Olen syönyt puoli vuotta 1200 kaloria ja paino ei ole tippunut yhtään
Kommentit (239)
Liikunta parantaa oloa kirjoitti:
Pitää myös kuluttaa kaloreita = tehdä jotain fyysisesti rasittavaa. Itse laihduin 10 kg puolessa vuodessa käymällä salilla 2-3 krt/vko sekä jättämällä metvurstin, pullat ja keksit. Nälkää en nähnyt ollenkaan. Kroppakin kiinteytyi kivasti.
Oikeesti, 1200 kcal dieetti ja siihen vielä tehtävä jotain fyysisesti rasittavaa? Millä voimilla?
Exvartia kirjoitti:
Lasketko kaikki kalorit? Siis ihan kaikki myös juotavat.
Monissa tänkaltaisissa jutuissa on jotain perustavanlaatuista ongelmaa.Esim hedelmiä ei.lasketa.. Vkl voidaan vetää 3pulloa viiniä. Tai sitten pidetään toistuvasti 1 lova herkuttelu päivä joka kuittaa kalorivajeen.
No versoja en punnitse, enkä tiedä kaloreita, paljonko lie 7 senttisessä versossa kaloreita? Varmaan tonnisotalla. En käytä alkoholia, enkä ole edes juonut tuoremehua. Maitoa olen litkinyt veden lisäksi, mutta mittaan senkin. En ole herkuttelupäiviä pitänyt. En ole edes "huijannut" niin, että olisin sisällyttänyt herkkuja tuohon 1200 kalorin sisään. Siksipä alkaa pikkuhiljaa potuttamaan.
Säästöliekki on myytti. Jos aineenvaihdunta on täysin sekaisin, pitää paastota tai mennä vähintäänkin nollahiilareilla jonkin aikaa. Jos on pakko syödä, syö rasvaa 80% kaloreista
2 lasia maitoa on vähän alakanttiin? Lasi maitoa voi olla jopa 100kaloria per kuppi
Miten kala valmistettu.
Makaronilaatikon kalorit ihan sika alas laskettu.
Juotko kahvia/ teetä? Maitoa sekaan?
Juotko muuta kuin vettä?
Salaatti, kuinka isoja määriä, kastikkeita?
Eikö todellakaan mitn napostelua?
Jos olet laskenut ja punninnut kaikki niin miksi et listaa tänne joka päivän ruokia kuukauden ajalta?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kehosi on säästöliekillä. Syöt liian vähän, joten keho varastoi kaiken. Aineenvaihdunta ei toimi.
Höpöhöpö ruokaa siellä menee yli ton 1200Kcal edestä. Ite tiputin 20kg helposti kun jätti mässäilyt sikseen, ei tullu säästöliekkiä.
Olen itse kokenut sen, että edes 800 kcal tiukalla pussikeittodieetillä ei lähde paino tippumaan viikossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä syöt, kuinka usein? Kerro mitä esim. tänään tai eilen söit? Se kertoo paljon.
200 grammaa taimenta ~220 kaloria
200 grammaa lohta ~450 kaloria
200 grammaa itsetehty makaronilaatikko (kasvis) 220 kaloria
2 lasia maitoa 66 kaloria
itse tehty sämpylä 220 kaloria
Tomaatti, salaattia, versoja, vettä
Johan 200g makaronilaatikkoa on joku n. 400+ kaloria ja ketsupit sun muut päälle.
En käytä ketsuppia ja olen katsonut kalorit useammasta lähteestä, muun muassa kalorilaskuri.fi
Vierailija kirjoitti:
2 lasia maitoa on vähän alakanttiin? Lasi maitoa voi olla jopa 100kaloria per kuppi
Rasvaton maito 33 kaloria/lasi
Vierailija kirjoitti:
Säästöliekki on myytti. Jos aineenvaihdunta on täysin sekaisin, pitää paastota tai mennä vähintäänkin nollahiilareilla jonkin aikaa. Jos on pakko syödä, syö rasvaa 80% kaloreista
Erittäin vaarallinen valinta naiselle.
Saa hormonitoiminnan aivan sekaisin näillä ohjeilla JOS kauan leikitään.
Miehen kroppa kestää huomattavasti kauemmin tälläistä rankaisua.
