Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen syönyt puoli vuotta 1200 kaloria ja paino ei ole tippunut yhtään

Vierailija
06.03.2019 |

mitä teen väärin?

Kommentit (239)

Vierailija
81/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

vieras13 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Vähäkalorista ruokaa. kirjoitti:

Miltäs kuulostaa vaikka tämä.

Aamupala

250g rahka ja 2 kananmunaa. N350kcl.

Vesi 5dl.

Ruoka.

Broilerin rintafile 200g n210kcl.

Parsakaali 200g 70kcl.

Juomaksi vesi 5 dl.

280kcl.

Välipala. Rahka 250g jossa raejuusto 100g.

200-300kcl.

Ruoka.

Sama kun aiemmin 280kcl.

Illalla 3kananmunaa.

200-400kcl.

Ollaan vielä todella matalassa kcl määrässä vaikka ruokamäärä alkaa olla todella iso. Tuohon on sitten vielä varaa lisäillä vaikka mitä.

Kuulostaa siltä, että kasviksia ei tule tarpeeksi. Maitotuotteita on liikaa. Aamupalarahkan vaihtaisin kaurapuuroon raejuustolla ja marjoilla mielummin. Lounas ok, mutta kasviksia lisää ja vesi pois. Vesi mielummin päivän mittaan, kuin ruuan kanssa a)täyttämään mahaa turhaa b) laimentamaan vatsahappoja. Välipalaksi ihan mitä tahansa muuta, avokado, banaani, tms.

Päivälliseen sama komentti kuin lounaaseen.

Iltapalaksi munakas ihan ok, mutta siihen jotain muuta myös, paprikaa, sipulia, reilusti salaattia mukaan tai kasvistikkuja, porkkanaa tms.

Kuten kirjoitin ollaan vielä todella matalassa kalorimäärässä.

Tuohon voi lisätä vaikka mitä vielä. Itse juon vettä joka aterialla 0.5l.

Pointti oli lähinnä se mihin monet vhh dietit perustuu.. Tiettyjä ruoka-aineita voi syödä erittäin isoja määriä pienillä kaloreilla.

Itselle olo yllätys kun laskin ensimmäisen kiristyskauteni kalorit vhh.lla.

2000oli tiukassa ja 2500 oli tavoite.

Pointti oli se, että jos kirjoitat listan ja kysyt miltä kuulostaa, niin siihen vastataan juuri niin. Itse juon vedet ruokailujen välissä, se on terveellisempää. Kasviksia kannattaa syödä lähemmäs kilo päivässä, listassa oli vain 400g joten tartiin tähän kirjaimellisesti, kuten se oli kirjoitettu. Maitotuotteet pois ja terveellisiä rasvoja tilalle.

Juu olisi pitänyt kirjoittaa selvemmin. Idea oli tosiaan se kuinka pirusti sitä ruokaa voi syödä JOS ravinnon laatuun kiinnittää huomiota.

Kitudiettejä nuo ei todellakaan ole.

Vierailija
82/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä ärsyttää tämmöiset kommentit! "Ei voi pitää paikkaansa, koska MINÄ kyllä laihdun!"

Minäkin tuskailen painoni kanssa. Tiukkana yritän olla ja liikuntaa olen lisännyt.....huonoin tuloksin. Tsemppiä ap!

Tämmöiset kommentit on tarpeellisia. 99% ihmisistä jotka eivät laihdu se syy on siinä että syödään liikaa.

Selitellään sitten ja todellisuudessa vedetään herrkuja salaa tai lasketaan kalorit päin peetä.

