niitä kaloreita voi olla 1200 jos syö suklaalevyn ja sipsipussin päivässä.
AV:llä ei ole asiantuntijoita, mutta sehän tiedettiin. Kaikkein hömöin paikka, josta kysellä :D
Vierailija kirjoitti:
Liikut metrin päivässä?
Niinhän se ap taisi kirjoittaa. Luet varmaan kirjaimen päivässä?
Kaikki melkein onnistuu laihdutuksessa ensimmäisellä kerralla. Mutta sen jälkeen sitten ei, koska keho oppii pidemmän nälkäkuurin aikana varastoimaan rasvaa PALJON PAREMMIN kuin ennen.
Kalorien laskemiseen perustaminen on vain yksi dieettitapa. Se toimii yleensä silloin ensimmäisellä kerralla. Toimi minullakin, ja sitten tuli se jojo-ilmiö.
Itse olen nyt Pomroyn aineenvaihduntadieetillä vasta kuudetta päivää. On pitänyt syödä useammin kuin olen tottunut ja olen laihtunut jo 1,5 kiloa, ja se ei tosiaan ole pelkkiä nesteitä, koska lähtöpaino on kuitenkin vain 78, eikä kyse ole kitukuurista.