Vierailija kirjoitti:
Olis se vähän kummaa jos ei laihdu vaikka keho ei saa tarpeeksi energiaa, sitä varten ne läskit siellä kehossa on että niistä otetaan tarvittaessa.
Taimen 200g paistettuna kalorit taitaa olla samassa mikä on kirjolohen. Eli sun kalori on oikeasti lähellä 2000 vaikka luulet syöväsi 1200 edestä
Kannattaisiko käydä lääkärissä? Minä 156 cm hitaahkon aineenvaihdunnan ihminen laihdutin aikoinani 15 kg vuodessa 1200 kcl/vrk + treenit päälle. 10 kiloa on pysynyt poissa vuosia.
Lasket jotain väärin, jätät jotain merkkaamatta, arvioit alakanttiin, unohdat ehkä merkitä juomat. Eli jos syöt 1200 kaloria, niin mitä juot? Eräs kaverini valitti ettei laihdu. Huomasin, että hän juo paljon täysmehuja ja kun kysyin onko laskenut ne mukaan, ilmeni, että luuli niiden olevan kalorittomia.
Kalorien laskemisessa a ja o on, että kaikki mitä suun kautta menee alas, merkitään laskuriin, jos sellaista käyttää. Jokainen pieni suklaapala ja karkki, jokainen mehulasillinen, myös kevytlimut ja kahvi. Vesi on ainoa, mikä ei vaikuta kokonaisuuteen, mutta sitä kannattaa juoda, koska se lisää suoliston toimintaa.
Jos kalorit on todella oikein, sitten veikkaisin liiallista suolan käyttöä, liian vähän vettä ja hidasta suolen/rakon toimintaa.
https://www.is.fi/laihdutus/art-2000005218138.html
”Säästöliekki tarkoittaa tarkoittaa tilaa, jossa elimistö pyrkii säästämään energiaa pitkäkestoisessa ja suuressa energiavajeessa. Energiankulutuksesta tulee silloin kehon kokoon ja lihasmassaan nähden suhteettoman pientä.”
Ei tämä paskanjauhanta ikinä lopu ;-(
Vierailija kirjoitti:
Ihan potaskaa nämä säästöliekkihaahuilijat. Okei jos olet tosi isokokinen niin sitte joo, mutta itse ollessani 157/70, ei paino tippunut 1200 kalorilla vaan laski vasta kun laskin kalorit 800/pv eikä siinä painon putoaminen lakannut vasta kun olin tavoitepainossa. (N. - 8 kg). Mutta vaikea sanoa mitään kun ei tiedä tilannettasi. (Kokoasi, miten tarkasti olet laskenut kalorisi, paljonko liikut yms)
Itsellä kilpparin vuoksi saan syödä pikkuisen päälle 500 kcl päivässä, että paino putoaa....
Eli ihan reilusti alle 800 kcl.
Voi ihan kevyesti pitää paastopäivääkin, normaalisyönnillä...missään ei huomaa...
Niin pientä on kulutus.
Säästöliekki on suurimmassa osassa tapauksista pelkkä myytti.
Et osaa laskea kaloreita oikein. Käy jollain ravitsemusterapeutilla, niin voitte yhdessä tarkastella ruokavalion sisältöä ja kaloripitoisuuksia.
Pidä ruokapäiväkirjaa.
Vierailija kirjoitti:
Ihan potaskaa nämä säästöliekkihaahuilijat. Okei jos olet tosi isokokinen niin sitte joo, mutta itse ollessani 157/70, ei paino tippunut 1200 kalorilla vaan laski vasta kun laskin kalorit 800/pv eikä siinä painon putoaminen lakannut vasta kun olin tavoitepainossa. (N. - 8 kg). Mutta vaikea sanoa mitään kun ei tiedä tilannettasi. (Kokoasi, miten tarkasti olet laskenut kalorisi, paljonko liikut yms)
http://patrikborg.blogspot.com/2011/08/saastoliekki.html
Minä uskoisin nyt kuitenkin Patrik Borgia joka on alan asiantuntija.
Höpöhöpö ruokaa siellä menee yli ton 1200Kcal edestä. Ite tiputin 20kg helposti kun jätti mässäilyt sikseen, ei tullu säästöliekkiä.