Mä taas veikkaan, että suurella osalla näistä en "laihdu vaikka syön vaan puuroa ja ruisleipää" ihmisistä syynä on inusliiniresistenssi. Silloin paino ei tipu, jos päästää verenoskerin ylös vaikka kuinka laskisi kaloreita. Omakohtainen kokemus: tajusin reilu nelikymppisenä, että painoa on päässyt kertymään n. 10 kiloa liikaa (Eikä se tullut mitenkään mässäilemällä. Olen aina syönyt ihan perusruokaa, paljon kasviksia...) Aloitin hillittömän kalorien laskemisen (juurikin se 1200 päivässä ja aamupalalla vaan puuroa ym. Enkä huijannut tippaakaan.). Paino ei hievahtanutkaan moneen kuukauteen. Lopulta päätin kokeille toisin ja siirryin vähähiilariselle ruokavaliolle (eli ne puurot ym. pois, en tosin mennyt ketoosiin asti, mutta en syönyt mitään runsashiilarista). Kaloreita en laskenut lainkaan, mutta ihan varmasti söin enemmän kuin sen 1200 päivässä (syön ihan huolettomasti täysrasvaisia maitotuotteita salaattiin reilusti kastiketta, kananmunaa, juustoa ym. eli ei todellakaan mitään "pieni salaatti kanapalalla" juttuja) ja paino on tippunut sen 10 kiloa. Syön kolme kertaa päivässä. Ei välipaloja, eikä ole nälkä. Onko sulla ap omenavartalo? Sellainen kova pallo ylävatsalla? Jos kyllä, niin suosittelen kokeilemaan vähähiilarista ruokavaliota. Insuliiniresistenssi sotkee elimistön, eikä paino putoa, jos päästät verensokerin nousemaan. (Käsittääkseni tämä on jopa lääkäreiden hyväksymä "totuus").

Ei ei ja ei!

90% laihduttajista ei onnistu.

Syynä ei tosiaan ole insuliiniresistanssi tai mikään muukaan. Vaan se että syödään liikaa.

Olen nähnyt kymmeniä kertoja ihmisiä jotka huijaavat itseään dietillä ollessa.

Kummasti nämä henkilöt ovat alkaneet ohjauksessa laihtua jopa 1700kcl päiväsaannilla vaikka omien puheiden mukaan aiemmin ei ole 1200 laihduttanut.

Kerroinpa vain oman kokemukseni. Ja minäkin aloin laihtua, vaikka söin enemmän kuin ennen. Jätinpähän vain ne runsaat hiilarit pois ja tilalle täyttävämpää ruokaa :).

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Minä olen syönyt 8 viikkoa 1500 - 1800 kcal ja paino pudonnut 7,5 kg, nyt kalorit 1200 - 1500 ja paino putoaa edelleen.

Mä olen nyt viikon syönyt max 1000 kcal ja paino noussut 600g. Normaalisti syön 1300 -1500 kcl. Ja osaan laskea syömäni kalorit ja annosmäärät.

Sama juttu 1600 kalorilla, mutta suurin nousu yhden päivän aikana 2 kg!

Vierailija
84/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin asiaan on yksi hyvin yksinkertainen ja hyvä konsti: älä lihota itseäsi! Syö normaalisti normaalia määriä normaalia ravintoa! Älä mässää ja ahmi herkkuja, juo kaljaa ja siideriä kannukaupalla, ole edes hieman fyysisesti aktiivinen. Tulos: ei tarvitse tuskailla kilojen kanssa, ei tarvitse miettiä parasta konstia laihtua (ja epäonnistua. Taas sadannen kerran.) 

Ja jos joillakin, mutta todella todella harvoilla ihmisillä on aivoperäinen vamma joka vaikuttaa nälkäkeskukseen, ei sitä todellakaan ole joka toisella! Kilpirauhasen vajaatoiminta joka on suosikkisyy, ei lihota määrättömiin. Ja siihen on olemassa lääkitys. 

On olemassa joitain psyykenlääkkeitä sekä masennuslääke ainakin Mirtazapin joka lisää ruokahalua. Onko sitten niin, että joka toinen suomalainen syö näitä lääkkeitä koska ylipaino on lisääntynyt räjähdysmäisesti muutamassa kymmenessä vuodessa?

Isot luut? Siinä yksi syy jota tarjotaan. Ihmisen luusto painaa noin 8 kilosta 12 kiloon, ja yläpäässä tietysti rotevimmat miehet. Raskaus ei lihota. Raskauden aikana verimäärä lisääntyy jonkin verran koska sitä on oltava myös sikiön tarpeisiin. Nestettä voi kertyä jonkin verran. Läskiä ei ilmasta kerry, vaan monet mässää ja on liikkumattomia raskausaikana. Sanonta että on syötävä kahden edestä on puppua. energiantarve on yhden voileivän verran enemmän normaalisyömisestä. Normaali painon nousu rasakauden aikana on noin 12 kiloa, josta yleensä jo puolet putoaa synnytyslaitoksella.

Siis: paras tapa välttää toimimattomat laihdutuskuurit on pysyä normaalipainossa! Helppoa kuin heinän teko, kun sen oivaltaa. Minkälaisia tekosytiä olisi nyt tarjolla? :D

Tätä virttä minäkin veisasin, kun oli niin helppoa pysyä normaalipainossa. Söin normaalia terveellistä ruokaa, sekä silloin tällöin ulkona tai jotain herkkuja. Sitten täytin 35, ja vaikka MIKÄÄN ei elämässäni muuttunut, yhtenä aamuna farkut tuntuivat kireiltä. Kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja tulos oli +10kg.

En syönyt eri tavalla. En liikkunut eri tavalla. En herkutellut. En ollut raskaana. En käyttänyt alkoholia. En syönyt karkkia, sipsiä, pullia, hampurilaisia jne jne. Söin tavallista itse tekemääni kotiruokaa niin kuin jo 20 vuotta olin tehnyt.

Ja nämä kilot ovat meinaan tiukassa. Olen puoli vuotta yrittänyt korjata tilannetta ja tulos on -2kg. Toiset vain jättävät jonkun metvurstin pois leivän päältä ja yhtäkkiä onkin -10kg. Sori, mutta ei toimi näköjään minulla ikäkiloihin. Olen lisännyt liikuntaa, hionut ruokavaliota, laskenut kaloreita, kokeillut erilaisia tyylejä... Ei mitään tulosta. Toki ei enää plussaakaan.

Mutta sitä vain että on helppoa naureskella kun on aina pysynyt normaalipainossa "ilman tekosyitä". Sitten yhtenä päivänä se pamahtaakin sinun vyötäröllesi eikä lähde kirveelläkään.

Vierailija
85/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kehosi on säästöliekillä. Syöt liian vähän, joten keho varastoi kaiken. Aineenvaihdunta ei toimi.

Tällä logiikalla yksikään esim. sotavanki ei laihtuisi..

Vierailija
86/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kehosi on säästöliekillä. Syöt liian vähän, joten keho varastoi kaiken. Aineenvaihdunta ei toimi.

Lakatkaa nyt vetämästä näitä sotavankeja ja keskitysleiriläisiä tähän mukaan. Terveellinen laihdutus on aivan eri asia kuin vuosien nälänhätä ja kidutus.

Vierailija
87/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan potaskaa nämä säästöliekkihaahuilijat. Okei jos olet tosi isokokinen niin sitte joo, mutta itse ollessani 157/70, ei paino tippunut 1200 kalorilla vaan laski vasta kun laskin kalorit 800/pv eikä siinä painon putoaminen lakannut vasta kun olin tavoitepainossa. (N. - 8 kg). Mutta vaikea sanoa mitään kun ei tiedä tilannettasi. (Kokoasi, miten tarkasti olet laskenut kalorisi, paljonko liikut yms)

Miten siitä, että sä olet paskonut aineenvaihduntasi jollain, seuraa, että muut puhuvat potaskaa?

Todellakin 70-kiloinen laihtuu 1200 kcal:n päivittäissaannilla niin, että kolina käy. Ja ellei, jotain on todella pahasti pielessä.

Vierailija
88/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aamupala

Vesi 5dl.

Ruoka.

Parsakaali 200g 70kcl.

Juomaksi vesi 5 dl.

280kcl.

200-300kcl.

Ruoka.

Sama kun aiemmin 280kcl.

Illalla 3kananmunaa.

200-400kcl.

Ollaan vielä todella matalassa kcl määrässä vaikka ruokamäärä alkaa olla todella iso. Tuohon on sitten vielä varaa lisäillä vaikka mitä.

Ihmettelen aina niitä  jotka haluavat näin syödä (jatkuvasti? tavoitepainoon päästyäkin?), tästä listasta tulee selvästi ilmi että ruoka on vain polttoainetta, kuka haluaa syödä päivästä toiseen jotain paljasta rahkaa :o. Minulle ruoka on nautinto, sen pitää maistua aina hyvältä vaikka laiduttaisinkin. oma esimerkki:

Aamupala: 2 munan munakas, jossa vähän paprikaa, sipulia ja 0,4 dl juustoraastetta (mausteita!), 1 kiivi, kahvi, vettä

Lounas: höyrytettyä parsakaalia 250 g, lehtisalaattia,  1,8 dl savulohta, 1,2dl tummaa pastaa, kevyt itse tehty sitruunavinegretti

välipala: mandariini ja kahvi

Illallinen: paloiteltua kanarintaa 1,8 dl, tomaatti, kurkkua, lehtisalaattia, 1,2 dl täysjyväcouscousta, 1.2 dl säilykemandariini lohkoja, 0,4 dl oliiveja, kevyt vinegretti

iltapala: 1 weetabix, 1,2 dl mustikoita ½ banaani, 1,8 dl vähärasvaista luonnonjoguttia (kanelia ja kardemummaa)

tästä tulee 1500 -1700 kcal

Vierailija
89/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Aamupala

Vesi 5dl.

Ruoka.

Parsakaali 200g 70kcl.

Juomaksi vesi 5 dl.

280kcl.

200-300kcl.

Ruoka.

Sama kun aiemmin 280kcl.

Illalla 3kananmunaa.

200-400kcl.

Kuulostaa siltä, että kasviksia ei tule tarpeeksi. Maitotuotteita on liikaa. Aamupalarahkan vaihtaisin kaurapuuroon raejuustolla ja marjoilla mielummin. Lounas ok, mutta kasviksia lisää ja vesi pois. Vesi mielummin päivän mittaan, kuin ruuan kanssa a)täyttämään mahaa turhaa b) laimentamaan vatsahappoja. Välipalaksi ihan mitä tahansa muuta, avokado, banaani, tms.

Iltapalaksi munakas ihan ok, mutta siihen jotain muuta myös, paprikaa, sipulia, reilusti salaattia mukaan tai kasvistikkuja, porkkanaa tms.

Pointti oli lähinnä se mihin monet vhh dietit perustuu.. Tiettyjä ruoka-aineita voi syödä erittäin isoja määriä pienillä kaloreilla.

Vhh-ruokavalio ei kyllä perustu proteiinin syöntiin eikä rasvattomuuteen.

Vierailija
90/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne keskitysleirivangit olisivat kuolleet nälkään, elleivät olisi saavuttaneet säästöliekkiä. Se mahdollisti, että he _vain_ laihtuivat.

Vierailija
91/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

^lisään että vettä päivän aikana 2 litraa

Vierailija
92/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne keskitysleirivangit olisivat kuolleet nälkään, elleivät olisi saavuttaneet säästöliekkiä. Se mahdollisti, että he _vain_ laihtuivat.

Eipäs käännytetä keskustelua mielipiteisiin ja yritetä sillä ylläpitää omaa uskomusta. 

Vierailija
93/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähänkin asiaan on yksi hyvin yksinkertainen ja hyvä konsti: älä lihota itseäsi! Syö normaalisti normaalia määriä normaalia ravintoa! Älä mässää ja ahmi herkkuja, juo kaljaa ja siideriä kannukaupalla, ole edes hieman fyysisesti aktiivinen. Tulos: ei tarvitse tuskailla kilojen kanssa, ei tarvitse miettiä parasta konstia laihtua (ja epäonnistua. Taas sadannen kerran.) 

Ja jos joillakin, mutta todella todella harvoilla ihmisillä on aivoperäinen vamma joka vaikuttaa nälkäkeskukseen, ei sitä todellakaan ole joka toisella! Kilpirauhasen vajaatoiminta joka on suosikkisyy, ei lihota määrättömiin. Ja siihen on olemassa lääkitys. 

On olemassa joitain psyykenlääkkeitä sekä masennuslääke ainakin Mirtazapin joka lisää ruokahalua. Onko sitten niin, että joka toinen suomalainen syö näitä lääkkeitä koska ylipaino on lisääntynyt räjähdysmäisesti muutamassa kymmenessä vuodessa?

Isot luut? Siinä yksi syy jota tarjotaan. Ihmisen luusto painaa noin 8 kilosta 12 kiloon, ja yläpäässä tietysti rotevimmat miehet. Raskaus ei lihota. Raskauden aikana verimäärä lisääntyy jonkin verran koska sitä on oltava myös sikiön tarpeisiin. Nestettä voi kertyä jonkin verran. Läskiä ei ilmasta kerry, vaan monet mässää ja on liikkumattomia raskausaikana. Sanonta että on syötävä kahden edestä on puppua. energiantarve on yhden voileivän verran enemmän normaalisyömisestä. Normaali painon nousu rasakauden aikana on noin 12 kiloa, josta yleensä jo puolet putoaa synnytyslaitoksella.

Siis: paras tapa välttää toimimattomat laihdutuskuurit on pysyä normaalipainossa! Helppoa kuin heinän teko, kun sen oivaltaa. Minkälaisia tekosytiä olisi nyt tarjolla? :D

Tätä virttä minäkin veisasin, kun oli niin helppoa pysyä normaalipainossa. Söin normaalia terveellistä ruokaa, sekä silloin tällöin ulkona tai jotain herkkuja. Sitten täytin 35, ja vaikka MIKÄÄN ei elämässäni muuttunut, yhtenä aamuna farkut tuntuivat kireiltä. Kävin pitkästä aikaa vaa'alla ja tulos oli +10kg.

En syönyt eri tavalla. En liikkunut eri tavalla. En herkutellut. En ollut raskaana. En käyttänyt alkoholia. En syönyt karkkia, sipsiä, pullia, hampurilaisia jne jne. Söin tavallista itse tekemääni kotiruokaa niin kuin jo 20 vuotta olin tehnyt.

Ja nämä kilot ovat meinaan tiukassa. Olen puoli vuotta yrittänyt korjata tilannetta ja tulos on -2kg. Toiset vain jättävät jonkun metvurstin pois leivän päältä ja yhtäkkiä onkin -10kg. Sori, mutta ei toimi näköjään minulla ikäkiloihin. Olen lisännyt liikuntaa, hionut ruokavaliota, laskenut kaloreita, kokeillut erilaisia tyylejä... Ei mitään tulosta. Toki ei enää plussaakaan.

Mutta sitä vain että on helppoa naureskella kun on aina pysynyt normaalipainossa "ilman tekosyitä". Sitten yhtenä päivänä se pamahtaakin sinun vyötäröllesi eikä lähde kirveelläkään.

Ongelma on siinä, ettet liikkunut eri tavalla silloin kun paino nousi. Eli kolmekymppisenä olis reilusti pitänyt lisätä liikuntaa ja tukea lihaskasvua.

Ohis

Vierailija
94/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko.

Minä olen syönyt 8 viikkoa 1500 - 1800 kcal ja paino pudonnut 7,5 kg, nyt kalorit 1200 - 1500 ja paino putoaa edelleen.

Mä olen nyt viikon syönyt max 1000 kcal ja paino noussut 600g. Normaalisti syön 1300 -1500 kcl. Ja osaan laskea syömäni kalorit ja annosmäärät.

No vaihda sitten metodia ja rupea syömään noiden vhh-intoilijoiden ohjeiden mukaan (laske myös sen kalorit!) niin voit verrata mikä toimii ja mikä ei. Miksi junnata yli kaksi kuukautta jollakin tavalla joka ei itselle toimi.

No mä olen syönyt noin vasta viikon. Syön monipuolisesti, kasvispainotteisesti ja hyviä rasvoja (avokado, oliiviöljy ja pähkinät). 

Jos joku ihmetteli tuolla noita "väärin laskettuja kaloreita" niin tässä vaikka mun eilinen:

- aamusmoothie ukkojuggea 1dl (129 kcal), sokeriton vadelmakeitto dl (9), mustikoita 1dl (30), 1/2 banaani (44), teelusikallinen 5g tahinia (31)  yhteensä 243kcal

- lounas kasvissosekeittoa 3dl (yläkanttiin 150kcal), sekasalaattia 1rkl fetaa 2dl (100) yhteensä 250kcal

- päivällinen hernekeittoa 3dl (300)

- iltapala  ruisleipäsiivu (78), sipaisu beceliä (30), pieni avokado 100g kuorineen ja kivineen (140)

Juomana vettä, kahvin seassa tippa kevytmaitoa.

Noista tulee yhteensä 1041kcal, ihan mun normipäivä. Joskus leivän päällä avokadon sijaan kananmuna (74kcal) jolloin päivän saanti alle 1000kcal. Jos hernekeitto vaihdetaan vaikka broilerin ohutleikkeeseen ja salaattiin annoksen kalorit on 200 ja taas ollaan alle 1000 kcal päiväannoksessa. 

Kuitenkin paljon kasviksia ja hyviä rasvoja. Proteiinit vähän vähissä esimerkissä, hiilareita n 64g eli kohtuudella. Pitää kuitenkin kiristää niitä vielä alle 50 grammaan. Hiilarit ei sovi  mulle ollenkaan

Joka päivä syön kuitenkin 2 lämmintä ateriaa. 

Vierailija
95/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja nykylogiikalla ei laihdu kun ssäästöliekki alkaa heti laihduksen ensimmäisenä päivänä :D

Vierailija
96/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En itse usko, että AP syö tyyliin vain 200g makaroonilaatikkoa. Se on aika olemattoman pieni annos. Joku hänen listassaan mättää ja pahasti. 

200 grammaa on aika kohtuullinen annos. Kun punnitsee ruoan niin silloin tietää paljonko syö.

Vierailija
97/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vieras13 kirjoitti:

Aamupala

Vesi 5dl.

Ruoka.

Parsakaali 200g 70kcl.

Juomaksi vesi 5 dl.

280kcl.

200-300kcl.

Ruoka.

Sama kun aiemmin 280kcl.

Illalla 3kananmunaa.

200-400kcl.

Vhh-ruokavalio ei kyllä perustu proteiinin syöntiin eikä rasvattomuuteen.

Vhh= vähähiilihydraattinen.

Eikö teistä kukaan osaa lukea? Pointti tuossa viestissä on ruokamäärä. Jos haluat niin 250€ ja voin tehdä sinulle tai kenelle vaan muullekkin ruoka-ohjelman. Löytyy tuohon hommaan koulutus ja yrityskin.

Vierailija
98/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko.

No vaihda sitten metodia ja rupea syömään noiden vhh-intoilijoiden ohjeiden mukaan (laske myös sen kalorit!) niin voit verrata mikä toimii ja mikä ei. Miksi junnata yli kaksi kuukautta jollakin tavalla joka ei itselle toimi.

No mä olen syönyt noin vasta viikon. Syön monipuolisesti, kasvispainotteisesti ja hyviä rasvoja (avokado, oliiviöljy ja pähkinät). 

Jos joku ihmetteli tuolla noita "väärin laskettuja kaloreita" niin tässä vaikka mun eilinen:

- aamusmoothie ukkojuggea 1dl (129 kcal), sokeriton vadelmakeitto dl (9), mustikoita 1dl (30), 1/2 banaani (44), teelusikallinen 5g tahinia (31)  yhteensä 243kcal

- lounas kasvissosekeittoa 3dl (yläkanttiin 150kcal), sekasalaattia 1rkl fetaa 2dl (100) yhteensä 250kcal

- päivällinen hernekeittoa 3dl (300)

- iltapala  ruisleipäsiivu (78), sipaisu beceliä (30), pieni avokado 100g kuorineen ja kivineen (140)

Juomana vettä, kahvin seassa tippa kevytmaitoa.

Noista tulee yhteensä 1041kcal, ihan mun normipäivä. Joskus leivän päällä avokadon sijaan kananmuna (74kcal) jolloin päivän saanti alle 1000kcal. Jos hernekeitto vaihdetaan vaikka broilerin ohutleikkeeseen ja salaattiin annoksen kalorit on 200 ja taas ollaan alle 1000 kcal päiväannoksessa. 

Kuitenkin paljon kasviksia ja hyviä rasvoja. Proteiinit vähän vähissä esimerkissä, hiilareita n 64g eli kohtuudella. Pitää kuitenkin kiristää niitä vielä alle 50 grammaan. Hiilarit ei sovi  mulle ollenkaan

Joka päivä syön kuitenkin 2 lämmintä ateriaa. 

Viikon aikana voi paino heitellä muistakin syistä, kuin ruuan takia. Esim. liikunta nostaa painoa hetkellisesti, menkat, joit liian vähän vettä yhtenä päivänä, seuraavana tarpeeksi ja seuraavana päivänä paino on vähän kohollaan. Hiilarit ei sovi=paino nousee? Se on normaalia, mutta ei tarkoita lihomista. 

Oletko vuodelevossa, koomapotilas, alle 50kg vai miksi kituutat? Puhdasta ruokaa syömällä voi syödä miltei tuplat ja pienen liikunnan kanssa laihtuu oikein hienosti, vaikka painaisi alle 70kg.

Vierailija
99/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

MUISTAKAA!

Kalorit ei määritä kaikkea. HIILIHYDRAATTIPITOINEN ruoka on pahasta laihduttaessa. ET PÄÄSE KETOOSIIN, jos syötä sämpylöitä, makaronilaatikkoa ym. KETOOSI on se juttu, kaiken takana, joka laihduttaa vähillä kaloreilla. 

Vierailija
100/239 |
07.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä syöt, kuinka usein? Kerro mitä esim. tänään tai eilen söit? Se kertoo paljon.

200 grammaa taimenta ~220 kaloria

200 grammaa lohta ~450 kaloria

200 grammaa itsetehty makaronilaatikko (kasvis) 220 kaloria

2 lasia maitoa 66 kaloria

itse tehty sämpylä 220 kaloria

Tomaatti, salaattia, versoja, vettä

Johan 200g makaronilaatikkoa on joku n. 400+ kaloria ja ketsupit sun muut päälle.

Onko toi sun kala höyrytettyä? Vai laitatko öljyä paistamiseen? Makaronilaatikkoonkin olet laskenut vain makaronin kalorit, et munaa, maitoa, kasviksia. 

4-6 dl maitoa on kevytmaitona 184-276 kcal, rasvattomana 136-204 kcal. Lasillinen on yleensä 2-3 dl. 

Tuossa nyt jos varovaisesti arvioidaan onkin jo lähempänä 1500 kcal. Lohikin voi olla huomattavasti rasvaisempaa kuin mitä kuvittelet. 

Jos harrastat kalorilaskentaa, niin arvioi 5-10% yläkanttiin kaikki mitä syöt, sitten olet lähempänä totuutta. 

Lihaa ja hiilaria ei samalle lautaselle koskaan. Kalaa ja lihaa riittää 100 g/annos, lisää juureksia ja vihreitä vihanneksia + hyvää öljyä. Älä juo kaloreita lainkaan. Jätä kovat juustot pois. Leivän päälle lintuleikkeleitä + tuorejuustoa/voita/öljyä. 

Mä en enää parin viikon jälkeen laskenut kaloreita, kun oppi syömään vähemmän ja oikein. Painoa tippui vuodessa 10 kg. Enkä lopettanut bissen tai viinin juomista tai vetänyt muutenkaan äärimmilleen. Söin sen ~1400-1600 kcal päivässä, joskus toki enemmän, joskus vähemmän. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi